Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.17 0 0 51925

Nekem az jön le, hogy teljességgel hiányzik a rendszerszintű gondolkodás, a méréseknél kezdve.

Innentől kezdve nincs mit meglepődni a töménytelen ad-hoc ötletelésen.

Előzmény: dimelo (51924)
dimelo Creative Commons License 2020.08.17 0 0 51924

Rejtvényfejtésnek teljesen megfelel - bár egyáltalán nem olyan szórakoztató...

 

Sőt, nagyon aggályos hibák vannak a forgalmi adatokban 2010 után is, amit "tájékoztatásul" hivatalosan közzétesznek.

 

Az adatok feldolgozásának módszere:
Kézi forgalomszámlálás elvégzése (külső vállalkozó)•
Az adatok hitelességének ellenőrzése (megyei munkatársak)•
Az adatok összegzése azonos formátumba rendezése (központ)•
A tényleges keresztmetszeti forgalom kiszámítása (külső vállalkozó)•
Az adatok ellenőrzése (megyei munkatársak)•
A kiadvány és az OKA input elkészítése (külső vállalkozó)

 

Már az is rettentő, hogy főút-szakaszon csak kézi forgalomszámlálást végeznek a XXI. században.

A 4. főút 121-141 km között csak 5 évenként 1-2-3 napos kézi számlálás történt. (14% pontatlanság)

 

Tehát 2010-ben rögzítettek forgalmat, azt 5 éven át felszorozgatva közzétették (tervezők ezekből az adatokból távlati prognózisokat készítettek)

majd 2015-ben újra striguláztak... az eredmény elképesztő...

 

Fegyvernek 4204-34. utak között:

9869 mérőhely 128+716 -129+357 km

            mérés     Összes  Egység   szgk. kistgk  buszok  közép nehéz pót nyerges spec.

2010     2 nap      10997  16202   5915 1547   173 0    490   1024 427  1294   45

2014 felszorzás   11021  16756   5656 1479   169 0    543   1135 474  1435   49

2015     2 nap      10850  14958   5715 2343   279 0    197     240 326  1629     0

 

Általános konfliktus van a szgk-kisteher, kisteher-középnehéz, középnehéz-nehéz, valamint a nyerges-speciális tgk. felismerésénél.

Ezért praktikusabb az adatokat összevonni a D1-D2, B2 és  J2-J3-J4 kategóriákba rendezve:

 

             mérés     Összes  Egység                      D1-D2     B2        J2       J3                                 J4

2010     2 nap      10997  16202   5915+1547= 7462   173 0    490   1024    427+1294+45=1766

2014 felszorzás   11021  16756   5656+1479= 7135   169 0    543   1135    474+1435+49=1958

2015     2 nap      10850  14958   5715+2343= 8058   279 0    197     240    326+1629+  0=1955

 

A 2014 felszorzás és a 2015 mérés közötti különbség a "gördülő számlálás" kockázatait bizonyítja. (2 nap mérés: kritikus)

Az összes jármű 171 db-os csökkenése mellett 1798 az egységjármű csökkenés. (törvényszerűségi abszurdum)

923 db D1-D2 és 110 B2 növekedés mellett -346 J2, -875 J3, és -3 J4 csökkenést közöltek.

Hihető, hogy a 4. tranzitútvonal folyamatos kamionforgalom növekedése ellenére 2014-ről 2015-re Fegyverneknél 1224 db tehergk. csökkenés történhetett?

Ez nagyon nem 14%-os pontatlanság. (összes tgk. 3636, 2392:  34 %, a J3-nál 1135, 240: 79 %)

A J2 és J3 adatok rögzítésénél, vagy feldolgozásánál olyan súlyos hiba történt, amit a kontroll sem szűrt ki.

 

Ebből a nagy kockázatú adatsorból - látható korrekciós szándékkal, de nem következetesen - képezték a 2029. évi forgalomprognózist.

Amiből az M4 forgalomvolumenét is már csak "jósolhatták"...

 

Nem csoda ezek után, hogy 148 %-os a növekedés a VELE (27772) és NÉLKÜLE (18786) adatsorok között: +8986 db gépjármű, +13813 egységjármű!!!

Nem csoda, de semmiképpen nem a valóság...

