Keresés

Részletes keresés

Anytime Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51393

Persze, lehet finomítani az összekötést is, ha bejárhatnánk a helyszínt...

De Csengelénél nincs benzinkút, csak egyszerű pihenő. (Kerítéssel "védve" az orvul felhajtóktól)

Előzmény: ÁsítóSárkány (51389)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51392
Előzmény: drummond (51390)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.01 0 1 51391
Előzmény: MZ/J (51388)
drummond Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51390

Köszi szépen.

Előzmény: MZ/J (51388)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51389

Csak egy apróság Csengeléhez. A keleti oldalon is van egy földút ami az 54121-esről majdnem eléri a benzinkutat... akkor már oda lett volna még jobb a rejtett lehajtó ( legfeljebb ívkorrekióval ha szükséges)

Előzmény: Anytime (51385)
MZ/J Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51388

Állitólag [iSzolnok, Szalay Ferenc es az Infrastruktura fejleszto egyik igazgatojanak terepszemleje utan keszitett cikk] Julius 20-ra tervezik az Abonyi elkerulo atadasat. 

Előzmény: drummond (51379)
Anytime Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51387

KIRA szerint 1028 jármű Szentmárton felé,

Ceglédről már súlyosabb: 4780 (Bár ez még M4 átadás előtti adat)

 

A 8111. út M7 alatti átvezetésén 3999

https://www.google.com/maps/@47.3065197,18.743685,3a,75y,59.71h,75.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1sf4wqWZfsJG7ukS_Q1zjBow!2e0!7i16384!8i8192

 

Jártam már arra, egyértelműen helyi érdekből épült, meredek utacska.

Előzmény: nikkinév (51386)
nikkinév Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51386

azt nem tudom ennek a szentmártoni úznak mekkora a forgalma 

de megkockáztatom hogy ide egy rendes csomópont kellett volna 

a rejtett tényleg csak alacsony forgalomra alkalmas 

itt pl. nem nagyon lehet nagy forgalom :

https://www.google.com/maps/@47.3034698,18.7466247,451a,35y,331.35h,39.37t/data=!3m1!1e3

Előzmény: Anytime (51385)
Anytime Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51385

Van hazai jó példa is!

 

2015-ben hallottam a tervezőktől, hogy ismét lehet csomópontot tervezni pihenőkkel együtt.

Azt nem részletezték, hogy csak komplex pihenőkhöz, vagy egyszerűekhez is. (Nem lenne logikus a különbségtétel)

 

Mindenesetre az M5-ön akad néhány életszerűtlen kialakítás.

 

Ellenben, pl. az M4 Cegléd-benzinkútnál ilyen rejtett csomópont épült.

https://www.google.com/maps/@47.201715,19.7792607,738m/data=!3m1!1e3

 

Visszatérve Csengele és Szatymaz eseteire, a helyi használati igény volumene kérdéses.

Kicsit finomítottam a vázlaton: a zöld a nyerő

 

csak a kerítéseket kellene mindkét oldalon kinyitni és a napi 20-30 gépjármű könnyedén fel-le hajthatna.

Nyilván kellene néhány +kamera is...

Egyébként Csengele légvonalban 38 km a Mercedes gyártól.

Már csak azért hangsúlyozom, mert a cikkben "50 km-es körön belülről" írtak.

De van itt még finom csúsztatás:

"...aki Budapest felé szeretne menni a faluból, Kiskunfélegyháza felé 33 kilométert kell autózzon,

Szeged felé pedig tízet, mivel azonban az az ellenkező irányban van, ez is 20 kilométeres kerülőt jelent..."

Előző posztomból a térkép:

https://www.google.com/maps/dir/46.5398107,19.8660232/46.6802187,19.821219/@46.5762907,19.8345304,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Merre az a 33 km? Mert a valóságban 24,6 km. (vagy az 5. úton 27,8 km)

Mondjuk úgy: a költő szépet álmodott...

Előzmény: nikkinév (51381)
nikkinév Creative Commons License 2020.07.01 -1 0 51384

ezt nem csak a vírusos hiszti miatt zárták le?

mert a kép 2020 -as a kiírás szerint

Előzmény: orangutan (51383)
orangutan Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51383

Amit a kép készítése után gondosan lezártak, az utolsó magyar lehajtóval együtt. Így aki Lendvára akart menni, az vehetett rögtön egy szlovén matricát. Aki Tornyiszentmiklósra, az ráadásnak kerülhetett is egy nagyot. Ügyes.

