Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2020.03.28 0 2 49909

Na igen, de ha a legpontosabb cikkben is csak az össz.-km-t említik meg hogy mennyi újul meg, ill. hogy mely megyében mely városok környékén de az út számozását ill. hogy mely települések és km-szelvények között lesz felújítás, azt már nem tüntetik fel, akkor honnan tudjak én pontosabb adatokat.

 

Az a furcsa, hogy nagyon sok helyen már megvannak az 1-2 éve elkészült és így aránylag frissnek mondható  felújítások, de viszont sok más helyen meg még mindig nagyon sok minden felújításra vár, és ezért az van, hogy egy-egy hosszabb kijavított szakaszt rövid, de kijavítatlanul hagyott szakaszok szakítanak meg, és ott jobban kell vigyázni a sebességgel a futómű kímélése érdekében (a veszélyesen mély, a futómű-sérüléseket okozható kátyús szakaszok).

 

Mondjuk szerintem egy út akkor elfogadhatóan jó minőségű, ha a jó útburkolat-minőségen túl a szélessége és ezzel az átbocsátóképessége is olyan, hogy közepes forgalom esetén sem sűrűsödik be rajta annyira a forgalom úgy, hogy olyan kocsisorok alakuljanak ki, melyekben a szembejövő fogalom szintén sűrű volta miatt nincs lehetőség az előzésekre, és ezért a gyorsabb személyautók és furgonok huzamosabb ideig -- tehát kb. 2-3 percnél tovább -- a bal sávra a rálátást is megnehezítő nagyobb tehergépjárművek mögött ragadjanak, melyeket így nem tudnak megelőzni, és a településeket és lakott terület-táblán belüli útszakaszokat is csak max 15 km sűrűséggel érintenek egymás után.

 

Tehát szerintem a forgalomnak jó utak tulajdonságai a következőek:

  • * 1. jó útburkolatminőség,
  • * 2. megfelelő burkolatszélesség és átbocsátóképesség (2 forg. sávos utak esetén esetén ez min. 7-8 m), amely álljon reálisan jó arányban a forgalomsűrűség mértékével, és így ne okozzon torlódásokat,
  • * 3. lakott területen belüli szakaszokat és teleüléseket csak aránylag "szellősen" ritkán érint,
  • * 4. fogalmasabb pontjain a balra kanyarodó sáv megvan,
  • * 5. nagyobb településeken vele párhuzamosan egy tőle fizikailag leválasztott kerékpárút vagy egy tőle folyamatos sárga vonallal leválasztott kerékpársáv van mellette kiépítve,
  • * 6. nyomvonalvezetése lakott területeken és településeken belül legalább a legforgalmasabb belvárosi útszakaszokat elkerüli.

 

A legtöbb másodrendű főutat és fontosabb összekötő utat legalább ilyen minőségűre kellene felújítani, és akkor sokkal kevesebb lehetne rajtuk a rendszeres fogalomfeltorlódások miatt bekövetkezett baleset, ill. a jóval "szellősebb" és az ezért viszonylag "ritkásabb" forgalom  miatt az előrehaladás átlagsebessége is sokat javulhatna (a nagyobb távolságok áthidalása estén is aránylag elfogadhatóan gyors célba jutás).

 

Tudom, én egy olyan "szarka" vagyok, amelyiknek egyszerre "túl sokat akar a farka", de nekem már csak ilyenek maradnak a jó utakkal szemben támasztott igényeim... . :) -- Persze lehet hogy ezzel nem vagyok teljesen egyedül, és más is jó utakon szeretne mindig közlekedni...

Előzmény: Landsmann_ (49908)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.03.27 0 4 49908

Te vagy a hírfigyelő, neked kellene tudni. :)

Előzmény: Hírfigyelő (49906)
dimelo Creative Commons License 2020.03.27 0 0 49907

Valahogy így...

 

Marcalinál 1800 - 2000 az elkerülő forgalma.

Az is nagyon kevés.