 

Ezek után betáplálják a kétes adatokat a szoftverbe és megállapítják: kiváló a BCR mutató, néhány év alatt megtérülhet az M4 Fegyvernek-Kenderes szakasz beruházási költsége?

A döntéshozók elégedetten hátradőlnek?

Mi történik, ha ugyanilyen hibák következtében más szakaszon "elveszik" néhány ezer gépjármű és emiatt sokkal rosszabbnak látszik a BCR?

 

Előzmény: dimelo (51920)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.15 0 0 51923

Csak puszta ötlet volt, semmi több. Innen távolról nem tudhatom hogy mennyi arra a turistalátványosság ill. ami erre ráalapozható volna, de ha van esély hogy százával jönnek oda a turisták, akkor én mégiscsak megpróbálnám... . Persze, ha nem ilyenek az adottságok, akkor természetesen már nem...

Előzmény: RadiX (51922)
RadiX Creative Commons License 2020.08.15 -2 1 51922

Mielőtt itt elköltenél pármilliárd forintot a semmire, inkább gyere le a fraktálról.

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (51921)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.15 0 0 51921

Ha én lennék a porrogi út kezelője, két hasznosítási módot is latolgatnék:

 

1.: A hetes kanyar mellékére odatelepíteni egy élményparkot a turistáknak skanzennel és a régi vidékiek életét bemutató 5-6 házas tájházcsoportot, hozzá egy rendes turistafogadó éttermet közepesnél nagyobb befogadóképességgel, de ezt természetesen egy mini motellel kombinálva, mellé még vagy három-négy büfét, a sportolni is szerető turistáknak egy mini hobbifutballpályát meg melléje egy kis hobbiteniszpályát, és már kézen is állna a turistacsalogató paradicsom, és a helyi falvaknak mindnek jutna a vidéki autós turizmusból egy kis bevételfalatocska... ! ;)! Az utat meg úgy kéne kiépíteni, hogy aki a turistaparadicsomba tart az megy a régi hétkanyaros úton, aki meg csak áthajtani szeretne, annak meg építeni egy kiegyenesített 2×1 sávos összekötő utat ami a kanyargós útszakaszt kikerüli.

 

2.: A hétszergörbét egy minőségi autós rallipályává kiépíteni, parkolóval, indítóházzal, fedett lelátókkal, 5-6 gyorsétkezdés kisbüfével, és annak, aki meg csak mellette hajtana el, annak meg építeni egy kiegyenesített 2×1 sávos összekötő utat ami a kanyargós útszakaszt kikerüli. Ez esetben a rallipálya lenne az, ami a környékbeli falvaknak rendszeres bevételt hozhatna.

Előzmény: trizs77 (51918)
dimelo Creative Commons License 2020.08.15 0 0 51920

Vártam és közben böngésztem még hozzá...

 

Az M4 Tszmiklós északi szakasza a jelenlegi elkerülő nyomvonal, ezért 2014 és 2018 adataihoz képest helyesen értelmezhető a 2029 prognózis.

A Kisújszállás elkerülő is az M4 nyomvonal része, tehát azonosan értelmezhető.

Eltér majd a Fegyvernek-Kenderes-Kisújszállás-Karcagpuszta és a Karcag-Püspökladány szakasz.

 

A 63 km-es 4. útvonalnak 3 elkerülő és egy kvázi elkerülő (Kunhegyes 34-3404. utak között), illetve 4 gyűjtő szakasza van. (Surjány, Kenderes-kelet, Kisújszállás-kelet és megyehatár.)

Az elkerülőkön főleg a személyforgalom kisebb, a gyűjtő szakaszokon ez növekszik átlag felett.

Ezek miatt hektikusnak látszó forgalomváltozások vannak a 121., 129., 141., 151., és 165. km-től.

25 év adatsorainak ismeretében megállapítható, hogy a 4. tranzitfolyosó közlekedőedényként működik ±10-20% forgalomhullámzással.

 

De a "gördülő számlálás" 1995. évi bevezetése miatt megnövekedtek az adatbiztonsági kockázatok is.

http://real-j.mtak.hu/11037/4/Kozlekedestudomanyi_2011_04.pdf

 

"A rendszer megfelelő mennyiségű mért adat birtokában kellően megbízható"

"...amint ez nem biztosított, a rendszer felülvizsgálata is szükségessé válhat."

