Én ha Hajdúnánásról veszem célba a 47-est, akkor nálam Debrecen szóba sem kerül: azt ui. a 3321-esen és a 3323-ason kerülöm el Hajdúnánás-Balmazújváros-Hajdúszoboszló irányban, majd egy rövid 13 km-es 4-es főúti szakasz után átkötés a Kaba-Báránd-Sárrétudvari-Biharnagybajom Füzesgyarmat-Szeghalom útvonalon a 47-es főútig, és ott lépek rá a 47-esre.
Balmazújvároson és Hajdúszoboszlón átmenni ui. sokkal kevésbé időrabló, mint átmenni Debrecenen keresztül.Kabának is a volt cukorgyártól Ny-ra van egy kis elkerülője. A kis falvaknak (pl. Sárrétudvari) pedig úgyszólván jelentéktelenül rövidke a lakott területen belüli szakaszuk, ezeken átjutni tehát időben nem nagy "mutatvány". Ez utóbbi útvonalszakasz (Kaba-Szeghalom) nem kifogástalan állapotú, de egy pótlólagos megoldásnak még elfogadható minőségű.
Ez persze csak akkor jó, ha a célpont nem Hajdúböszörmény, mert a Balmazújváros-Hajdúböszörmény útvonal kriminális műszaki állapotban "leledzik" (nyomvályúk + kátyúk + szakszerűtlen hupis kátyútömések + cikkcakkos "egérrágta" útburkolatszélek.Ez azt út sürgős felújításra szorul!!! Nyíregyháza már más eset, mert oda Hajdúnánásról a 3317-esen röpke 20-25 perc menetidő alatt lehet eljutni. Ezt tapasztalatól tudom, sokat megyek át Nyíregyházára.
Amíg rendes Debrecen-elkerülő nem épül, addig ezek lesznek a Debrecent az útvonalból kiejtő lehetőségek... .
Ez lehet, de ha a két tényező közül csak az egyiket sikerül kiiktatni, már akkor is jelentősen javul a helyzet. Rakamazon ui, a 38-as főút legalább 4-5 km hosszan halad végig, azaz túl hosszú a főút lakott területen belüli szakasza. És nagyon nem mindegy, hogy egy 4-5 km-es útszakaszt csak 50 km/h-val, vagy pedig 90 km/h-val tudsz megtenni!
A 11-es úttal párhuzamos, Budakalász/Pomáz felé eső és valamikor legendásan szar állapotú, azóta felújított kerékpárút is elmegy Szentendre határáig, de ott megoldatlan a bekötése a Duna-parti kerékpárútba OMV-kútnál.
Gyereknek, idősebbnek túlélőtúra tolni a bringát a kétszer két sávon át, le a Dera-patakhoz, a hídja alatt át, stb.
Ma én is kipróbáltam Csévharasztról Borsodba autózva, meg vissza, hogy mi a helyzet Monortól a 4-esen, meg utána Üllőnél fel az M4-esre. 11-kor indultam, és hát meglepet, hogy annyira aért nem érzékelhető, hogy "hű de nincs forgalom". Meglepet, hogy mennyi kamion megy az úton, és láttam olyat is, ami az eddig megszokott útvonalon jött le, mint ha még nem lenne átadva az M4-es. A Péteri leágtól utol is értünk egy kamiont, mögötte a sorral, és ment a vánszorgás 60-al, gondolom a szél miatt sem nyomta. Üllő/Gyömrő csp-an simán lehetett áthajtani.
M3-as, egyre kátyúsabb, a szélső sávban kamion karavánok, a leghosszabb 19 kamion egymás után, amit számoltam. Meg tucatnyi kamiont láttam (kettő előttem), ami előzte a másikat. De összességében nyugis forgalom.
Vissza az M3-ason 16 óra után hasonló tapasztalat, mint odafelé. M0K zsúfolt, de meglepett, hogy fél 6 után nincs dugó a péceli emelkedőn, és a végén a megszűnő 3 sáv okán. Csak pénteken van itt dugó délután?
M4-re ráhajtva semmi extra, és az Üllő/Gyömrő csp-ban simán megállás nélkül ki lehetett hajtani. A 4-esen már Monor felé aztán Péteri elágban megint egy 55-60-al vánszorgó sort fogtam ki, és közben szemből is jöttek az autósorok, nem érzékelve ekkor sem, hogy annyira eltűnt volna a forgalom. Meg persze 3 kamion is jött Üllő-Monor között Pest felé haladva. Amit láttam, hogy ez a "sok" autó nem Monorról, vagy Vasad, Csévharaszt felől jön, hanem Monorierdő irányából. Így egyenlőre nem fogom, hogy mi ez a forgalom, de szerintem kell egy kis idő, mire tudatosul mindenkiben, hogy kész az M4-es, én most ezt ennek tudom be, hogy még szerintem indokolatlanul nagy a forgalom a 4-esen.
Az M4 Üllő/Gyömrő csp-tól a 4-esbe átkötő út 404-es számot kapott.
