Keresés

Részletes keresés

totyit Creative Commons License 2020.03.26 0 2 49905

Ahhoz a forgalomhoz ez a megoldás egy darabig tökéletes lesz, a három körforgó ellenére.

Sok helyen megoldást jelentene a hasonlóan kiépített út.

Gyakorlatilag Szombathely környékéről ha valaki eddig is Bécsbe vagy Schwehati reptérre ment akkor erre ment és nem a 86-84es utakon döcögött végig.

Így ha ez meg lesz még jobb lesz ez az irány.

Előzmény: orangutan (49903)
dimelo Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49904

Világos... az egész 39. út nagy problémahalmaz, de az M30 kapcsolathoz Encs elkerülőt terveznek.

Amivel semmit nem oldanak meg az egész 39. mizériából. (Kezdve a hiányzó Tisza-híddal...)

 

Ez most kikerülős válasz a részedről....

Ha a többivel egyetértesz, akkor lépjünk a domborzatra:

 

Ha Szikszónál megépítették a domboldalban 8 m-es töltéssel, meg ugyanannyi nyeséssel, akkor ez precedens.

https://goo.gl/maps/QFvjtpvck1LaR8nc7

a 3. út felől:

https://goo.gl/maps/9NdMtFgkotfPuxNV9

A domborzat nem rosszabb Abaújdevecsernél sem...  (170-190 m tengerszint-magasság...)

most csak egy kép a benzinkútnál:

https://goo.gl/maps/R9Pkw8jSaqz4VAtr9

 

 

Elmélyedtem az Encs vázlatokban, a középső (2.) csomóponti variáció tartalmaz rétegadatokat. (Legközelebb arról írok)

Előzmény: hegyaljai3 (49902)
orangutan Creative Commons License 2020.03.26 0 2 49903

Teljesen bekötik az S31-be a 87-es út forgalmát.

 

Nem.

 

A B61a jelzésű 2x1 sávos útba kötik be, ami 10 km-rel és 3 körforgalommal később éri el az S31-et.

 

Az utolsó 1 km-es szakasz befejezésével Rőtfalva községnek az átmenő forgalom által eddig érintett része, kb 15 db családi ház kap elkerülő utat.

 

Előzmény: totyit (49901)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49902

Először tisztázni kellene, hogy mi az a 39-es út? Miért jelölték ki? Nyilván a jelenlegi nyomvonal nem alkalmas kétszámjegyű útnak:

https://www.google.com/maps/@48.2762624,21.1856435,3a,75y,359.26h,100.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgeWtGYkcIUvpLaXbCwAMKw!2e0!7i13312!8i6656

Mivel Tokaj városa nagyobb lobbierővel rendelkezett, mint Abaújszántó, a problémája egy részét áttolta rájuk.

Tehát a 39-es útnak nem a hernád-völgyi, encsi szakasza az amelyik nem szolgálja a tranzitot, illetve a Tokaji Borvidék gyors elérését, hanem a Szerencs-Bodrogkeresztúr közötti csatlakozása a 37-eshez, illetve a a megoldatlan Mád, Abaújszántó elkerülő szakaszok.

Előzmény: dimelo (49899)
totyit Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49901

https://www.hellovidek.hu/utazas/2020/03/26/gozerovel-epul-a-87-es-fout-uj-szakasza-hamarosan-itt-jarhatunk-at-ausztriaba

 

Valahogy így kellene csinálni az utakat ahogy az osztrákok.

Teljesen bekötik az S31-be a 87-es út forgalmát.

Itt nem bohóckodnak úgy mint Klingenbachnál.

totyit Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49900

Ha Marcalinak van elkerülője , nehogy Nagyatádnak már ne legyen :-)

Előzmény: dimelo (49899)
dimelo Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49899

Köszönöm a szelíd hangvételt, a kulturált megfogalmazást.

Tudom, hogy Neked szívügyed B.A.Z. megye, a lokálpatriotizmus helyénvaló.

 

Mielőtt véleményt formálok, javaslatot teszek, azelőtt - lehetőségeimhez mérten - igyekszem tájékozódni.

 

A 39. út forgalmáról:

A Petőfi út a város főutcája, forgalmának 70 %-a személykocsi, helyi ingaforgalomban (ügyintézés, vásárlás, munkába járás)

Ez a szakasz 1,293 km a Mérai útig (5873 Ej. forgalom)

Ezután jön az 6,98 km-es Gibárt-Abaújkér szakasz (2167 Ej. forgalom)

A különbözet Encs helyi forgalom, amelyet nem lehetséges elterelni sehogy sem.

 

Ez egy általános vita, hogy a zsúfolt és szűk belterületi szakaszról mennyi forgalmat venne le  egy elkerülő út. (Így lesznek a szellempályák, mert sokan maradnak az ingyenes régi utakon...)

