Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51389

Csak egy apróság Csengeléhez. A keleti oldalon is van egy földút ami az 54121-esről majdnem eléri a benzinkutat... akkor már oda lett volna még jobb a rejtett lehajtó ( legfeljebb ívkorrekióval ha szükséges)

Előzmény: Anytime (51385)
MZ/J Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51388

Állitólag [iSzolnok, Szalay Ferenc es az Infrastruktura fejleszto egyik igazgatojanak terepszemleje utan keszitett cikk] Julius 20-ra tervezik az Abonyi elkerulo atadasat. 

Előzmény: drummond (51379)
Anytime Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51387

KIRA szerint 1028 jármű Szentmárton felé,

Ceglédről már súlyosabb: 4780 (Bár ez még M4 átadás előtti adat)

 

A 8111. út M7 alatti átvezetésén 3999

https://www.google.com/maps/@47.3065197,18.743685,3a,75y,59.71h,75.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1sf4wqWZfsJG7ukS_Q1zjBow!2e0!7i16384!8i8192

 

Jártam már arra, egyértelműen helyi érdekből épült, meredek utacska.

Előzmény: nikkinév (51386)
nikkinév Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51386

azt nem tudom ennek a szentmártoni úznak mekkora a forgalma 

de megkockáztatom hogy ide egy rendes csomópont kellett volna 

a rejtett tényleg csak alacsony forgalomra alkalmas 

itt pl. nem nagyon lehet nagy forgalom :

https://www.google.com/maps/@47.3034698,18.7466247,451a,35y,331.35h,39.37t/data=!3m1!1e3

Előzmény: Anytime (51385)
Anytime Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51385

Van hazai jó példa is!

 

2015-ben hallottam a tervezőktől, hogy ismét lehet csomópontot tervezni pihenőkkel együtt.

Azt nem részletezték, hogy csak komplex pihenőkhöz, vagy egyszerűekhez is. (Nem lenne logikus a különbségtétel)

 

Mindenesetre az M5-ön akad néhány életszerűtlen kialakítás.

 

Ellenben, pl. az M4 Cegléd-benzinkútnál ilyen rejtett csomópont épült.

https://www.google.com/maps/@47.201715,19.7792607,738m/data=!3m1!1e3

 

Visszatérve Csengele és Szatymaz eseteire, a helyi használati igény volumene kérdéses.

Kicsit finomítottam a vázlaton: a zöld a nyerő

 

csak a kerítéseket kellene mindkét oldalon kinyitni és a napi 20-30 gépjármű könnyedén fel-le hajthatna.

Nyilván kellene néhány +kamera is...

Egyébként Csengele légvonalban 38 km a Mercedes gyártól.

Már csak azért hangsúlyozom, mert a cikkben "50 km-es körön belülről" írtak.

De van itt még finom csúsztatás:

"...aki Budapest felé szeretne menni a faluból, Kiskunfélegyháza felé 33 kilométert kell autózzon,

Szeged felé pedig tízet, mivel azonban az az ellenkező irányban van, ez is 20 kilométeres kerülőt jelent..."

Előző posztomból a térkép:

https://www.google.com/maps/dir/46.5398107,19.8660232/46.6802187,19.821219/@46.5762907,19.8345304,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Merre az a 33 km? Mert a valóságban 24,6 km. (vagy az 5. úton 27,8 km)

Mondjuk úgy: a költő szépet álmodott...

Előzmény: nikkinév (51381)
nikkinév Creative Commons License 2020.07.01 -1 0 51384

ezt nem csak a vírusos hiszti miatt zárták le?

mert a kép 2020 -as a kiírás szerint

Előzmény: orangutan (51383)
orangutan Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51383

Amit a kép készítése után gondosan lezártak, az utolsó magyar lehajtóval együtt. Így aki Lendvára akart menni, az vehetett rögtön egy szlovén matricát. Aki Tornyiszentmiklósra, az ráadásnak kerülhetett is egy nagyot. Ügyes.

Előzmény: nikkinév (51382)
nikkinév Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51382
Előzmény: Anytime (51380)
nikkinév Creative Commons License 2020.07.01 0 0 51381

Én csak egyet nem értek .

Miért nem úgy épültek , épülnek ezek a pihenők még most sem  hogy legalább egy rejtett le-fel hajtási lehetőség legyen. 

Legalább a helybeliek tudják használni, ha nem is táblázzák ki.

