Valóban kevés az olyan mellékút, ahol van felfestés. Szerintem jellemzően a forgalmi adatok alapján döntenek arról, hogy festenek-e, vagy sem. Szigetszentmiklós és az M0 között végig van felfestés, de ott ugye a forgalom is elég nagy...nem tudom, hogy például a 470-esen ki volt az illetékes, akinek köszönhetően lett felfestés, de az 51-esre is bőven ráférne..meg nyilván a 31-esre, illetve a 10-esre is, ahol nincs...a forgalom nagysága miatt. Az 51-est azért emelem ki mindig, mert: a minősége rémes, rengeteg a kamion, illetve mert ez érint engem. A 31-esnek van talán hasonló sorsa, mint aZ 51-esnek, ugyanis ezeknek a négysávosítása még az OTRT-ben sincs benne. Csak az 51-esen a járművek jelentős része 7,5t feletti..
Igaz, a hozzászólásból kimaradt, de én az új utakra (felújítás, elkerülő stb.) gondolván mondtam, hogy nem sok van már. Az utóbbi években az egyetlen, amiről biztosan tudom, hogy nem lett felfestés, az a 46-os főút Túrkevei elágazás - Mezőtúr szakasza, amit 2016-ban újítottak fel. Habár ennek a szakasznak van ennél nagyobb baja is (néhány helyen már megsüllyedt az aszfalt).
Azonban jöjjön pozitív példa is: a 470-es főút Mezőberény - Békés szakaszán nem volt szélső felfestés, azonban 2018 folyamán pótolták ezt a hiányosságot.
Viszont a magyar főúthálózatnak többnyire továbbra sem az a baja, hogy nincs az út szélén felfestés.
Nem tudom átérezni, hogy milyen lehet, amikor az útszéli felfestés hiánya jelenti a legnagyobb problémát, amíg itt, az 51-esen hirtelen 3 (de inkább 4) nagyobb gond is van. -Rossz (rémes) útminőség
-Néhol max 6-6,5 méter szeles útburkolat
-Rengeteg veszélyes útkanyarulat
A negyedik problémát az a 25-30 ezer egységjármű/nap jelenti ezen a bizonyos főúton, ahol három egyéb gond is van. Ja igen, a legjobbat elfelejtettem: simán üzemelnek forgalmasabb kereszteződések (pl. Majosháza, Áporka, Tass, Szalkszentmárton bejárati útjai) kanyarodósáv, vagy bármi egyéb nélkül.
Aki nem ismeri, képzeljen el egy utat, ami viszonylag jó minőségű, jól kiépített, kanyarodósáv, lámpa, kőr forgalom, turbó körforgalom, szélső felfestés, egyenes nyomvonal, minden, ami kell. Aztán 10 kilométer után véget ér a jó világ, és eltűnik a szélső felfestés, kanyarog, illetve sehol egy kanyarodósáv. A főútból hirtelen mellékút lesz, csak éppen ugyanúgy megmarad a 30 ezres forgalom, aminek kb. a 10 százaléka kamion.
Az egyetlen útkategória, amin többé-kevésbé jó minőségű felfestésre számíthat az ember, az az autópálya (és esetleg az autóút). Ezen kívül a szerencsén múlik...
Igen, 2 x 2 sáv lesz elválasztókorláttal, az ívek korrekciójával a 110 km/h sebességre alkalmazkodóan és folyamatos nyomvonallal ebben az építési ütemben a füredi 73-as út csomópontjáig. Új külön szintű csomópontok lesznek a jelenlegi veszprémi csomóponttól a litéri elágazó irányában, az almádi és a füredi utak csomópontjainál. A litéri elágazó, mint földrajzi pont szerintem egyértelműen beazonosítható.
A 4-es főút elkerülője azért így épült meg mert azt akarták M4-nek. A A 85-ösön nincs elkerülő, ezért az M85 új nyomvonal alap.
Az M76 Zalaegerszegnél én támogattam hogy a 761-ből legyen M76-os, de északabbra fogják azt vinni... Jó lett volna egybeépíteni az egészet, a város területén ingyenesen mintsem 2 elkerülőt építeni... Ennek semmi értelme.
Az eredeti állítás az volt, hogy " elfelejtik jelolni az út szélét én Magyarországon kívül még nem láttam sehol fő és mellekutakon". Három példát is hoztam, hogy (alsóbbrendű) utakon ez Nyugat-Európában sem ritkaság.
Azért tegyük hozzá, hogy ez a szalagkorlát átszakítás dolog simán előfordulhat egy defekt esetében is...
Persze nem túl nagy a valószínűsége, de azt kell mondanom, abszolút a rendes üzem kockázata, nem kell hozzá óriási felelőtlenség (mint pl. a ki nem pihent sofőr esetében).
Lehet,hogy azért írták úgy,mert a kopóréteget is cserélik azon a szakaszon, plusz Litéri csomóponttól nincs már elválasztás a 2x2 között, szóval valszeg oda is kerül korlát. Cél,hogy megépüljön egy hasonló gyorsforgalmi Litértől-Füredi elágazóig, mint amilyen Litéri elágazóig megy.