Keresés

Részletes keresés

Losicica Creative Commons License 2019.11.09 0 0 47213

Lehet erről bármi időtávot tudni, mikorra készül el? 

 

Mikor épp nem Monor melletti lakosként vágyakozom az M4 átadásárra, akkor csongrádi őslakos vagyok, így ha Csongrád - M5 viszonylagban gyorsabb/egyszerűbb, akkor mindenképp érdekel majd a téma :) 

Bár ha még csak ilyen rajz van róla, akkor gondolom 5 éven belül ne is várjuk. Köszi!

RadiX Creative Commons License 2019.11.09 -2 0 47212

De aki ott lakik, annak nem édesmindegy, hogy a nehéz teherautó Kecskemétről jön, vagy aratásnál a harmadik táblából hozza a kicsépelt búzát?

Előzmény: Freeholder (47211)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.09 0 0 47211

Most NINCS atmeno forgalom. A legutolso eloleny aki vegig ment azon a folduton, az a "felvideki" mai szlovakia ( sajnos) Medve volt. Na, O is eppen csongrad megye fele tartott. :)

Előzmény: RadiX (47209)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.09 0 0 47210

Teljes mertekig igazat adok, koszonom a valaszod. A terv bal felso reszen peldaul vilagosan latszik, hogy a lakott reszt elhagyva azonnal balra 90 fokban ket masik valtozat is be van rajzolva. Nos, a ketto valtozat kozul az egyikbe pontosan becsatlakozhatna egy elkerulo ut.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47204)
RadiX Creative Commons License 2019.11.08 -1 0 47209

Ha zéró lenne a forgalom, akkor nem lenne ott földút sem.

Előzmény: Freeholder (47208)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47208

A jelenlegi forgalom: zero. A tervezett pedig egy atmeno forgalom, aminek volumenerol ugyan lehet vitazni, de szerintem senki sem akar kamion forgalmat a lakohelye 100 meteres korzeteben.

Előzmény: RadiX (47205)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47207

Koszonjuk a terkepet :)  Tehat, a csongrad-szentes iranybol igy mar nem lesz muszaly  a 451-en maradni es ugy elerni az M5-t, hanem ra lehet majd fordulni jobbra a 4502-re.

A 4502-t meg a rozsaszinnel jelzett mezogazdasagi telep elott kellene elagaztatni jobbra vagy balra, hogy a lakott

reszt kikerulve egy korforgalommal keresztezze a 4625-t.

 

Előzmény: adiaboli (47206)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.08 -1 0 47206

2*2 sáv? Zajvédelem? :-))) Barátunk az OSM: https://www.openstreetmap.org/#map=15/46.7927/19.9400

De, akit érdekel, tárgyalja csak nyugodtan tovább...

RadiX Creative Commons License 2019.11.08 -1 1 47205

Mekkora forgalom lesz szerinted ezen az úton? Szerintem egy átlag falusi utca forgalmánál nem több. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (47204)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.08 0 1 47204

Nekem nem tűnik úgy, hogy zajvédelemre hagytak volna érdemi helyet...
Egy zajvédelmi fal még talán elfér, de ki szeret ilyet telibe a telke utcafrontján?

Mér egy fasor is esélytelennek tűnik

Előzmény: Freeholder (47189)
RadiX Creative Commons License 2019.11.07 0 1 47203

Azért arról csak hallanánk, ha ide a puszta közepére 2x2 sávos utat akarnának építeni, nem? A rendelkezésre álló információ alapján ez egy feltáró/összekötő mellékút lesz.

Előzmény: Freeholder (47202)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.07 -1 0 47202

Igy laikuskent, a terv alapjan nem tudom ertelmezni, hogy ez most egy ketszer-egy savos mellekut, vagy egy ketszer-ket savos. Mivel " erosen ra van rajzolva" az utca telkeire. Tovabba, csongrad -szentes felol ez lenne a legrovidebb ut kecskemet-budapest fele, ami ugye eleg nagy gepjarmu forgalmat vonzana. Nem jol latom?

