Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.12.03 -1 0 47597

20 éve hallgatom és persze szenvedem is, hogy H.szoboszló - Debrecen között mennyire kellene a 2x2 sáv.

DE a lokálpatrióta városvezetőknek véletlenül sem volt szándékukban egy hosszútávú térségi megoldás.

Legyen előbb (mikor?) 2x2 sávos 4. út, de erre Kaba - Szoboszló között semmi esély.

 

Ellenben: ahogy elkészül Debrecennél a Határ úti felüljáró,

https://www.google.com/maps/@47.4971105,21.5729312,1477m/data=!3m1!1e3

 

kialakul egy gyors egérút Hajdúszováton át, rövidebb lesz az M4 (még hiányzó) Földes csp-hoz.

 

Előzmény: Landsmann_ (47596)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47596

Ezzel a furcsa nyomvonallal Debrecen nem kerül közelebb Budapesthez közúton. Az M35/M3 jó nagy kunkorával vetekszik az M35/M4 kunkorásga. Nem néztem pontosan, de szerintem nagyjából mindkét útan egyforma, vagy kicsi külömbségű lesz a táv. Feltéve, ha Kabától Debrecenig nem húznak valami autóút félét, de ezt kötve hiszem. Majdnem olyan, mintha Debrecen és Nyíregyháza között nem lenne ott a 4-es főút és csak az M35/M3-on lehetne  akét város között közlekedni. Jó kis kerülővel lehet megtenni az utat ha nem vesszük figyelembe a 4-est. A két város között nem segít semmiféle autópálya, ott marad a halálszakasz.

Előzmény: dimelo (47588)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47595

Hogy szétrohadt gyártelep-e azt most nem taglaljuk, így is, úgy is az ártéren fog keresztülmenni.

Előzmény: troglodita (47589)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47594

Több üzemanyag fogy, nagyobb adóbevétel. :) A környezetszennyezés ilyenkor nem számít.

Előzmény: trizs77 (47587)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47593

Csak azt nem értem, ha eddig jó volt a 2x1 sávos híd, az örökös balesetekkel, akkor mért pont most szélesítik, mikor már készül az északi elkerülő? Vagy az M44 annyira nem megy el az M5-ig, hogy Kunszentmártontól itt fog feljönni a tranzit?

Előzmény: berva1 (47583)
dimelo Creative Commons License 2019.12.03 -1 0 47592

2011-ben még Karcag-közeli nyomvonalat preferáltak,

de a Kabai felhúzás is már látható.

2 rosszul meghatározott fix pont (Kisúj-kelet csp és Kaba 4. csp.) között megtalálták a leghosszabb utat.

Dél felé 4 km, majd észak felé 6 km-es eltérítéssel.

A kék szaggatott teljesítette volna az elvárhatót a Natura 2000 figyelembevételével. (A szürke variációk tanulságosak)

 

Amióta megy a tili-toli (15 év) a 4-42. útvonalon meghaltak több mint 100-an.

Anyagi kárról és "egyéb" veszteségekről nem szólva...

 

A madár arrébb repül, az ember ott marad - kiterítve!

 

Előzmény: troglodita (47590)
pentium10 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47591

A jelenlegi állás szerint 2020. július 30-án adhatják át az M4-es autópálya új szakaszát.

 

Átfogó cikk: https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/hamarosan-osszeer-a-ket-sztrada-3704484/

troglodita Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47590

Igen, mintha valamiért tovább kellene vinni az átkozottul tekergő 4-es főút béna örökségét...

Előzmény: dimelo (47588)
troglodita Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47589

Örülhetnek az itt lakók: https://www.google.com/maps/@47.1612559,20.1789247,206m/data=!3m1!1e3

De akkor már miért nem egy kicsit délebbre, a szétrothadt gyártelepen keresztül építik???

Előzmény: berva1 (47583)
dimelo Creative Commons License 2019.12.03 -1 0 47588

2 in 1  :)

 

Tudom, hogy Füzesgyarmatnak ez a jobb, de akkor elvárható a szolidaritás Bihar-Békés távolabbi településeivel is.

Darvas-Zsáka-Furta-Komádi lakóinak ez a távolság már semmi előnyt nem jelent.

 

Itt egy vázlat a tekergő anakondáról:

M0-tól Nagykerekiig 15 km-t "lejt" az M4 dél-kelet felé.

Ebből a Pest megyei irányszög adott (M0-Albertirsa)

Onnan közel vízszintes (5 km-en belül hullámzó) Kisújszállás-kelet-ig.

Majd következik egy 12 km-es észak-keleti felhúzás, hogy azután visszalejtsen Berettyóújfalu vonaláig.