Előzmény: Pompiere (51378)
Anytime Creative Commons License 2020.06.30 0 0 51380

Szatymaznál egyértelmű... Ezért nem is gondoltam túl:)

 

https://www.google.com/maps/@46.3709147,19.9974859,3a,75y,252.74h,66.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6wAedHO78LO_mt_Yg6KbPA!2e0!7i13312!8i6656

 

A kapu önmagában a logikátlanság szimbóluma...

 

De ez a Csengelei felhajtó rafinált fedősztori...

Csakhogy kamu indokot találtak ki...

 

Persze, semmiségnek tűnik a MotoGP mániához képest.

Előzmény: Pompiere (51378)
drummond Creative Commons License 2020.06.30 0 2 51379

Pont ma néztem én is. Lazán át lehetne adni ezt az M4 szakaszt is, de gondolom itt is ez a hetekig tartó foralombahelyezés megy.

Előzmény: Pompiere (51378)
Pompiere Creative Commons License 2020.06.30 0 0 51378

Én arra próbáltam utalni, hogy ilyen rejtett csomópontot, mint amilyet Csengelénél akarnak kialakítani, csinálhatnának a szatymazi pihenőnél is.

Előzmény: Anytime (51377)
Anytime Creative Commons License 2020.06.30 -1 1 51377

Eléggé szűkszavú voltál, így csak később tűnt fel a tartalom és annak furfangos indoklása...

 

Csengele 1900 fős település:

 

"Kecskemét és a Mercedes-gyár jelenleg 54 kilométerre fekszik a Csongrád-Csanád megyei fa­­lutól, a lehajtóval ez a távolság 47 kilométerre zsugorodna.

En­­­nek többek között azért van jelentősége, mert a német autógyártó óriás szisztémája, hogy kizárólag 50 kilométeres körön belülről foglalkoztat beszállítót."

 

A műholdképet nézve ritka nagy pazarlást műveltek az M5 szakasz tervezésénél..

Külön épült a felüljáró és mindkét oldalán aszfaltutas lejárók a tanyákhoz

https://www.google.com/maps/@46.5482719,19.8844042,3a,75y,343.89h,86.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1spQgiqYu9LreCZf6QNxX2bw!2e0!7i13312!8i6656

és

külön a pihenő, ahová nem lehet eljutni a keresztező útról...

https://www.google.com/maps/@46.5482719,19.8844042,3a,75y,178.92h,69.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1spQgiqYu9LreCZf6QNxX2bw!2e0!7i13312!8i6656

 

 

Vázoltam a lehetőségeket:

A zöld gazdaságosabb, de a sárga is (több útkorrekcióval) kézenvekvő...

lett volna a tervezéskor 2000-2002-ben...

 

Az a kérdés, hogy ki lehetne Mercedes-beszállító Csengeléről?

https://www.google.com/maps/dir/46.5398107,19.8660232/46.6802187,19.821219/@46.5762907,19.8345304,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

mert a 11 ezer lakosú Kiskunmajsa autópályakapcsolatán nem javít, a távolabbi településeknek sem számít.

 

De van még egy érdekesség:

https://www.google.com/maps/dir/46.5412894,19.8684977/46.8683764,19.7156431/@46.6789629,19.7216822,11z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d19.8465719!2d46.721025!3s0x4743ebc512f06b6f:0x601b2546969384e2!1m0!3e0

 

Csengele - Mercedes távolság az 5. főúton 48,8 km...

Igaz-e a a cikkben írt "indok", ha Csengele jelenleg is belül van a "kizárólagos" 50 km-en?

 

Előzmény: Pompiere (51358)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.06.30 0 0 51376

OFF

A cikázás tilos is. Akkor előzhetsz, ha az előzött jármű elé zavarása nélkül vissza tudsz térni. Lényegében akkor, ha visszatéréskor már adott a követési távolság, a hirtelen fékezésed esetén is a frissen leelőzött jármű koccanás nélkül meg tud állni mögötted.

Hasonló szempont kellene meghatározza azt, hogy hol foglald el a sávot az előzéshez.

Ha az előző 110-zel megy, és kicsit spórolva másfél másodpercekkel számolok az egyszerűség kedvéért elhanyagolva a sebességkülönbségek hatásait, akkor kb 92 méternél kisebb közbe nem is érdemes cikázni.