Este altalaban a gyorsforgalmin a hataruttol a sarkany centerig van dugo. Neha meg hamarabb kezdodik es tovabb tart. Most is igy volt, bar nem teljesen alltunk be, meg meg mozdult a kocsisor. Napi rendszeresseggel jarok arra, se fel oraval korabban se fel oraval kesobb nincs nagy kulonbseg. Waze-re nezel minden este piros.
Ket mintank van az ulloi korforgora, ebbol levezetni azt, hogy ott biztos baj lesz... szoval varjunk meg.
Kesobb, korabban? Nem tudom mikor van a csucsido, a gyorsforgalmin egy feloraval korabban szokott lenni a legnagyobb dugo. Azert is tart fel oraig odaerni.
1.) a népszerűbb navigációs/térkép szoftverek ismerjék meg az M4-et
2.) tervezzenek is rá az útvonaltervezővel.
Arra járó kémeim elég sok "indokolatlannak tűnő" kihajtást jeleztek még mindig az 405-ös csomópontnál, valamint több RO felségjelű nyerges/tréleres észleltek még mindig a 4-esen Monornál.
> a leálló sávig állt a sor az Üllő-Gyömrő csp kihajtó ágán, mert a körforgalmi
> csp teljesen visszatorlaszolta a forgalmat
Ha jól sejtem, ezen csak egy teljes trombita csomópont, esetleg egy-egy turbó körforgó segített volna csak.
Én arra tippelek, hogy a Monor felől érkező forgalom itt fokozatosan apadni fog, ahogy a népek elkezdik a távolabbi M4 csomópontokat is aktívan használni - akkor pedig ez a probléma megszűnik.
A Monor felől érkező nagyobb forgalom leginkább délelőtt jellemző, az M4-ről nagyobb arányú kihajtás pedig leginkább délután... be fog ez állni, várjuk ki a végét.
Hosszirányú hézag két külön készített aszfaltfelület között.
A Bornit Nahtflex amint azt a mellékelt videó is szemlélteti, eredeti célját tekintve egy régi és egy melegen felvitt új aszfaltréteg csatlakozásának rugalmas kötő - kitöltő anyaga. A Rissflex-szel szemben fagyálló, -5°C nál magasabb hőmérsékleten tárolható és bedolgozható, -5°C fölötti hőmérsékletű jégmentes felületre felhordható. Megkötése után szintén rugalmas, jól tapadó vízzárást biztosít, ezért a Bornit Rissflex téli változataként is használható
Este hatra ertem oda, semmi torolodas nem volt (de elotte a gyorsforglamin bezzeg). Egy auto allt elottem a korforgalomban, 2 masodpercre kellett megallnunk. Nem hiszem hogy ez a torlodas rendszeres lesz.
Kollégám jött haza délután az M4-en, és a leálló sávig állt a sor az Üllő-Gyömrő csp kihajtó ágán, mert a körforgalmi csp teljesen visszatorlaszolta a forgalmat. Itt nagyon rosszul lett megcsinálva, hogy az Üllő felőli körforgalmi csomópontban keresztezi egymást a két fő irány, azaz az Üllő/Monor felől menők fel a felüljáróra, és közben meg a jönnek a Budapest felől lejövők, amiket az előbbi fő irány megakaszt. Így az M4 kihajtón csúcsidőben rendszeres lesz a torlódás.
Nyáregyházáról egyszerűbben is ki lehet jutni az M4-re, mert nem kell menni Pilis központján keresztül a szűk és kanyargós Kávai úton, hanem Pilisen a sorompó után egyenesen a Bence úton ki a 4-esre, majd irány az új körforgalmi csp-ig, és tovább az új felhajtón az M4-re.
Felvetődött már a keleti elkerülő is. Valamelyik debreceni hírportálon olvastam. De hogy ebből mikor lesz valami, azt nem lehet tudni. Nyilváénvaló, aki a 47-es felől jön, az nem fog a nyugati elkerülőre menni, mert az óriási kerülő. Inkább keresztül a városon megy ha mondjuk a 4-esen akarja folytatni az utat Nyíregyháza felé. Itt is az a helyzet, mint az M0-val. Míg nem lesz teljesen körbejárható a város, addig sok esetben a városon keresztül lényegesen kisebb a távolság, sokszor időben is kevesebb. A 4-esen Debrecenen át, vagy a 47-esen érkezve Debrecenbe és tovább észak felé a 4-esen meglepően gyorsan átvágható a város. Nyilván nem pénteki csúcsforgalomban, de hétvégén, vagy este, éjjel pillanatok alatt át lehet menni a városon. Volt olyan eset, hogy Nyíregyháza felől a 4-esen úgy végig tudtam menni Debrecenen, hogy egy lámpánál sem kellett megállni. Negyed óra alatt le volt tudva a város. Na, Nyíregyháza más tészta. Oda majdnem dupla annyi idő kell mint Debrecenhez. Pilácsok nincsenek összehangolva, szinte mindenhol sikerül kifogni a pirosat. Pedig a 4-esen át észak felé nem kell annyira bemenni a város sűrűjébe mint Debrecenben.