Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.08.15 0 0 45887

2019-ben már megváltozott a 481. szerepe. (M35 átadása után)

A déli-Ipari Park és a repülőtér kiszolgáló útja lett.

De aki Sáránd-Mikepércsről akar Ebes-Balmazújváros-Józsa irányba/ból közlekedni, annak is jó. (5%)

 

Január óta többször is tett fel kameraképeket Landsmann, így láthatjuk az M35 kihasználtságát.

 

50 év múlva sem lesz kapacitáshiány.

 

Ha elkészül (addig) az M4 közepe is, akkor összeér a hálózat.

M47 nyomvonalról még nem nyilatkoznék,

az a biztos, hogy a 47. út állapota botrányos, forgalma nem autópálya/autóút szintű.

 

Ettől még tervezhetik, lobbizhatják, ígérgethetik...

Előzmény: puntooo (45883)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.15 0 0 45886
Tegnap blltu k a 710 és felé. Gőzerővel megy a földmunka, terítik termot földet a sóder ágyra.
Ahogy láttam a főkajari csomópontnak is neki álltak.
Valamelyik este feltöltöm a képeket
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.15 0 1 45885
Szerintem nen tervezik konkrétan hanem vizsgálják a 3 nyomvonalot pro és kontra. Majd ezek alapján döntenek hogy melyik a nyertes
Előzmény: puntooo (45884)
puntooo Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45884

 hogy elkezdték a Debrecen-Békéscsaba gyorsforgalmi út tervezését

 

Melyik nyomvonalon?

Előzmény: trizs77 (45862)
puntooo Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45883

481: o.k., értem, jogos. De nem teljesen. Az M35 folytatása vonzóbbá tette ezt az alternatívát (nyilván folyik a verseny a mostaninál is vonzóbb 4-essel-M4-essel), így nőhetett az M35 forgalma. A 481 egyéb célra való használata elnyésző.  

Előzmény: dimelo (45870)
józsi24 Creative Commons License 2019.08.14 -1 0 45882

Lenne mi épüljön, az a gond, hogy nem az és nem ott épül, aminek kellene...

 

 

Erdekes: enis pont ezt mondom...

 

Oszt valahogy megis qrvara nem ertunk egyet...

Előzmény: Mash_bakter (45867)
pentium10 Creative Commons License 2019.08.14 0 3 45881
Előzmény: pentium10 (45879)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.08.14 0 1 45880

Nem véletlenül tettem egy mosolyt az eredeti kommentem végére... jelezni az iróniát.

De voltak kifejezetten jó és értelmes ötletek, ld. pl. hálózatépítés kapcsán az éjszakai buszok újragondolását

Előzmény: troglodita (45865)
pentium10 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45879

Ezt tobb mint valoszinu kitalaltak. Egyetlen 1 kepet sem tudtak errol mutatni a sajtonak.

 

S a roman NIF tud dron felvetel kesziteni es tud Facebook live-ot is kesziteni, szoval tudnak ok modernul kommunikalni. 

 

ps. allitolag a 800 meteres szakaszt pillanatok alatt megnyitjak.

Előzmény: troglodita (45878)
troglodita Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45878

Ékes Google-translate-el ezt találtam a kérdéses szakaszról:

"Pontosabban, erre a szakaszra számos nem megfelelőséget találtak, például 2–3 cm különbségeket az aszfaltréteg vastagságában, 3 centiméter különbséget a rámpán és a hídlapon, amelyek a forgalom megnyitása után 5 centiméterre fognak mélyülni és súlyos kellemetlenséget okoz a járművezetők számára. "Az autók úgy repülnek majd, mint egy trambulinon" - magyarázták a források."

Előzmény: pentium10 (45876)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45877
pentium10 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45876

Itt a film, arrol a szakaszrol amit nem akarnak atadni. A vizes poharral vegig lehet menni rajta.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kAbuMNHobIU

Előzmény: troglodita (45875)
troglodita Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45875

https://www.economica.net/autostrada-lugoj-deva-deschidere-circulatie-lot-4_172566.html

A képek alapján azért nem annyira tragikus a helyzet, ráadásul arról volt szó, hogy ha egy autópálya nincs is 100%-osan kész, azért a forgalomnak árt lehet már adni és a többi munkát utólag lehet elvégezni a környékén.