/OFF

Előzmény: Jared- (51374)
Jared- Creative Commons License 2020.06.30 0 0 51374

Mondjuk azt nem tudom rossz néven venni hogy M0-s mértékü forgalomban nem cikázik ki mindenki a jobb szélsöbe, aztán vissza. Mindezt másodpercenként. Többek között én sem szoktam.

Előzmény: Adolphó (51369)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.06.29 0 0 51372

Amúgy ez az út hasonlít a Felsőnyáregyháza-Monorierdő útra. Annyi változott ez az út mára, hogy egy picit valamit marattak rajta, meg szélesítettek, de rendesen továbbra sincs megcsinálva.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.06.29 0 1 51371

Nem csak az, a Gönc-Telkibánya-Bózsva út is életveszélyes.

Sajnos a turizmus fejlesztés megáll ott, hogy szállodákat építünk, meg újítunk, de, hogy ilyen helyekre ki fog ilyen utakon eljutni, arra már senki sem gondol. Ja de, helikopterrel...

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
rm40 Creative Commons License 2020.06.29 0 1 51370

Videó: így mutat jelenleg az M85-ös soproni szakasza a magasból

 

OFF

Csak nálam szaraxik napok óta a Youtube? :/

ON

Adolphó Creative Commons License 2020.06.29 0 0 51369

Utóbbi egy kiváló ötlet, kár, hogy a többi szakaszon -ahol három sáv van- még nem valósították meg. Aztán csodálkozunk, hogy mindenki/legtöbben a középső sávban haladnak, jobbratartást még csak hírből sem ismerik.

Előzmény: Avaar (51364)
zsoooc2 Creative Commons License 2020.06.29 0 2 51368

Ezt csak megerősíteni tudom. Saját tapasztalat, 1 hónappal ezelőtt voltam ott. Katasztrófa. Kerüljétek el az azt utat. Örményországban jártam ilyeneken, még Kirgizisztánban is ennél jobb egy fokkal az átlagos útminőség.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.06.29 0 1 51367

Már a streetview kép alapján sem nevezhető útnak :) Olyan mint egy szétrepedezett bringaút.

A kép 2011-ben készült. Azóta gondolom még gatyább. 

Minden nap mehetnék a felnishez :)

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51366

Sok ilyen út van :) 

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.06.28 0 2 51365

Nemrég voltam a Zemplénben... A 3716-os út Fony-Vilmány közti szakasza brutális állapotban van. Kb. esti szürkület kezdetétől reggeli szürkület végég naponta le kellene zárni...

Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 2 51364

Egyébként ha valakit netalán érdekel: az 51xM0, illetve a 31xM0 csomópontokban kicserélték a 4-es főút táblákat M4-re. Pontosabban tettek rá egy matricát. 

Az M4 irányából haladva a 31-es út előtt 3 sáv van az M3 irányába. Korábban az M0x31 útpálya feletti tábláin az egyenest (M0 az M3 felé) 500, illetve 1000 méterrel előjelző táblán csak két nyíl volt, ez most már a tábla alján közepén ki lett egészítve még eggyel, így hűen tükrözi a sávok kiosztását.

Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 7 51363

A mai nap jártam az M4-esen. Az abonyi elkerülő készültségi szintje ránézésre 100%, semmi teendő nincs, mint átvágni a szalagot, és leszedni a sárga nyilakat.

csalántea Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51362

igen, így van, ha így lenne ... egyrészt a Hungaroringen több rendezvény van, én is mentem rajta, születésnapomra fizettek be, saját kocsival ...

másrészt az országimázsra viszont rendkívül pozitív a hatása, igaz az a turisztikai bevételekben csapódik le és nem direkt a Hungaroring Zrt-nél ... ez így van a világ minden részén ...

Ezt is úgy kell nézni, mint egy fajta állami támogatását a turisztikai ágazatnak ...

 

Előzmény: NAR (51354)
Anytime Creative Commons License 2020.06.28 0 1 51361

Az biztos, hogy ez a MotoGP pálya a hét, de lehet, hogy az év bejelentése...

 

Megnéztem a teljes interjút....Csak tiszta forrásból:)

https://hirado.hu/belfold/cikk/2020/06/24/a-hajdunanasi-motogp-palya-a-hungaroringhez-merheto-turistaszenzacio-lesz

 

Túl azon, hogy 150 ezer motoros érdeklődőről beszél, továbbá, hogy 35 km Tokaj...

