Általában zöld tábla szokott lenni, benne kék résszel, ami korrektük felhívja a figyelmet, hogy arra van az autópálya/autóút. Melltte zöld háttérrel előfordulhatnak településnevek azonos illetve más irányba. Ilyen van ott is? Ha nem, nem ártana egy fotó...
Monornál a 4-es csomópontra már kihelyezték az új táblákat, marad a 4-es út számozás, de mindegyiken bőszen hirdeti az M4-est. Zavaró is, hogy miféle kék alapú táblarész is el van helyezve, meg E60, autóút, M4 mindkét irányba Monornál, miközben itt ez egy párhuzamos út a 4-esen haladva. Elég zavaró szerintem. Nem felejtem Üllőnél megnézem a jövő héten, hogy ott a 400-as útszámozás tábla irányt mire cserélték le, logikám szerint 4-esre kellene.
Hát ezt nem tudtam, de ha valóban így volt, akkor igen sokáig tartott mire belátható távolságra került az északi elkerülő :(
Soha nem mondtam, hogy felesleges a Szent István híd. Sőt ha a két pökhendi kakaskodása nem lett volna, már rég kész lehetne az északi elkerülő, mert az nagyon kellett volna már ennek a városnak. Ha bármi miatt nem használható a Szent István híd, akkor minden forgalom megy be a városba, mert más híd nincs, a Vezsenyi komp nem igazán alternatíva, Nagykörű, Tiszaroff meg még kevésbé.
Ja, Szolnok-Tatabányai útra most már majd 4 megyei matrica kell...
Volt hogy odafelé lassan haladtunk, hát visszafelé a feleségem kedvére vettünk matricát... Bicskénél 3 órát ültünk a dugóban, se előre se hátra, se balra, se jobbra... mellékutakon ilyen nincs...
Sajnos ennek az útvonalnak most a 0-ás a gyenge pontja, hogy meddig tökölnek még?
Nem arról van szó, hogy nem tehetné meg, vagy sajnálom rá a pénzt (mert ha összeszámolnám, lehet többet adok ki a heti matricákra, de nem számolgatom).
Arról van szó, hogy pl. mikor az M3 Gyögyös utáni szakasza is elkészült, de pénz kértek érte, onnantól nem használtam az M3-ast. Akkor már a 4-es is volt olyan jó, sőt jobb mint a 3-as, Pestet az M0-án kikerültem, az M5 Gyálig ingyenes volt (de olyanra is emlékszem, hogy az ócsai lehajtóig mentem, és akkor még Vecsést is kikerültük). Aztán mikor az M0-nak a Gyál-Üllő közötti része is megvolt, az üllői elkerülőn Csepel-Vásárosnamény 4 órára csökkent :)
Arról lenne szó, hogy az elkerülők azért készülnek, hogy "megvédjék" az ott lakókat az átmenő forgalomtól!
De most úgy tűnik inkább az a fontos hogy tudnak minél több vámot beszedni.
Aki csak 2-3 falunyit megy, így annak nem éri meg az elkerülőért fizetni, az a 2-3 perc nem is érné meg, de nem számolgat... elvből nem fizet!!!
Az jó nagy kerülő... hacsak nem Budakeszire vagy Törökbálintra tartasz.
Mikor még nem volt M6 (de már volt iszonyú drága M5, és a kamionok pl. az 51-est használták helyette, még a solti töltés ellenére is), próbáltam az 51 helyet a 6-ost, de nem jött be.
de még mindig jobb, mint a hírös-nevös kiskunfélegyházi elkerülő, ami ugye a város és az M5 között kerülőzik, még csak véletlenül sem a másik oldalán...
Egyébként ennek a lámpának - https://www.openstreetmap.org/#map=19/47.17660/20.29941 - a kiiktatásával a 442-es gyakorlatilag szinbeli kereszt nélkül csatlakozna az M4 bármelyik irányába (ha majd egyszer kelet felé is folytatják).
Ha már akkor is a gyorsforgalmi út darabjaként épült, akkor a Szent István híd miért csak 2x1 sávos?
