Keresés

Részletes keresés

Avaar Creative Commons License 2020.05.25 -2 4 50853

Továbbra sem vettek el semmit. 74-ben, illetve 2005-ben megépült az M4 egy-egy szakasza, csak 2x1 sávon, 4-es főút jelzésdel (akárcsak a Vecsés-Üllő elkerülő). Most pedig semmit sem vettek el, csupán ezt bővítették. A Dunántúl sem kap új nyomvonalat, ha már megépült 2x1 sávon az út (lásd: M15, M70). De a 86-oson is volt egy rész, amit csak bővítettek, hogy M86 legyen. Ennyit a Dunántúlról.

Előzmény: nyebojsza (50851)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.25 0 0 50852

Elég lenne az is, ha rendesen kitábláznák. Mert van ahol kirakják a 40-es táblát, pedig száraz időben 80-al is be lehet venni. Van ahol meg a 90-es megengedett sebességnél csak diszkrét kis nyilakat raknak az út szélére, pedig ha valaki nem ismeri, és 60-ál gyorsabban beleszalad, az biztosan elszáll :(

Előzmény: netuddkivogymuk (50833)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.25 -3 2 50851

Mert nem vagyok ugyan nagy autózó (évi 25-30 ekm), de azt többnyire az Alföldön teszem ilyen utakon:

https://www.google.hu/maps/@46.7221217,19.5537068,3a,75y,7.33h,65.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1sP5qh3muCIx_4Y9Oq8WKmFg!2e0!7i13312!8i6656

 

https://www.google.hu/maps/@47.0037775,19.7607038,3a,75y,237.69h,62.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sggN6DYLdoitHbLgTnH78cw!2e0!7i13312!8i6656

 

https://www.google.hu/maps/@46.9594683,18.9787798,3a,75y,16.94h,59.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1slQ1kaGocWCuw0oX2Crx0yA!2e0!7i13312!8i6656

 

https://www.google.hu/maps/@47.3210241,19.8385796,3a,75y,71.9h,59.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBFsRqXh7ptgDHIOhMVSYRg!2e0!7i13312!8i6656

 

Amikor meg néha dunántúlra tévedek, akkor ilyen csodákat látok:

 

https://www.google.hu/maps/@46.7968743,17.1436869,3a,75y,235.7h,65.48t/data=!3m7!1e1!3m5!1sA6I2dxCAyDc76NAngKsanw!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DA6I2dxCAyDc76NAngKsanw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D44.055023%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

 

https://www.google.hu/maps/@47.109722,17.9935112,3a,75y,318.36h,97.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1swYpeY3T805e5PnBkH3hXmQ!2e0!7i13312!8i6656

 

https://www.google.hu/maps/@47.1301022,18.5462276,3a,75y,118.15h,77.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQbYA0VxWdyCYmJKGDtAOJg!2e0!7i13312!8i6656

 

Seregélyesnek jár szép ingyenes elkerülő, Cegléd-Albertirsa meg visszakapja a régi 4-est:

https://www.google.hu/maps/@47.1840182,19.9232821,3a,75y,260.79h,73.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHurQdSljLD_fnVBZYhNw7A!2e0!7i13312!8i6656

 

Az nem zavar, hogy ha kész lesz az M8, akkor Nagykőrösön át kell mennem, mert most is azt teszem, de ami évtizedek óta megvan, és elveszik, az bántja a csőrömet :(

 

Előzmény: Autobahn89 (50807)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.25 0 0 50850

Hát régen jártam már arra, úgy látszik a 85-re is ráférne egy "új kopóréteg", de legalább van vonal a szélén :), a régi 4-esnek meg széle sincs :(

Előzmény: Jared- (50811)
Pompiere Creative Commons License 2020.05.24 0 1 50849

Ez nem az az útépítés fórum, de hogy válaszoljak is a kérdésre, kb. itt is azt az elvet kell követni, mint a térkövezésnél. Betontörmeléket kell alá tenni 20-30 cm vastagon arra már akár rá is tehető. Ha többet szánsz rá, akkor a térkő alá való rétegrendet érdemes megcsinálni.

