Keresés

Részletes keresés

Autobahn89 Creative Commons License 2020.06.29 0 1 51367

Már a streetview kép alapján sem nevezhető útnak :) Olyan mint egy szétrepedezett bringaút.

A kép 2011-ben készült. Azóta gondolom még gatyább. 

Minden nap mehetnék a felnishez :)

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51366

Sok ilyen út van :) 

Előzmény: ÁsítóSárkány (51365)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.06.28 0 2 51365

Nemrég voltam a Zemplénben... A 3716-os út Fony-Vilmány közti szakasza brutális állapotban van. Kb. esti szürkület kezdetétől reggeli szürkület végég naponta le kellene zárni...

Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 2 51364

Egyébként ha valakit netalán érdekel: az 51xM0, illetve a 31xM0 csomópontokban kicserélték a 4-es főút táblákat M4-re. Pontosabban tettek rá egy matricát. 

Az M4 irányából haladva a 31-es út előtt 3 sáv van az M3 irányába. Korábban az M0x31 útpálya feletti tábláin az egyenest (M0 az M3 felé) 500, illetve 1000 méterrel előjelző táblán csak két nyíl volt, ez most már a tábla alján közepén ki lett egészítve még eggyel, így hűen tükrözi a sávok kiosztását.

Avaar Creative Commons License 2020.06.28 0 7 51363

A mai nap jártam az M4-esen. Az abonyi elkerülő készültségi szintje ránézésre 100%, semmi teendő nincs, mint átvágni a szalagot, és leszedni a sárga nyilakat.

csalántea Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51362

igen, így van, ha így lenne ... egyrészt a Hungaroringen több rendezvény van, én is mentem rajta, születésnapomra fizettek be, saját kocsival ...

másrészt az országimázsra viszont rendkívül pozitív a hatása, igaz az a turisztikai bevételekben csapódik le és nem direkt a Hungaroring Zrt-nél ... ez így van a világ minden részén ...

Ezt is úgy kell nézni, mint egy fajta állami támogatását a turisztikai ágazatnak ...

 

Előzmény: NAR (51354)
Anytime Creative Commons License 2020.06.28 0 1 51361

Az biztos, hogy ez a MotoGP pálya a hét, de lehet, hogy az év bejelentése...

 

Megnéztem a teljes interjút....Csak tiszta forrásból:)

https://hirado.hu/belfold/cikk/2020/06/24/a-hajdunanasi-motogp-palya-a-hungaroringhez-merheto-turistaszenzacio-lesz

 

Túl azon, hogy 150 ezer motoros érdeklődőről beszél, továbbá, hogy 35 km Tokaj...

(Ahhoz új híd kellene a Tiszán)

https://www.google.com/maps/dir/48.1106497,21.4103333/47.881198,21.4150129/@47.9960997,21.376889,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ezeket költői túlzásnak lehet nevezni, de a már megtörtént eseményekre is máshogy emlékszik...

A riport 4. percében vázol fel egy sűrített M3-M35 történelmet:

"...Kósa-kanyar van az autópályában, mert a szocialisták úgy gondolták az autópályafejlesztést, hogy Debrecen felé egyáltalán ne menjen, hanem Nyíregyházát északról kerülje meg..."

majd:

"Ezt sikerült megváltoztatni az első Fidesz-kormány idején, de az autópályát végül is a szocik fejezték be úgy, hogy az autópályáról nem lehet Nyíregyházáról Debrecen felé kanyarodni,

meg Debrecenből Nyíregyháza felé, mert azt a másfél milliárd forintot kiszedték a beruházási pénzből. De ez nagyon hiányzik a két város között…"

 

Erről a kérdéskörről 2001-ben Fónagy János közlekedési miniszter elismerte:

"az eddigi legvalószínűbb terv a Polgárt Nyíregyházával közvetlenül összekötő sztráda volt. Kiemelte, hogy a közlekedési tárca nem adott megbízást az NA Rt.-nek új nyomvonal tervezésére.

De hangsúlyozta azt is: eddig legalább öt terv született, és nem kizárt, hogy még újabbak lesznek. Leszögezte, hogy a kormány még nem döntött arról, 2003 után merre vezessen az M3-as."

 

20 év távlatából már hihetnénk, hogy "ami fekszik, nyugszik..."

Utánanéztem az M3 történetének olyan 1990-es évekből származó dokumentumokban, amelyeket megőrzött az internet.

