Az M4 Üllői végén a valami készülőben, ahogy az nemrég volt is írva itt. Változni fog a forgalmi rend a körforgalmi csomópontnál, már festik az új sárga nyomvonalat, de még nem jöttem rá mi lesz pontosan.
Amúgy csak a terhelése az útnak ma délután 17 órakor Monor Tesco-Oázis között állt a kocsisor, majd utána Péteri elágazástól egészen Üllőn az OMV kútig. Az M4 végén a hatalmas majd az M0-ig tartó dugó miatt most a régi úton járnak sokan Üllőn át, ezért áll be ott is a dugó. Lényegében ki lehet mondani, hogy az Üllő-Albertirsa M4 fejlesztés már bőven a 24 órán, minden nap csak egyre rosszabb lesz ezen az úton.
1968-ban épült meg a második híd az Iparcsatorna felett:
Az 1. számú BudapestGyőrHegyeshalom főút 118 + 677 km-szelvényében keresztezi az Iparcsatornát. A főutat egy 76,3 m szerkezeti hosszúságú, ,,A teherbírású, 839 négyzetméter felületű, 1968-ban épített híd vezeti át, mesterséges akadályon. A híd háromnyílású, folytatólagos vasbeton szerkezet. A középső nyílás az Iparcsatornát hidalja át.
Az volt a régi nyomvonal, a Pesti út, de a második híd, a Mártírok útja is már régen megvan (kb. az M1 eredeti kiépülése óta, gondolom). A harmadik, ami a körforgalomba vezet, és egyirányú, az az új.
Én sosem értettem ezeket az útátadáésokat. Minek ez a hacacáré, öntömjénezős beszéd, szalagvagdosás. Ha kész az út, megnyitni, aztán had menjen a forgalom.
Az átadó után forgalom alá került szakaszal immár Albertirsától Abonyig összesen mintegy 30 kilométeren kétszer kétsávos gyorsforgalmi úton lehet közlekedni.
Ez már akkor fél év csúszás az M4 Üllő-Albertirsa szakaszra vonatkozóan, mert elsőnek 2019 szeptember 30. volt ütemezve, most meg már csak 2020. első negyedév, akkor szerintem ez március 31. Hát tényleg soha nem akar az ország egyik legfontosabb útszakasza elkészülni.
Úgy emlékszem tőled olvastam korábban itt a Galvani-híd szükségességéről. Lehet, hogy velem van a hiba, de a Ráckevei Duna átkelő után, hogy képzeled az új híd hasznosságát? Valahogy úgy tűnik, mintha a Soroksári - Gyáli - Üllői utak kapnának további terhelést. Nekem személy szerint jól jönne (már amikor otthon vagyok), de én nem tartozok a körberajongolnivalók körébe :-), és ezért, én ennek megépítését már válszeg nem élem meg...
Stimmel. Azért tegyük hozzá, hogy már 10-15 % tehertranzit is jól el tud foglalni egy sávot és jelentősen megfogni az aglós forgalmat (kevesebb a hely egymást előzgetni stb.)
"Az M4 autóút Üllő-Albertirsa szakasza várhatóan 2020 I. negyedévében kerül forgalomba helyezésre.
A 4. sz. főút üllői korforgalmánál tapasztalható torlódások, az M4 építésével csak érintőlegesen vannak összefüggésben, ugyanis korábban is már visszatorlasztott ez a körforgalom, az M4 forgalomba helyezésével az üllői körforgalom tehermentesül:
Az M4 csomóponti körforgalmaknál a Magyar Közút Nonprofit Zrt. bevonásával olyan ideiglenes forgalmi rend kialakítását tervezzük a következő ütemben, amivel a forgalom lefolyását kevésbé akadályozza."
(A képen a körforgalmat bepirosították, csak az valamiért nem jött át.)
Hát ennek az első negyedévnek annira nem örülök :(