Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.01.15 0 0 48215

Bajáról inkább átmegyek az M6ra.

Előzmény: Avaar (48213)
adiaboli Creative Commons License 2020.01.15 0 1 48214

A megyei matricák bevezetése után (két megye már eleve fix) először én is így jártam el, csak aztán, amikor az év végi összeadásnál éppen 40+ jött ki, átálltam az évesre, fog a franc SMS-ezgetni, meg számolgatni (várható-e két út 30 napon belül vagy elég a tíznapos is) alapon.

Előzmény: Landsmann_ (48207)
Avaar Creative Commons License 2020.01.15 0 0 48213

Pontosan, ez így van rendjén. Évi egy-két alkalomra felesleges. Viszont azok eléggé ki tudnak készíteni elég sok embert, akik egész évben legalább heti rendszerességgel használják az autópályával rendelkező irányokat, de mégsem szánnak rá havi 350-60 forintot (biztos vagyok benne, hogy sok ilyen van). Saját döntésük persze, de akkor is.. én például biztosan nem örülnék neki, ha mondjuk 2x akkora lenne a forgalom az olyan hosszabb távú utazók Miatt, akiknek sokkal gyorsabb lenne a pályán, de nem vesznek matricát (míg nekem tételezzük fel, hogy a
lassabb lenne, van több ilyen például az M5 mentén).

Ezer szerencse, hogy az 51-esen nincs ilyen probléma...mi matricával, vagy anélkül is ugyanazt a gagyi főutat használjuk naponta 25 ezren.

Mézgár Creative Commons License 2020.01.15 0 0 48212

Terben es idöben annyira eloszlanak az ilyen utak, hogy lenyegtelen. Ez csak akkor szamit, ha sokan ugyanakkor mennek ugyanarra par alkalommal. -> BP - Balaton a nyari hetvegeken ilyen peldaul.

Előzmény: ÁsítóSárkány (48210)
troglodita Creative Commons License 2020.01.15 0 0 48211

Csak(...)

Előzmény: troglodita (48209)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.01.15 0 0 48210

Azért sok kicsi sokra megy.
Ezért írtam, érdekes lenne egyes városok esetében, éves szinten hány ilyen áthajtásuk van.

Előzmény: Mézgár (48208)
troglodita Creative Commons License 2020.01.15 0 0 48209

Ssak szív a többiek miatt ;-))) Én személy szerint pl. qrvára utálom, hogy tíz év alatt beleraktam kemény 50ezer km-t(!) az autómba, de ha nagy ritkán arra vetemednék, hogy elinduljak vele a városba, hát mozdulni sem tudok a sok idiótától, akinek segge-pitsája belenőtt a sofőrülésbe ,-)

Előzmény: Mézgár (48208)
Mézgár Creative Commons License 2020.01.15 0 0 48208

Aki evente par alkalommal jar, az lenyegeben a forgalmat se dobja meg a települeseken.

Előzmény: Landsmann_ (48204)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.01.15 0 0 48207

Tudom hogy van. De azzal sem vagyok beljebb. Az 3500 Ft. 14 km-ért nem fizetek ennyit. Ha évente 2-3 alkalommal kifizetem arra az útra, akkor meg már jóval több mint a megyei matrica.

Hosszabb útra kelve, ahol lenne ugyan alternatív útvonal, de nem célszerű a használata, akkor 10 napost veszek én is. Például mikor Suzuki gyárlátogatásra megyünk, akkor a 10 napos játszik. (M4, M0) Ki lehetne kerülni a fizetős utakat, de ugye időben nem lennék előrébb, meg Pesten át kellene vergődni. De például mikor Pestre mentem, a Vecsést, Üllőt elkerülő szakaszt elkerültem, azért nem akartam fizetni. Időben nnem sokat spóroltam volna. Minden útvonal egyedi, az adott megteendő út esetén mérlegelem, hogy idő, költség, távolság összefüggésében nekem melyik módszer az ideálisabb.

Előzmény: NAR (48205)
troglodita Creative Commons License 2020.01.15 0 0 48206

Sőt,  30 napos is van, 4780 Ft-ért ;-)

(Én általában két megyeivel és két nyári havi országossal tengetem az életemet, ez ugye 20e egy évben. Ha úgy vesszük, az évi országos sem olyan vészesen drága, de kinek van kidobandó negyvenezre így január elején-közepén...

Előzmény: NAR (48205)
NAR Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48205

Létezik 10 napos matrica is... Ugyanakkor az évi 2 Tatabánya-Tata útra én sem veszek matricát.

Előzmény: Landsmann_ (48204)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48204

Látod, Te használod rendszeresen a fizetős utakat. Én arról beszéltem, akik évente pár alkalommal járnának a néhány km-es fizetős szakaszon, azok inkább elkerülik, nem vesznek megyei matricát sem. 

Előzmény: radio100jozsi (48199)
Avaar Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48203

Hát igen, az M6-osra ráfér egy kis plusz forgalom..viccet félretéve az 51-es az egyik, ha nem a legrosszabb agglomerációs útvonal (10-essék és 31-essel  egyetemben), 20-30 ezres forgalom egy rossz minőségű, kanyargós, keskeny főúton nem épp a legszerencsésebb, nem véletlen van rajta minden nap baleset. Ezt a helyzetet már csak aZ indokolatlanul 60-70 között közlekedők tetézik.

Törölt nick Creative Commons License 2020.01.14 0 1 48202

Ezért van nekem pl pest és fejér.

Inkább az M6on megyek mint az 51esen.