Itt a videó a kérdéses szakaszról, az útpályával szerintem sincs semmi baj, kérdés persze, hogy a vízmosások mennyire tragikusak, elég csak növénnyel védeni, vagy kéne még komolyabb földmunkát is végezni:

https://www.youtube.com/watch?v=kAbuMNHobIU

Előzmény: dimelo (45872)
pentium10 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45874

A spanyol ceg, meg a 800 meter atadasat sem akarja vallalni, mert tudja hogy a tobbi resszel tovabb zsarolnak. Mindent vagy semmi alapon akarja atadni. 

 

A roman NIF kepzeljetek darut hozzatott, s kepesek lennenek illegalisan elvenni ezeket a betonoszlopokat, hogy meginditsak atadas nelkul a forgalmat.

Szerencsere ez mar kiderult, es a forumozok kozoltek, ugyhogy remelhetoleg ekkora suketseget megsem csinalnak.

 

4 forumozo kint van a telepen, s varjak hogy mi tortenik.

 

 

Előzmény: pentium10 (45873)
pentium10 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45873

Ne faradozzatok bemasolni akar magyar akar forditott cikkeket.

Ezek az irasok mind a miniszterium es az utkezelo tarsasag kozlemenyeibol valok. Csakis. 

 

ES PONT EZ A PROBLEMA, borzalmasan megy a #fakenews. Tolja a hivatalos szerv a problemakat. Kozben teljesen mas miatt nem veszik at. 

 

Magyaran mondva, a problemak amik akadnak az utpalyan kivul adodnak. Semmisegek, oszinten mondom semmisegek. Kb 10 nap alatt megoldhatok, a forgalom meginditasa utan. Akar hetfon is forgalom adhattak volna. 

 

Sajnos a roman NIF-nel s a miniszteriumnal bevettek par dolgot:

- szivatni kell a kulfoldi epitoket

- a szerzodes alapjan 4 ev garanciat vallaltak, most be akarjak szoritani az epitot hogy irja ala 10 eves garancia periodust. 

- ezert tegnap ota veszekednek, mert az epito ilyen zsarolasba nem akar bele menni

- ma 6 oraja tanacskoznak hogy vegyenek at 800 meter utszakaszt

- de a spanyol epito kemeyen tartja magat, nem ir ala semmisegeket

- ugyanis epitettek vele egy plusz vadatjarot is (hogy kesobb rendezodik a papir munka)

- amit nem fizettek ki, es meg a szerzodesbe sem mertek beletenni

- s mai napig nincs kifizetve, es nem is tudja az epito mikor kapja meg erre vonatkozoan a penzt.

 

A roman forumon, legalabb 10 oldalon megy a duma, s probaljak a ferditeseket egyenesbe allitani, mert a SAJTO is atvette a kormany hulyesegeit.

 

Oda jutottunk, hogy a Hirekbe fuggetlen emberek telefonalnak be, s vagjak be adasokba a pontositasokat. 

Augusztus 15, holnap nagy unnep, s sokan most indulnak szabadsagra, vagy epp erkeznek haza. Ezert kulonosen fontos lenne ma atadni a szakaszt. 

 

Meg most is kint vannak es probaljak eroszakkal a beton oszlopokat felrevenni. Papiron az atadas nem tortent meg.

Előzmény: dimelo (45872)
dimelo Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45872

Csak hogy világos legyen mire gondolhatunk, ha majd az A3-nál a Meszes-hegyet fúrják 5-6 évig:

 

http://profitline.hu/Romaniaban-minosegi-kifogas-miatt-elhalasztottak-egy-autopalyaszakasz-atadasat-396493

 

Romániában minőségi kifogás miatt elhalasztották egy autópályaszakasz átadását 2019. 08. 14. 03:30

Romániában elhalasztották a dél-erdélyi A1-es autópálya Dévától nyugatra haladó két - összesen 43 kilométert kitevő - szakaszának az átadását, mert az egyik szakaszon minőségi problémákat talált

a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR). Razvan Cuc szállításügyi miniszter kedden kilátásba helyezte, hogy felbontják a szerződést a spanyol útépítővel.