 

Ilyen az, amikor 10 évet téved a riportalany emlékezete:

1. Országos közúthálózat 1991-2000. évekre vonatkozó fejlesztési programja (Antall-kormány)

2. OTrT egyeztetési anyag 1993-1995 (Horn-kormány)

3. Országos Területfejlesztési Koncepció 1997 (Horn-kormány)

 

Tehát 29 évvel ezelőtt volt egy elnagyolt vázlat Polgártól Nyíregyháza-Kisvárda felé.

25 évvel ezelőtt a Pród-ig délre húzott változat már létezett, Nyíregyháza déli elkerülő Vásárosnaményig (és ott ez épült meg)

23 évvel ezelőtt M3 Tiszavasváriig felhúzva, mert már tervben volt az M35 nyomvonal Polgártól Debrecen - Derecske-nyugat - Berettyóújfalu és M4 Biharkereszteshez! (ez változott)

Mindezek tehát megelőzték azt a kavarodást, ami 2001-2002-ben következett, amire most(már) hiányosan emlékszik.

A végleges kompromisszumos M3 nyomvonal nem Pródig, csak Görbeházáig épült,- ez lett a "Kósa-kanyar" -

ahonnan már nincs értelme Debrecen-Nyíregyháza összekötésnek, mert 80 km-es utat senki nem választ 37 km-es 4. út helyett.

(De mégis benne van a 236/2020. Kormányrendeletben: 1.1.21. Az M3–M35 autópálya, görbeházi csomópont fejlesztése.)

 

Ehhez képest "frissnek látszó ötlet" az M3-M35 összekötése Hajdúnánásnál. (63 km Db-Nyh.)

Kár, hogy ez az 1995-ös koncepció M3 Pród-i ágát utánozza, merthogy közben megépült az M35 szellemszakasz...

 

Aki kíváncsi a mélyebb részletekre is, olvassa az Index.fórumot 2001-ből...

Előzmény: 20-as vonal (51334)
Bombyna Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51360

Ezt jolenne tudni mert sok helyen tényleg nagyon vekony lett a belső sáv. Kb használhatatlan és veszélyes. Csomoszor van hogy atlognak a kulsobe.

Előzmény: mica-r (51357)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51359

Elvileg jun.30 a befejezesi hatarido a kovetkezo M4 szakaszra Abonynal. Tud valaki valamit, hogy mikor lesz tenylegesen atadva? Koszi.

Pompiere Creative Commons License 2020.06.27 0 0 51358

Mondjuk ezt a szatymazi pihenőhelynél is megcsinálhatnák. Itt csak két vaskaput kellene kinyitni és Szatymaz felé kb. 4 kilométernyi utat szélesíteni, rendbe rakni.

mica-r Creative Commons License 2020.06.27 0 0 51357

Látom, hogy itt a nagy fejlesztések vannak rendszeresen megtárgyalva, de én kérdeznék egy "kicsit" :

Az elmúlt hetekben Bp - en felrajzolt biciklisávok milyen "tudományos" alapokon készültek? Több helyen látom hogy használhatatlan méretű lett a az autós sáv, mert egyszerűen kivágtak belőle egy csíkot. 

Van felelős szakember, aki aláír egy olyan átalakítást, ahol a középkategóriás autó gyakorlatilag kilóg a sávjából? 

Anytime Creative Commons License 2020.06.27 0 0 51356

Elérhető adatok szerint 748 millió az évi bevétele,

ennek csak 6,4 %-a a hazai látogatóktól (46 millió)

https://www.google.com/maps/dir/47.3034779,17.0507277/47.4102499,17.0179237/@47.3037942,17.041826,1472m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Szép érdeklődés a szubkultúra részéről....

Előzmény: Herodes68 (51341)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.06.27 0 2 51355

https://hungaroring.hu/hu/esemenyek/naptar

Érdemes visszalapozni. A téli hónapokat kivéve egész zsúfolt a programjuk.

Előzmény: NAR (51354)
NAR Creative Commons License 2020.06.26 -2 0 51354

A Hungaroring még ma is évi 10 milliárdokat kap. Az a legrosszabb üzlet, ha évi 3 napért kell kiépíteni az infrastruktúrát, mert akkor a maradék 362 napon üres és csak viszi a pénzt...