 

Előzmény: RadiX (47196)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47201

Egyenlore csupan ezt a tervet talaltam aminek egy reszletet bemasoltam ide. A jobb felso rarokban peldaul, latszik a falut elkerulo ut elagazasa ( igen jo otletnek tartom ). Ezt az elvet kellet volna kovetni a bokrosi utnal is.

 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (47195)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47200

De ezen akár egy Óbarok-Szigetcsép-Inárcs összekötés is segítene kb 60-65 kilóméteren, ami azért nagyságrenddel rövidebb.

De nem biztos, hogy olcsóbb.

A tervezni kiírt elképzelés 4 vagy 5 ( győri vagy komáromi iránya válogatja)  új vasúti keresztet, 2 meglévő vasúti kereszt-kiszélesítést, 0 új autópálya-keresztet, 1 új főúti keresztet követel. Oroszlánrészt  a meglévő út kiszélesítésével jön(ne) létre, kisebb részt pedig elkerülőzéssel.

Az Óbarok-Inárcsi megoldás 5 új vasúti kesztet, 2 új autópálya-keresztet, 5 új főúti keresztet, és a 2 új duna-ági hidat követel. Végig vadonatúj nyomvonalon halad(na).

Előzmény: ÁsítóSárkány (47176)
rm40 Creative Commons License 2019.11.07 0 1 47199
dimelo Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47198

Sok kérdésben egyetértünk.

 

De ami forgalomátterelődés lehet a 81-re, az észrevehetetlen az M0-on, de még az M1-en is.

(Szerencse, hogy már nem lehet mégegyszer bevezetni a megyematricát:)))

 

Amúgy örülnöm kellene, hogy érzékeltek egy régi konfliktusforrást (Hangsúlyozom: a komáromi híd miatt)

 

De ebből csak akkor lesz építés, ha az ezután készülő, de nem publikus CBA-t figyelmen kívül hagyva

politikai döntés születik, ...elvégre Fehérváron járt iskolába a nagyfőnök.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47184)
RadiX Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47197

Az egyéb mellékutak teljesebbé tételét szolgálja a térségben a 45101. sz. út kiépítése Kecskemét és Bokros között (11,7 km);

Előzmény: RadiX (47196)
RadiX Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47196

Nekem az rémlik valahonnan, hogy Kecskemétről a Mártírok útja folytatása (45101) lesz idáig meghosszabbítva burkolt útként.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47194)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47195

Tiszaalpár területére adtak már ki erre környezetvédelmi engedélyt? Ha igen, mikor?

Elvileg ebben az engedélyezési lépésben lehet újragondolást elérni, a lakott területeten várható környezeti terhelések miatt (levegőminőség, zaj stb.)

Ha még nem tart ennél a lépésnél a dolog, akkor persze informálisan lehet előre jelezni, hogy itt gondok lehetnek...

Előzmény: Freeholder (47188)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47194

Összemézve a feltöltött térkép-részletet a Google Maps-szel, ez alighanem a 4502-es út Nyárlőrinc felé meghosszabbításáról szól, és a Tiszatáj TSZ lakótelepről Tiszaalpáron.

Előzmény: mash.69 (47192)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47193

Ugyan már... ott örülni kell, hogy egyáltalán épül út :(

Még a szegedi IC-knek is úgy kell kikerülni egymást az állomásokon, mert csak egy sínpár van... bezzeg ahol utasforgalom sincs, kínai szurepvasút épül!!!

Előzmény: Freeholder (47189)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47192

1. Ez hol is van pontosan?

2. Melyik út?

3. Milyen forgalom? Lehet nem volt indokolt?

Előzmény: Freeholder (47188)
RadiX Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47191

És mi épülne? A Kecskemét felől érkező földút fejlesztése rendes közúttá? Szerintem a 'lakótelep' lakói örülni fognak ha leaszfaltozzák az utcájukat. Hatalmas forgalom biztosan nem lesz rajta.

