Az a valóban "vizes" Kis-Balaton az úttól jó 4 km.
Viszont visszatérő keszthelyi-hévízi útjaim során az I. ütemet innen, fővárosi irányból valószínű csak egyszer, az átadás utáni első alkalommal veszem majd igénybe, mivel időben nem éri meg. Utána val'szeg maradok az eddigi úton (a II. ütem - a film szerint 2022, nem is értem, miért - után már talán érdemes lesz használni). Kanizsa irányából nyilván más a helyzet.
Mégis, hogy oldottad volna meg a Balatonmáriafürdő felől jövő út 76-osba csatlakozását? Menjen az autópálya a "földszinten", a keresztező út felüljárón? Figyelembevéve, hogy a 76-os alig pár méterrel megy az M76 mellett, eléggé szakadékszerűen kellene lejönnie a felüljárónak, hogy csatlakozni tudjon az úthoz... Vagy mehetne át fölötte, a keszthelyi vasút fölött is (mert ugye az is ott van néhány méterre), be a Kis-Balaton mocsarába, egy 180 fokos kanyarral vissza, szintben keresztezni a vasutat, hogy elérje a 76-ost? A 76-71 szétválásnál hasonló a probléma azzal megfejelve, hogy az M76-nak vasutat kell kereszteznie, a vonat meg nehezen bírja a felüljárózást, kénytelen lesz az autópálya felül menni. Balatonszentgyörgynél szintén vasúti kereszteződés van. Van egy alig 2,5 kilométeres szakasz, ahol az autópályának háromszor kell felül menni - a kettő között menjen le a földszintre és építsünk hullámvasutat?
Tekintve, hogy ezek a szerkezeti hídjavítások hosszadalmas javítások szoktak lenni, ezért a 68-as út Nagyatád-Segesd-Böhönye szakaszát a Lábod-Kutas-Nagybajom-[61]-Böhönye szakaszon lehet kikerülni.
A nagyatádi elkerülővel is baj van a hírek szerint, ezt a 6801 -- 6807-es útvonalon lehet kikerülni (tehát a Barcs-Babócsa-Háromfa-Nagyatád útirányban).
Önmagában persze nem megoldás az, ha az érintett hidaknak (pl. a Rinya-hidqaknak) a magasságát emelik meg úgy, hogy ezáltal a legmagasabb vízállástól minél távolabbi magasságba kerüljön az útpálya-szerkezet, hanem magát a pályaszerkezet-tartó rendszert kellene kicserélni egy ilyen alsóíves rendszerűXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXacélrácsvázas pályatartó-szerkezetűre.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
<-- Ha ui. ilyenre építik át az érintett hidak tartószerkezét, akkor az majd nagy valószínűséggel a nagyobb villámárvizeket is baj nélkül elviseli és kibírja majd.
Arra lennek kivancsi, hogy Magyarorszagon milyen torveny/rendelet/barmi egyeb dolog szabalyozza az utak kiepiteset? Konkretan az erdekel, ami tartalmaz padkara, leallosavra, folfestesre vonatkozo eloirasokat (nem csak, sot, elsosorban mem gyorsforgalmi utakra).
Nemtudom en se. Így majd a masik fele rottyan meg, a rohadt nagy tehertol, mivel most mindenkit arra terelnek. Lassan kabaré kategoria. Almodozunk itt eszaki meg nyugati szektorrol, de a delit meg 2 ev alatt se sikerul felujitani. Raadasul a terelo elemeket balesetveszelyesen raktak ki. Rengeteg baleset tortent ott.
Amúgy azt nem értem, hogy addig, míg nem kezdődik el a javítás, miért nem lehet a 4 sáv helyett mondjuk 1 vagy 2 sáv fogalmát ráengedni arra a hídra? Akkor a másik hídpályával egyben már 3-3 sávon mehetne irányonként a fogalom.
Gondolom, hogy annyira nem lehet vész, hogy a híd még ennyi forgalmi terhelést sem bír el.
Azért itt még 2 évig ez a forgalom korlátozás, ez már agyrém kategória az M0D-n kibírni.
Így van! :) Szerintem ki kéne terjeszteni a 406-ot egészen az Alcsi-szigeti körforgalomig, a 4-est pedig visszavinni a városba. így egy zavaros 4x32x406 helyett átlátható 4x406 lenne, illetve nem ugyanazon a főúton lenne Szolnok-nyugat és Szolnok-észak. Más nagyvárosokban is van ilyesmire példa (Kecskemét, Szeged, Kiskunfélegyháza), hogy az elkerülő új számot kapott.
És ezennel le is zárult a 40-es főút 46 éves története.. :)
A lengyelek meg vannak zavarodva? nem tudják, hogy csak a főváros fele lehet pályát építeni? Mi ez a nagy hálózat az egész országon keresztül-kasul...Varsót kell helyzetbe hozni, oszt kész. És óbégatni kell,hogy mekkora az M0-án a forgalom.