Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51721

A sármelléki reptér, az megint más történet. Ott az teszi függővé hogy szükséges-e vagy felesleges-e oda az új kereszteződés, hogy ott mekkora a vasút forgalma, az pedig részben a sármelléki repülőtér forgalmasságától függ.

Előzmény: NAR (51720)
NAR Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51720

"Azoknak, akik ragaszkodtak a vasútvonal fix helyéhez, tudniuk kellett, hogy 3 km-en kétszer keresztezi az M76 nyomvonalát."

 

Abból az egyik kereszteződés a nagykanizsai vasútvonalat is keresztezi, ezt pedig nem lehet megúszni - szóval csak egy "felesleges" kereszteződés van. Ha esetleg visszaépítenék a sármelléki reptérig a vonatot, akkor a második sem lenne felesleges.

Előzmény: dimelo (51711)
NAR Creative Commons License 2020.08.02 0 2 51719

Na igen. Biztos jó móka lett volna a vasútáthelyezés, hogy ne csak az autók, de még a vonatpótló buszok is dugóban araszoljanak...

Előzmény: adiaboli (51705)
nikkinév Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51718

a Somogy megyei matrica Zalakomárig jó

az pedig még 16 km onnan 

175 km vs. 191 km

Előzmény: adiaboli (51710)
mzdude Creative Commons License 2020.08.02 0 1 51717

M76 esetében maga a pálya kész, még a táblák is működnek. De a lehajtónál még betonelemeket pakolásznak, szalagkorlátot építenek.

Előzmény: Autobahn89 (51606)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51716

Ez a megjegyzésem síkhülyeség volt, kérem töröltnek tekinteni. Köszönöm.

Előzmény: adiaboli (51710)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51715

Pl.: http://m.militaria.hu/hadtorteneti-intezet-es-muzeum/

 

Nem kizárt, inkább valószínű, hogy a vonatkozó iratokat/térképeket annak idején (Sztálinváros!) minősítették, és (habár mára ennek már semmi jelentősége), azóta is, hanyagságból "úgy maradtak".

Nyilván a tippem csak egy a lehetőségek közül. Viszont, ha netán igazam lenne, úgy a minősítés ún. levételét (procedúra) nem lehet elkerülni, mára már akármennyire is banális ez a sztori.

Előzmény: bi-02 (51714)
bi-02 Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51714

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni a témában jártasabbaktól. Dunaújváros közlekedés történetét szeretném mélyrehatóbban tanulmányozni, amelynek során régi úthálózati térképeket szeretnék találni. Szerencsére nam kell több száz évre visszanézni, ezért azt gondoltam, viszonylag egyszerű dolgom lesz. 70 évvel ezelőtt kezdték építeni a várost, akkorról jó lenne találni egy korabeli térképet Dunapentele úthálózatáról és a kapcsolódó utakról, mint kiindulási alapot A 6-os út korabeli átépítéséről több helyen olvastam említést, legutóbb azt, hogy ennek az útnak és a kettesnek az átépítésére csak a II. vh. után került sor. A 6-os esetében 1952-ről olvastam, ami talán a befejezés dátuma lehet. Mivel engem a Dunapentelét érintő szakasz érdekel elsősorban (tágabb értelemben Budapesttől Dunaföldvárig), talán a városépítés miatt ez a szakasz kiemelt figyelmet kaphatott. 

Próbálkoztam a Cartographiánál, de korabeli térképekkel nem foglalkoznak. Az Országos Széchenyi Könyvtár térképtárában meg csak százéves térképek vannak. A helyi múzeumban konkrétan kinevettek, amikor beállítottam ezzel a kérdésemmel. Gondolom, korabeli közúthálózati térképeken lehetne a változást nyomon követni. Ilyesmi meg talán gyűjtőknél fellelhető. a térképgyár azt sem közölte, hogy Dunaújváros/Sztálinvárosról mikor illetve mióta készítettek várostérképet. Egy 1959-es példány kering a neten, nekem meg a 70-es évek elejéről van a legkorábbi példányom, meg utána még három eredeti Cartographiás gyártmány különböző évekből. Ezek mind rendszerváltás előttiek. 

 

Talán a közútkezelőnél kellene valami kontakt, (aki archív térképekhez hozzáfér, ha egyáltalán van archívumuk), de attól tartok - tapasztalatból - hogy az ilyen magamfajta lelkes amatőröket vagy szóra sem méltatnak, vagy elegánsan lepattintanak. Az Országos Levéltár még egy opció lehet, oda jártam már kutatni, vagy a Közlekedési Múzeum, viszont azt meg eldózerolták... Nem tudom lehet-e ott kutakodni, vagy hová költözött az archívum meg a könyvtár...