Előzmény: totyit (49900)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49906

Pár napja olvastam, hogy beindulóban van egy olyan országos útfelújítási program, amelyben a főutakon túl még több száz km-nyi összekötő utat, és alsóbbrendű utat is felújítanak a pár hónapos közeljövőben. Van erről valakinek egy áttekintő térképe, a felújításra betervezett utak színezett vagy más megjelölőmódú megjelölésével?

totyit Creative Commons License 2020.03.26 0 2 49905

Ahhoz a forgalomhoz ez a megoldás egy darabig tökéletes lesz, a három körforgó ellenére.

Sok helyen megoldást jelentene a hasonlóan kiépített út.

Gyakorlatilag Szombathely környékéről ha valaki eddig is Bécsbe vagy Schwehati reptérre ment akkor erre ment és nem a 86-84es utakon döcögött végig.

Így ha ez meg lesz még jobb lesz ez az irány.

Előzmény: orangutan (49903)
dimelo Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49904

Világos... az egész 39. út nagy problémahalmaz, de az M30 kapcsolathoz Encs elkerülőt terveznek.

Amivel semmit nem oldanak meg az egész 39. mizériából. (Kezdve a hiányzó Tisza-híddal...)

 

Ez most kikerülős válasz a részedről....

Ha a többivel egyetértesz, akkor lépjünk a domborzatra:

 

Ha Szikszónál megépítették a domboldalban 8 m-es töltéssel, meg ugyanannyi nyeséssel, akkor ez precedens.

https://goo.gl/maps/QFvjtpvck1LaR8nc7

a 3. út felől:

https://goo.gl/maps/9NdMtFgkotfPuxNV9

A domborzat nem rosszabb Abaújdevecsernél sem...  (170-190 m tengerszint-magasság...)

most csak egy kép a benzinkútnál:

https://goo.gl/maps/R9Pkw8jSaqz4VAtr9

 

 

Elmélyedtem az Encs vázlatokban, a középső (2.) csomóponti variáció tartalmaz rétegadatokat. (Legközelebb arról írok)

Előzmény: hegyaljai3 (49902)
orangutan Creative Commons License 2020.03.26 0 2 49903

Teljesen bekötik az S31-be a 87-es út forgalmát.

 

Nem.

 

A B61a jelzésű 2x1 sávos útba kötik be, ami 10 km-rel és 3 körforgalommal később éri el az S31-et.

 

Az utolsó 1 km-es szakasz befejezésével Rőtfalva községnek az átmenő forgalom által eddig érintett része, kb 15 db családi ház kap elkerülő utat.

 

Előzmény: totyit (49901)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49902

Először tisztázni kellene, hogy mi az a 39-es út? Miért jelölték ki? Nyilván a jelenlegi nyomvonal nem alkalmas kétszámjegyű útnak:

https://www.google.com/maps/@48.2762624,21.1856435,3a,75y,359.26h,100.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgeWtGYkcIUvpLaXbCwAMKw!2e0!7i13312!8i6656

Mivel Tokaj városa nagyobb lobbierővel rendelkezett, mint Abaújszántó, a problémája egy részét áttolta rájuk.

Tehát a 39-es útnak nem a hernád-völgyi, encsi szakasza az amelyik nem szolgálja a tranzitot, illetve a Tokaji Borvidék gyors elérését, hanem a Szerencs-Bodrogkeresztúr közötti csatlakozása a 37-eshez, illetve a a megoldatlan Mád, Abaújszántó elkerülő szakaszok.

Előzmény: dimelo (49899)
totyit Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49901

https://www.hellovidek.hu/utazas/2020/03/26/gozerovel-epul-a-87-es-fout-uj-szakasza-hamarosan-itt-jarhatunk-at-ausztriaba

 

Valahogy így kellene csinálni az utakat ahogy az osztrákok.

Teljesen bekötik az S31-be a 87-es út forgalmát.

Itt nem bohóckodnak úgy mint Klingenbachnál.

totyit Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49900

Ha Marcalinak van elkerülője , nehogy Nagyatádnak már ne legyen :-)

Előzmény: dimelo (49899)
dimelo Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49899

Köszönöm a szelíd hangvételt, a kulturált megfogalmazást.

Tudom, hogy Neked szívügyed B.A.Z. megye, a lokálpatriotizmus helyénvaló.

 

Mielőtt véleményt formálok, javaslatot teszek, azelőtt - lehetőségeimhez mérten - igyekszem tájékozódni.