 

Az óvatos feltételes mód ezen a szakaszon határozott bizonyosság...

http://www.puspokladany.hu/kozadat/hirdetmenyek/2018/kozerdeku/HESZ/Pl_vizsg.pdf

Ami a 125. oldalon olvasható, az megerősíti a forgalomszámlálás rendszerhibáit.

 

Az egybecsengő tapasztalatok miatt a 2015. évi Környezetvédelmi dokumentáció forgalmi adatai is nagy kockázatúak!

 

 

Az Országos Célforgalmi Felmérés 2016-ban már EKÁER - Hu-Go adatokkal dolgozott és felülírta a "gördülő számlálás" korábbi hibáit.

A KV. engedély módosításához azonban nem az OCF adatsorokat használták fel.

 

Hogy mi volt az új adatforrás, azt még böngészni kell, hátha kiderül...

Előzmény: dimelo (51885)
NAR Creative Commons License 2020.08.15 0 1 51919

Lásd még Vigántpetend-Nagyvázsony.

Előzmény: trizs77 (51914)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51918

igen.

Így van.

 

Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nem vagyok egy idegenforgalmi látvány menedzser, de más országok erre már építettek volna valamilyen mutatvány üzletet.

Kicsit de igen.

Talán egy iciri parkolót a felső első kanyar mellé, ahonnan szép és jó felvételeket lehetne csinálni.

 

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (51917)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51917

Na, ide elmegyek legközelebb, ha otthon járunk!

Ez lehet a san francisco-i Lombard utca magyar hangja...

Előzmény: trizs77 (51914)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51916

Azt sejtem, hogy ha balesetveszély mentén vita alakul ki, akkor közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény lehet a tét később... gondatlanságból is elkövethető... szóval, ha az útügyi hatóság rendeli el a felülvizsgálatot, azt aligha veszik félvállról.

 

Előzmény: Hírfigyelő (51915)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51915

"A közlekedési hatóság – a közlekedés biztonságát sértő vagy veszélyeztető helyzet megszüntetése érdekében – kezdeményezheti a forgalomszabályozás módosítását, vagy a közút kezelőjét a forgalmi rend felülvizsgálatára kötelezheti."

 

Na látod erre gondoltam én is! De ha pl. a közút kezelője továbbra is elhanyagolja az út felülvizsgálatát a balesetveszélyes pontok megszüntetése érdekében, akkor a hatóság a közút kezelőjét vajon bírsággal is ráveheti a szükséges módosítások végrehajtására?? Erről mit ír a törvény???

Előzmény: ÁsítóSárkány (51902)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.14 0 4 51914

Na akkor vidámabb.

 

1978 után ismét felkerestem a  hétszergörbe -t.

 

Vízvár után nem jöttünk vissza a rövidebb úton Siófokra, hanem direkt tovább mentünk, Berzence-Csurgó útirányon át Porrogszentkirályon át Porrogra.

 

Porrogról, a tetőről  ha kihajtasz Porrogszentpál felé ott van a híres-hirhedt hétszergörbe.

Tényleg annyi.

 

Kíváncsi voltam az emlékképeim mennyit csaltak, mennyire nagyzolták, nagyították fel a hétszergörbe hatását, valóságát 42 év alatt.

 

Hát semennyire.

Az akkori murvás, szórt ágyazatú makadám út már aszfaltozott.

Kicsit szélesebb is, de ugyanúgy emelkedik/lejt és valóban megvan a hét 180 fokos lejtős kanyar benne.

 

6813-as út.

 

Csak javasolni tudom, hogy a közlekedéshez, útépítéshez, közútakhoz kicsit is értő, azokat szerető ember fijja ha teheti, egyszer - minél előbb - menjen el oda.

Autózzon fel és le háromszor-négyszer.

Többször nem is kell.

Az egész hossza kb. 1 km.

 

Élmény lesz.

eredeti, jó élmény.

Megmaradó élmény.

 

Addig menjen el amíg nem jön egy újító mérnök és ki nem egyenesíti.

Én 42 év után mentem vissza.

Két utasom nagyon élvezte pedig egyiküknek sincs köze a közúti közlekedéshez, és sebességem se lépte túl a 30 km/h-t.