Az A1-es autópálya Déva és Marosillye (Ilia) közötti 22 kilométeres szakaszának, valamint a Marosillye és Holgya (Holdea) közötti 21 kilométeres szakaszának  megnyitását hétfő estére tervezték a román hatóságok, de a CNAIR képviselője csak a Déva melletti szakasz átvételi jegyzőkönyvét írta alá a Tehnostrade - Spedition UMB román konzorciummal.
    

Amint Razvan Cuc szállításügyi miniszter kedden bejelentette: a másik szakaszon az észlelt minőségi problémák kijavítását és a garancia négy évről tíz évre történő kitolását kérte az építő Teloxim Con Srl. - Comsa Sa. - Aldesa Construcciones Sa. - Arcadis Eurometudes Sa spanyol konzorciumtól. Utóbbi nem egyezett bele a garancia kitolásába, és ahhoz sem járult hozzá, hogy az átvett Déva melletti szakaszon meginduljon a forgalom. Ehhez ugyanis egy olyan csomópontot kellene igénybe venni, ami már az át nem vett pályaszakaszhoz tartozik.
    

A miniszter kijelentette: ha a spanyol cég nem végzi el a kért javításokat, előkészítik a szerződés bontását. Razvan Cuc zsarolási kísérletnek tekintette és megengedhetetlennek nevezte, hogy a spanyol cégcsoport nem tette lehetővé a forgalom megindítását az átvett 22 kilométeres szakaszon. Hozzátette: a héten 73 millió lejes (4,9 milliárd forint) büntetési számlát állítottak ki az építőnek, és figyelmeztették, hogy további büntetésekre számíthat, ha nem javítja ki az észlelt hibákat. Szerinte a kért javítások tíz nap alatt elvégezhetők.
   

A két elkészült autópálya-szakasz azt a hézagot csökkentené le a jelenlegi 57 kilométerről 13 kilométerre, amit a pálya két már megépült szakasza között országúton kell megtenni.
   
A
z elkészült, de meg nem nyitott pályaszakaszok építése 2013-ban kezdődött, és a munkálatoknak 2016 májusában kellett volna befejeződniük. A CNAIR honlapján közölt adatok szerint a Déva és Marosillye (Ilia) közötti 22 kilométeres szakasz, valamint a Marosillye és Holgya közötti 21 kilométeres szakasz áfa nélkül együttesen közel egymilliárd lejbe (68 milliárd forint) került. Az összeg 85 százalékát az Európai Unió kohéziós alapjából biztosították.

Előzmény: dimelo (45871)
dimelo Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45871

Nem gondolom, hogy nagyobb lesz, de azt igen, hogy nem fog csökkenni a forgalom.

Ez lesz a szégyen: az üres autópályaszakasz mellett.

 

Adminisztratív intézkedéssel...

Beismernék az alkalmatlanságukat, amit régen tudunk, csak sokáig tart a bizonyosodás.

 

15 éve hazudják a nép arcába, hogy majd az M4...

Most büszkén bejelentik, hogy Nagykereki és Bedő elkerülőt "kap".

 

Miért kell ez?

 

Mert elk.rták a nyomvonalat (Tetthely),

ja és az örök kifogás: odaát nem haladnak....

Előzmény: Landsmann_ (45869)
dimelo Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45870

2018-ban még nem működött az M35 B. újfaluig, csak december közepén adták át.

Így a 216 napi adat releváns, mert a 47. útról Mikepércsnél lehet átmenni az M35 Db. elkerülőre.

