Nyugatról keletre haladva az M15-ös az első készülő gyorsforgalmi kapcsolat a két ország között. 14,5 kilométer hosszan, az M1-es autópálya mosonmagyaróvári elágazása és a magyarszlovák határ között.
Korszakos jelentőségű beruházás a Révkomárom és Komárom között épülő új Duna-híd, a négysávosítása Fehérvár és onnan az M6 érintésével Dunaújváros felé,már rögzített a csoportban.(81-es út). A felvezető utak is megépülnek mindkét oldalon: az új Duna-híd a szlovákiai 64-es és 63-as út forgalmát és a két belvárost megkerülve vezeti át az M1-esbe torkolló 13-as főútba Komáromnál.
Folyamatban a Budapest és Szlovákia az M2-es bővítése.Salgótarján közelében: Somoskőújfalun a négysávosítás alatt álló 21-es főút halad át, amely Hatvannál éri el az M3-as sztrádát.Készül a Miskolcot Kassával összekötő gyorsforgalmi út is, az M30-as autópálya. A szlovák R4-es gyorsforgalmi úttal teremt kapcsolatot, amely Kassán keresztül Eperjesre, sőt Poprádra viszi az utazókat.A Váci M2-es vonalán és attól kezdve kelet felé a most épülő R7(zöld), majd folytatása a (fekete)R2 is elérhető rövidebb útvonal lesz a keleti országrészünk számára. A Kárpátok felől érkező szlovákiai forgalom mindkettőt eléri, ha nem pont az esztergomi Duna hídnak tart, ami dél felé számára jelent nagyobb kerülőt Komárom, vagy Vác iránya illetve a keletebbre eső határátlépések helyett!
A fent említett E575- vagy 63-as szlovák, Duna menti út nem fizetős! Miért nem sprórolna a magyar állam az útvonal használatának preferálásában az Esztergom-Dorog forgalom számára az M100 helyett az új Duna hídjának elsődleges megépítésével, egyben a hazai GDP-ben jelentősebb térség a főváros gyűrűjének bezárására forrást biztosítva? (A 63-as főút Szlovákia egyik elsőrendű főútja, mely Pozsonytól, Dunaszerdahelyen és Komáromon keresztül Párkányig halad. Az út Párkány után a Mária Valéria hídon át Esztergomba vezet, ahonnét 11-es főútként a DunakanyarbanBudapestre vezet.)
Több lehetőséget el tudok képzelni, az egyik új átkötés lenne a 114-es csomópontnál egyenesen keletnek a 6-ig, onnan pedig a 2x2 sáv a déli kapuig. A másik az új csomópont pár kilométerrel délre a 114-től.
Az Európai Unió 552,6 millió euróval (mintegy 182,3 milliárd forint) segíti a Magyarországról Szlovákiába vezető és Miskolcot a szlovák határon fekvő Tornyosnémetivel összekötő M30-as autópálya befejezését - közölte az Európai Bizottság.
Az uniós Kohéziós Alapból finanszírozott beruházás célja a forgalom felgyorsítása, a közúti biztonság javítása és a forgalmi torlódások csökkentése.
A fejlesztés segíti a Balti-tenger és a Fekete-, illetve Égei-tenger menti területeket összekötő, Via Carpatia nevű európai közlekedési hálózat kiépítését.
Az uniós finanszírozás fedezni fogja többek között egy 60 kilométeres autópályaszakasz és 48, az út felett átívelő híd megépítését.
A várhatóan 2022 februárjára lezáruló munkálatokban helyi vállalatok is részt vesznek majd - közölte az uniós bizottság.
egyrészt Paks térségében az M6-os autópálya és a 6-os főút között megépül egy összekötő út;
másrészt négysávosítják a 6-os főutat északi irányból az atomerőmű déli bejárójáig;
emellett egy meglévő nyomvonalon fejlesztenek egy feltáró utat Paks Biritópuszta városrészben, ami a Biritóra vezető 6233-as közutat és a 6-os főutat köti össze, utóbbihoz az atomerőmű térségeben csatlakozva.
A 6-os főút négysávossá bővítését, összekötő és feltáró út építését készíti elő a Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt. Paks közelében.
A társaság által a tervezésre kiírt közbeszerzési felhívás szerint az M6-os autópálya és a 6-os út között három kilométer hosszú, kétszer egysávos összekötő út építését, a 6-os útnak az atomerőmű déli bejárójáig tartó 3,5 kilométeres szakaszának négysávosra bővítését és Paks Biritópuszta városrészét feltáró, 3,2 kilométeres út építését készítik elő.
A tervek elkészülésének idejét 10-15 hónapban határozták meg.
A NIF Zrt. az MTI-vel közölte: a megvalósításhoz az Innovációs és Technológiai Minisztérium újabb feladatmeghatározása szükséges.
Hozzátették: a tervezés a Közép-Duna menti térség közlekedési hálózatának fejlesztéséhez szükséges, amely hozzájárul a Paks II. atomerőmű közlekedési kapcsolatainak javításához is.
Ami csak akkor következhetett volna be, ha a módszerváltásra 1969-ben kerül sor... tehát, ha az új gazdasági mechanizmust hagyják szabadon fejlődni. De még ez is csak spekuláció. Helyette, az ÚGM atyját, Nyerset, le is váltották... ez viszont nem az.
Igen! M4. (+M42). A megyeszékhelyek összekötésére+a "Via Karpatia" tranzitra meg: autóút szintre kiépített M47, közelebb vezetve Debrecenhez és a járási központokhoz!