Keresés

Részletes keresés

totyit Creative Commons License 2020.05.22 0 1 50823

az 51-esre is bőven ráfért volna egy 11,5 tonnás út felújítás

már régen

Előzmény: Avaar (50819)
totyit Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50822

van itt a fórumon útépítő szakember 

Ő biztos tudja mikor van (kell ) festés az út szélén 

én mint naiv úgy gondolom hogy az út szélességétől függ , meg persze hogy főút legyen az is szempont

ha elég széles az út akkor van 

ha meg nem fér el akkor nincs

Előzmény: nrobin (50818)
Avaar Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50821

Valóban kevés az olyan mellékút, ahol van felfestés. Szerintem jellemzően a forgalmi adatok alapján döntenek arról, hogy festenek-e, vagy sem. Szigetszentmiklós és az M0 között végig van felfestés, de ott ugye a forgalom is elég nagy...nem tudom, hogy például a 470-esen ki volt az illetékes, akinek köszönhetően lett felfestés, de az 51-esre is bőven ráférne..meg nyilván a 31-esre, illetve a 10-esre is, ahol nincs...a forgalom nagysága miatt. Az 51-est azért emelem ki mindig, mert: a minősége rémes, rengeteg a kamion, illetve mert ez érint engem. A 31-esnek van talán hasonló sorsa, mint aZ 51-esnek, ugyanis ezeknek a négysávosítása még az OTRT-ben sincs benne. Csak az 51-esen a járművek jelentős része 7,5t feletti..

Előzmény: Jared- (50820)
Jared- Creative Commons License 2020.05.22 0 1 50820

Szerintem ez két külön dolog és kár vegyiteni:

 

-egyfelöl roppant elszomoritó hogy ilyen rossz állapotban van a fö és mellékuthálózat,

-másfelöl roppant elszomoritó hogy bagatell dolgokra mint a felfestés nem adnak.

 

Felujitott négyszámjegyü utakról rendszerint lemarad az út szélének jelölése.

Előzmény: Avaar (50819)
Avaar Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50819

Igaz, a hozzászólásból kimaradt, de én az új utakra (felújítás, elkerülő stb.) gondolván mondtam, hogy nem sok van már. Az utóbbi években az egyetlen, amiről biztosan tudom, hogy nem lett felfestés, az a 46-os főút Túrkevei elágazás - Mezőtúr szakasza, amit 2016-ban újítottak fel. Habár ennek a szakasznak van ennél nagyobb baja is (néhány helyen már megsüllyedt az aszfalt).

 

Azonban jöjjön pozitív példa is: a 470-es főút Mezőberény - Békés szakaszán nem volt szélső felfestés, azonban 2018 folyamán pótolták ezt a hiányosságot. 

 

Viszont a magyar főúthálózatnak többnyire továbbra sem az a baja, hogy nincs az út szélén felfestés. 

Nem tudom átérezni, hogy milyen lehet, amikor az útszéli felfestés hiánya jelenti a legnagyobb problémát, amíg itt, az 51-esen hirtelen 3 (de inkább 4) nagyobb gond is van. 
-Rossz (rémes) útminőség

-Néhol max 6-6,5 méter szeles útburkolat 

-Rengeteg veszélyes útkanyarulat 

 

A negyedik problémát az a 25-30 ezer egységjármű/nap jelenti ezen a bizonyos főúton, ahol három egyéb gond is van. Ja igen, a legjobbat elfelejtettem: simán üzemelnek forgalmasabb kereszteződések (pl. Majosháza, Áporka, Tass, Szalkszentmárton bejárati útjai) kanyarodósáv, vagy bármi egyéb nélkül.

 

Aki nem ismeri, képzeljen el egy utat, ami viszonylag jó minőségű, jól kiépített, kanyarodósáv, lámpa, kőr forgalom, turbó körforgalom, szélső felfestés, egyenes nyomvonal, minden, ami kell. Aztán 10 kilométer után véget ér a jó világ, és eltűnik a szélső felfestés, kanyarog, illetve sehol egy kanyarodósáv. A főútból hirtelen mellékút lesz, csak éppen ugyanúgy megmarad a 30 ezres forgalom, aminek kb. a 10 százaléka kamion. 