 

Itt van róla egy fénykép (nem én fotóztam) ami igen csalóka mert tényleg így néz ki, csak a kép nem adja vissza, hogy ilyen kicsi távon a szintemelkedés közel olyan mintha a Gellért hegyre mennél fel:

Csak ezért Budapestre oda le autózni nem érdemes hisz Budapesttől Porrog kb. 250 km, s ugyanannyi vissza is.

De ha valaki a Balatonnál vagy valahol másutt a Déldunántúlon jár, ne hagyja ki.

Menjen el oda.

Élvezze és írja meg neki milyen volt?

 

 

 

 

 

RadiX Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51913

Szerintem a 23 éves ifjú, ha le tudja tenni a jogsit a pótos szerelvényre, akkor a navigációt is megtanulja kezelni. De mint mondtam, nem kell vakon követni a GPS-t sem, megállni és megnézni rajta a térképet csupán 1 perc, nem 12-18. A kétujjas zoomolást és forgatást elég egyszer megtanulni.

 

Valószínűleg a GPS is a 68-as útra fordulást javasolta hamarabb már, mert elmenni a Deák Ferencig már kerülő.

 

 

Előzmény: trizs77 (51912)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51912

Nálam nem volt mert nekem nincs.

De a kocsiban volt.

 

Pont az okos telefon vezetett a Deák utcába ami a városi főútról, egy meredek ferde kicsi utca.

Igen bizalmatlanok voltunk, hogy pont ez a meredek mellékutca lenne a jó megoldás.

Elkeseredettségünket fokozta mikor az utcában lakó hölgy közölte, hogy ez biztos nem a jó út.

 

Nem nyert.

Az volt a jó út.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Magyarországon és általában Európában térkép nélkül se tévedek el.

Itt sem a kiút keresésre fordított plusz (felesleges) 12-18 percet sajnáltam.

Hanem azt, hogy ha nem egy huszon évig közlekedés földrajzot tanító valaki (én) egy Peugeot-1007-es kiskocsival, hanem egy 23 éves ifjú egy pótkocsis szerelvénnyel kevereg, akkor az :

 - hosszabb idő,

 - sok bonyolult tolatással, visszafordulással jár,

 - sokat bosszankodik

 

Holott csak azt a 3-4 db nyüves táblát kell(ene) kitenni.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Aki a városba (Barcsra) északról jön a 68-as úton, annak van táblája még a város előtt, hogy itt kanyarodj el jobbra bamba ha Csurgó felé akarsz menni.

 

De aki a 6-os út felöl jön az ha akarja ha nem részt vesz az aznapi Ismerd meg Barcsot című városnéző túrán.

 

 

 

 

 

Előzmény: RadiX (51908)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51911

Használd az én módszeremet: ha valamit nem tudok, akkor megnézem a Google Maps-on, majd az útnak arra a pontjára kattintok, amelyik útszakasz-km-szelvény vagy útk. érdekel, és ott átváltok a műholdas térképről a Google-Utcaképre, majd ott megnézem hogy a kritikus elágazás környezetében milyen jellegzetes pontok (ABC, kocsma, Penny Market, gyár, iskola, óvoda, strand, stb. .... ....) vannak, majd ezeket megjegyzem fejben, magyarán bejárom az utat előbb az utcaképet Google-ban, és ezt az útszakaszt összevetem a valós autós útbejárással annak során, és ha a jellegzetes ismertető pontokat egyszer már felismerted, akkor lehetetlen eltévedni.

 

Egyszer így voltam fent Bp.-en Cinkotán és Herminamezőn, és a célba hamarább eljutottam ezen a módon, mintha a helyi suttyó srácokat faggattam volna arról, hogy mi merre van. Egyet megkérdeztem, de halvány fingjuk sem volt a valóságról, mert más utcát adtak meg mint ami a valóságban a célba vezető út. Két utcányit és 350 m-t tévedtek Ny felé; amikor az ő "remek útbaigazításukat" helyrehoztam a Google-Utcakép alapján, akkor a célpont 4 perc alatt meglett! Messze nem mindent kell tudni az útvonalról, csak a kulcspontokat (útk.-ek, csomópontok, útjelző táblák, forg.-lámpák száma hogy hányadiknál kell elkanyarodni, jellegzetes pontok, mint pl. útmenti csárdák, kocsmák, gyorsétkezdék, ABC-k, hipermarketek, vasúti átjárók, stb. ...), és hogy azoktól számított hány száz m-re kell lekanyarodni, meg ehhez hasonlók. Ennyit a közúti tájékozódásról. Pl. ha Polgárról a 33-as utat felhasználva mégy Bp.-re mert közben még Tiszafüreden is dolgod van, akkor annyit kell megjegyezni, hogy: Polgár-Félhalom_(Patkós Csárda)-Dormánd-Nagykáta-Mende-Budapest; Tiszafüred nem oszt nem szoroz, mivel azon csak forgalmilag egyenesen átmégy.