 

A 39. út forgalmáról:

A Petőfi út a város főutcája, forgalmának 70 %-a személykocsi, helyi ingaforgalomban (ügyintézés, vásárlás, munkába járás)

Ez a szakasz 1,293 km a Mérai útig (5873 Ej. forgalom)

Ezután jön az 6,98 km-es Gibárt-Abaújkér szakasz (2167 Ej. forgalom)

A különbözet Encs helyi forgalom, amelyet nem lehetséges elterelni sehogy sem.

 

Ez egy általános vita, hogy a zsúfolt és szűk belterületi szakaszról mennyi forgalmat venne le  egy elkerülő út. (Így lesznek a szellempályák, mert sokan maradnak az ingyenes régi utakon...)

 

Ehhez egy meghökkentő és elgondolkodtató példa a Dunántúlról.

Nagyatád 68. út elkerülő:

https://www.google.com/maps/dir/Forr%C3%B3,+F%C5%91+utca/48.321559,21.109428/@46.222367,17.3864894,14z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x473f413330b339ab:0xcffac70085fa0b15!2m2!1d21.0951271!2d48.3286915!1m0!3e0

 

Annyira tolta a helyi lobbi, hogy milyen nagy forgalom halad át a belterületen, hogy megépült az elkerülő. (természetesen nincs díjfizetés, mégsem használják eléggé)

Ez a helyzet (OKA2018):

68. út Lábod-Nagyatád körforgalomig     5421 Ej.

68. út Nagyatád elkerülőn                    1082 Ej.

681. út Nagyatád központban:               6468 Ej.

https://goo.gl/maps/GWyKgg4akyUWyh2b8

 

Viszont, ha Encs tervezett elkerülőn közlekedhet majd 2000 gépjármű, akkor a jelenlegi 3-39. csomópont forgalma mindkét irányból csökkenne. (Aki Kassa felé megy az itt egyáltalán nem haladna át...)

az M30 nyugati  nyomvonal esetén már a Forró - Abaújdevecser 3. főúti szakaszra is jóval kevesebb jármű hajthatna...(Jelenleg 8956 Ej.)

Az OKA szerint mintegy 1400 jármű a forgalomcsökkenés Encs-nél Méra-Garadna felé, tehát ez a nagyságrend maradna a 3. főúton a benzinkút környékén.

 

Ehhez képest akarnak a 200 m-es zöldsávba belepréselni 2x1+2x2+lehajtó és gyorsító sávokat... 10000 jármű/óra összkapacitással!!!

a naponta 2-3000 ezerre csökkenő forgalomnak?

 

A domborzatról kicsit később...

 

Előzmény: hegyaljai3 (49893)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 49898

2017-18-ban nem sikerült? 

Előzmény: rm40 (49897)
rm40 Creative Commons License 2020.03.25 0 1 49897
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 2 49896

Jelentős része árterület. 

Előzmény: troglodita (49895)
troglodita Creative Commons License 2020.03.25 0 1 49895

Na és a Hernád és a jelenlegi 3-as között nem lett volna hely az M30-nak? Annyira rászuszakolták a jelenlegi útra és a településekre, hogy az nem igaz...

Előzmény: hegyaljai3 (49893)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49894
Előzmény: hegyaljai3 (49893)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49893

Próbáltál már a 39-es útról kikanyarodni, vagy oda letérni a 3-asról? Értem én, hogy ha a tranzit eltűnik, az általad vázolt  útkereszteződés - ami gyakorlatilag a mai - mellett is könnyebb lesz a kanyarodás. Abaújdevecser észak-nyugati megkerülése viszont így ezzel a szép kék ívvel nem reális. Ott vannak dombok is!

Előzmény: dimelo (49892)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49892

Belegondoltál, hogy miért is kellene ez a sok irány?

Egyáltalán nem kell, csak flancolhattak... valamiért...

 

A kettős mérce lólába erősen kilóg...

 

2016-ban még nem volt M30 építési engedély (módosították is 2017. október 27.),

ehhez képest 2019-ben már elkezdődött az építése...  (Ez lehetne pozitív példa is, de mint látjuk: csak kivétel...)

 

Egy vázlat, hogyan lehetett volna sokkal egyszerűbb, a helyi viszonyokat negatívan kevésbé befolyásoló...

