Keresés

Részletes keresés

Anytime Creative Commons License 2020.06.30 -1 1 51377

Eléggé szűkszavú voltál, így csak később tűnt fel a tartalom és annak furfangos indoklása...

 

Csengele 1900 fős település:

 

"Kecskemét és a Mercedes-gyár jelenleg 54 kilométerre fekszik a Csongrád-Csanád megyei fa­­lutól, a lehajtóval ez a távolság 47 kilométerre zsugorodna.

En­­­nek többek között azért van jelentősége, mert a német autógyártó óriás szisztémája, hogy kizárólag 50 kilométeres körön belülről foglalkoztat beszállítót."

 

A műholdképet nézve ritka nagy pazarlást műveltek az M5 szakasz tervezésénél..

Külön épült a felüljáró és mindkét oldalán aszfaltutas lejárók a tanyákhoz

https://www.google.com/maps/@46.5482719,19.8844042,3a,75y,343.89h,86.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1spQgiqYu9LreCZf6QNxX2bw!2e0!7i13312!8i6656

és

külön a pihenő, ahová nem lehet eljutni a keresztező útról...

https://www.google.com/maps/@46.5482719,19.8844042,3a,75y,178.92h,69.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1spQgiqYu9LreCZf6QNxX2bw!2e0!7i13312!8i6656

 

 

Vázoltam a lehetőségeket:

A zöld gazdaságosabb, de a sárga is (több útkorrekcióval) kézenvekvő...

lett volna a tervezéskor 2000-2002-ben...

 

Az a kérdés, hogy ki lehetne Mercedes-beszállító Csengeléről?

https://www.google.com/maps/dir/46.5398107,19.8660232/46.6802187,19.821219/@46.5762907,19.8345304,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

mert a 11 ezer lakosú Kiskunmajsa autópályakapcsolatán nem javít, a távolabbi településeknek sem számít.

 

De van még egy érdekesség:

https://www.google.com/maps/dir/46.5412894,19.8684977/46.8683764,19.7156431/@46.6789629,19.7216822,11z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d19.8465719!2d46.721025!3s0x4743ebc512f06b6f:0x601b2546969384e2!1m0!3e0

 

Csengele - Mercedes távolság az 5. főúton 48,8 km...

Igaz-e a a cikkben írt "indok", ha Csengele jelenleg is belül van a "kizárólagos" 50 km-en?

 

Előzmény: Pompiere (51358)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.06.30 0 0 51376

OFF

A cikázás tilos is. Akkor előzhetsz, ha az előzött jármű elé zavarása nélkül vissza tudsz térni. Lényegében akkor, ha visszatéréskor már adott a követési távolság, a hirtelen fékezésed esetén is a frissen leelőzött jármű koccanás nélkül meg tud állni mögötted.

Hasonló szempont kellene meghatározza azt, hogy hol foglald el a sávot az előzéshez.

Ha az előző 110-zel megy, és kicsit spórolva másfél másodpercekkel számolok az egyszerűség kedvéért elhanyagolva a sebességkülönbségek hatásait, akkor kb 92 méternél kisebb közbe nem is érdemes cikázni.

/OFF

Előzmény: Jared- (51374)
Jared- Creative Commons License 2020.06.30 0 0 51374

Mondjuk azt nem tudom rossz néven venni hogy M0-s mértékü forgalomban nem cikázik ki mindenki a jobb szélsöbe, aztán vissza. Mindezt másodpercenként. Többek között én sem szoktam.

Előzmény: Adolphó (51369)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.06.29 0 0 51372

Amúgy ez az út hasonlít a Felsőnyáregyháza-Monorierdő útra. Annyi változott ez az út mára, hogy egy picit valamit marattak rajta, meg szélesítettek, de rendesen továbbra sincs megcsinálva.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.06.29 0 1 51371

Nem csak az, a Gönc-Telkibánya-Bózsva út is életveszélyes.

Sajnos a turizmus fejlesztés megáll ott, hogy szállodákat építünk, meg újítunk, de, hogy ilyen helyekre ki fog ilyen utakon eljutni, arra már senki sem gondol. Ja de, helikopterrel...