Az M4 szakasz hosszabb lesz, mint a kiváltandó 42. főút!

Mintha szimmetrizálni lett volna kedve a döntés előkészítőknek: M0-Albertirsa vs. Karcag-Kaba.

(Kabától pont olyan az irányszög a határig, mint az M0-Albertirsa)

Megmagyarázhatatlan pazarlás:

Növekvő beruházási és üzemköltségek. Romló megtérülés (BCR)

Csak ha a közgazdasági nettó jelenérték (ENPV) pozitív, akkor támogatható...

 

Ha Debrecen megközelítése a cél, akkor el kellett volna vinni az M4 nyomvonalat Hajdúszoboszló elkerülőig,

de ehhez képest a kabai töréspont valami kóros rögzülés abból az időből (2010-2011), amikor

a Minisztérium "Ajtay"-it "szilárd"-an őrizték a népképviselettel szemben... (Azóta is)

Előzmény: Landsmann_ (47585)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.03 -1 0 47587

Minden új utunk, melyet 2000 után építünk olyan girbe-gurba (és hosszú, hosszabb) mint az ökörhugyozás.

 

 

Előzmény: Landsmann_ (47585)
troglodita Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47586

A madarakért és az elalvás ellen ;-)))

Előzmény: Landsmann_ (47585)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47585
Köszi! Eléggé kacskaringós rá fog sikerülni. :)
Előzmény: troglodita (47584)
troglodita Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47584
Előzmény: Landsmann_ (47582)
berva1 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47583

Egy új út és híd a Szandaszőlőst kettészelő 442-s út tehermentesítésére. (Régi követelés a Csáklya úti híd megépítése...)

https://jnsz.hu/helyi-hirek/2019/12/uj-tehermentesito-utat-kap-szolnok?fbclid=IwAR28VBU9_tS5aI0LcQ8q4bHfVy1rWWg6VB4VqRl7n-vD1Xnc_dJjgjMdjiI

Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47582

Nekünk így jobb, mert közelebb lesz hozzánk. :) A Szolnok-Püspökladány-Berettyóújfalu lehetséges nyomvonaláról van térképed? 

Előzmény: dimelo (47575)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47581

Nem mondanám sérthetetlennek, csak az EU felé történt vállalás a védelmükre, tehát ha hozzá kell nyúlni, azt nem lehet az országon belül lemeccselni.

Előzmény: puntooo (47580)
puntooo Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47580

Mindig és mindenhol ilyen sérthetetlenek a Natura 2000 területek?

Előzmény: ÁsítóSárkány (47579)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47579

Karcag-Püspükladány-Kaba között gyakorlatilag csak egy elég szűk folyosó elérthető a Natura 2000 területek között, elég sok a kiemelt madárvédelmi terület (Hortobágy és Bihar) a környéken, majdhogynem Karcag északkeleti szélétől.
Gyakorlatilag adott, hogy Szolnokot kell Kabával összekötni valahogy...

 

 

Előzmény: dimelo (47578)
dimelo Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47578

Sokban egyetértünk.

 

De már 1998-ban is ezek a nyomvonalak voltak "felkínálva".

A Natura szabályozás előtt.

 

Karcag északot senki nem vizsgálta?

 

Igaz, onnan vissza kellett volna térni a vasúttól délre (Hortobágyi Nemzeti Park miatt),

és Püspökladánytól keletre is van Natura csapda bőven...

 

Az biztos, hogy a Karcag-dél jobb Füzesgyarmatnak és Szeghalomnak,

de akkor konzekvensen délen kellett volna maradni Berettyóújfaluig...

 

Mert ez így most egy (valamit) beszívott anakonda, nem gyorsforgalmi nyomvonal...

 

Volt szerencsém a tervezőkkel beszélni, nem egyszer...

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (47576)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.12.02 -3 0 47577

"Mint látható a 4. főút elkerülője (kék) is Natura 2000 területen halad át.

Ja, 50 éve senkit nem érdekelt a természetvédelem..."

Nagyon buta vagy. :(

 

" A Natura 2000 területek kijelölésére a kormány 2004-ben alkotott rendeletet.[5] A területeket a 14/2010 KvVM rendelet[6] sorolja föl, amely a mellékletekben[6] részletes térképeket is tartalmaz."

Előzmény: dimelo (47575)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47576

50 éve még nagyon mások voltak a szempontok. Nem feltétlen baj, hogy változtak :)

15 éve valóban lehetett volna kicsit jobban előre gondolni. Most meg a kész helyzet adott, és kevés a lehetséges alternatíva. Ez van, nem feltétlen a mostani tervezőt kell szidni.

