Es a tanyasi faszfejek oromere budapesten meg jo ideig nem fog hid epulni, legalabbis ha ezen a faszfej tulsokazautozarjuklearakpartokat karigerin mulik...
egy kis kronologia:
az uccso dunahid (lagymi) 25eve, az uccso elotti (arpad) 70eve epult...
Dehat egy antiurbanus tanyasibudosparaszt orszag vizfejenek nem is kell tobb, orujjon hogy ennyit kapik...
Eddig azt gondoltam, hogy majd ugy "majus 40-re", de peldaul az allateledel gyarnak is erdekeben allna, szoval ki tudja. Amugy szerettel varlak, hasznald majd egeszseggel :), de ha lehet akkor inkabb az A, vagy B, valtozat valamelyiken.
Lehet erről bármi időtávot tudni, mikorra készül el?
Mikor épp nem Monor melletti lakosként vágyakozom az M4 átadásárra, akkor csongrádi őslakos vagyok, így ha Csongrád - M5 viszonylagban gyorsabb/egyszerűbb, akkor mindenképp érdekel majd a téma :)
Bár ha még csak ilyen rajz van róla, akkor gondolom 5 éven belül ne is várjuk. Köszi!
Most NINCS atmeno forgalom. A legutolso eloleny aki vegig ment azon a folduton, az a "felvideki" mai szlovakia ( sajnos) Medve volt. Na, O is eppen csongrad megye fele tartott. :)
Teljes mertekig igazat adok, koszonom a valaszod. A terv bal felso reszen peldaul vilagosan latszik, hogy a lakott reszt elhagyva azonnal balra 90 fokban ket masik valtozat is be van rajzolva. Nos, a ketto valtozat kozul az egyikbe pontosan becsatlakozhatna egy elkerulo ut.
A jelenlegi forgalom: zero. A tervezett pedig egy atmeno forgalom, aminek volumenerol ugyan lehet vitazni, de szerintem senki sem akar kamion forgalmat a lakohelye 100 meteres korzeteben.
Koszonjuk a terkepet :) Tehat, a csongrad-szentes iranybol igy mar nem lesz muszaly a 451-en maradni es ugy elerni az M5-t, hanem ra lehet majd fordulni jobbra a 4502-re.
A 4502-t meg a rozsaszinnel jelzett mezogazdasagi telep elott kellene elagaztatni jobbra vagy balra, hogy a lakott
reszt kikerulve egy korforgalommal keresztezze a 4625-t.
Nekem nem tűnik úgy, hogy zajvédelemre hagytak volna érdemi helyet... Egy zajvédelmi fal még talán elfér, de ki szeret ilyet telibe a telke utcafrontján?
Azért arról csak hallanánk, ha ide a puszta közepére 2x2 sávos utat akarnának építeni, nem? A rendelkezésre álló információ alapján ez egy feltáró/összekötő mellékút lesz.
Igy laikuskent, a terv alapjan nem tudom ertelmezni, hogy ez most egy ketszer-egy savos mellekut, vagy egy ketszer-ket savos. Mivel " erosen ra van rajzolva" az utca telkeire. Tovabba, csongrad -szentes felol ez lenne a legrovidebb ut kecskemet-budapest fele, ami ugye eleg nagy gepjarmu forgalmat vonzana. Nem jol latom?
Egyenlore csupan ezt a tervet talaltam aminek egy reszletet bemasoltam ide. A jobb felso rarokban peldaul, latszik a falut elkerulo ut elagazasa ( igen jo otletnek tartom ). Ezt az elvet kellet volna kovetni a bokrosi utnal is.
De ezen akár egy Óbarok-Szigetcsép-Inárcs összekötés is segítene kb 60-65 kilóméteren, ami azért nagyságrenddel rövidebb.
De nem biztos, hogy olcsóbb.
A tervezni kiírt elképzelés 4 vagy 5 ( győri vagy komáromi iránya válogatja) új vasúti keresztet, 2 meglévő vasúti kereszt-kiszélesítést, 0 új autópálya-keresztet, 1 új főúti keresztet követel. Oroszlánrészt a meglévő út kiszélesítésével jön(ne) létre, kisebb részt pedig elkerülőzéssel.
Az Óbarok-Inárcsi megoldás 5 új vasúti kesztet, 2 új autópálya-keresztet, 5 új főúti keresztet, és a 2 új duna-ági hidat követel. Végig vadonatúj nyomvonalon halad(na).
Összemézve a feltöltött térkép-részletet a Google Maps-szel, ez alighanem a 4502-es út Nyárlőrinc felé meghosszabbításáról szól, és a Tiszatáj TSZ lakótelepről Tiszaalpáron.
Ugyan már... ott örülni kell, hogy egyáltalán épül út :(
Még a szegedi IC-knek is úgy kell kikerülni egymást az állomásokon, mert csak egy sínpár van... bezzeg ahol utasforgalom sincs, kínai szurepvasút épül!!!