 

Erősebb szőrszálhasogatással: a 481. út forgalma mindenképpen több, mint az É-D tranzit, mert

ezt az új szakaszt használhatja az Ebes-Derecske és/vagy a Balmazújváros-Berettyóújfalu reláció is.

Nem meghatározható a Debreceni belvárost kerülők száma sem.

 

Ez 2019-ben már nem áll fenn ilyen egzakt módon.

Előzmény: puntooo (45860)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45869

A jelenlegitől nem hinném, hogy nagyobb lenne a terhelés a határtól a 42/47-es főutakon ha nem mennének fel az autópályára. Esetleg táblával lehet tiltani a tranzitot ha úgy alakulna.

Előzmény: dimelo (45856)
troglodita Creative Commons License 2019.08.14 0 1 45868

Na jó, egy M0ny rajtam is sokat segített volna,de a 11. kerület akkor is menthetetlen állapotban van. És nekem Galvani híd sem kell, mert éppen csak Észak-Budára szándékoztam menni ;-)

Előzmény: Mash_bakter (45867)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45867

Lenne mi épüljön, az a gond, hogy nem az és nem ott épül, aminek kellene...

Én nagyon meglennék a Városligeti múzeumok nélkül, ellenben a Galvani híd nélkül kevésbé..

Vagy egy normális 2*3 sávos Ferihegyi bevezető út se ártana...

és még lehetne sorolni mi minden hiányzik Pesten, napi tízezreknek...

 

Nálunk Pestimrén csak a népesség nő, de az utak minősége az csak romlik...

Eszükbe nem jut végre rányitni az M5-re a Dózsa György/Neme utcát....

Pedig felüljáró már van, mondjuk azt újra kellene aszfaltozni... 

Előzmény: troglodita (45866)
troglodita Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45866

Nincs mi épüljön, ez maga a teljes csőd ;-(((

Pénteken este jöttünk Sukoróról, gondoltam, ne az unott M7-en jöjjek, hanem lássunk kicsit világot is. Zichyújfalu - M6 volt tehát az útvonal, de balesetek miatt minden be volt dugulvan egyszerűen nem volt átjárás semerre, pedig csak a budai alsó rakpartra próbáltam eljutni...

Előzmény: Mash_bakter (45864)
troglodita Creative Commons License 2019.08.14 0 1 45865

Ejnye, Vitézy Dávid, Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. (Azért voltak ám meredek ötletelések ott, az egyik legmeredekebb a Gellért-hegyi közúti alagút ötlete volt ;-))) )

Előzmény: aladar644 (45861)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45864

áruld már el mi épül Budapesten? lófasz esti fénnyel..

vidéken persze minden-re van pénz...

hadd ne soroljam fel az összes megye központ bekötését, amivel még egyet is értek

a gond az, hogy Pesten lófasz nem épül...

3 híd is hiányzik alsóhangon Pesten

Előzmény: aladar644 (45861)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.14 0 0 45863

20 éve megvagyunk nélküle, megleszünk ezután is

ha ott a környéket nézzük sokkal inkább M10 és az Aquincumi híd hiányzik, mert az emberek Pestre-Budára mennek és nem oldal irányba Budaörsre-Fót-ra...

 

ezért is bosszantó, hogy egy  semmire se jó mohácsi hidat nyomatnak

aztán lehet csak a választások miatt vették elő megint a témát

Előzmény: ÁsítóSárkány (45859)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.14 -2 0 45862

 

 

Egyre közelebb a sztrádahosszabbítás és az új Duna-híd

 

Írta: pécsma.hu - 2019. 08. 13.

 

Az M6-os autópálya meghosszabbítása már jó ideje napirenden van, most újabb és újabb mérföldkövek jelzik, egyre közelebb van a megvalósítás. A mohácsi Duna-híd, amely kelet felé nyitna újabb közlekedési folyosót Baranyának, szintén nem álom már.

 

Immár nem csak egy vonal a térképen az M6-os meghosszabbítása a horvát határig, hiszen elkészültek a műszaki és engedélyeztetési tervek.