 

Ehhez egy meghökkentő és elgondolkodtató példa a Dunántúlról.

Nagyatád 68. út elkerülő:

https://www.google.com/maps/dir/Forr%C3%B3,+F%C5%91+utca/48.321559,21.109428/@46.222367,17.3864894,14z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x473f413330b339ab:0xcffac70085fa0b15!2m2!1d21.0951271!2d48.3286915!1m0!3e0

 

Annyira tolta a helyi lobbi, hogy milyen nagy forgalom halad át a belterületen, hogy megépült az elkerülő. (természetesen nincs díjfizetés, mégsem használják eléggé)

Ez a helyzet (OKA2018):

68. út Lábod-Nagyatád körforgalomig     5421 Ej.

68. út Nagyatád elkerülőn                    1082 Ej.

681. út Nagyatád központban:               6468 Ej.

https://goo.gl/maps/GWyKgg4akyUWyh2b8

 

Viszont, ha Encs tervezett elkerülőn közlekedhet majd 2000 gépjármű, akkor a jelenlegi 3-39. csomópont forgalma mindkét irányból csökkenne. (Aki Kassa felé megy az itt egyáltalán nem haladna át...)

az M30 nyugati  nyomvonal esetén már a Forró - Abaújdevecser 3. főúti szakaszra is jóval kevesebb jármű hajthatna...(Jelenleg 8956 Ej.)

Az OKA szerint mintegy 1400 jármű a forgalomcsökkenés Encs-nél Méra-Garadna felé, tehát ez a nagyságrend maradna a 3. főúton a benzinkút környékén.

 

Ehhez képest akarnak a 200 m-es zöldsávba belepréselni 2x1+2x2+lehajtó és gyorsító sávokat... 10000 jármű/óra összkapacitással!!!

a naponta 2-3000 ezerre csökkenő forgalomnak?

 

A domborzatról kicsit később...

 

Előzmény: hegyaljai3 (49893)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 49898

2017-18-ban nem sikerült? 

Előzmény: rm40 (49897)
rm40 Creative Commons License 2020.03.25 0 1 49897
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 2 49896

Jelentős része árterület. 

Előzmény: troglodita (49895)
troglodita Creative Commons License 2020.03.25 0 1 49895

Na és a Hernád és a jelenlegi 3-as között nem lett volna hely az M30-nak? Annyira rászuszakolták a jelenlegi útra és a településekre, hogy az nem igaz...

Előzmény: hegyaljai3 (49893)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49894
Előzmény: hegyaljai3 (49893)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49893

Próbáltál már a 39-es útról kikanyarodni, vagy oda letérni a 3-asról? Értem én, hogy ha a tranzit eltűnik, az általad vázolt  útkereszteződés - ami gyakorlatilag a mai - mellett is könnyebb lesz a kanyarodás. Abaújdevecser észak-nyugati megkerülése viszont így ezzel a szép kék ívvel nem reális. Ott vannak dombok is!

Előzmény: dimelo (49892)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49892

Belegondoltál, hogy miért is kellene ez a sok irány?

Egyáltalán nem kell, csak flancolhattak... valamiért...

 

A kettős mérce lólába erősen kilóg...

 

2016-ban még nem volt M30 építési engedély (módosították is 2017. október 27.),

ehhez képest 2019-ben már elkezdődött az építése...  (Ez lehetne pozitív példa is, de mint látjuk: csak kivétel...)

 

Egy vázlat, hogyan lehetett volna sokkal egyszerűbb, a helyi viszonyokat negatívan kevésbé befolyásoló...

3. főút felbontása nélkül és sokkal költségtakarékosabban is...

Előzmény: Avaar (49889)
totyit Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49891

Ez a Hofi műsor a mai nap is aktuális ,csak be kell helyettesíteni a mostani szereplőkkel.

 

Előzmény: nyebojsza (49888)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49890

A lehívás, az nekünk nagyon megy...

A meggyőző érvelés, az nem...

 

Még egy példa:

M8 Körmend-Rábafüzes  2x1 sávra kapott forrást, pedig a forgalmának nagyságrendje megegyezik a 3. főútéval.

 

OKA 2018

3. főút Felsőzsolca-Tornyosnémeti  E j         8970 11922 13382  8956   6593  5548

8. főút Körmend - Rábafüzes   E jármű      12220 11856  8200  6650    5874  4624

 

De jelzem, hogy nem a 2x2 sáv a kritika tárgya, hanem a költsége, amin sokat lehetett volna megtakarítani,

például egy racionálisabb (fehér) nyomvonallal:

amely egy méterrel sem hosszabb, viszont ugyanolyan, mint Szikszónál,

semmi flikk-flakk és semmi pazarlás...