Előzmény: nikkinév (51382)
nikkinév Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51382
Előzmény: Anytime (51380)
nikkinév Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51381

Én csak egyet nem értek .

Miért nem úgy épültek , épülnek ezek a pihenők még most sem  hogy legalább egy rejtett le-fel hajtási lehetőség legyen. 

Legalább a helybeliek tudják használni, ha nem is táblázzák ki.

Előzmény: Pompiere (51378)
Anytime Creative Commons License 2020.06.30 0 0 51380

Szatymaznál egyértelmű... Ezért nem is gondoltam túl:)

 

https://www.google.com/maps/@46.3709147,19.9974859,3a,75y,252.74h,66.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6wAedHO78LO_mt_Yg6KbPA!2e0!7i13312!8i6656

 

A kapu önmagában a logikátlanság szimbóluma...

 

De ez a Csengelei felhajtó rafinált fedősztori...

Csakhogy kamu indokot találtak ki...

 

Persze, semmiségnek tűnik a MotoGP mániához képest.

Előzmény: Pompiere (51378)
drummond Creative Commons License 2020.06.30 0 2 51379

Pont ma néztem én is. Lazán át lehetne adni ezt az M4 szakaszt is, de gondolom itt is ez a hetekig tartó foralombahelyezés megy.

Előzmény: Pompiere (51378)
Pompiere Creative Commons License 2020.06.30 0 0 51378

Én arra próbáltam utalni, hogy ilyen rejtett csomópontot, mint amilyet Csengelénél akarnak kialakítani, csinálhatnának a szatymazi pihenőnél is.

Előzmény: Anytime (51377)
Anytime Creative Commons License 2020.06.30 -1 1 51377

Eléggé szűkszavú voltál, így csak később tűnt fel a tartalom és annak furfangos indoklása...

 

Csengele 1900 fős település:

 

"Kecskemét és a Mercedes-gyár jelenleg 54 kilométerre fekszik a Csongrád-Csanád megyei fa­­lutól, a lehajtóval ez a távolság 47 kilométerre zsugorodna.

En­­­nek többek között azért van jelentősége, mert a német autógyártó óriás szisztémája, hogy kizárólag 50 kilométeres körön belülről foglalkoztat beszállítót."

 

A műholdképet nézve ritka nagy pazarlást műveltek az M5 szakasz tervezésénél..

Külön épült a felüljáró és mindkét oldalán aszfaltutas lejárók a tanyákhoz

https://www.google.com/maps/@46.5482719,19.8844042,3a,75y,343.89h,86.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1spQgiqYu9LreCZf6QNxX2bw!2e0!7i13312!8i6656

és

külön a pihenő, ahová nem lehet eljutni a keresztező útról...

https://www.google.com/maps/@46.5482719,19.8844042,3a,75y,178.92h,69.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1spQgiqYu9LreCZf6QNxX2bw!2e0!7i13312!8i6656

 

 

Vázoltam a lehetőségeket:

A zöld gazdaságosabb, de a sárga is (több útkorrekcióval) kézenvekvő...

lett volna a tervezéskor 2000-2002-ben...

 

Az a kérdés, hogy ki lehetne Mercedes-beszállító Csengeléről?

https://www.google.com/maps/dir/46.5398107,19.8660232/46.6802187,19.821219/@46.5762907,19.8345304,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

mert a 11 ezer lakosú Kiskunmajsa autópályakapcsolatán nem javít, a távolabbi településeknek sem számít.

 

De van még egy érdekesség:

https://www.google.com/maps/dir/46.5412894,19.8684977/46.8683764,19.7156431/@46.6789629,19.7216822,11z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d19.8465719!2d46.721025!3s0x4743ebc512f06b6f:0x601b2546969384e2!1m0!3e0

 

Csengele - Mercedes távolság az 5. főúton 48,8 km...

Igaz-e a a cikkben írt "indok", ha Csengele jelenleg is belül van a "kizárólagos" 50 km-en?

 

Előzmény: Pompiere (51358)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.06.30 0 0 51376

OFF

A cikázás tilos is. Akkor előzhetsz, ha az előzött jármű elé zavarása nélkül vissza tudsz térni. Lényegében akkor, ha visszatéréskor már adott a követési távolság, a hirtelen fékezésed esetén is a frissen leelőzött jármű koccanás nélkül meg tud állni mögötted.