Előzmény: Gábor Tari 1988 (50848)
Gábor Tari 1988 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 50848

Kedves fórumtarsak,

 

Régebben mar irtam a fórumra, egy lejtos telekre szeretnék autófeljárot. Vasúti betonaljakkal szeretném megoldani.  Keréknyomonként 2-2 db ot raknék, kötésben, hogy oldalra kissebb eséllyel csússzon meg. Az alsókat egy komolyabb alappal támasztanám meg. Az a fő kérdésem, hogy erdemes e alá rakni zuzalékot, vagy kavicsot, ha igen milyen mélyen és mit?

Kb 70m es szakaszról van szó, ezért anyagilag nagyon nem mindegy. Max kisebb teherautó közlekedne rajra, de csak ritkán, szemelyautoval akarom hasznalni. Ha valakinak van tapasztalata ilyen betonalj utakkal kapcsolatban, szivesen veszek tanácsokat. A talaj löszös, vizet hamar elnyeli.

 

Köszönöm

dimelo Creative Commons License 2020.05.23 0 0 50847

Rövidnek rövid, de akkor lenne zseniális, ha +25-30 %-os zoom-mal közelebbi képeket rögzített volna.

 

Sajnálatosan, felező sebességgel már olyan rezgések láthatók, hogy inkább maradjon rövid...

 

Ezzel együtt is köszi a készítőnek!

Előzmény: rm40 (50839)
rm40 Creative Commons License 2020.05.23 0 0 50846
rm40 Creative Commons License 2020.05.23 0 1 50845
rm40 Creative Commons License 2020.05.22 0 5 50839
Avaar Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50838

Nem biztos, hogy 6 méter. Lehet, hogy csak 5,5, azt tudom, hogy egy kamion teljesen kitölti, maximum 40-50 centivel szélesebb egy-egy sáv, mint a kamion (Tükröket nem számítva). 

 

Az egyik (Pest felől nézve) jobbos kanyar jobb szélén 15 centi mélyen ki van hordva a murva, eléggé veszélyes. 


A járvány előtt minden nap történt baleset, habár ezeknek a fele a az 51/510 kereszteződésben történt (ott heti 4 minimum). 

 

Nem az a legrosszabb, hogy olyan, amilyen, hanem hogy TERV SINCS arról, hogy bármennyivel is jobb legyen..

Előzmény: netuddkivogymuk (50833)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.05.22 -3 0 50834

Az út szélét le kell zárni (nehogy szétcsússzon). Ezt lehet kiépített szegéllyel, de azt is meg lehet csinálni, hogy a tervezett sávszélességnél szélesebben aszfaltoznak, és a tervezett sávszélességet felfestéssel jelölik. (A burkolat széle ilyenkor is biztosítva van, mert használaton kívül kerül). 

Ez az elv. A gyakorlat meg az, hogy vagy van festés, vagy nincs....

Előzmény: totyit (50822)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.05.22 -3 0 50833

"-Néhol max 6-6,5 méter szeles útburkolat "

 

Miért, mennyinek kellene lenni? 

 

"-Rengeteg veszélyes útkanyarulat "

 

Ezt én is nagy problémának tartom. Sztem ki kellene dolgozni egy kanyarveszélyességi mutatószámot, és az alapján meghatározni hogy milyen veszélyes lehet egy adott úton a kanyar. Amelyik kanyar  mutatószáma rossz, (legrosszabb), azt korrigálni kellene.

Valamikor komolyabban is elgondolkoztam ezen, Én úgy találom, hogy a veszélyességet az ívsugár és a kanyarszög hányadosa fejezi ki a legjobban. (Egy 90 fokos kanyar 90 m-es ívsugárral 1-es veszélyességű, 180 m-es sugárral 0,5)  

 

Előzmény: Avaar (50819)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.05.22 -3 0 50831

"10 év alatt simán gatyába lehetne rázni a közút hálózatot "

 

Volt már itt szó erről. Ha jól emléxek 30 e km-t kellene felújítani. A

A legutóbbi költségvetésben úgy tudom, 150 md ft-nyi összeg van beütemezve útfelújításra. 