Előzmény: hegyaljai3 (49885)
Avaar Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49889

,,Miként lehet ezt minősíteni?”

 

Úgy, hogy tökéletes. Lehet, hogy a jelenlegi forgalom nem indokolja 100%-ban (bár kétlem, hogy ez a sok irány sokkal kevesebbet igényelne), lehet, hogy 15 év múlva már fogja. 

Az M4-est is így kellett volna csinálni. Autópálya, kapacitáshiánynak lehetőséget sem hagyva. Ehhez így hosszú évtizé délig hozzá sem kell nyúlni. 

Előzmény: dimelo (49878)
nyebojsza Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 49888

Ha ezek így vannak, ahogy mondtad már korábban is, akkor ezt így el kell magyarázni a zembereknek, hogyaszongya: tökmindegy ki nyeri a választást, a zuniótól csak úgy kapunk pénzt, ha annak a felét valaki ellopja... és nem sorosozással, meg migránsozással, meg uniózással, meg multizással uszítani egymásnak az embereket... Ja, mert a Mészáros vagy a Szijj az nem multi... nem mindegy, hogy a Gellért hegyen vagy külföldön egy tengeri szigeten van az átlagember számára elképzelhetetlen, megközelíthetetlen birtoka?

 

Az vajon senkinek nem szúr szemet, hogy egyik héten még azok a fránya multik kiviszik a hasznot az országból, a másik héten meg melldöngetve, nagy csinnadrattával felavatják az új BMW gyárat?

Vagy az a csúnya gonosz eu így, meg úgy, meg amúgy... aztán meg büszkén újságolják, hogy mennyi pénzt kaptak a zeutól... Ilyenkor előugrik a 80-as évekből a Hofi jelenet: A kapitalizmust el kell taposni... a kapitalizmusnak azt-ta-ta!!... tatta-rarala, tatta-rarala...

Ha ennyire rossz, akkor miért nem akarnak kilépni belőle? Én annak idején úgyis ellene szavaztam. Mondjuk annak nagyon egyszerű oka volt: jobban szeretem ha a pénzünket Forintnak hívják (szegény Lámfalussy nem nagyon erőltette meg a fantáziáját, lehetett volna krajcár, vagy dénár, vagy fabatka... de hogy euró...)

 

Előzmény: netuddkivogymuk (49859)
Avaar Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49887

Igen, valószínűleg nem véletlen nem csináltak :) 

 

Kamion tud annyival előre tervezni tankolást és pihenést, egy autónak pedig ott van az Auchan benzinkút, valamint Budapest. Ettől függetlenül tény, hogy ott 40 kilométeren nincs semmi ilyesmi (hivatalos pihenő). :)

Előzmény: nyebojsza (49877)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49886

Nem olvastam olyan kritériumot, amely szerint csak autópálya paraméterre kaphatunk EU forrást... (M15 - M70 évekig volt 2x1 sávos)

 

Megalázó az a szakmaiatlan döntéshozatal, amely 5-6 ezres forgalomra autópályát, de 15 ezres forgalomra 20 m-es szűkített autóutat "engedélyez".

 

Az M30 200 milliárd forintja soha meg nem térülő beruházás lesz...

Egyetértek a kapacitásbővítéssel, de amit itt elpazarolnak, az +40 km lenne, ha felelős gazdálkodás lett volna (ingyen pénz)

 

Ígértem egy információt a forgalomról:

Encs városának Képviselő-testülete többször foglalkozott az M30 ügyével, szerencsére a jegyzőkönyvek is elérhetők: (2016. 01.19.)

Amiket kékkel kereteztem:

1. forgalomnövekedés nem várható

2. az ipari park közvetlenül megközelíthető legyen.

 

Tehát a képviselő-testületet nem érdekelte a környezetterhelés, mert "nem fog növekedni" a forgalom,

ellenben ragaszkodott a közvetlen ipari parki csatlakozáshoz. (ami növeli)

Magyarul: jöjjön a befektető, az nem érdekes, hogy mi a lakók álláspontja. (Meg is bukott a polgi...)

 

A home-office üzemmódban több időm jutott a tanulmányozására... (Elgondolkodtató részletek encs.hu)

 

Előzmény: hegyaljai3 (49885)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49885

Sajnos ez a takarékossági szempont nem érvényesült, mert "ingyen EU pénz" áll rendelkezésre erre a folyosóra. Szerinted ezt a pénzt nem kellett volna lehívni?

Előzmény: totyit (49882)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49884

Ott a piros pont!!!:)))

 

Ami ebben szakmai felelősség, hogy érdemben nem is foglalkoztak más nyomvonal megtalálásával,

(előadtak egy kamu viaduktot...mint ellenérv) https://goo.gl/maps/HG2f6gG526kDAaXe8

majd ezután egyre nagyobbra "hízlalták" a csomópontot (hihetetlen csőlátással):

Mint akit rövid pórázon tartanak, eszükbe sem jutott máshol kutatni?