3. főút felbontása nélkül és sokkal költségtakarékosabban is...

Előzmény: Avaar (49889)
totyit Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49891

Ez a Hofi műsor a mai nap is aktuális ,csak be kell helyettesíteni a mostani szereplőkkel.

 

Előzmény: nyebojsza (49888)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49890

A lehívás, az nekünk nagyon megy...

A meggyőző érvelés, az nem...

 

Még egy példa:

M8 Körmend-Rábafüzes  2x1 sávra kapott forrást, pedig a forgalmának nagyságrendje megegyezik a 3. főútéval.

 

OKA 2018

3. főút Felsőzsolca-Tornyosnémeti  E j         8970 11922 13382  8956   6593  5548

8. főút Körmend - Rábafüzes   E jármű      12220 11856  8200  6650    5874  4624

 

De jelzem, hogy nem a 2x2 sáv a kritika tárgya, hanem a költsége, amin sokat lehetett volna megtakarítani,

például egy racionálisabb (fehér) nyomvonallal:

amely egy méterrel sem hosszabb, viszont ugyanolyan, mint Szikszónál,

semmi flikk-flakk és semmi pazarlás...

Előzmény: hegyaljai3 (49885)
Avaar Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49889

,,Miként lehet ezt minősíteni?”

 

Úgy, hogy tökéletes. Lehet, hogy a jelenlegi forgalom nem indokolja 100%-ban (bár kétlem, hogy ez a sok irány sokkal kevesebbet igényelne), lehet, hogy 15 év múlva már fogja. 

Az M4-est is így kellett volna csinálni. Autópálya, kapacitáshiánynak lehetőséget sem hagyva. Ehhez így hosszú évtizé délig hozzá sem kell nyúlni. 

Előzmény: dimelo (49878)
nyebojsza Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 49888

Ha ezek így vannak, ahogy mondtad már korábban is, akkor ezt így el kell magyarázni a zembereknek, hogyaszongya: tökmindegy ki nyeri a választást, a zuniótól csak úgy kapunk pénzt, ha annak a felét valaki ellopja... és nem sorosozással, meg migránsozással, meg uniózással, meg multizással uszítani egymásnak az embereket... Ja, mert a Mészáros vagy a Szijj az nem multi... nem mindegy, hogy a Gellért hegyen vagy külföldön egy tengeri szigeten van az átlagember számára elképzelhetetlen, megközelíthetetlen birtoka?

 

Az vajon senkinek nem szúr szemet, hogy egyik héten még azok a fránya multik kiviszik a hasznot az országból, a másik héten meg melldöngetve, nagy csinnadrattával felavatják az új BMW gyárat?

Vagy az a csúnya gonosz eu így, meg úgy, meg amúgy... aztán meg büszkén újságolják, hogy mennyi pénzt kaptak a zeutól... Ilyenkor előugrik a 80-as évekből a Hofi jelenet: A kapitalizmust el kell taposni... a kapitalizmusnak azt-ta-ta!!... tatta-rarala, tatta-rarala...

Ha ennyire rossz, akkor miért nem akarnak kilépni belőle? Én annak idején úgyis ellene szavaztam. Mondjuk annak nagyon egyszerű oka volt: jobban szeretem ha a pénzünket Forintnak hívják (szegény Lámfalussy nem nagyon erőltette meg a fantáziáját, lehetett volna krajcár, vagy dénár, vagy fabatka... de hogy euró...)

 

Előzmény: netuddkivogymuk (49859)
Avaar Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49887

Igen, valószínűleg nem véletlen nem csináltak :) 

 

Kamion tud annyival előre tervezni tankolást és pihenést, egy autónak pedig ott van az Auchan benzinkút, valamint Budapest. Ettől függetlenül tény, hogy ott 40 kilométeren nincs semmi ilyesmi (hivatalos pihenő). :)

Előzmény: nyebojsza (49877)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49886

Nem olvastam olyan kritériumot, amely szerint csak autópálya paraméterre kaphatunk EU forrást... (M15 - M70 évekig volt 2x1 sávos)

 

Megalázó az a szakmaiatlan döntéshozatal, amely 5-6 ezres forgalomra autópályát, de 15 ezres forgalomra 20 m-es szűkített autóutat "engedélyez".