Előzmény: RadiX (47190)
RadiX Creative Commons License 2019.11.06 -1 0 47190

Hol van ez? Tiszaalpár-alsó?

Előzmény: Freeholder (47189)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47189

Freeholder Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47188

A velemenyeteket kernem ezzel a tervezett utepitessel kapcsolatban. Szamomra nem igazan vilagos, hogy miert is nem terveztek elkerulo

utat, ami vagy nyugatra, vagy a falu fele keletre kerulte volna el a lakott telepulesreszt.

Ugye, a terv jelen allapotaban, a mar meglevo ut kiszelesitese es lakohazak kisajatitasa tortenne meg.

 

ghosty9 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47187

"Darabszámban szerintem sem enyhít sokat, de az út áteresztő kapacitásában szerintem mégis nagyobb hatás várható ha egy alternatív útvonal elviszi a nagy teherautók jelentős részét."

 

Illetve ha még azt is hozzávesszük, hogy nem Pest tövében épül, ezért sokkal olcsóbb...

Előzmény: ÁsítóSárkány (47184)
aladar644 Creative Commons License 2019.11.06 -1 2 47186

abszolut nem arról van szó,hogy mennyi a vidéki lakosság. Kishazánkban ez sem teljesen egyértelmű,hogy mi az hogy vidéki. A városok,régiók, gazdasági régió központok kapcsolódási lehetőségéről beszéltem,ami nálunk lényegében,esetleg a 60-as évek szintjére konzerválódik ezzel a sugaras ,központosított megkövesedet sztalinista rendszerrel.

Ennélfogva mifelénk sem régiók, sem azok központjai nincsenek,ennélfogva szintiszta igaz,hogy nem is kell összekötni azokat. Ezt neveztem hungarikumnak,magyar(országi) fejletlenségnek. hazánkban minimum 5 reptérrel rendelkező gazdasági régió kellene legyen,amelyeket egy gyorsforgalmi úthálózat (akár 2x1) kössön össze.

 De itt csak a mesterségesen felpumpált vizfej és a vidék létezik. Költözhetnék én is oda,meg még néhány milliónyian,de akkor lehetne igazán vakarózni az utak telítettségén,hogy hány sávos kellene legyen az M0-ás De ha az ország,vagy VIDÉK kárára megy,akkor ez be is fog következni.

Trianonban tévedtek: túl sok területe maradt meg Bp-nek,amivel nem nagyon tud mit kezdeni országként értelmezni végképp nem tudja.Egyetlen baj van: ez a szomszédainknál sem így van,Európában végképp nem így van,ott az ország fejlődik

 

 

 

Előzmény: NAR (47185)
NAR Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47185

Svédországban a vidéki megyék 2/3-ának fogyott a lakossága 1985 óta: https://www.thelocal.se/20170205/swedens-urban-rural-divide-growing És ez nem harmadik világ. Németországban is lassan, de biztosan csökken a vidéki népesség aránya: https://tradingeconomics.com/germany/rural-population-percent-of-total-population-wb-data.html

Előzmény: aladar644 (47180)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47184

Felőlem az M8 is jó, csak az eredeti vázlatnak nem volt sok értelme, amit mindketten kritizáltunk. Extra sok költség kevés nyereségért...

 

Amiben nem teljesen értünk egyet, az a nagyságrendi enyhítés kérdése.

Darabszámban szerintem sem enyhít sokat, de az út áteresztő kapacitásában szerintem mégis nagyobb hatás várható ha egy alternatív útvonal elviszi a nagy teherautók jelentős részét. Leginkább a kamionok miatti torlódások gyakoriságának csökkenésén, és az így elérhető átlagsebesség növekedésen keresztül.

Előzmény: dimelo (47177)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!