Én sosem értettem ezeket az útátadáésokat. Minek ez a hacacáré, öntömjénezős beszéd, szalagvagdosás. Ha kész az út, megnyitni, aztán had menjen a forgalom.
Az átadó után forgalom alá került szakaszal immár Albertirsától Abonyig összesen mintegy 30 kilométeren kétszer kétsávos gyorsforgalmi úton lehet közlekedni.
Ez már akkor fél év csúszás az M4 Üllő-Albertirsa szakaszra vonatkozóan, mert elsőnek 2019 szeptember 30. volt ütemezve, most meg már csak 2020. első negyedév, akkor szerintem ez március 31. Hát tényleg soha nem akar az ország egyik legfontosabb útszakasza elkészülni.
Úgy emlékszem tőled olvastam korábban itt a Galvani-híd szükségességéről. Lehet, hogy velem van a hiba, de a Ráckevei Duna átkelő után, hogy képzeled az új híd hasznosságát? Valahogy úgy tűnik, mintha a Soroksári - Gyáli - Üllői utak kapnának további terhelést. Nekem személy szerint jól jönne (már amikor otthon vagyok), de én nem tartozok a körberajongolnivalók körébe :-), és ezért, én ennek megépítését már válszeg nem élem meg...
Stimmel. Azért tegyük hozzá, hogy már 10-15 % tehertranzit is jól el tud foglalni egy sávot és jelentősen megfogni az aglós forgalmat (kevesebb a hely egymást előzgetni stb.)
"Az M4 autóút Üllő-Albertirsa szakasza várhatóan 2020 I. negyedévében kerül forgalomba helyezésre.
A 4. sz. főút üllői korforgalmánál tapasztalható torlódások, az M4 építésével csak érintőlegesen vannak összefüggésben, ugyanis korábban is már visszatorlasztott ez a körforgalom, az M4 forgalomba helyezésével az üllői körforgalom tehermentesül:
Az M4 csomóponti körforgalmaknál a Magyar Közút Nonprofit Zrt. bevonásával olyan ideiglenes forgalmi rend kialakítását tervezzük a következő ütemben, amivel a forgalom lefolyását kevésbé akadályozza."
(A képen a körforgalmat bepirosították, csak az valamiért nem jött át.)
Hát ennek az első negyedévnek annira nem örülök :(
A Galvani-híd és egyéb ilyen "belbudai" ötletek azért sem működnek, mert amíg a megálmodott M8-ason lehet majd útdíj sarcot szedni, ezeken a budapesti helyeken nem. Ellenvélemény?
Az a gond, hogy amióta az utak épülnek mindig csak az egyéni (tűzhöz közel állók) érdekei a mérvadóak.
Nézd meg az alföldet. Asztallap simaságú területen úgy mennek a főutak mint az ökörhugyozás.
(pl: Orosháza - Kiskunfélegyháza)
De meg lehet nézni az autópályát is, értem hogy terep meg minden, de pl Balaton mellett össze vissza kanyarog az M7-es.
Nem értem miért nem lehetett volna kiépíteni egyenesre (vagy legalább ha már most épülnek új szakaszok akkor korrigálni néhány helyen (szentes-M44 vagy Orosháza - M44 bekötést például kb teljesen lesz..rták, kóvályoghatsz ott is összevissza)
Végülis lehetne a Balatonon keresztbe építeni egy hidat, ami a Balaton-felvidék alatt alagútban folytatódna... Nem véletlenül olyan az úthálózat, amilyen, a földrajzi akadályokat figyelembe kell venni (Duna, Balaton, Dunántúli középhegység). Egyébként pl. egy Kecskemét-Tata az M0-on kevesebb, mint 150 kilométer, Dunaújváros felé több, mint 180. Új úttal mondjuk egy 10-est lehetne rövidíteni, de még így is 20+ kilométerrel hosszabb lesz.
Nyugodj meg, ebben a topikban minden a régi. :-) Józsi meg fogja neked magyarázni, hogy egyrészt a Galvani-híddal te is jobban jársz, másrészt ha nem is, te vagy a kisebbség a marginális igényeiddel (és amúgymeg de, te is jobban jársz vele). :-)
Szintén szegediként egy minimálstat. Az utóbbi két hónapban ötször jártunk Pest alatt, ebből 2x tényleg Pesten, 1x Tatán (határeset, mennyire elkerülhetetlen, elvégre aggló, de akár ki is lehetne kerülni), 1x Grazba, 1x pedig a horvát tengerpartra menet. (Nyilván a 2x pesti úton nem érintettük az M0-t, de vegyük ezt most 50%-nak.) Vannak becslések, hogy mennyire "helyi" / "cél" forgalom az, ami az M0-on van, de hogy a terhelés egy jelentős része (igen, 20-30% az jelentős) jön abból a hübriszből, hogy nekünk a Stuttgart-Isztambul (Graz-Isztambul) tengelyt is Pest tövében kell elvezetnünk, az zicher.