Jham, ez így jól hangzik, bár nemtom a NIF szerint ettől miért lesz kevesebb a dugó :) De legalább aki a fő irányon marad, annak egy körforgó kiesik, bár a középső az szerintem durva lesz :)
Annyit látni, hogy a jobb pálya a felüljáróig kész, fel is vannak festve a fehér útburkolati jelek. A mai középső korlát kibontásnál, ahol az átterelés van csak megfordítják a terelést, és ennyi.
Kedden megyek legközelebb tervezetten, lehet addigra többet látni, vagy akár üzembe is helyezik a terelést.
Mondjuk a BP felé vezető ideiglenes átkötéshez előbb helyre kellene állítani azt az irányt ott, ahol szembeforgalmas volt, bár fene tudja. De lehet 1-2 nap difivel meglépik mindkét irányt. Jó lenne, bár épp egy centit se fog javítani a helyzetet, hiába írta ezt a NIF. Ugyanúg állni fog Üllő-Monor a mai állás szernt még majd fél évig :(
Bár én nem voltam ott múlt szerda óta, de nekem továbbra is az lenne a logikus, ha a Monor fele haladó irányt ráengednék a végső irányra (a középső körforgalomba csatlakozva), és így lekerülne a szembesáv a BP felé haladó oldalről, és lehetne azt is intézni.
De mivel nem tudom, hol festenek sárgán, így ez csak tipp / reménykedés.
Azaz a jobb pályára lesz a terelése két irány a felüljáró alatt, ahol amúgy is felvezet rendesen majd a kihajtó ág a körforgalomba. De úgy láttam, hogy a körforgalomból ami Szolnok felé van felhajtó ág, csináltak egy ideiglenes ellentétes irányú átkötést, ami Pest felé vezeti a forgalmat.
Az M4 Üllői végén a valami készülőben, ahogy az nemrég volt is írva itt. Változni fog a forgalmi rend a körforgalmi csomópontnál, már festik az új sárga nyomvonalat, de még nem jöttem rá mi lesz pontosan.
Amúgy csak a terhelése az útnak ma délután 17 órakor Monor Tesco-Oázis között állt a kocsisor, majd utána Péteri elágazástól egészen Üllőn az OMV kútig. Az M4 végén a hatalmas majd az M0-ig tartó dugó miatt most a régi úton járnak sokan Üllőn át, ezért áll be ott is a dugó. Lényegében ki lehet mondani, hogy az Üllő-Albertirsa M4 fejlesztés már bőven a 24 órán, minden nap csak egyre rosszabb lesz ezen az úton.
1968-ban épült meg a második híd az Iparcsatorna felett:
“Az 1. számú Budapest—Győr—Hegyeshalom főút 118 + 677 km-szelvényében keresztezi az Iparcsatornát. A főutat egy 76,3 m szerkezeti hosszúságú, ,,A” teherbírású, 839 négyzetméter felületű, 1968-ban épített híd vezeti át, mesterséges akadályon. A híd háromnyílású, folytatólagos vasbeton szerkezet. A középső nyílás az Iparcsatornát hidalja át.”
Az volt a régi nyomvonal, a Pesti út, de a második híd, a Mártírok útja is már régen megvan (kb. az M1 eredeti kiépülése óta, gondolom). A harmadik, ami a körforgalomba vezet, és egyirányú, az az új.
Én sosem értettem ezeket az útátadáésokat. Minek ez a hacacáré, öntömjénezős beszéd, szalagvagdosás. Ha kész az út, megnyitni, aztán had menjen a forgalom.
Az átadó után forgalom alá került szakaszal immár Albertirsától Abonyig összesen mintegy 30 kilométeren kétszer kétsávos gyorsforgalmi úton lehet közlekedni.
Ez már akkor fél év csúszás az M4 Üllő-Albertirsa szakaszra vonatkozóan, mert elsőnek 2019 szeptember 30. volt ütemezve, most meg már csak 2020. első negyedév, akkor szerintem ez március 31. Hát tényleg soha nem akar az ország egyik legfontosabb útszakasza elkészülni.
Úgy emlékszem tőled olvastam korábban itt a Galvani-híd szükségességéről. Lehet, hogy velem van a hiba, de a Ráckevei Duna átkelő után, hogy képzeled az új híd hasznosságát? Valahogy úgy tűnik, mintha a Soroksári - Gyáli - Üllői utak kapnának további terhelést. Nekem személy szerint jól jönne (már amikor otthon vagyok), de én nem tartozok a körberajongolnivalók körébe :-), és ezért, én ennek megépítését már válszeg nem élem meg...