Előzmény: Avaar (48200)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.14 0 1 48201

Már túl vagyunk rajta-)

Akkor majd ott leveszem a pst megyei matricát;)

Előzmény: radio100jozsi (48197)
Avaar Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48200

Így igaz! Pest megyében bármikor és bárhol jól jöhet, még akár az 51-es mentén is. Pest megyei (javarészt budapesti) fizetésből havi 350 forint (nem ,,nyúlkálok” a pénztárcákban, hisz mindenkinek a saját döntése, de na...) nem a világvége még akkor sem, ha egész évben kétszer mész fel a pályára (anyagilag nyilván nem megtérülő így, de legalább ott van, és mehetsz vele). Aki ezek ellenére is inkább elsóherkodja, ezzel felesleges forgalmat generálva falvaknak, városoknak, az már tényleg No comment. 

radio100jozsi Creative Commons License 2020.01.14 0 2 48199

Ez nem igaz, amióta létezik, nekem is van Pest-megyei matricám, pedig csak Üllő-Ferihegy között fizetős az M4-es.

Persze aztán ezen kívül a megyében majd minden szakaszán használom még a pályáknak a matricával, most szombaton is az M2-esen Vácig. Aki egy negyed tanknyi benzin árát sajnálja, a megyei matricára, főleg Pest-megyében, ahol a legtöbb útra használható, az járjon kerékpárral.

Előzmény: Landsmann_ (48176)
Avaar Creative Commons License 2020.01.14 0 2 48198

A szolnoki elkerülő egy érdekes téma..sokan savazzák, hogy miért nem úgy csinálták, hogy arra mehessen majd az M4...szerintem pedig egy 70 ezres városnak nyugodtan lehet az autópálya mellett egy főúti elkerülője is (meg ugye ezzel létrejön egy körgyűrű is, mint Veszprén, Fehérvár vagy Kecskemét esetében). A Szolnok-Törökszentmiklós 2x2 pedig a Tszentmiklósi elkerülővel nagyjából egyidős, akkoriban nagy ígéret volt a 2x2-es 4-es, mai nevén M4. Illetve szerintem a Szolnok-Szajol/Tszentmiklós már egy létező agglomerációs forgalom, még ha nem is napi 100 ezres. csak mondjuk 2. 

radio100jozsi Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48197

3,5 t feletti tehergépjárműveknek, szgk-val nem matricás még az M4 Albertirsa-Abony között.

 

Ha nem hiszed, nézz ide: https://nemzetiutdij.hu/articles/article/dijmentes-szakaszok

Előzmény: Törölt nick (48171)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48196

Az 51-es nem, de az M51-es szgk-val évek óta fizetős.

 

Hangsúlyozom csak az autóút és autópálya utak fizetősek szgk-val, a főutak sehol sem.

 

 

Előzmény: nyebojsza (48191)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48195

Az biztos hogy a Pest megyei és a Fejér mégyei jóval több km t ad mint többi megyei.

Törölt nick Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48194

Havi 1alkalom az 1liter benzin ára.

 

Előzmény: Landsmann_ (48192)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48193

Világos, hogy mindenkinél más.

Azért mégis talán becsülhető, mekkora plusz forgalmat kap a nyakába a város, és az mekkora a normál forgalomhoz képest.

Előzmény: Landsmann_ (48192)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48192

Ez mindenkinél más. Részemről nincs jelentősége, hogy 15-20 perccel később érek a bátyámékhoz. Ki lehetne számolni, hogy az 5000 Ft-ból hányszor lehet keresztül menni Nyíregyházán. Konkrét számolás nélkül is látszik, hogy nekem teljesen fölösleges lenne. Aki heti rendszerességgel járna így, annak nyilvábn megérné. Már a havi 1 alkalom sem biztos hogy megérné. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (48187)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48191

Ja, és akkor az 51-esnél is számítsunk arra, hogy majd egyszer fizetős lesz, mert lehozták a töltésről, meg van Dunavecse elkerülő, meg a kisfoktői részt is szépen megcsinálták?

Előzmény: Mézgár (48185)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48190

kompenzáció, mert az M4 nem mostanában fog elérni odáig :)

Előzmény: nyebojsza (48189)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48189

Ha már akkor is a gyorsforgalmi út darabjaként épült, akkor a Szent István híd miért csak 2x1 sávos?

Szerencsére északra fog menni, de akkor meg minek a Szolnok-Szajol közötti 2x2 sáv?

Előzmény: Mézgár (48185)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.14 -2 0 48188

Én is elvegetálgatok a mellékutakon 110-120-al. Nálunk az autópálya leginkább csak azoknak jó, akik a két vége között közlekednek.

 

Öcsém pl. rászokott az autópályára. Ha Ausztriából jön haza, az annyi időbe telik neki, mint ha a légvonalban kétszer olyan messze levő lengyel anyósához megy, 3 országon keresztül.

Előzmény: Landsmann_ (48179)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48187

Két kérdés van.
1. Az egyik, hogy hány oda-vissza fuvar kell, hogy az időveszteség miatt már inkább kifizessék a matricát.

2. A másik, hogy vajon hány ilyen városon belüli fuvart lehetne megspórolni éves szinten...

Előzmény: Landsmann_ (48184)
Mézgár Creative Commons License 2020.01.14 0 0 48186

Mennyibe kerül 2 szgk üzemeltetese eves szinten? Ado, biztositas, tankolas, javitasi költseg, müszaki vizsga, stb. Fajlagosan ehhez kepest mennyire sok penz 25 000 HUF?

Előzmény: nyebojsza (48183)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!