Előzmény: nrobin (50818)
nrobin Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50818

Nem gyakori jelenség? A szegélyvonal hiánya? Ne vicceljünk...

 

3-as főűt: https://goo.gl/maps/u1VcxcNaSvMSgTqu6
38-as főút: https://goo.gl/maps/G4a2RTU8LNBCYXnq8

39-es főút: https://goo.gl/maps/My57cX3ZtQhTwvie7

36-os főút: https://goo.gl/maps/nc7k6AiEn2f3k38H6

13-as főút: https://goo.gl/maps/y9korj9DwN7vUrMZ6

 

Az egyetlen útkategória, amin többé-kevésbé jó minőségű felfestésre számíthat az ember, az az autópálya (és esetleg az autóút). Ezen kívül a szerencsén múlik...

Előzmény: Avaar (50790)
zirtz Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50817

Igen, 2 x 2 sáv lesz elválasztókorláttal, az ívek korrekciójával a 110 km/h sebességre alkalmazkodóan és folyamatos nyomvonallal ebben az építési ütemben a füredi 73-as út csomópontjáig. Új külön szintű csomópontok lesznek a jelenlegi veszprémi csomóponttól a litéri elágazó irányában, az almádi és a füredi utak csomópontjainál. A litéri elágazó, mint földrajzi pont szerintem egyértelműen beazonosítható.   

Előzmény: Autobahn89 (50800)
Avaar Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50816

Megpróbálok bekapcsolódni, hátha tobben többre megyünk ;) pontosan melyik szakaszról van szó? :)

Előzmény: yxItys (50813)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50815

Már el kellett volna kezdeni az M6ot.

Gondolom előbb befejeznek párat és akkor kezdik.

Előzmény: Jared- (50795)
Jared- Creative Commons License 2020.05.21 0 1 50814

Te vagy a sokadik aki ezt megprobalja elmagyarazni nyebojszanak. Hátha te sikerrel jársz. 

Előzmény: yxItys (50813)
yxItys Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50813

A 4-es főút elkerülője azért így épült meg mert azt akarták M4-nek. A A 85-ösön nincs elkerülő, ezért az M85 új nyomvonal alap.

 

Az M76 Zalaegerszegnél én támogattam hogy a 761-ből legyen M76-os, de északabbra fogják azt vinni... Jó lett volna egybeépíteni az egészet, a város területén ingyenesen mintsem 2 elkerülőt építeni... Ennek semmi értelme.

Jared- Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50812

Moldova nem tudom, de Horvát és Spanyolországban nagyobb figyelmet fordítanak az utborkolati jelekre mint mi, ez egészen biztos.

Előzmény: trizs77 (50791)
Jared- Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50811

Pontosan mi a különbség a 4-es és a 85-os főút ill az M4 és M85 között? 

Előzmény: nyebojsza (50806)
Avaar Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50810

Az 51-esnek nem a szélső vonal hiánya a legnagyobb baja. 

Előzmény: nyebojsza (50805)
dimelo Creative Commons License 2020.05.21 -3 0 50809

Sőt dupla sor(os) korlátot is :(((      Vajon ki ezért a hibás?

 

Úgy látszik soproniak  többet érnek, mint az alföldi halandók...

 

Amennyije van, annyit is ér... by Lázár

 

 

Előzmény: nyebojsza (50806)
NAR Creative Commons License 2020.05.21 0 1 50808

Az eredeti állítás az volt, hogy " elfelejtik jelolni az út szélét én Magyarországon kívül még nem láttam sehol fő és mellekutakon". Három példát is hoztam, hogy (alsóbbrendű) utakon ez Nyugat-Európában sem ritkaság.

Előzmény: nyebojsza (50805)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50807

Látom ez az elkerülő téma nyomja a lelked már régóta és képtelen vagy elengedni. :)

 

 

Előzmény: nyebojsza (50806)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.21 -2 0 50806

A dunántúliak bezzeg kapnak új nyomvonalakat.