 

Az M30 200 milliárd forintja soha meg nem térülő beruházás lesz...

Egyetértek a kapacitásbővítéssel, de amit itt elpazarolnak, az +40 km lenne, ha felelős gazdálkodás lett volna (ingyen pénz)

 

Ígértem egy információt a forgalomról:

Encs városának Képviselő-testülete többször foglalkozott az M30 ügyével, szerencsére a jegyzőkönyvek is elérhetők: (2016. 01.19.)

Amiket kékkel kereteztem:

1. forgalomnövekedés nem várható

2. az ipari park közvetlenül megközelíthető legyen.

 

Tehát a képviselő-testületet nem érdekelte a környezetterhelés, mert "nem fog növekedni" a forgalom,

ellenben ragaszkodott a közvetlen ipari parki csatlakozáshoz. (ami növeli)

Magyarul: jöjjön a befektető, az nem érdekes, hogy mi a lakók álláspontja. (Meg is bukott a polgi...)

 

A home-office üzemmódban több időm jutott a tanulmányozására... (Elgondolkodtató részletek encs.hu)

 

Előzmény: hegyaljai3 (49885)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49885

Sajnos ez a takarékossági szempont nem érvényesült, mert "ingyen EU pénz" áll rendelkezésre erre a folyosóra. Szerinted ezt a pénzt nem kellett volna lehívni?

Előzmény: totyit (49882)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49884

Ott a piros pont!!!:)))

 

Ami ebben szakmai felelősség, hogy érdemben nem is foglalkoztak más nyomvonal megtalálásával,

(előadtak egy kamu viaduktot...mint ellenérv) https://goo.gl/maps/HG2f6gG526kDAaXe8

majd ezután egyre nagyobbra "hízlalták" a csomópontot (hihetetlen csőlátással):

Mint akit rövid pórázon tartanak, eszükbe sem jutott máshol kutatni?

Vajon hogyan teljesült a környezetvédelmi elvárás, a minimum 2 nyomvonal benyújtásáról?

Milyen megtérülést számíthattak ki a költség-haszon elemzésben?

 

Az Általad írt 3-5 km nyugatra, elfogadhatóbb lett volna...

(Különösen, hogy csak 1 km-rel nyugatra Abaújdevecser mellett is kivitelezhető)

 

A polgármester belebukott...

De a szakma szerint ez így rendben van?

 

A forgalomról majd később...

 

 

Előzmény: hegyaljai3 (49881)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49883

A 39-es út forgalma annyi, amennyi! Meg kell viszont érteni, hogy a Miskolc-Kassa folyosóhoz az M30 elkészülte után 10-25 évig nem lenne szabad hozzányúlni. A 39-es út egy gyors hozzáférést biztosíthat Encs térségéből a Tokaji Borvidék nyugati részéhez (Abaújszántó, Tállya, Mád). Ennek turizmusfejlesztési szempontjai is vannak - gyorsabb az elérhetőség Budapest felől, mint a Miskolc-Szerencs irány. Ez lehetőség a lengyel és szlovák vendégek konfortosabb fogadására is.

 

Előzmény: NAR (49880)
totyit Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49882

Itt én azt érzem pazarlásnak hogy a 3-as út mellé építenek egy 2x2+ leálló sávos autópályát.

A forgalom biztos nem indokolja. Lehetett volna úgy csinálni mint a 21-es meg a 8-as , meg a 67-es utat.Vannak szép egyenes szakaszok a települések között. Csak akkor nem lenne fizetős , és nem lehetne pénzt kérni érte.

Előzmény: dimelo (49878)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49881

Az M30 sok vitát váltott ki ezen a fórumon. Alapvetően a 6 db különszintű csomópont miatt drága, és ez egy ilyen külön szintű csomópont, amelyet nyilván létre lehetett volna hozni a jelenlegi helyszinttől 3-5 kilométerre nyugatra eltolva a nyomvonalat. És akkor minden jó lett volna? 

Előzmény: dimelo (49878)
NAR Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49880

Ha jól értelmezem, az tulajdonképpen a 39-es és 3-as út keresztezése lesz. Nem tudom, mekkora a 39-es forgalma, hogy indokolna-e ekkora csomópontot.

Előzmény: dimelo (49878)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!