 

Szóval ez a bánatom. Esetleg valakinek valami épkézláb ötlete?

 

Köszi a figyelmet.

 

Boros István (bi-02)

adiaboli Creative Commons License 2020.08.02 0 1 51713

...és máris kitűnnek a korlátok.

Előzmény: rm40 (51712)
rm40 Creative Commons License 2020.08.02 -1 1 51712

Nagyon látványos a környék a Natura 2000 térképen is, főleg erősen belezoomolva.

Előzmény: adiaboli (51704)
dimelo Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51711

Azoknak, akik ragaszkodtak a vasútvonal fix helyéhez, tudniuk kellett, hogy 3 km-en kétszer keresztezi az M76 nyomvonalát.

A többi út csatlakozása is a megcserélt 76 és M76 túsza lett. A Zala hidak szintén.

 

Az Kis-Balatont képzeld el 120 évvel ezelőtt. Amikor a vasút töltését hordták a kubikosok talicskával...

 

Most gigantománia van. (Hogy egyetértsek a hiányolt jelzővel)

Előzmény: adiaboli (51704)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51710

...Viszont visszatérő keszthelyi-hévízi útjaim során az I. ütemet innen, fővárosi irányból valószínű csak egyszer,

az átadás utáni első alkalommal veszem majd igénybe, mivel időben nem éri meg...

 

Elfelejtettem még említeni a kelet felől érkező "megyematricásoknak" a +1 zalai matrica szükségességét. (Talán, mert országosra kényszerülök:)

 

Előzmény: adiaboli (51704)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51709

Értettük. Mint ahogy a Zala-hidat is.

Előzmény: Hírfigyelő (51707)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51708

Jó volna már egy hídmérnököt is meginvitálni ide, hogy beavasson minket a hídszerkezeti titkok legalább egy kisebb részébe... .. !

Erre ne nagyon számíts. Lehet, hogy most a mi - igencsak nélkülözhető - beavatásunk helyett éppen az áttervezésel foglalatoskodik.

Előzmény: Hírfigyelő (51706)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51707

jav. (elütöttem a számot szemüveg nélkü): a megsérült 68-as út menti hidakat?

Előzmény: Hírfigyelő (51706)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51706

Dél-Somogyban mennyire sikerült már helyreállítani a megsérült 58-as út menti hidakat? Egy ilyen híd szerkezetileg hogy néz ki oldalnézetből, és hol sérül meg? A pillérek alapja milyen mélyen van beásva a szilárd talajba (a talajnak abba a részébe, amire már nem hat a folyó / patak sodrása és hordalék-elhordása [= alámosása])?

 

Jó volna már egy hídmérnököt is meginvitálni ide, hogy beavasson minket a hídszerkezeti titkok legalább egy kisebb részébe... .. !

adiaboli Creative Commons License 2020.08.02 0 3 51705

Gondold el, akkor mit kaptak volna dimelo-tól, ha úgy építik meg, vasútáthelyezéssel, stb., mint ahogy most ő leírta...

A régi "bölcsesség" átalakítva:

"Akár így volt, akár úgy volt, valahogyan mindig csak rossz,

mert, hogy ne lett volna rossz, úgy még sohasem volt..."

Előzmény: NAR (51696)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51704

Íme, a brutális, átláthatalan töltésfallal (a "gigantomán" jelzőt hiányoltam) elválasztott "Kis-Balaton" a levegőből. Vagy csak én nem látok vizet ezen az - időnként  valóban mocsarassá váló - területen? https://www.google.hu/maps/@46.6692295,17.2201646,9915m/data=!3m1!1e3

Az a valóban "vizes" Kis-Balaton az úttól jó 4 km.

 

Viszont visszatérő keszthelyi-hévízi útjaim során az I. ütemet innen, fővárosi irányból valószínű csak egyszer, az átadás utáni első alkalommal veszem majd igénybe, mivel időben nem éri meg. Utána val'szeg maradok az eddigi úton (a II. ütem - a film szerint 2022, nem is értem, miért - után már talán érdemes lesz használni). Kanizsa irányából nyilván más a helyzet. 

Előzmény: dimelo (51703)
dimelo Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51703

Minden méter számít, tehát: a Kis-Balaton "széle" a vasút.

Igaz, amikor azt építették nem foglalkoztak a környezetvédelemmel...

 

Most pedig "körülírják" mindenféle engedélyekkel, kivételekkel, módosításokkal.