Mindig csak azt kell megjegyezni, hogy hol és hogy merre kanyarodsz le, többet nem; viszont ezen kulcspontokat jól kell ismerned!

Előzmény: trizs77 (51904)
RadiX Creative Commons License 2020.08.14 0 2 51910

Ebben az esetben elég lett volna egy pillantás a térképen az utcaszerkezetre, nem? A keresett út a 68-asból ágazik ki, plusz a nagyobb északra futó mellékutcák is kivisznek rá (de tábla tényleg csaak a 68-ason van).

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (51909)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51909

Áldás a GPS... bár... engem bevezetett (volna) a kukoricásba, mondván az a legrövidebb út. De nem hagytam magam, óbégatott is a fehérnép, amíg oda nem értem, ahová egyébként elvezetni akart.

Előzmény: trizs77 (51904)
RadiX Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51908

és nem volt nálad okostelefon?

Előzmény: trizs77 (51904)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51907

Szégyelltem most magam én is.

Tudtam az irányt, jól is lőttem be, de egyetlen tábla sincs...............................:-(((

 

Azért a megyei Közúti Igazgató helyében csak rámordulnék a Kaposvári közúti Igazgatósági Barcsi Kirendeltségének  vezetőjére.

 

 

Előzmény: rm40 (51905)
rm40 Creative Commons License 2020.08.14 0 1 51906
rm40 Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51905

Én hasonlóan jártam, amikor egyszer betévedtem Hévízre és Sümeg irányába szerettem volt távozni. Jelzések alapján (azok hiányában) reménytelen volt.

Előzmény: trizs77 (51904)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51904

Égés.

 

Huszon évig tanítottam Közlekedés Földrajzot.

Most a 6-os úton érkeztem Barcsra és egyenesen a 6801-es úton kívántam távozbi Barcról Babócsa-Vízvár-Csurgó irányába.

 

Nem ment.

Eltöltöttem ott 12-18 percet a városból való kimenetel keresésével.

Ugyanis nincs kivezető tábla.

Sehol.

Vagy ha van akkor eldugták.

 

Mint megtudtam, ha nem a 6-os úton érkezem a városba (de ott érkeztem) hanem a 68-as úton északról, akkor van egy Csurgó tábla egy útelágazásnál a város előtt.

Ők tehát rendeben elkanyarodhatnak a kívánt irányba.

 

Aki más felöl jött az úgy járt.

A helyi Közuti Igazgatóság társasjátéka az idegenekkel, az Ismert meg Barcsot is mielőtt kitalálsz a városból című társasjátékkal.

 

Az már más kérdés, hogy 4 helyi se tudta, hogyan, merre kell elhagyni a várost ha Babócsa felé tartasz?

Pedig Barcs nem olyan nagy, hogy azt a városból kivezető 3-4 utat ne lehetne megtanulni ha már ott lakik X éve.

Végül a helyi Deák Ferenc utcában leszólítottam az ötödik helyi lakost aki a házából hajtott épp ki.

Megkérdeztem melyik utcán lehet kijutni Babócsa felé.

Becsukta a kertkapuját majd közölte = Nem tudja.

Kár.

Tudnillik pont azon a Deák Ferenc utcán kellett még mennem 300-400 métert észak felé és már ki is jutottam a 6801-es útra, kanyarodhattam balra Babócsa felé.

 

Mindegy meglett.

 

Az egész megelőzhető lenne 2-3 db közúti jelzőtáblával, amin csak annyi lenne :

6801 Babócs-Csurgó

 

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51903

Ja és a Kormányablak az a Kormányhivatalhoz tartozik dettó, de nem rajtuk keresztül megy a dolog elvileg (talán ők is át tudják tenni).