 

Lehet, hogy nem kellett volna ahhoz a Kisújszállási elkerülő végéhez ragaszkodni, északi irányból kerülve a Kecskeri-puszta és környéke Natura 2000 területet, a vasút közelében Karcag lakott területe mellett elvinni az utat (ez persze zajvédelmi költségekkel jár), aztán közvetlen Karcag Déli Külváros előtt elkanyarodni a Penny északnyugati sarka mellé. A Gyarmati út keresztezése és az 5300-as út kanyarja (Penny utca vége) nem triviális. Utóbbi esetében vagy meg kell alkudni az EU-val, lecsípni a Natura 2000 terület sarkát és visszaadni máshol, vagy ha nem megy, akkor oda szóba jöhet egy minialagút... Talán ez alternatíva lehetett volna, de elég nyögvenyelős.

 

Előzmény: dimelo (47575)
dimelo Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47575

Látom, humorodnál vagy...

 

Mint látható a 4. főút elkerülője (kék) is Natura 2000 területen halad át.

Ja, 50 éve senkit nem érdekelt a természetvédelem...

 

A Kisújszállás elkerülő keleti csomópontja határozta meg a folytatást.

(azt már 15 évvel ezelőtt rögzítették.)

 

Hiba volt. (Mindkét irányban alkalmazkodni kell)

 

Karcagnál ezért lesz az elkerülőnek is elkerülője, nagyon rossz nyomvonalon.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47572)
dimelo Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47574

2016. építési engedély,

amely a környezetvédelem hozzájárulása után készült.

Előzmény: Landsmann_ (47569)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47573

Egy -szerintem - érdekes lap (elég gyakori frissítéssel): https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=67459719&postcount=12

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47572

Szerinted egy alagút a lila vonal mentén jobb döntés lett volna?

Előzmény: dimelo (47568)
NAR Creative Commons License 2019.12.01 0 1 47571

"Míg,ha a sebesség betartása a legfontosabb ,hajlamos a többiről elfeledkezni (tükőr,index, elsőbbség),mert  ő nem büntethető."

 

Ha neked ilyen erőfeszítés a sebességhatárok betartása, akkor mindenkinek jobb lenne, ha nem vezetnél autót...

Előzmény: aladar644 (47524)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47570

Mindenki be akarja zárni a kört. Már csak az a kérdés, hogy merre... mindenesetre elvileg pár éven belül eldőlhet, így pár évtized M0 építés után...

Előzmény: . kata31 (47562)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47569

Ez a nyomvonal mennyire biztos?

Előzmény: dimelo (47568)
dimelo Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47568

Igencsak szűkszavú megjegyzésedet próbálom értelmezni.

 

Szerintem nem esztétikai kérdés, hanem nemzetgazdasági pazarlás:

 

Karcag - Bucsa (4206. út)
    Az M4 nyomvonala a Natura 2000 területek miatt 5,5 km távolságban halad majd a 4. főúttól.
    Korábbi változata (halványkék szaggatott) 4 km-re vezetett volna a régi főúttól.
    Optimális változata (sötét lila) 1,5 km távolságra lehetett volna. (Ennél a változatnál is Natura 2000 érintettség van.)
    A természetvédelem prioritása hosszabb az M4 nyomvonalat és kihasználatlan a 4206. úti csomópontot jelent.
    A Kisújszállás-kelet és Karcag-dél szakasz 11,9 km hosszú.
    A 20 ezer lakosú Karcag „legrövidebb“ M4 elérhetőségét nyugat felé továbbra is a 34103. út szolgálja (12,9 km)
    https://www.google.com/maps/dir/47.3165366,20.9220818/47.2301091,20.8157952/@47.2749971,20.8618325,13z/data=!4m2!4m1!3e0
   

    Karcagnak kelet felé nincs M4 csatlakozása, csak a déli irányban... A városból senki nem fog 9 km-es kerülőt tenni nyugat felé sem.
    Mindezen okok miatt az M4 Karcag-Bucsa 4206. úti „szellem“-csomópont pazarló és kihasználatlan lesz.
 
    Az engedélyezett M4 nyomvonalon a 155 -160.km-ek között - indokolatlanul nagy - törés látható.
    Az öntözött területek optimálisabb elkerülésével (sötét kék) 400-500 m-rel rövidebb lehetne az M4 útvonal,
    amely előnyt jelentene Bucsa, Füzesgyarmat és Szeghalom lakóinak is nyugat felé.
    A nyomvonal korrekcióval a havaria útvonal (M4-4-M4) is rövidebb lenne.

 

Evidens módon a rövidebb útvonal kisebb beruházási- és üzemköltségeket jelent, de még fontosabb a hosszútávú nemzetgazdasági haszon (jobb megtérülés)

Előzmény: adiaboli (47504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!