Előzmény: csalántea (51352)
trizs77 Creative Commons License 2020.06.26 0 0 51353
csalántea Creative Commons License 2020.06.26 -3 2 51352

Ez egy fejlesztés, nem lehet mindent Budapestre és a Dunántúlra építeni ...
Nyilván hosszú távra szól, nem valaminek a vége, hanem a kezdete ...
Mogyoród se úgy nézett ki az elején, mint manapság ...
Gazdasági válságban fejleszteni, beruházni kell, nem megszorítani és pénzt szétszórni, erre pedig legjobb az infrastruktúra (máshol még a hadiipar is) ...
Egy ilyen beruházás nem útépítés, hanem vidékfejlesztés ...
Látni kéne a teljes projektet, vannak-e más elemek, az egész éves kihasználás a kérdés, vendéglátás, vendégéjszakák, munkahelyek ... Motor GP, Hajdúszoboszló, Tokaj borvidék, Debrecen, Tisza tó ...
A motoros egy sajátos szubkultúra, egyre többet költ ...
Jó is lehet ez, elég az örökös károgásból, nekem tetszik ...

Előzmény: 20-as vonal (51334)
pentium10 Creative Commons License 2020.06.26 -1 0 51351

#szerzodes #erdely

Nagyvárad és Kolozsvár közötti A3 autópálya-szakasz szilágysági alszakaszának, a Magyarzsombor (Zimbor) és Vaskapu (Poarta Sălajului) közötti sztrádarésznek az építésére kiírt licitet a SC SA&PE CONSTRUCT SRL – SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL konzorcium nyerte, közölte az országos útügyi vállalat. A 12,24 kilométeres Szilágy megyei szakasz kivitelezési szerződésének értéke áfa nélkül 680 405 395 lej (140M euro)

 

1km ~ 1.1M euro ~  4 miliard forint afa nelkul 

 

Terkep: http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/47.059/23.106/0

 

radio100jozsi Creative Commons License 2020.06.25 0 0 51347

Remélem nem olyan töketlen út lesz, mint a 37-es főút Felsőzsolca-Gesztely közötti 2*2 sávos része. Nem elég, hogy körforgalmi csp-ok vannak benne, de tele van lámpákkal, 70-50-es korlátozásokkal. Alig lehet menni rajta 110-el. Ehhez képest szupersztráda a 21-es főút.

Előzmény: hegyaljai3 (51333)
MZ/J Creative Commons License 2020.06.25 0 2 51342

Nincs valakinek valami friss forgalmi adatos orszagos terkepe? Csak mert olyan hihetetlen, hogy ott az É-K-i orszagreszben annyival nagyobb a forgalom minden uton (Szerencs, Hajdunanas stb), hogy szinte mindenhol felmerul a 2*2 sav igenye. En mikor arra jartam (lehet epp “nyugis napot” fogtam ki) pl. nem tunt nagyobbnak (soot meg akkoranak sem) a forgalom mint a szukebb kornyezetemben levo utak (441-es Cegled -Kecskemet, 442-es Martfu - Szolnok vagy akar a 32-es Szolnok - Ujszasz szakasza) forgalma, amelyeknel fel sem merult a 2*2 kb sosem (kivetel a tervezett Katonatelep - Kecskemet szakasz).

Herodes68 Creative Commons License 2020.06.25 0 0 51341

Sőt van egy kifejezetten mororosoknak épített pálya Sárvár mellett vagyis a Pannóniaring.

Többször is eladó volt lehet hogy most is az.

 

Wekamerák a pályáról

 

 

Előzmény: totyit (51339)
MCA-001 Creative Commons License 2020.06.25 0 1 51340

Debrecen és környezete már régen jobb gazdasági állapotban van mint a Dél-Dunántúl.

És Sávoly annak is egyik kevésbé fejlett része:(

Előzmény: csalántea (51338)
rm40 Creative Commons License 2020.06.25 0 0 51337
dimelo Creative Commons License 2020.06.25 0 1 51336

Megnéztem, többször is, mert artikulációs kihívásokat is le kellett küzdeni:)

 

Először is Debrecen - Nyíregyháza - Miskolc "súlypontjában van" a MotoGP pálya, állítja motorguru, és "geometriailag is" stimmel:

https://www.google.com/maps/dir/47.8819937,21.4112266/48.1041818,20.7948635/@47.9227282,20.9520587,46561m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Ha a legrövidebb utat feltételezzük (légvonal) az állítás akkor sem pontos. (A pálya helyszínét még csak tippelni lehet)

De a geometriai középpont Polgár - Görbeháza között van.