Mert a Szent István hidat már az építésekor sem a majdani M4 részének szánták (ellentétben az Albertirsa-Abony/K közötti útszakasszal). Mindig is a tiszapüspöki hídban gondolkodtak. Amelynek az átadásával egyébként a Szent István híd mit sem veszít a helyi létjogosultságából: https://www.openstreetmap.org/#map=14/47.1354/20.1930.
A megyei matricák bevezetése után (két megye már eleve fix) először én is így jártam el, csak aztán, amikor az év végi összeadásnál éppen 40+ jött ki, átálltam az évesre, fog a franc SMS-ezgetni, meg számolgatni (várható-e két út 30 napon belül vagy elég a tíznapos is) alapon.
Pontosan, ez így van rendjén. Évi egy-két alkalomra felesleges. Viszont azok eléggé ki tudnak készíteni elég sok embert, akik egész évben legalább heti rendszerességgel használják az autópályával rendelkező irányokat, de mégsem szánnak rá havi 350-60 forintot (biztos vagyok benne, hogy sok ilyen van). Saját döntésük persze, de akkor is.. én például biztosan nem örülnék neki, ha mondjuk 2x akkora lenne a forgalom az olyan hosszabb távú utazók Miatt, akiknek sokkal gyorsabb lenne a pályán, de nem vesznek matricát (míg nekem tételezzük fel, hogy a lassabb lenne, van több ilyen például az M5 mentén).
Ezer szerencse, hogy az 51-esen nincs ilyen probléma...mi matricával, vagy anélkül is ugyanazt a gagyi főutat használjuk naponta 25 ezren.
Terben es idöben annyira eloszlanak az ilyen utak, hogy lenyegtelen. Ez csak akkor szamit, ha sokan ugyanakkor mennek ugyanarra par alkalommal. -> BP - Balaton a nyari hetvegeken ilyen peldaul.
Ssak szív a többiek miatt ;-))) Én személy szerint pl. qrvára utálom, hogy tíz év alatt beleraktam kemény 50ezer km-t(!) az autómba, de ha nagy ritkán arra vetemednék, hogy elinduljak vele a városba, hát mozdulni sem tudok a sok idiótától, akinek segge-pitsája belenőtt a sofőrülésbe ,-)
Tudom hogy van. De azzal sem vagyok beljebb. Az 3500 Ft. 14 km-ért nem fizetek ennyit. Ha évente 2-3 alkalommal kifizetem arra az útra, akkor meg már jóval több mint a megyei matrica.
Hosszabb útra kelve, ahol lenne ugyan alternatív útvonal, de nem célszerű a használata, akkor 10 napost veszek én is. Például mikor Suzuki gyárlátogatásra megyünk, akkor a 10 napos játszik. (M4, M0) Ki lehetne kerülni a fizetős utakat, de ugye időben nem lennék előrébb, meg Pesten át kellene vergődni. De például mikor Pestre mentem, a Vecsést, Üllőt elkerülő szakaszt elkerültem, azért nem akartam fizetni. Időben nnem sokat spóroltam volna. Minden útvonal egyedi, az adott megteendő út esetén mérlegelem, hogy idő, költség, távolság összefüggésében nekem melyik módszer az ideálisabb.
(Én általában két megyeivel és két nyári havi országossal tengetem az életemet, ez ugye 20e egy évben. Ha úgy vesszük, az évi országos sem olyan vészesen drága, de kinek van kidobandó negyvenezre így január elején-közepén...
Látod, Te használod rendszeresen a fizetős utakat. Én arról beszéltem, akik évente pár alkalommal járnának a néhány km-es fizetős szakaszon, azok inkább elkerülik, nem vesznek megyei matricát sem.
Hát igen, az M6-osra ráfér egy kis plusz forgalom..viccet félretéve az 51-es az egyik, ha nem a legrosszabb agglomerációs útvonal (10-essék és 31-essel egyetemben), 20-30 ezres forgalom egy rossz minőségű, kanyargós, keskeny főúton nem épp a legszerencsésebb, nem véletlen van rajta minden nap baleset. Ezt a helyzetet már csak aZ indokolatlanul 60-70 között közlekedők tetézik.