 

A tervek után kerül sor a szükséges régészeti feltárásra, illetve következhet a tényleges építkezés közbeszerzési eljárása.

Mivel uniós forrás is szerepel a költségekben, az EU-nak is be kell nyújtani jóváhagyásra a projektet. Ez természetesen időt vesz igénybe, ami viszont pozitívum, hogy a kormány komolyan számol a beruházással, hiszen már nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű fejlesztések közé sorolta az M6-os folytatását, ami azt jelenti, hogy a beruházás hazai lebonyolítása során egyszerűbb, gyorsabb hatósági elbírálásban részesülhet a program.

 

 

Egy másik baranyai közlekedési nagyberuházás előkészítése is halad: szintén a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. zárt le eredményesen egy közbeszerzést a mohácsi Duna-híd tervezésére.

 

A Speciálterv Építőmérnöki Kft. nemcsak a híd, hanem a környező útkapcsolatok tervezését is elvégzi, hiszen a Duna új hídja keleti irányban kapcsolatot nyit Baranyából.

A munkálatok már javában folynak, várhatóan jövőre már elkészülnek az engedélyes tervek.

 

más

 

 

 

Ehhez kapcsolódik, hogy elkezdték a Debrecen-Békéscsaba gyorsforgalmi út tervezését, amely része a Debrecen-Szeged összeköttetésnek, és amely a tervezett mohácsi hídon át kapcsolódik a dunántúli M9-eshez.

A vidéki Magyarországot körbeölelő, a „vidék nagykörútjaként” is emlegetett gyorsforgalmi útvonal tehermentesíti majd a meglévő, fővárosközpontú sztrádahálózatot.

Az M9-es korábban nem érintette volna Pécset, azonban a kormányzat változtatott, az új tervek szerint pécsi bekötéssel is számolnak már.

 

aladar644 Creative Commons License 2019.08.14 0 1 45861

Nem tudom mi a VEKE (boccs). A szakember hiányt ironiából, keserüségből írtam Véleményem szerint a hagyományos Bp központúság miatt nem lehet otthon országban gondolkodni. 2000-ben azt hittem végre oldódik,de 9 éve annál nagyobb erővel zajlik az ultracentralizáció,minden téren,így a politikai és már már maffia jellegű görcsös ragaszkodás ehhez. Ez vezérli az egész országot,fejlesztést,úttervezést is, de nemcsak.

Ez,már sokszor írtam,egy poszt szovjet struktúra konzerválása,ami nem európai.  Nem csupán az útak vonalvezetésére vonatkoztatva: Lassan visszaveti a fejlődést, kullogunk a V4-ek után (https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/pdf/v4_fobbadatok.pdf), A régmúlt különbsége Romániával szemben márcsak távoli emlék,amire kényelemből próbálnak hivatkzni szemellenzősök, az ország költségvetése direkt módon vagy áttételesen Bp priorítású.

Nincsenek régiók (csak földrajzi).

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (45857)
puntooo Creative Commons License 2019.08.13 0 0 45860

de a 481. utat már 216 napon mérték!

         

Ez az az észak-déli tranzitforgalom, ami miatt a Via Carpathia faltól falig autópályát követel....

 

Miért lenne az 481 forgalma az észak-déli tranzitforgalom?

Előzmény: dimelo (45839)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.08.13 0 0 45859

Az M0 hiányzó része és kapcsán nem egészen értek egyet, szerintem nagyobb prioritás kellett volna és kellene legyen.

De amilyenek az M0NY mostani tervei (sóhajt, legyint...)

Előzmény: Mash_bakter (45858)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.13 -1 2 45858

amiket most építenek terveznek, mind egy normális hálózat része tud lenni

a kérdés csak a prioritás, mit miután....

M4 lett volna az első

M8 - Győr-Eger ( M3-ig)

aztán jöhettek volna a megye központok felfűzése a meglévő autópályákra

M0 hiányzó része, M9, Via Carpatia, M60, stb

Előzmény: ÁsítóSárkány (45857)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!