Egyre többen használják az M35-ö déli részét. Sőt, volt amikor meglepően nagy volt rajta a forgalom. A mikepércsi kritikát leginkább arra alapozom, hogy a rövid táv ellenére gyakran hallom a közlekedési információkban, hogy baleset történt azon a szakaszon. Sáránd, Mikepércs ingázói, illetve a 47-esen délről érkezők és Debrecen déli felében lévő célpontokhoz igyekvők nem fognak az M35-re menni. Mint ahogy a repülőtérre igyekvők, illetve onnan hazafelé tarók sem, bár mondjuk Békéscsaba felől a debreceni repülőtérhez szerintem gyorsabban el lehet érni az M4-M35-?358-as úton. Utóbbi számozásában nem vagyok biztos, hogy 358, vagy 471. Szóval az M35 és a 47-es közötti átkötő út.
A budakalászi úti csomópontban már át lehet menni a 11-esen és onnan a 11-esen lehet menni a patakig, majd jobbra. Aki nem bírja a forgalmat, az mehet a benzinkút mögött a rázós úton, az csak 2x1 sávos részen keresztezi a Dobogókői utat, nem olyan nehéz ott átjutni. Persze aztán le a patakparthoz majd fel a másik oldalon szívás. Tény, hogy nem ideális a helyzet, de azért a "kész lesz a régóta várt Budapest-Szentendre kerékpárút is" kijelentés ebben a formában elég erős, főleg, hogy az új út magas vízállás idején nem lesz használható.
Távolságot nem néztem meg, de ezeken a kis alsórendű utakon én biztos nem vergődnék. A Biharnagybajom-Füzesgyarmat útra az kevés kifejezés, hogy hagy némi kívánnivalót maga után. Én 10 éve nem járok ezen az úton. Gondolom, sokat ez idő alatt nem javítottak rajta. 30-40-es táblák sokasága az út mellett. Akkor már Hajdúnánás-M35-M4-47-es főúton dél felé. Ezek az utak jól járhtaók, igaz a 47-es Berettyóújfalu és Darvas között erősen nyomvájús, esős időben nagyon észnél kell lenni, de száraz időben oké. Zsáka körzetében kissé kátyúzástól foltos, domború huplikkal tűzdelt. Egy részen 70-es tábla a Furta felé vezető út és a 47-es kereszteződésénél, de ez nem befolyásolja számottevően a menetidőt. Ha az útdíj megspórolása a cél, akkor meg esetleg Hajdúszoboszlótól Hajdúszovát-Derecske útvonalon aztán végig a 47-esen a célig még jó alternatíva lehet, mert ez a rész is jól járható, tűrgető minőségű Derecskéig is. A Mikepércs-Debrecen szakaszt én régóta hanyagolom, ott gyakran van baleset miatti teljes, vagy félpályás útzár. Forgalom nagy, előzni nem, vagy alig lehet. Ha kifog az ember egy lassú járművet, akkor kulloghat mögötte.
A waze pedig tervez utat az új M4 szakaszra, de Üllőnél lehoz róla, mintha a régi szakasz nem létezne. Valószínűleg valami folytonossági hiány van a két szakasz között...
Én ha Hajdúnánásról veszem célba a 47-est, akkor nálam Debrecen szóba sem kerül: azt ui. a 3321-esen és a 3323-ason kerülöm el Hajdúnánás-Balmazújváros-Hajdúszoboszló irányban, majd egy rövid 13 km-es 4-es főúti szakasz után átkötés a Kaba-Báránd-Sárrétudvari-Biharnagybajom Füzesgyarmat-Szeghalom útvonalon a 47-es főútig, és ott lépek rá a 47-esre.
Balmazújvároson és Hajdúszoboszlón átmenni ui. sokkal kevésbé időrabló, mint átmenni Debrecenen keresztül.Kabának is a volt cukorgyártól Ny-ra van egy kis elkerülője. A kis falvaknak (pl. Sárrétudvari) pedig úgyszólván jelentéktelenül rövidke a lakott területen belüli szakaszuk, ezeken átjutni tehát időben nem nagy "mutatvány". Ez utóbbi útvonalszakasz (Kaba-Szeghalom) nem kifogástalan állapotú, de egy pótlólagos megoldásnak még elfogadható minőségű.