 

Az lehet, hogy egy emeletes busz felső szintjéről már "szép kilátás" lesz a 8 m-es M76 töltésről.

 

Mindenki más szemszögéből egy brutális, átláthatatlan töltésfal fogja elválasztani a kis- és nagy-Balatont.

Előzmény: Törölt nick (51701)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51702

Szeptemberben vagyis a nyári csúcs után.

Július 31 .helyett.

Előzmény: rm40 (51698)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51701

Pontosan a kis Balaton szélén viszik.

Előzmény: dimelo (51699)
rm40 Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51700
dimelo Creative Commons License 2020.08.02 0 1 51699

Örülök, hogy van aki figyel és kérdez.

 

Foglalkoztat már egy ideje ez a csomópont, de egyértelműen jó megoldás aligha lehetséges.

Kevésbé költséges talán...

Tavaly még csak a 76. út áthelyezése volt szembetűnő, azóta néhány vázlatot alaposabban megnéztem.

A vasút lehetett volna a kulcs...

Sármellék felé nem is közlekedik személyvonat (de milyen sok elhagyott vonalra épülnek autópálya műtárgyak...)

A Kis-Balaton szélénél is elvihető lett volna az M76, mert a Bszgy. Csomópont északi fel-és lehajtója is "belelóg".

 

De ha az nem, akkor 3 milliárdból az "érdemes" vasútépítő lerakta volna az új vágányt B.szgyörgy és a 71. úti új csp. között,

a 76. út maradt volna a régi helyén

az M76 mehetett volna a vasút helyén "földszinten".

A 7119. út és a 71 . út körforgós felüljáróval csatlakozhatott volna a 76. úthoz.

 

Eredmény: -3 2x2 sávos felüljáró és rövidebb Bszgy. csomóponti felüljáró.

csak 2-3 m-es M76 töltés (nem 6-8 m). és -1 Zagyva híd.

 

Szerintem...

Előzmény: NAR (51696)
rm40 Creative Commons License 2020.08.02 0 1 51698
nikkinév Creative Commons License 2020.08.02 0 0 51697

látszik hogy nem ismered a környéket 

2 kilométeren belül 4 kereszteződés + egymás mellett a 76 -os meg a vasút 

és ott a vasút másik oldalán a kis Balaton 

ugye abba sem építünk utat

Előzmény: dimelo (51695)
NAR Creative Commons License 2020.08.01 0 1 51696

Mégis, hogy oldottad volna meg a Balatonmáriafürdő felől jövő út 76-osba csatlakozását? Menjen az autópálya a "földszinten", a keresztező út felüljárón? Figyelembevéve, hogy a 76-os alig pár méterrel megy az M76 mellett, eléggé szakadékszerűen kellene lejönnie a felüljárónak, hogy csatlakozni tudjon az úthoz... Vagy mehetne át fölötte, a keszthelyi vasút fölött is (mert ugye az is ott van néhány méterre), be a Kis-Balaton mocsarába, egy 180 fokos kanyarral vissza, szintben keresztezni a vasutat, hogy elérje a 76-ost? A 76-71 szétválásnál hasonló a probléma azzal megfejelve, hogy az M76-nak vasutat kell kereszteznie, a vonat meg nehezen bírja a felüljárózást, kénytelen lesz az autópálya felül menni. Balatonszentgyörgynél szintén vasúti kereszteződés van. Van egy alig 2,5 kilométeres szakasz, ahol az autópályának háromszor kell felül menni - a kettő között menjen le a földszintre és építsünk hullámvasutat?

Előzmény: dimelo (51695)
dimelo Creative Commons License 2020.08.01 0 1 51695

Üdv az olvtársaknak!

A kényszerszabadságom utolsó napjait már inkább a jókedv jellemezte,

leszámítva azt, amit az M76 építésénél tapasztaltam.

6-8 méteres töltésen vezetett 2x2 sáv, és minden csatlakozó út aluljárós...

 

Nehéz érteni, mire gondolt a költő, amikor összerakta a kívánságlistát...

Most 35 percet sikerül állni-araszolni.

Remélem jövőre már működni fog legalább a 71. útig.

Előzmény: Törölt nick (51690)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2020.08.01 0 0 51694

THX!

Előzmény: rm40 (51691)
Avaar Creative Commons License 2020.08.01 0 0 51693

De legalább szívesen látogatnak majd ,,haza”.

Előzmény: Autobahn89 (51692)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.01 0 0 51692

Egerszegrol elkoltozik mindenki mire odaerne az okosut :)

Előzmény: Törölt nick (51690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!