Ha már a saját újlatin "rokonaikat" is át akarják vágni, hajlandó lesz a jövőben nekik még bárki is dolgozni? (Nem kárörvendek, mert sajnos mi is isszuk a levét...)
"láthatjuk az M35 kihasználtságát" - egy hónapja jártam arra, de továbbra is a dögunalomból kifolyólagos elszunnyadás veszélye volt a leg említésre méltóbb "esemény" rajta ;-)))
Tegnap blltu k a 710 és felé. Gőzerővel megy a földmunka, terítik termot földet a sóder ágyra.
Ahogy láttam a főkajari csomópontnak is neki álltak.
Valamelyik este feltöltöm a képeket
481: o.k., értem, jogos. De nem teljesen. Az M35 folytatása vonzóbbá tette ezt az alternatívát (nyilván folyik a verseny a mostaninál is vonzóbb 4-essel-M4-essel), így nőhetett az M35 forgalma. A 481 egyéb célra való használata elnyésző.
Ékes Google-translate-el ezt találtam a kérdéses szakaszról:
"Pontosabban, erre a szakaszra számos nem megfelelőséget találtak, például 2–3 cm különbségeket az aszfaltréteg vastagságában, 3 centiméter különbséget a rámpán és a hídlapon, amelyek a forgalom megnyitása után 5 centiméterre fognak mélyülni és súlyos kellemetlenséget okoz a járművezetők számára. "Az autók úgy repülnek majd, mint egy trambulinon" - magyarázták a források."
A képek alapján azért nem annyira tragikus a helyzet, ráadásul arról volt szó, hogy ha egy autópálya nincs is 100%-osan kész, azért a forgalomnak árt lehet már adni és a többi munkát utólag lehet elvégezni a környékén.
Itt a videó a kérdéses szakaszról, az útpályával szerintem sincs semmi baj, kérdés persze, hogy a vízmosások mennyire tragikusak, elég csak növénnyel védeni, vagy kéne még komolyabb földmunkát is végezni:
A spanyol ceg, meg a 800 meter atadasat sem akarja vallalni, mert tudja hogy a tobbi resszel tovabb zsarolnak. Mindent vagy semmi alapon akarja atadni.
A roman NIF kepzeljetek darut hozzatott, s kepesek lennenek illegalisan elvenni ezeket a betonoszlopokat, hogy meginditsak atadas nelkul a forgalmat.
Szerencsere ez mar kiderult, es a forumozok kozoltek, ugyhogy remelhetoleg ekkora suketseget megsem csinalnak.
4 forumozo kint van a telepen, s varjak hogy mi tortenik.
Ne faradozzatok bemasolni akar magyar akar forditott cikkeket.
Ezek az irasok mind a miniszterium es az utkezelo tarsasag kozlemenyeibol valok. Csakis.
ES PONT EZ A PROBLEMA, borzalmasan megy a #fakenews. Tolja a hivatalos szerv a problemakat. Kozben teljesen mas miatt nem veszik at.
Magyaran mondva, a problemak amik akadnak az utpalyan kivul adodnak. Semmisegek, oszinten mondom semmisegek. Kb 10 nap alatt megoldhatok, a forgalom meginditasa utan. Akar hetfon is forgalom adhattak volna.
Sajnos a roman NIF-nel s a miniszteriumnal bevettek par dolgot:
- szivatni kell a kulfoldi epitoket
- a szerzodes alapjan 4 ev garanciat vallaltak, most be akarjak szoritani az epitot hogy irja ala 10 eves garancia periodust.
- ezert tegnap ota veszekednek, mert az epito ilyen zsarolasba nem akar bele menni
- ma 6 oraja tanacskoznak hogy vegyenek at 800 meter utszakaszt
- de a spanyol epito kemeyen tartja magat, nem ir ala semmisegeket
- ugyanis epitettek vele egy plusz vadatjarot is (hogy kesobb rendezodik a papir munka)
- amit nem fizettek ki, es meg a szerzodesbe sem mertek beletenni
- s mai napig nincs kifizetve, es nem is tudja az epito mikor kapja meg erre vonatkozoan a penzt.
A roman forumon, legalabb 10 oldalon megy a duma, s probaljak a ferditeseket egyenesbe allitani, mert a SAJTO is atvette a kormany hulyesegeit.