Előzmény: rm40 (50793)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.21 0 1 50805

Az azért nem mindegy, hogy egy négyszámjegyű tanyára vezető út (a 4613-ra nálunk se szoktak annyian panaszkodni), vagy az 51-es, 54-es főútvonal...

Előzmény: NAR (50792)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50804

Úgy már jó.

Előzmény: Autobahn89 (50802)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50803

Azért tegyük hozzá, hogy ez a szalagkorlát átszakítás dolog simán előfordulhat egy defekt esetében is...

Persze nem túl nagy a valószínűsége, de azt kell mondanom, abszolút a rendes üzem kockázata, nem kell hozzá óriási felelőtlenség (mint pl. a ki nem pihent sofőr esetében).

Előzmény: Tamas(Ottawa) (50679)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50802

Lehet,hogy azért írták úgy,mert a kopóréteget is cserélik azon a szakaszon, plusz Litéri csomóponttól nincs már elválasztás a 2x2 között, szóval valszeg oda is kerül korlát. Cél,hogy megépüljön egy hasonló gyorsforgalmi Litértől-Füredi elágazóig, mint amilyen Litéri elágazóig megy.

Előzmény: trizs77 (50801)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50801

Stimmel.

 

Csak akkor a mondat nem úgy hangzik, hogy :

      - a 8-as út Litéri elágazójától..........................

 

hanem úgy, hogy :

     - a 8-as Veszprémet délről elkerülő gyűrűjének X km-től Y km-ig tartó szakaszán...................

Előzmény: Autobahn89 (50800)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50800

igen, de most vegig 2x2 sav lesz kulon szintu csomopontokkal, 110kph ha jol tudom.

Előzmény: trizs77 (50799)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50799

A 8-as főút litéri elágazó - 73-as (füredi) csomópont közötti 2x2 sávos kiépítése a hónap elején rajtolt.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Szerintem ebből a Litéri elágazás-Veszprém gyűrű közötti kb. 2,5 km már több mint évtizede 2x2 sávos.

 

Előzmény: zirtz (50797)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50798

https://nif.hu/projektek/2016/07/m8-gyorsforgalmi-ut-nagykoros-kecskemet-m5-autopalya-kozotti-szakasz-megvalositasa/

 

Nemtudom, hogy ezt el fogjak-e kezdeni a kozeljovoben, vagy megvarjak, hogy elkeszuljenek a tervek dunavecse-kmet kozott.

Előzmény: Jared- (50795)
zirtz Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50797

A 8-as főút litéri elágazó - 73-as (füredi) csomópont közötti 2x2 sávos kiépítése a hónap elején rajtolt.

A 83-as (R 83?) építésének kezdetét erre a negyedévre jelezték. A kivitelezők megvannak, külön a Pápa - Tét és a Tét - Győr (M 1) közötti szakaszokra.  

Előzmény: Autobahn89 (50794)
dimelo Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50796

A COVID-19 hatása a közlekedésre Ausztriában:

 

            A5 Poysdorf CZ  A6 Kittsee SVK  A9 Spielfeld SLO  A4 Nickelsdorf H  A2 Maglern I  A13 Brennersee I

 

2019 03.   13560           18345          20114             29684             10350         29529

2020 03.     6717             8697          12284             18386               5288         11926


2019 04.   13900          18916           24292             33226             12613         32021

2020 04.    3929           3174            7523            10348              3527          7199

 

 

Márciusban volt még néhány nap a korlátozások előtt, de április már határzárban.

 

Az olasz és a szlovák visszaesés a legerősebb...

Jared- Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50795

Az M0 dél is elkeszul végre év végéig, és talán az M44 is Békéscsabaig. Úgy olvasom hogy jól áll az építkezés. 

 

Én az M6 határszakaszat várom hogy elkezdjek. 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (50794)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.21 0 0 50794

Iden egesz sok atado lesz:
M85 Csorna-Sopron

M4 Cegled-Abony

M4 Hatarszakasz

M25 

M76 M7-Balatonszentgyorgy

Mi még?

Szerintetek melyik gyorsforgalmi kivitelezese kezdodhet el meg iden?

 

Előzmény: rm40 (50793)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!