Nalad tenyleg elmentek otthonrol. Mi penz egy alagut meg annak az uzemeltetese? Gondolkozz mar mielott irsz. Engedd el, a legjobb ivet valasztotak ott, nem kell okoskodni hogy mi lett volna ha.
Lehet. De Tokaj mellett nem egyhamar fognak elkerülő hidat építeni. És tudod-e, miért nem fognak egyhamar egy Tokajt elkerülő új hidat felépíteni, akár Tokajtól délre, akár tőle északra találnák azt a mérnökök jónak? (Mondjuk én is a déli hídváltozatot tartanám az előnyösebbnek.) ---> Nos, azért nem fog ott új híd épülni, mert a jelenlegi tokaji Tisza-híd nagyon egy nagyon jó műszaki állapotban lévő alsóíves acélvázas korszerű híd, ami mellé lehet hogy úgy érzik az illetékesek, hogy még egyszer nem költenek ott a közelben még egy új hídra, ha már ez megvan ott, ui. a hídépítés mindig is nagyon drága és nagyon költséges részét képezte az útépítéseknek.
Természetesen akkor, ha tudnám hogy az illetékesek is támogatnák egy új Tisza-híd megépítését Tokaj mellett bárhol a közelben, akkor én is azt mondanám, hogy ne csak Rakamazt kerüljük el mert az félmegoldás, hanem vele együtt Tokajt is! Kérdés persze, hogy a döntéshozók mit támogatnak és mit nem, mert minden ott dől el, minden ettől függ.
Ott van Esztergom esete is a magyar-szlovák határon Párkányba (Stúrovo) Mária-Valéria híddal: mindenki tudja és érzi, hogy ott is kellene egy Esztergomot elkerülő új út egy új Duna-híddal, de ez még máig sem épült meg, hanem ehelyett az ottani forgalom a mai napig is Esztergom zsúfolt és forgalmas belvárosát terheli, mert ehhez a régi hídhoz csak a városon át lehet az odavezető utat megtalálni, mivel annak elkerülője változata nincsen. Lásd a térképet: >>
Az Esztergom-Párkány (Stúrovo) városi szakaszt elkerülő út és híd (hiányzó!) -- Itt lenne jó az új elkerülő főút Duna-hídja
En nem tudom mennyi a realis ara egy utnak, es hogy merre vezet az M44. En itt csak a kornyekbeli utakrol szoktam irni, azokra reagalok. Nem okoskodok bele olyanba amit nem ismerek. De speciel Peterit ismerem, rendszeresen jarok arra. Es ha valaki hulyesget ir akkor kijavitom. Mint peldaul most teged: nem a horgaszto sorsa lett volna kerdeses hanem hogy kettevagtad volna az uttal a falut. Sokkal kozelebb vezetted volna a surun lakott reszekhez, elvagva azokat az udulokertes ovezettol. Es az nem magyarazat, hogy mar mashol is csesztek el emberek eletet igy. Ha lehet normalisan epitkezni akkor ugy kell. Es vegul ugy epult meg az ut.
Ez van..EU forrás van az M0 nyugatra,de nem lesz az M100-ra.. az M10 meg már ismerten nem fog végig menni mostanában,hogy ráálmodják a városi elkerülőt.
Te komolyan ugy gondolod, hogyha 1 palya vegeter, akkor ott visszafordulnak a zotok oszt inkabb mennek masfele?!?
Nyilvan ezert volt iszonyatos gigamegadugo ullonel, mert vegetert a zem4, oszt mindenki visszafordult, oszt elindult hegyeshalom fele, mert arra 2000kmt lehet fojamatost otopalyan menni...
Igen korlátolt embereknek gondolom azokat, akik nem tudják agyilag felfogni azt, hogy az M6 autópálya mindössze 20 (húsz!!!) km-es meghosszabbításával becsatlakozhatunk az egész Balkánra. Az épülő horvát A5-ön és a bosnyák A1-en keresztül több millió ember számára nyílik majd meg ez az útvonal Horvátországból, Boszniából, Szerbiából, Albániából Magyarországra, majd innen Ausztria, Szlovákia, Lengyelország, Ukrajna felé. És viszafelé nyilván ugyanígy.
Egyebek mellett ezzel szűnhet majd meg az M6 jelenlegi "szellempályasága" - ami most részben az érintett magyar területek gazdasági fejletlenségének, részben az M6 autópálya "zsákutca" jellegének köszönhető.
Sajnos pont jó példa utóbbira a 2 útba eső, balfácán módon felépített horvát Dráva- és bosnyák Száva-híd: Mindegyiket úgy építették föl, hogy egyik oldalon még nincs meg a csatlakozásuk. Nyilván nem csodálkozik senki azon, hogy így nem járnak rajtuk az autók. De nem azért nem járnak, mert ne lenne rá igény...
És ha kis szerencsénk is lesz, csökkenhet a budapesti/zágrábi vízfej, Dél-Magyarország Szlavóniával és Boszniával építhet ki szoros gazdasági kapcsolatokat - mint 100+ évvel ezelőtt. (Mondjuk ehhez tán lsd. példának Nyíregyházát - az egykor lesajnált nyírségi várost.)
Persze en se aszondom hogy hakell hanem vagjuk kette a falvakat, de pl. egy koroshegy nyulvanyt siman le lehetett volna nyisszantani, megsporolva 1-2km kerulot, meg egy 60mrdos vogyhidat...
Dehat mi gazdag ciganyok vagyunk, vilagszinvonalon razzuk a rongyot...
Igen jelen pillanatban Kabánál fordulna délre az M4, onnan Debrecenig marad a 2*1 sáv. Nem tudom, hogy valaha is lesz arra forrrás, hogy a Kaba - Hajdúszoboszló 2*2 sávos legyen. A Hajdúszoboszló - Debrecen szakasz az tuti meg lesz csinálva szerintem.
Ha lehet ugy is epiteni, hogy nem b.sszuk szet a lakokornyezetet, akkor ugy kell epiteni. Az M4 ugy epult. Attol, hogy van arra is pelda ahol elcsesztek, az nem cafolja az elozot.