(Ahhoz új híd kellene a Tiszán)

https://www.google.com/maps/dir/48.1106497,21.4103333/47.881198,21.4150129/@47.9960997,21.376889,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ezeket költői túlzásnak lehet nevezni, de a már megtörtént eseményekre is máshogy emlékszik...

A riport 4. percében vázol fel egy sűrített M3-M35 történelmet:

"...Kósa-kanyar van az autópályában, mert a szocialisták úgy gondolták az autópályafejlesztést, hogy Debrecen felé egyáltalán ne menjen, hanem Nyíregyházát északról kerülje meg..."

majd:

"Ezt sikerült megváltoztatni az első Fidesz-kormány idején, de az autópályát végül is a szocik fejezték be úgy, hogy az autópályáról nem lehet Nyíregyházáról Debrecen felé kanyarodni,

meg Debrecenből Nyíregyháza felé, mert azt a másfél milliárd forintot kiszedték a beruházási pénzből. De ez nagyon hiányzik a két város között…"

 

Erről a kérdéskörről 2001-ben Fónagy János közlekedési miniszter elismerte:

"az eddigi legvalószínűbb terv a Polgárt Nyíregyházával közvetlenül összekötő sztráda volt. Kiemelte, hogy a közlekedési tárca nem adott megbízást az NA Rt.-nek új nyomvonal tervezésére.

De hangsúlyozta azt is: eddig legalább öt terv született, és nem kizárt, hogy még újabbak lesznek. Leszögezte, hogy a kormány még nem döntött arról, 2003 után merre vezessen az M3-as."

 

20 év távlatából már hihetnénk, hogy "ami fekszik, nyugszik..."

Utánanéztem az M3 történetének olyan 1990-es évekből származó dokumentumokban, amelyeket megőrzött az internet.

 

Ilyen az, amikor 10 évet téved a riportalany emlékezete:

1. Országos közúthálózat 1991-2000. évekre vonatkozó fejlesztési programja (Antall-kormány)

2. OTrT egyeztetési anyag 1993-1995 (Horn-kormány)

3. Országos Területfejlesztési Koncepció 1997 (Horn-kormány)

 

Tehát 29 évvel ezelőtt volt egy elnagyolt vázlat Polgártól Nyíregyháza-Kisvárda felé.

25 évvel ezelőtt a Pród-ig délre húzott változat már létezett, Nyíregyháza déli elkerülő Vásárosnaményig (és ott ez épült meg)

23 évvel ezelőtt M3 Tiszavasváriig felhúzva, mert már tervben volt az M35 nyomvonal Polgártól Debrecen - Derecske-nyugat - Berettyóújfalu és M4 Biharkereszteshez! (ez változott)

Mindezek tehát megelőzték azt a kavarodást, ami 2001-2002-ben következett, amire most(már) hiányosan emlékszik.

A végleges kompromisszumos M3 nyomvonal nem Pródig, csak Görbeházáig épült,- ez lett a "Kósa-kanyar" -

ahonnan már nincs értelme Debrecen-Nyíregyháza összekötésnek, mert 80 km-es utat senki nem választ 37 km-es 4. út helyett.

(De mégis benne van a 236/2020. Kormányrendeletben: 1.1.21. Az M3–M35 autópálya, görbeházi csomópont fejlesztése.)

 

Ehhez képest "frissnek látszó ötlet" az M3-M35 összekötése Hajdúnánásnál. (63 km Db-Nyh.)

Kár, hogy ez az 1995-ös koncepció M3 Pród-i ágát utánozza, merthogy közben megépült az M35 szellemszakasz...

 

Aki kíváncsi a mélyebb részletekre is, olvassa az Index.fórumot 2001-ből...

Előzmény: 20-as vonal (51334)
Bombyna Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51360

Ezt jolenne tudni mert sok helyen tényleg nagyon vekony lett a belső sáv. Kb használhatatlan és veszélyes. Csomoszor van hogy atlognak a kulsobe.

Előzmény: mica-r (51357)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51359

Elvileg jun.30 a befejezesi hatarido a kovetkezo M4 szakaszra Abonynal. Tud valaki valamit, hogy mikor lesz tenylegesen atadva? Koszi.

Pompiere Creative Commons License 2020.06.27 0 0 51358

Mondjuk ezt a szatymazi pihenőhelynél is megcsinálhatnák. Itt csak két vaskaput kellene kinyitni és Szatymaz felé kb. 4 kilométernyi utat szélesíteni, rendbe rakni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!