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
rm40 Creative Commons License 2020.06.29 0 1 51370

Videó: így mutat jelenleg az M85-ös soproni szakasza a magasból

 

OFF

Csak nálam szaraxik napok óta a Youtube? :/

ON

Adolphó Creative Commons License 2020.06.29 0 0 51369

Utóbbi egy kiváló ötlet, kár, hogy a többi szakaszon -ahol három sáv van- még nem valósították meg. Aztán csodálkozunk, hogy mindenki/legtöbben a középső sávban haladnak, jobbratartást még csak hírből sem ismerik.

Előzmény: Avaar (51364)
zsoooc2 Creative Commons License 2020.06.29 0 2 51368

Ezt csak megerősíteni tudom. Saját tapasztalat, 1 hónappal ezelőtt voltam ott. Katasztrófa. Kerüljétek el az azt utat. Örményországban jártam ilyeneken, még Kirgizisztánban is ennél jobb egy fokkal az átlagos útminőség.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.06.29 0 1 51367

Már a streetview kép alapján sem nevezhető útnak :) Olyan mint egy szétrepedezett bringaút.

A kép 2011-ben készült. Azóta gondolom még gatyább. 

Minden nap mehetnék a felnishez :)

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51366

Sok ilyen út van :) 

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.06.28 0 2 51365

Nemrég voltam a Zemplénben... A 3716-os út Fony-Vilmány közti szakasza brutális állapotban van. Kb. esti szürkület kezdetétől reggeli szürkület végég naponta le kellene zárni...

Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 2 51364

Egyébként ha valakit netalán érdekel: az 51xM0, illetve a 31xM0 csomópontokban kicserélték a 4-es főút táblákat M4-re. Pontosabban tettek rá egy matricát. 

Az M4 irányából haladva a 31-es út előtt 3 sáv van az M3 irányába. Korábban az M0x31 útpálya feletti tábláin az egyenest (M0 az M3 felé) 500, illetve 1000 méterrel előjelző táblán csak két nyíl volt, ez most már a tábla alján közepén ki lett egészítve még eggyel, így hűen tükrözi a sávok kiosztását.

Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 7 51363

A mai nap jártam az M4-esen. Az abonyi elkerülő készültségi szintje ránézésre 100%, semmi teendő nincs, mint átvágni a szalagot, és leszedni a sárga nyilakat.

csalántea Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51362

igen, így van, ha így lenne ... egyrészt a Hungaroringen több rendezvény van, én is mentem rajta, születésnapomra fizettek be, saját kocsival ...

másrészt az országimázsra viszont rendkívül pozitív a hatása, igaz az a turisztikai bevételekben csapódik le és nem direkt a Hungaroring Zrt-nél ... ez így van a világ minden részén ...

Ezt is úgy kell nézni, mint egy fajta állami támogatását a turisztikai ágazatnak ...

 

Előzmény: NAR (51354)
Anytime Creative Commons License 2020.06.28 0 1 51361

Az biztos, hogy ez a MotoGP pálya a hét, de lehet, hogy az év bejelentése...

 

Megnéztem a teljes interjút....Csak tiszta forrásból:)

https://hirado.hu/belfold/cikk/2020/06/24/a-hajdunanasi-motogp-palya-a-hungaroringhez-merheto-turistaszenzacio-lesz

 

Túl azon, hogy 150 ezer motoros érdeklődőről beszél, továbbá, hogy 35 km Tokaj...

(Ahhoz új híd kellene a Tiszán)

https://www.google.com/maps/dir/48.1106497,21.4103333/47.881198,21.4150129/@47.9960997,21.376889,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ezeket költői túlzásnak lehet nevezni, de a már megtörtént eseményekre is máshogy emlékszik...

A riport 4. percében vázol fel egy sűrített M3-M35 történelmet:

"...Kósa-kanyar van az autópályában, mert a szocialisták úgy gondolták az autópályafejlesztést, hogy Debrecen felé egyáltalán ne menjen, hanem Nyíregyházát északról kerülje meg..."

majd:

"Ezt sikerült megváltoztatni az első Fidesz-kormány idején, de az autópályát végül is a szocik fejezték be úgy, hogy az autópályáról nem lehet Nyíregyházáról Debrecen felé kanyarodni,

meg Debrecenből Nyíregyháza felé, mert azt a másfél milliárd forintot kiszedték a beruházási pénzből. De ez nagyon hiányzik a két város között…"

 

Erről a kérdéskörről 2001-ben Fónagy János közlekedési miniszter elismerte:

"az eddigi legvalószínűbb terv a Polgárt Nyíregyházával közvetlenül összekötő sztráda volt. Kiemelte, hogy a közlekedési tárca nem adott megbízást az NA Rt.-nek új nyomvonal tervezésére.