Ez persze csak akkor jó, ha a célpont nem Hajdúböszörmény, mert a Balmazújváros-Hajdúböszörmény útvonal kriminális műszaki állapotban "leledzik" (nyomvályúk + kátyúk + szakszerűtlen hupis kátyútömések + cikkcakkos "egérrágta" útburkolatszélek.Ez azt út sürgős felújításra szorul!!! Nyíregyháza már más eset, mert oda Hajdúnánásról a 3317-esen röpke 20-25 perc menetidő alatt lehet eljutni. Ezt tapasztalatól tudom, sokat megyek át Nyíregyházára.
Amíg rendes Debrecen-elkerülő nem épül, addig ezek lesznek a Debrecent az útvonalból kiejtő lehetőségek... .
Ez lehet, de ha a két tényező közül csak az egyiket sikerül kiiktatni, már akkor is jelentősen javul a helyzet. Rakamazon ui, a 38-as főút legalább 4-5 km hosszan halad végig, azaz túl hosszú a főút lakott területen belüli szakasza. És nagyon nem mindegy, hogy egy 4-5 km-es útszakaszt csak 50 km/h-val, vagy pedig 90 km/h-val tudsz megtenni!
A 11-es úttal párhuzamos, Budakalász/Pomáz felé eső és valamikor legendásan szar állapotú, azóta felújított kerékpárút is elmegy Szentendre határáig, de ott megoldatlan a bekötése a Duna-parti kerékpárútba OMV-kútnál.
Gyereknek, idősebbnek túlélőtúra tolni a bringát a kétszer két sávon át, le a Dera-patakhoz, a hídja alatt át, stb.
Ma én is kipróbáltam Csévharasztról Borsodba autózva, meg vissza, hogy mi a helyzet Monortól a 4-esen, meg utána Üllőnél fel az M4-esre. 11-kor indultam, és hát meglepet, hogy annyira aért nem érzékelhető, hogy "hű de nincs forgalom". Meglepet, hogy mennyi kamion megy az úton, és láttam olyat is, ami az eddig megszokott útvonalon jött le, mint ha még nem lenne átadva az M4-es. A Péteri leágtól utol is értünk egy kamiont, mögötte a sorral, és ment a vánszorgás 60-al, gondolom a szél miatt sem nyomta. Üllő/Gyömrő csp-an simán lehetett áthajtani.
M3-as, egyre kátyúsabb, a szélső sávban kamion karavánok, a leghosszabb 19 kamion egymás után, amit számoltam. Meg tucatnyi kamiont láttam (kettő előttem), ami előzte a másikat. De összességében nyugis forgalom.
Vissza az M3-ason 16 óra után hasonló tapasztalat, mint odafelé. M0K zsúfolt, de meglepett, hogy fél 6 után nincs dugó a péceli emelkedőn, és a végén a megszűnő 3 sáv okán. Csak pénteken van itt dugó délután?
M4-re ráhajtva semmi extra, és az Üllő/Gyömrő csp-ban simán megállás nélkül ki lehetett hajtani. A 4-esen már Monor felé aztán Péteri elágban megint egy 55-60-al vánszorgó sort fogtam ki, és közben szemből is jöttek az autósorok, nem érzékelve ekkor sem, hogy annyira eltűnt volna a forgalom. Meg persze 3 kamion is jött Üllő-Monor között Pest felé haladva. Amit láttam, hogy ez a "sok" autó nem Monorról, vagy Vasad, Csévharaszt felől jön, hanem Monorierdő irányából. Így egyenlőre nem fogom, hogy mi ez a forgalom, de szerintem kell egy kis idő, mire tudatosul mindenkiben, hogy kész az M4-es, én most ezt ennek tudom be, hogy még szerintem indokolatlanul nagy a forgalom a 4-esen.
Az M4 Üllő/Gyömrő csp-tól a 4-esbe átkötő út 404-es számot kapott.
Este altalaban a gyorsforgalmin a hataruttol a sarkany centerig van dugo. Neha meg hamarabb kezdodik es tovabb tart. Most is igy volt, bar nem teljesen alltunk be, meg meg mozdult a kocsisor. Napi rendszeresseggel jarok arra, se fel oraval korabban se fel oraval kesobb nincs nagy kulonbseg. Waze-re nezel minden este piros.
Ket mintank van az ulloi korforgora, ebbol levezetni azt, hogy ott biztos baj lesz... szoval varjunk meg.