Hasonló szempont kellene meghatározza azt, hogy hol foglald el a sávot az előzéshez.

Ha az előző 110-zel megy, és kicsit spórolva másfél másodpercekkel számolok az egyszerűség kedvéért elhanyagolva a sebességkülönbségek hatásait, akkor kb 92 méternél kisebb közbe nem is érdemes cikázni.

/OFF

Előzmény: Jared- (51374)
Jared- Creative Commons License 2020.06.30 0 0 51374

Mondjuk azt nem tudom rossz néven venni hogy M0-s mértékü forgalomban nem cikázik ki mindenki a jobb szélsöbe, aztán vissza. Mindezt másodpercenként. Többek között én sem szoktam.

Előzmény: Adolphó (51369)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.06.29 0 0 51372

Amúgy ez az út hasonlít a Felsőnyáregyháza-Monorierdő útra. Annyi változott ez az út mára, hogy egy picit valamit marattak rajta, meg szélesítettek, de rendesen továbbra sincs megcsinálva.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.06.29 0 1 51371

Nem csak az, a Gönc-Telkibánya-Bózsva út is életveszélyes.

Sajnos a turizmus fejlesztés megáll ott, hogy szállodákat építünk, meg újítunk, de, hogy ilyen helyekre ki fog ilyen utakon eljutni, arra már senki sem gondol. Ja de, helikopterrel...

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
rm40 Creative Commons License 2020.06.29 0 1 51370

Videó: így mutat jelenleg az M85-ös soproni szakasza a magasból

 

OFF

Csak nálam szaraxik napok óta a Youtube? :/

ON

Adolphó Creative Commons License 2020.06.29 0 0 51369

Utóbbi egy kiváló ötlet, kár, hogy a többi szakaszon -ahol három sáv van- még nem valósították meg. Aztán csodálkozunk, hogy mindenki/legtöbben a középső sávban haladnak, jobbratartást még csak hírből sem ismerik.

Előzmény: Avaar (51364)
zsoooc2 Creative Commons License 2020.06.29 0 2 51368

Ezt csak megerősíteni tudom. Saját tapasztalat, 1 hónappal ezelőtt voltam ott. Katasztrófa. Kerüljétek el az azt utat. Örményországban jártam ilyeneken, még Kirgizisztánban is ennél jobb egy fokkal az átlagos útminőség.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.06.29 0 1 51367

Már a streetview kép alapján sem nevezhető útnak :) Olyan mint egy szétrepedezett bringaút.

A kép 2011-ben készült. Azóta gondolom még gatyább. 

Minden nap mehetnék a felnishez :)

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51366

Sok ilyen út van :) 

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.06.28 0 2 51365

Nemrég voltam a Zemplénben... A 3716-os út Fony-Vilmány közti szakasza brutális állapotban van. Kb. esti szürkület kezdetétől reggeli szürkület végég naponta le kellene zárni...

Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 2 51364

Egyébként ha valakit netalán érdekel: az 51xM0, illetve a 31xM0 csomópontokban kicserélték a 4-es főút táblákat M4-re. Pontosabban tettek rá egy matricát. 

Az M4 irányából haladva a 31-es út előtt 3 sáv van az M3 irányába. Korábban az M0x31 útpálya feletti tábláin az egyenest (M0 az M3 felé) 500, illetve 1000 méterrel előjelző táblán csak két nyíl volt, ez most már a tábla alján közepén ki lett egészítve még eggyel, így hűen tükrözi a sávok kiosztását.

Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 7 51363

A mai nap jártam az M4-esen. Az abonyi elkerülő készültségi szintje ránézésre 100%, semmi teendő nincs, mint átvágni a szalagot, és leszedni a sárga nyilakat.

csalántea Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51362

igen, így van, ha így lenne ... egyrészt a Hungaroringen több rendezvény van, én is mentem rajta, születésnapomra fizettek be, saját kocsival ...

másrészt az országimázsra viszont rendkívül pozitív a hatása, igaz az a turisztikai bevételekben csapódik le és nem direkt a Hungaroring Zrt-nél ... ez így van a világ minden részén ...

Ezt is úgy kell nézni, mint egy fajta állami támogatását a turisztikai ágazatnak ...

 

Előzmény: NAR (51354)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!