De hangsúlyozta azt is: eddig legalább öt terv született, és nem kizárt, hogy még újabbak lesznek. Leszögezte, hogy a kormány még nem döntött arról, 2003 után merre vezessen az M3-as."

 

20 év távlatából már hihetnénk, hogy "ami fekszik, nyugszik..."

Utánanéztem az M3 történetének olyan 1990-es évekből származó dokumentumokban, amelyeket megőrzött az internet.

 

Ilyen az, amikor 10 évet téved a riportalany emlékezete:

1. Országos közúthálózat 1991-2000. évekre vonatkozó fejlesztési programja (Antall-kormány)

2. OTrT egyeztetési anyag 1993-1995 (Horn-kormány)

3. Országos Területfejlesztési Koncepció 1997 (Horn-kormány)

 

Tehát 29 évvel ezelőtt volt egy elnagyolt vázlat Polgártól Nyíregyháza-Kisvárda felé.

25 évvel ezelőtt a Pród-ig délre húzott változat már létezett, Nyíregyháza déli elkerülő Vásárosnaményig (és ott ez épült meg)

23 évvel ezelőtt M3 Tiszavasváriig felhúzva, mert már tervben volt az M35 nyomvonal Polgártól Debrecen - Derecske-nyugat - Berettyóújfalu és M4 Biharkereszteshez! (ez változott)

Mindezek tehát megelőzték azt a kavarodást, ami 2001-2002-ben következett, amire most(már) hiányosan emlékszik.

A végleges kompromisszumos M3 nyomvonal nem Pródig, csak Görbeházáig épült,- ez lett a "Kósa-kanyar" -

ahonnan már nincs értelme Debrecen-Nyíregyháza összekötésnek, mert 80 km-es utat senki nem választ 37 km-es 4. út helyett.

(De mégis benne van a 236/2020. Kormányrendeletben: 1.1.21. Az M3–M35 autópálya, görbeházi csomópont fejlesztése.)

 

Ehhez képest "frissnek látszó ötlet" az M3-M35 összekötése Hajdúnánásnál. (63 km Db-Nyh.)

Kár, hogy ez az 1995-ös koncepció M3 Pród-i ágát utánozza, merthogy közben megépült az M35 szellemszakasz...

 

Aki kíváncsi a mélyebb részletekre is, olvassa az Index.fórumot 2001-ből...

Előzmény: 20-as vonal (51334)
Bombyna Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51360

Ezt jolenne tudni mert sok helyen tényleg nagyon vekony lett a belső sáv. Kb használhatatlan és veszélyes. Csomoszor van hogy atlognak a kulsobe.

Előzmény: mica-r (51357)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51359

Elvileg jun.30 a befejezesi hatarido a kovetkezo M4 szakaszra Abonynal. Tud valaki valamit, hogy mikor lesz tenylegesen atadva? Koszi.

Pompiere Creative Commons License 2020.06.27 0 0 51358

Mondjuk ezt a szatymazi pihenőhelynél is megcsinálhatnák. Itt csak két vaskaput kellene kinyitni és Szatymaz felé kb. 4 kilométernyi utat szélesíteni, rendbe rakni.

mica-r Creative Commons License 2020.06.27 0 0 51357

Látom, hogy itt a nagy fejlesztések vannak rendszeresen megtárgyalva, de én kérdeznék egy "kicsit" :

Az elmúlt hetekben Bp - en felrajzolt biciklisávok milyen "tudományos" alapokon készültek? Több helyen látom hogy használhatatlan méretű lett a az autós sáv, mert egyszerűen kivágtak belőle egy csíkot. 

Van felelős szakember, aki aláír egy olyan átalakítást, ahol a középkategóriás autó gyakorlatilag kilóg a sávjából? 

Anytime Creative Commons License 2020.06.27 0 0 51356

Elérhető adatok szerint 748 millió az évi bevétele,

ennek csak 6,4 %-a a hazai látogatóktól (46 millió)

https://www.google.com/maps/dir/47.3034779,17.0507277/47.4102499,17.0179237/@47.3037942,17.041826,1472m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Szép érdeklődés a szubkultúra részéről....