Oda jutottunk, hogy a Hirekbe fuggetlen emberek telefonalnak be, s vagjak be adasokba a pontositasokat.
Augusztus 15, holnap nagy unnep, s sokan most indulnak szabadsagra, vagy epp erkeznek haza. Ezert kulonosen fontos lenne ma atadni a szakaszt.
Meg most is kint vannak es probaljak eroszakkal a beton oszlopokat felrevenni. Papiron az atadas nem tortent meg.
Romániában minőségi kifogás miatt elhalasztották egy autópályaszakasz átadását 2019. 08. 14. 03:30
Romániában elhalasztották a dél-erdélyi A1-es autópálya Dévától nyugatra haladó két - összesen 43 kilométert kitevő - szakaszának az átadását, mert az egyik szakaszon minőségi problémákat talált
a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR). Razvan Cuc szállításügyi miniszter kedden kilátásba helyezte, hogy felbontják a szerződést a spanyol útépítővel.
Az A1-es autópálya Déva és Marosillye (Ilia) közötti 22 kilométeres szakaszának, valamint a Marosillye és Holgya (Holdea) közötti 21 kilométeres szakaszának megnyitását hétfő estére tervezték a román hatóságok, de a CNAIR képviselője csak a Déva melletti szakasz átvételi jegyzőkönyvét írta alá a Tehnostrade - Spedition UMB román konzorciummal.
Amint Razvan Cuc szállításügyi miniszter kedden bejelentette: a másik szakaszon az észlelt minőségi problémák kijavítását és a garancia négy évről tíz évre történő kitolását kérte az építő Teloxim Con Srl. - Comsa Sa. - Aldesa Construcciones Sa. - Arcadis Eurometudes Sa spanyol konzorciumtól. Utóbbi nem egyezett bele a garancia kitolásába, és ahhoz sem járult hozzá, hogy az átvett Déva melletti szakaszon meginduljon a forgalom. Ehhez ugyanis egy olyan csomópontot kellene igénybe venni, ami már az át nem vett pályaszakaszhoz tartozik.
A miniszter kijelentette: ha a spanyol cég nem végzi el a kért javításokat, előkészítik a szerződés bontását. Razvan Cuc zsarolási kísérletnek tekintette és megengedhetetlennek nevezte, hogy a spanyol cégcsoport nem tette lehetővé a forgalom megindítását az átvett 22 kilométeres szakaszon. Hozzátette: a héten 73 millió lejes (4,9 milliárd forint) büntetési számlát állítottak ki az építőnek, és figyelmeztették, hogy további büntetésekre számíthat, ha nem javítja ki az észlelt hibákat. Szerinte a kért javítások tíz nap alatt elvégezhetők.
A két elkészült autópálya-szakasz azt a hézagot csökkentené le a jelenlegi 57 kilométerről 13 kilométerre, amit a pálya két már megépült szakasza között országúton kell megtenni.
Az elkészült, de meg nem nyitott pályaszakaszok építése 2013-ban kezdődött, és a munkálatoknak 2016 májusában kellett volna befejeződniük. A CNAIR honlapján közölt adatok szerint a Déva és Marosillye (Ilia) közötti 22 kilométeres szakasz, valamint a Marosillye és Holgya közötti 21 kilométeres szakasz áfa nélkül együttesen közel egymilliárd lejbe (68 milliárd forint) került. Az összeg 85 százalékát az Európai Unió kohéziós alapjából biztosították.
A jelenlegitől nem hinném, hogy nagyobb lenne a terhelés a határtól a 42/47-es főutakon ha nem mennének fel az autópályára. Esetleg táblával lehet tiltani a tranzitot ha úgy alakulna.
Na jó, egy M0ny rajtam is sokat segített volna,de a 11. kerület akkor is menthetetlen állapotban van. És nekem Galvani híd sem kell, mert éppen csak Észak-Budára szándékoztam menni ;-)
Pénteken este jöttünk Sukoróról, gondoltam, ne az unott M7-en jöjjek, hanem lássunk kicsit világot is. Zichyújfalu - M6 volt tehát az útvonal, de balesetek miatt minden be volt dugulvan egyszerűen nem volt átjárás semerre, pedig csak a budai alsó rakpartra próbáltam eljutni...