Teljes mertekig igazat adok, koszonom a valaszod. A terv bal felso reszen peldaul vilagosan latszik, hogy a lakott reszt elhagyva azonnal balra 90 fokban ket masik valtozat is be van rajzolva. Nos, a ketto valtozat kozul az egyikbe pontosan becsatlakozhatna egy elkerulo ut.
A jelenlegi forgalom: zero. A tervezett pedig egy atmeno forgalom, aminek volumenerol ugyan lehet vitazni, de szerintem senki sem akar kamion forgalmat a lakohelye 100 meteres korzeteben.
Koszonjuk a terkepet :) Tehat, a csongrad-szentes iranybol igy mar nem lesz muszaly a 451-en maradni es ugy elerni az M5-t, hanem ra lehet majd fordulni jobbra a 4502-re.
A 4502-t meg a rozsaszinnel jelzett mezogazdasagi telep elott kellene elagaztatni jobbra vagy balra, hogy a lakott
reszt kikerulve egy korforgalommal keresztezze a 4625-t.
Nekem nem tűnik úgy, hogy zajvédelemre hagytak volna érdemi helyet... Egy zajvédelmi fal még talán elfér, de ki szeret ilyet telibe a telke utcafrontján?
Azért arról csak hallanánk, ha ide a puszta közepére 2x2 sávos utat akarnának építeni, nem? A rendelkezésre álló információ alapján ez egy feltáró/összekötő mellékút lesz.
Igy laikuskent, a terv alapjan nem tudom ertelmezni, hogy ez most egy ketszer-egy savos mellekut, vagy egy ketszer-ket savos. Mivel " erosen ra van rajzolva" az utca telkeire. Tovabba, csongrad -szentes felol ez lenne a legrovidebb ut kecskemet-budapest fele, ami ugye eleg nagy gepjarmu forgalmat vonzana. Nem jol latom?
Egyenlore csupan ezt a tervet talaltam aminek egy reszletet bemasoltam ide. A jobb felso rarokban peldaul, latszik a falut elkerulo ut elagazasa ( igen jo otletnek tartom ). Ezt az elvet kellet volna kovetni a bokrosi utnal is.
De ezen akár egy Óbarok-Szigetcsép-Inárcs összekötés is segítene kb 60-65 kilóméteren, ami azért nagyságrenddel rövidebb.
De nem biztos, hogy olcsóbb.
A tervezni kiírt elképzelés 4 vagy 5 ( győri vagy komáromi iránya válogatja) új vasúti keresztet, 2 meglévő vasúti kereszt-kiszélesítést, 0 új autópálya-keresztet, 1 új főúti keresztet követel. Oroszlánrészt a meglévő út kiszélesítésével jön(ne) létre, kisebb részt pedig elkerülőzéssel.
Az Óbarok-Inárcsi megoldás 5 új vasúti kesztet, 2 új autópálya-keresztet, 5 új főúti keresztet, és a 2 új duna-ági hidat követel. Végig vadonatúj nyomvonalon halad(na).
Összemézve a feltöltött térkép-részletet a Google Maps-szel, ez alighanem a 4502-es út Nyárlőrinc felé meghosszabbításáról szól, és a Tiszatáj TSZ lakótelepről Tiszaalpáron.
Ugyan már... ott örülni kell, hogy egyáltalán épül út :(
Még a szegedi IC-knek is úgy kell kikerülni egymást az állomásokon, mert csak egy sínpár van... bezzeg ahol utasforgalom sincs, kínai szurepvasút épül!!!
És mi épülne? A Kecskemét felől érkező földút fejlesztése rendes közúttá? Szerintem a 'lakótelep' lakói örülni fognak ha leaszfaltozzák az utcájukat. Hatalmas forgalom biztosan nem lesz rajta.
"Darabszámban szerintem sem enyhít sokat, de az út áteresztő kapacitásában szerintem mégis nagyobb hatás várható ha egy alternatív útvonal elviszi a nagy teherautók jelentős részét."
Illetve ha még azt is hozzávesszük, hogy nem Pest tövében épül, ezért sokkal olcsóbb...
abszolut nem arról van szó,hogy mennyi a vidéki lakosság. Kishazánkban ez sem teljesen egyértelmű,hogy mi az hogy vidéki. A városok,régiók, gazdasági régió központok kapcsolódási lehetőségéről beszéltem,ami nálunk lényegében,esetleg a 60-as évek szintjére konzerválódik ezzel a sugaras ,központosított megkövesedet sztalinista rendszerrel.
Ennélfogva mifelénk sem régiók, sem azok központjai nincsenek,ennélfogva szintiszta igaz,hogy nem is kell összekötni azokat. Ezt neveztem hungarikumnak,magyar(országi) fejletlenségnek. hazánkban minimum 5 reptérrel rendelkező gazdasági régió kellene legyen,amelyeket egy gyorsforgalmi úthálózat (akár 2x1) kössön össze.
De itt csak a mesterségesen felpumpált vizfej és a vidék létezik. Költözhetnék én is oda,meg még néhány milliónyian,de akkor lehetne igazán vakarózni az utak telítettségén,hogy hány sávos kellene legyen az M0-ás De ha az ország,vagy VIDÉK kárára megy,akkor ez be is fog következni.
Trianonban tévedtek: túl sok területe maradt meg Bp-nek,amivel nem nagyon tud mit kezdeni országként értelmezni végképp nem tudja.Egyetlen baj van: ez a szomszédainknál sem így van,Európában végképp nem így van,ott az ország fejlődik
Felőlem az M8 is jó, csak az eredeti vázlatnak nem volt sok értelme, amit mindketten kritizáltunk. Extra sok költség kevés nyereségért...
Amiben nem teljesen értünk egyet, az a nagyságrendi enyhítés kérdése.
Darabszámban szerintem sem enyhít sokat, de az út áteresztő kapacitásában szerintem mégis nagyobb hatás várható ha egy alternatív útvonal elviszi a nagy teherautók jelentős részét. Leginkább a kamionok miatti torlódások gyakoriságának csökkenésén, és az így elérhető átlagsebesség növekedésen keresztül.
A kátyúzás percíz munkát és jó alapanyagot igényel. Többnyire egyik sincs meg. Így hát olyan is. Alapállás, hogy a hibátlan felületig négyszög alakban fel kell bontani a sérült burkolatot min. 5 cm mélységig, a négyszög oldalai a forgalom irányába, és arra merőlegesen állnak. Az tehát, hogy a gödörbe bedobunk pár lapát aszfaltot, semmit sem ér, pedig gyakran alkalmazzák.
Ami nem trehányság, de igen nehéz (rutint kíván) az a megfelelő mennyiségű friss aszfalt beépítése. Ha kevés az aszfalt, akkor gödrös lesz az út, ha sok, akkor meg dombos. Ami ezután következik, az megint a trehányság kategória. Ez a tömörítés, ill. annak a hiánya.
"milyen minőségben kell átvenni egy ilyen javítást"
Először is ki kellene menni.....mondom, kellene.
"1. a csatornák nem képesek vizet nyelni,"
Az esetek 99 %-ában nem a csatornával van baj, hanem a burkolat megsüllyedésével. A csatorna ugyanis nem tud süllyedni, mert nem töltésen van, hanem a termett talajon. Így a lefolyó rács sem süllyed, a burkolat viszont igen. És láss csodát, nem folyik el a víz.
"2. ha nyelnék is, mellettük lesz a hatalmas tócsa, mert valakik balfasz módra buherálták össze az utat."
Magyaros munkavégzés. Ilyen az, amikor a munkásosztály úgy szocializálódik, hogy övé a hatalom.