Érdemes közvetlen kikeresni a területileg illetékes útügyi hatóság elérhetőségét (levél, e-mail, fax stb.) és direktben náluk jelentkezni.

Előzmény: Hírfigyelő (51887)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51902

Ld. Kkt. 34. § (1)-(2) :

34. § (1) A közút kezelője – az országos és a helyi közutak kezeléséről szóló jogszabályok szerint eljárva – köteles gondoskodni arról, hogy a közút a biztonságos közlekedésre alkalmas, közvetlen környezete esztétikus és kulturált legyen.

(2) A közút forgalmi rendjét – ha jogszabály másként nem rendelkezik – a közút kezelője alakítja ki. A forgalmi rendet – a forgalmi körülmények vagy a baleseti helyzet jelentősebb változása esetén, de legalább ötévenként – a közút kezelőjének felül kell vizsgálnia, és ha szükséges, módosítania kell. A közlekedési hatóság – a közlekedés biztonságát sértő vagy veszélyeztető helyzet megszüntetése érdekében – kezdeményezheti a forgalomszabályozás módosítását, vagy a közút kezelőjét a forgalmi rend felülvizsgálatára kötelezheti.

Előzmény: Hírfigyelő (51887)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.14 0 0 51901

Az alsó két bekezdést azért írtam le mint változtatási ötletet, mert így sokkal jobban lenne garantálható az, hogy útépítést Magyarország teljes úthálózati területén csak és kizárólag útmérnök irányításával lehessen engedélyeztetni és elvégeztetni, vagyis hogy útmérnök bevonása nélkül egy lépés se történhessen -- a szakszerű út(-át)építések érdekében.

Előzmény: Hírfigyelő (51887)
Avaar Creative Commons License 2020.08.14 0 1 51900

Hát akkor megvan az indok, hogy miért nem kell használni! :) Lett egy király M4, amin Budapest A Szolnok 1 óra, ha ez nem elég, akkor már csak az aranyhal segíthet a három kívánsággal. :D 

 

Akkor most elveszik a 3-as főút M30 nyomvonalára eső (egyébként a végére már lassan járhatatlan) elkerülőket? 

A fél karomat adnám, ha így ,,elvennék” a Dunaharaszti - Taksony elkerülőt, és lehoznák ide Dömsödig, te pedig még háborogsz a 2x2 miatt? A 4-es Cegléd - Abony szakasza valóban nincs jó állapotban, de 100-zal simán járható. 

Előzmény: nyebojsza (51899)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.13 0 0 51899

Amikor megépült az M5, az addig felfejlesztett régi 5-ös ma is simán használható...

Amikor megépült az M3, a régi 3-as ma is szépen használható... (Volt matricák, de Egertől Gyöngyösig nem mentünk autópályára, mert a régi 3-as tök jó volt és alig volt forgalom..

 

A régi 4-es meg csak romlott, mert csak az irsai meg ceglédi elkerülőt fejlesztgették.

A régi 4-es Cegléd és Abony között használhatatlan! (még Cegléden belül is... a gyöngyösi régi 3-ad hozzá képest egy álom!)

Előzmény: Avaar (51898)
Avaar Creative Commons License 2020.08.13 0 0 51898

Ez az állítás továbbra is maximum akkor lenne jogos, ha eldózerolták volna az egészet. Viszont mivel nem ez történt, így továbbra sem vettek el semmit. 

Előzmény: nyebojsza (51894)
Avaar Creative Commons License 2020.08.13 0 0 51897

Na igen, ha Szolnok megkapja azt a forgalmat, ami 95-ben lekerült a válláról, abból jó nem sül ki. Nagyjából ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor csúcsidőben át akarunk jutni Pest egyik feléből a másikba, szigorúan a városon keresztül. 

Előzmény: nyebojsza (51890)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.13 0 0 51893

Olyankor pl. Ceglédről Martfűre eljutni sokkal egyszerűbb Abony-Jászkarajenő-Vezseny-en át komppal!

De azt a hidat majd minden évben felújítják, aztán egy év múlva meg se látszik rajta... mint az ahogy a százlábún se, meg a "rékasi vasúti felüljárón" se!!!

Előzmény: Avaar (51869)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!