 

A linkelt videóban elhangzik: Debrecen - Nyíregyháza (tábla-tábla között) 49 km

De nem ez a döntő, hiszen az M3 és a 354. út között 37 km 2x2 hiányzik. (Ny.háza bevezetője M3-tól 2x2 sávos, 354. Debrecennél 2x2 sávos)

A Hajdúnánást optimálisan közelítő átló M3-M35 20 km-es, ezt lehetne megépíteni.

A jelenleg 80 km-es autópálya távolság (Görbeháza hiányzó csomópont) 17 km-rel lehetne rövidebb a két város között.

 

Ez az összekötő szakasz jelenáron 40 milliárdba kerülne.

 

És innen jön a legnagyobb csúsztatás: Debrecen-Nyíregyháza "autópálya" 60 milliárdból...

Ha melléépítenének +1 sávot és a csomópontokat, az sem jön ki ennyiből,

de Újfehértónál belterületet érint a 4. főút. A 354. útnál a Nagyerdőből kellene elvenni...

Ezt tehát nem lehet autópályának nevezni. és nincs olyan határozat, amely a 4. útra "szánt" 65 milliárdot! (Nem is ezt mondta)

 

Ha tök új nyomvonal lenne, akkor 100 milliárd...

 

A motorguru nem mondta, amit Te hallani véltél...

Ezt viszont mondta: "itt Nánáson megcsináljuk, igaz, hogy 10 km-rel hosszabb"

 

Akár hogy is nézem a jelenlegi 37 km közút, vagy a Görbeházánál fölöslegesen épitendő csomópontnál 80 km

helyett lehet egy 63 km-es autópálya összeköttetés Debrecen - Ny.háza között.

 

Talán lehetne még közelebb húzni Hajdúdorog felé, csakhogy úgy 25-28 km új autópályát kell építeni...

A 63 km távolság csökkenhetne 55 km-re, de ez még mindig nem 10 km...(különbség) Viszont további 10-15 milliárd... (összesen 50-55 milliárd= még egy MotoGP pálya)

 

Azt nem nehéz kiszámolni, hogy melyik útvonal a gyorsabb:  37 km 90 km/h, vagy 63 km 130km/h

A Google ki is írja... csak Lajos még erre sem figyelt...

 

Amikor az M35 nyomvonalát erőltette (20 éve) ez az "érvrendszer" még nem képezte tudástára részét.

 

 

Előzmény: Aladár46 (51335)
Aladár46 Creative Commons License 2020.06.24 -3 0 51335

Látom nem nézted meg a videót. :(

 

Kósa pont azt mondja, hogy a 4-es útra szánt 65 Mrd Ft-ból, amelyből 4 sávosították volna Debrecen és Nyíregyháza közötti szakaszt, abból épül az M3xM35 csomópont teljes kiépítése és a MotoGP pálya.

 

A videó közvetlen linkje:

https://streamable.com/comvz5

Előzmény: dimelo (51328)
20-as vonal Creative Commons License 2020.06.24 -1 4 51334

Elképesztő, hogy ilyen felesleges baromságokra szórjuk a pénzt. Nálam a Zegi tesztpálya is ilyen. Politikusaink egymást múlják felül ilyen ostoba projektekkel. 

Előzmény: dimelo (51328)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.06.24 0 0 51333
NAR Creative Commons License 2020.06.24 0 2 51332

Ezt olvasva felmerül bennem, hogy miért is épült az a zalai tesztpálya, ha végül mégis az igazi autópályát kell lezárni a tesztelésre?

Előzmény: rm40 (51331)
rm40 Creative Commons License 2020.06.24 0 1 51331
Előzmény: rm40 (51313)
smith Creative Commons License 2020.06.24 0 0 51330

Ja, kiváló dolog, hogy az 50 éve mindig jobb állapotban levő részt ismét leaszfaltozták. Ez az út mindig is mintapéldája volt a megyei struktúra hülyeségének. Merthogy a tolnai szakasza az M6-ig meg olyan, hogy 60km/h-nál is leesel róla. Ez a rész úgy épült, hogy az anno másfél nyomsáv széles aszfalthoz jobbról-balról növesztettek 1-1,5m-t. Na, ma is olyan.
https://goo.gl/maps/bDEtaSEoU8JZ8iAN6

Előzmény: trizs77 (51329)
trizs77 Creative Commons License 2020.06.24 0 0 51329

 

 

 

https://infostart.hu/gazdasag/2020/06/24/atadtak-a-paks-cece-kozotti-ut-fejer-megyei-szakaszat

 

 

Javulunk, javulunk: Már csak hatan vágták el a szalagot.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!