 

Lehet kalkulálni. Mai árakon 150 m ft/km számolható, ez ezer km/év lenne. 

 

(Sztem valamit nem jól tudok.)

Előzmény: totyit (50786)
Jared- Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50827
Avaar Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50826

Szorgalmaznám, ha legalább Dömsöd-dél lenne a végpont. Vagy legalább elkerülő lenne. Itt csattog át a falun egy csomó kamion. Ráadásul a Dömsöd - Kiskunlacháza szakasz minden tekintetben rémes, egy átlagon aluli mellékút szintjét súrolja. 

Előzmény: Jared- (50825)
Jared- Creative Commons License 2020.05.22 0 1 50825

M51 Lacházáig. 

Előzmény: Avaar (50824)
Avaar Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50824

És +2 sáv, de minimum egy nyomvonalkorrekció. 

Előzmény: totyit (50823)
totyit Creative Commons License 2020.05.22 0 1 50823

az 51-esre is bőven ráfért volna egy 11,5 tonnás út felújítás

már régen

Előzmény: Avaar (50819)
totyit Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50822

van itt a fórumon útépítő szakember 

Ő biztos tudja mikor van (kell ) festés az út szélén 

én mint naiv úgy gondolom hogy az út szélességétől függ , meg persze hogy főút legyen az is szempont

ha elég széles az út akkor van 

ha meg nem fér el akkor nincs

Előzmény: nrobin (50818)
Avaar Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50821

Valóban kevés az olyan mellékút, ahol van felfestés. Szerintem jellemzően a forgalmi adatok alapján döntenek arról, hogy festenek-e, vagy sem. Szigetszentmiklós és az M0 között végig van felfestés, de ott ugye a forgalom is elég nagy...nem tudom, hogy például a 470-esen ki volt az illetékes, akinek köszönhetően lett felfestés, de az 51-esre is bőven ráférne..meg nyilván a 31-esre, illetve a 10-esre is, ahol nincs...a forgalom nagysága miatt. Az 51-est azért emelem ki mindig, mert: a minősége rémes, rengeteg a kamion, illetve mert ez érint engem. A 31-esnek van talán hasonló sorsa, mint aZ 51-esnek, ugyanis ezeknek a négysávosítása még az OTRT-ben sincs benne. Csak az 51-esen a járművek jelentős része 7,5t feletti..

Előzmény: Jared- (50820)
Jared- Creative Commons License 2020.05.22 0 1 50820

Szerintem ez két külön dolog és kár vegyiteni:

 

-egyfelöl roppant elszomoritó hogy ilyen rossz állapotban van a fö és mellékuthálózat,

-másfelöl roppant elszomoritó hogy bagatell dolgokra mint a felfestés nem adnak.

 

Felujitott négyszámjegyü utakról rendszerint lemarad az út szélének jelölése.

Előzmény: Avaar (50819)
Avaar Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50819

Igaz, a hozzászólásból kimaradt, de én az új utakra (felújítás, elkerülő stb.) gondolván mondtam, hogy nem sok van már. Az utóbbi években az egyetlen, amiről biztosan tudom, hogy nem lett felfestés, az a 46-os főút Túrkevei elágazás - Mezőtúr szakasza, amit 2016-ban újítottak fel. Habár ennek a szakasznak van ennél nagyobb baja is (néhány helyen már megsüllyedt az aszfalt).

 

Azonban jöjjön pozitív példa is: a 470-es főút Mezőberény - Békés szakaszán nem volt szélső felfestés, azonban 2018 folyamán pótolták ezt a hiányosságot. 

 

Viszont a magyar főúthálózatnak többnyire továbbra sem az a baja, hogy nincs az út szélén felfestés. 