Vajon hogyan teljesült a környezetvédelmi elvárás, a minimum 2 nyomvonal benyújtásáról?

Milyen megtérülést számíthattak ki a költség-haszon elemzésben?

 

Az Általad írt 3-5 km nyugatra, elfogadhatóbb lett volna...

(Különösen, hogy csak 1 km-rel nyugatra Abaújdevecser mellett is kivitelezhető)

 

A polgármester belebukott...

De a szakma szerint ez így rendben van?

 

A forgalomról majd később...

 

 

Előzmény: hegyaljai3 (49881)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49883

A 39-es út forgalma annyi, amennyi! Meg kell viszont érteni, hogy a Miskolc-Kassa folyosóhoz az M30 elkészülte után 10-25 évig nem lenne szabad hozzányúlni. A 39-es út egy gyors hozzáférést biztosíthat Encs térségéből a Tokaji Borvidék nyugati részéhez (Abaújszántó, Tállya, Mád). Ennek turizmusfejlesztési szempontjai is vannak - gyorsabb az elérhetőség Budapest felől, mint a Miskolc-Szerencs irány. Ez lehetőség a lengyel és szlovák vendégek konfortosabb fogadására is.

 

Előzmény: NAR (49880)
totyit Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49882

Itt én azt érzem pazarlásnak hogy a 3-as út mellé építenek egy 2x2+ leálló sávos autópályát.

A forgalom biztos nem indokolja. Lehetett volna úgy csinálni mint a 21-es meg a 8-as , meg a 67-es utat.Vannak szép egyenes szakaszok a települések között. Csak akkor nem lenne fizetős , és nem lehetne pénzt kérni érte.

Előzmény: dimelo (49878)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49881

Az M30 sok vitát váltott ki ezen a fórumon. Alapvetően a 6 db különszintű csomópont miatt drága, és ez egy ilyen külön szintű csomópont, amelyet nyilván létre lehetett volna hozni a jelenlegi helyszinttől 3-5 kilométerre nyugatra eltolva a nyomvonalat. És akkor minden jó lett volna? 

Előzmény: dimelo (49878)
NAR Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49880

Ha jól értelmezem, az tulajdonképpen a 39-es és 3-as út keresztezése lesz. Nem tudom, mekkora a 39-es forgalma, hogy indokolna-e ekkora csomópontot.

Előzmény: dimelo (49878)
totyit Creative Commons License 2020.03.25 0 2 49879

Ez a két körforgalom Encs, Forró, Abaújdevecser és a 39-es főút fel és lehajtója az M 30-ra.

Meg itt fognak tudni átmenni az autópálya túlsó oldalára is. 

Túlzásnak érzed?   Ezzel itt 30-40 évre megoldják itt az utak kérdését.

Előzmény: dimelo (49878)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49878

Köszi az objektív szövegértelmezést!

 

Bizony írhattam volna szomorú és felháborító példákat is, nem volt ez célom a vitaindító posztban.

 

De ha már szóbajött, láttatok-e már ilyen (kapacitású) csomópontot egy 7 ezer lakosú település KÖZEPÉN?

https://www.google.com/maps/@48.3332354,21.1012292,1453m/data=!3m1!1e3

 

a lakóházaktól 22-36 méter távolságban?

több, mint 1 km-en felbontott és átépített 3. főúttal,

kerékpáros és gyalogos aluljárókkal (2 db)

 

 

Miként lehet ezt minősíteni?

Előzmény: oculus2 (49855)
nyebojsza Creative Commons License 2020.03.25 0 1 49877

Igaz, de ott meg van egy csomó Auchan meg Decathlon parkoló :D

 

A Vecsés alattit meg már el is felejtettem (mióta fizetős lett, nem járok arra).

Előzmény: Avaar (49851)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49876

Ja, és ezt a régi burkolat oldalára nem a tömés után, hanem előtte vitték fel. Azaz miután bevonták vele a kátyú alját, utána egy külön, finomabb szőrű ecsettel gondosan bekenegették a kátyú függőleges kivágási oldalszéleit is ezzel bitumenes anyaggal -- azaz amit te szaknyelven kelősítő anyagnak nevezel -- , és csak ezután tették a kátyúba bele az új aszfaltot. És amikor az aszfaltot beöntötték, annak a bitumenes kötőanyaga a kelősítő bitumennel -- alul is, és az oldalszéleknél is minden oldalon -- jó alaposan összeolvadt, amire -- mint azt írtam -- a gázlángos rámelegítéssel és összeolvasztással még jó alaposan rá is segítettek.

Előzmény: Hírfigyelő (49875)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!