Előzmény: Herodes68 (51341)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.06.27 0 2 51355

https://hungaroring.hu/hu/esemenyek/naptar

Érdemes visszalapozni. A téli hónapokat kivéve egész zsúfolt a programjuk.

Előzmény: NAR (51354)
NAR Creative Commons License 2020.06.26 -2 0 51354

A Hungaroring még ma is évi 10 milliárdokat kap. Az a legrosszabb üzlet, ha évi 3 napért kell kiépíteni az infrastruktúrát, mert akkor a maradék 362 napon üres és csak viszi a pénzt...

Előzmény: csalántea (51352)
trizs77 Creative Commons License 2020.06.26 0 0 51353
csalántea Creative Commons License 2020.06.26 -3 2 51352

Ez egy fejlesztés, nem lehet mindent Budapestre és a Dunántúlra építeni ...
Nyilván hosszú távra szól, nem valaminek a vége, hanem a kezdete ...
Mogyoród se úgy nézett ki az elején, mint manapság ...
Gazdasági válságban fejleszteni, beruházni kell, nem megszorítani és pénzt szétszórni, erre pedig legjobb az infrastruktúra (máshol még a hadiipar is) ...
Egy ilyen beruházás nem útépítés, hanem vidékfejlesztés ...
Látni kéne a teljes projektet, vannak-e más elemek, az egész éves kihasználás a kérdés, vendéglátás, vendégéjszakák, munkahelyek ... Motor GP, Hajdúszoboszló, Tokaj borvidék, Debrecen, Tisza tó ...
A motoros egy sajátos szubkultúra, egyre többet költ ...
Jó is lehet ez, elég az örökös károgásból, nekem tetszik ...

Előzmény: 20-as vonal (51334)
pentium10 Creative Commons License 2020.06.26 -1 0 51351

#szerzodes #erdely

Nagyvárad és Kolozsvár közötti A3 autópálya-szakasz szilágysági alszakaszának, a Magyarzsombor (Zimbor) és Vaskapu (Poarta Sălajului) közötti sztrádarésznek az építésére kiírt licitet a SC SA&PE CONSTRUCT SRL – SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL konzorcium nyerte, közölte az országos útügyi vállalat. A 12,24 kilométeres Szilágy megyei szakasz kivitelezési szerződésének értéke áfa nélkül 680 405 395 lej (140M euro)

 

1km ~ 1.1M euro ~  4 miliard forint afa nelkul 

 

Terkep: http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/47.059/23.106/0

 

radio100jozsi Creative Commons License 2020.06.25 0 0 51347

Remélem nem olyan töketlen út lesz, mint a 37-es főút Felsőzsolca-Gesztely közötti 2*2 sávos része. Nem elég, hogy körforgalmi csp-ok vannak benne, de tele van lámpákkal, 70-50-es korlátozásokkal. Alig lehet menni rajta 110-el. Ehhez képest szupersztráda a 21-es főút.

Előzmény: hegyaljai3 (51333)
MZ/J Creative Commons License 2020.06.25 0 2 51342

Nincs valakinek valami friss forgalmi adatos orszagos terkepe? Csak mert olyan hihetetlen, hogy ott az É-K-i orszagreszben annyival nagyobb a forgalom minden uton (Szerencs, Hajdunanas stb), hogy szinte mindenhol felmerul a 2*2 sav igenye. En mikor arra jartam (lehet epp “nyugis napot” fogtam ki) pl. nem tunt nagyobbnak (soot meg akkoranak sem) a forgalom mint a szukebb kornyezetemben levo utak (441-es Cegled -Kecskemet, 442-es Martfu - Szolnok vagy akar a 32-es Szolnok - Ujszasz szakasza) forgalma, amelyeknel fel sem merult a 2*2 kb sosem (kivetel a tervezett Katonatelep - Kecskemet szakasz).

Herodes68 Creative Commons License 2020.06.25 0 0 51341

Sőt van egy kifejezetten mororosoknak épített pálya Sárvár mellett vagyis a Pannóniaring.

Többször is eladó volt lehet hogy most is az.

 

Wekamerák a pályáról

 

 

Előzmény: totyit (51339)
MCA-001 Creative Commons License 2020.06.25 0 1 51340

Debrecen és környezete már régen jobb gazdasági állapotban van mint a Dél-Dunántúl.

És Sávoly annak is egyik kevésbé fejlett része:(

Előzmény: csalántea (51338)
rm40 Creative Commons License 2020.06.25 0 0 51337

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!