Nem tudom átérezni, hogy milyen lehet, amikor az útszéli felfestés hiánya jelenti a legnagyobb problémát, amíg itt, az 51-esen hirtelen 3 (de inkább 4) nagyobb gond is van. 
-Rossz (rémes) útminőség

-Néhol max 6-6,5 méter szeles útburkolat 

-Rengeteg veszélyes útkanyarulat 

 

A negyedik problémát az a 25-30 ezer egységjármű/nap jelenti ezen a bizonyos főúton, ahol három egyéb gond is van. Ja igen, a legjobbat elfelejtettem: simán üzemelnek forgalmasabb kereszteződések (pl. Majosháza, Áporka, Tass, Szalkszentmárton bejárati útjai) kanyarodósáv, vagy bármi egyéb nélkül.

 

Aki nem ismeri, képzeljen el egy utat, ami viszonylag jó minőségű, jól kiépített, kanyarodósáv, lámpa, kőr forgalom, turbó körforgalom, szélső felfestés, egyenes nyomvonal, minden, ami kell. Aztán 10 kilométer után véget ér a jó világ, és eltűnik a szélső felfestés, kanyarog, illetve sehol egy kanyarodósáv. A főútból hirtelen mellékút lesz, csak éppen ugyanúgy megmarad a 30 ezres forgalom, aminek kb. a 10 százaléka kamion. 

Előzmény: nrobin (50818)
nrobin Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50818

Nem gyakori jelenség? A szegélyvonal hiánya? Ne vicceljünk...

 

3-as főűt: https://goo.gl/maps/u1VcxcNaSvMSgTqu6
38-as főút: https://goo.gl/maps/G4a2RTU8LNBCYXnq8

39-es főút: https://goo.gl/maps/My57cX3ZtQhTwvie7

36-os főút: https://goo.gl/maps/nc7k6AiEn2f3k38H6

13-as főút: https://goo.gl/maps/y9korj9DwN7vUrMZ6

 

Az egyetlen útkategória, amin többé-kevésbé jó minőségű felfestésre számíthat az ember, az az autópálya (és esetleg az autóút). Ezen kívül a szerencsén múlik...

Előzmény: Avaar (50790)
zirtz Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50817

Igen, 2 x 2 sáv lesz elválasztókorláttal, az ívek korrekciójával a 110 km/h sebességre alkalmazkodóan és folyamatos nyomvonallal ebben az építési ütemben a füredi 73-as út csomópontjáig. Új külön szintű csomópontok lesznek a jelenlegi veszprémi csomóponttól a litéri elágazó irányában, az almádi és a füredi utak csomópontjainál. A litéri elágazó, mint földrajzi pont szerintem egyértelműen beazonosítható.   

Előzmény: Autobahn89 (50800)
Avaar Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50816

Megpróbálok bekapcsolódni, hátha tobben többre megyünk ;) pontosan melyik szakaszról van szó? :)

Előzmény: yxItys (50813)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50815

Már el kellett volna kezdeni az M6ot.

Gondolom előbb befejeznek párat és akkor kezdik.

Előzmény: Jared- (50795)
Jared- Creative Commons License 2020.05.21 0 1 50814

Te vagy a sokadik aki ezt megprobalja elmagyarazni nyebojszanak. Hátha te sikerrel jársz. 

Előzmény: yxItys (50813)
yxItys Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50813

A 4-es főút elkerülője azért így épült meg mert azt akarták M4-nek. A A 85-ösön nincs elkerülő, ezért az M85 új nyomvonal alap.

 

Az M76 Zalaegerszegnél én támogattam hogy a 761-ből legyen M76-os, de északabbra fogják azt vinni... Jó lett volna egybeépíteni az egészet, a város területén ingyenesen mintsem 2 elkerülőt építeni... Ennek semmi értelme.

Jared- Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50812

Moldova nem tudom, de Horvát és Spanyolországban nagyobb figyelmet fordítanak az utborkolati jelekre mint mi, ez egészen biztos.

Előzmény: trizs77 (50791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!