Tegnap blltu k a 710 és felé. Gőzerővel megy a földmunka, terítik termot földet a sóder ágyra.
Ahogy láttam a főkajari csomópontnak is neki álltak.
Valamelyik este feltöltöm a képeket
481: o.k., értem, jogos. De nem teljesen. Az M35 folytatása vonzóbbá tette ezt az alternatívát (nyilván folyik a verseny a mostaninál is vonzóbb 4-essel-M4-essel), így nőhetett az M35 forgalma. A 481 egyéb célra való használata elnyésző.
Ékes Google-translate-el ezt találtam a kérdéses szakaszról:
"Pontosabban, erre a szakaszra számos nem megfelelőséget találtak, például 2–3 cm különbségeket az aszfaltréteg vastagságában, 3 centiméter különbséget a rámpán és a hídlapon, amelyek a forgalom megnyitása után 5 centiméterre fognak mélyülni és súlyos kellemetlenséget okoz a járművezetők számára. "Az autók úgy repülnek majd, mint egy trambulinon" - magyarázták a források."
A képek alapján azért nem annyira tragikus a helyzet, ráadásul arról volt szó, hogy ha egy autópálya nincs is 100%-osan kész, azért a forgalomnak árt lehet már adni és a többi munkát utólag lehet elvégezni a környékén.
Itt a videó a kérdéses szakaszról, az útpályával szerintem sincs semmi baj, kérdés persze, hogy a vízmosások mennyire tragikusak, elég csak növénnyel védeni, vagy kéne még komolyabb földmunkát is végezni:
A spanyol ceg, meg a 800 meter atadasat sem akarja vallalni, mert tudja hogy a tobbi resszel tovabb zsarolnak. Mindent vagy semmi alapon akarja atadni.
A roman NIF kepzeljetek darut hozzatott, s kepesek lennenek illegalisan elvenni ezeket a betonoszlopokat, hogy meginditsak atadas nelkul a forgalmat.
Szerencsere ez mar kiderult, es a forumozok kozoltek, ugyhogy remelhetoleg ekkora suketseget megsem csinalnak.
4 forumozo kint van a telepen, s varjak hogy mi tortenik.
Ne faradozzatok bemasolni akar magyar akar forditott cikkeket.
Ezek az irasok mind a miniszterium es az utkezelo tarsasag kozlemenyeibol valok. Csakis.
ES PONT EZ A PROBLEMA, borzalmasan megy a #fakenews. Tolja a hivatalos szerv a problemakat. Kozben teljesen mas miatt nem veszik at.
Magyaran mondva, a problemak amik akadnak az utpalyan kivul adodnak. Semmisegek, oszinten mondom semmisegek. Kb 10 nap alatt megoldhatok, a forgalom meginditasa utan. Akar hetfon is forgalom adhattak volna.
Sajnos a roman NIF-nel s a miniszteriumnal bevettek par dolgot:
- szivatni kell a kulfoldi epitoket
- a szerzodes alapjan 4 ev garanciat vallaltak, most be akarjak szoritani az epitot hogy irja ala 10 eves garancia periodust.
- ezert tegnap ota veszekednek, mert az epito ilyen zsarolasba nem akar bele menni
- ma 6 oraja tanacskoznak hogy vegyenek at 800 meter utszakaszt
- de a spanyol epito kemeyen tartja magat, nem ir ala semmisegeket
- ugyanis epitettek vele egy plusz vadatjarot is (hogy kesobb rendezodik a papir munka)
- amit nem fizettek ki, es meg a szerzodesbe sem mertek beletenni
- s mai napig nincs kifizetve, es nem is tudja az epito mikor kapja meg erre vonatkozoan a penzt.
A roman forumon, legalabb 10 oldalon megy a duma, s probaljak a ferditeseket egyenesbe allitani, mert a SAJTO is atvette a kormany hulyesegeit.
Oda jutottunk, hogy a Hirekbe fuggetlen emberek telefonalnak be, s vagjak be adasokba a pontositasokat.
Augusztus 15, holnap nagy unnep, s sokan most indulnak szabadsagra, vagy epp erkeznek haza. Ezert kulonosen fontos lenne ma atadni a szakaszt.
Meg most is kint vannak es probaljak eroszakkal a beton oszlopokat felrevenni. Papiron az atadas nem tortent meg.
Romániában minőségi kifogás miatt elhalasztották egy autópályaszakasz átadását 2019. 08. 14. 03:30
Romániában elhalasztották a dél-erdélyi A1-es autópálya Dévától nyugatra haladó két - összesen 43 kilométert kitevő - szakaszának az átadását, mert az egyik szakaszon minőségi problémákat talált
a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR). Razvan Cuc szállításügyi miniszter kedden kilátásba helyezte, hogy felbontják a szerződést a spanyol útépítővel.
Az A1-es autópálya Déva és Marosillye (Ilia) közötti 22 kilométeres szakaszának, valamint a Marosillye és Holgya (Holdea) közötti 21 kilométeres szakaszának megnyitását hétfő estére tervezték a román hatóságok, de a CNAIR képviselője csak a Déva melletti szakasz átvételi jegyzőkönyvét írta alá a Tehnostrade - Spedition UMB román konzorciummal.
Amint Razvan Cuc szállításügyi miniszter kedden bejelentette: a másik szakaszon az észlelt minőségi problémák kijavítását és a garancia négy évről tíz évre történő kitolását kérte az építő Teloxim Con Srl. - Comsa Sa. - Aldesa Construcciones Sa. - Arcadis Eurometudes Sa spanyol konzorciumtól. Utóbbi nem egyezett bele a garancia kitolásába, és ahhoz sem járult hozzá, hogy az átvett Déva melletti szakaszon meginduljon a forgalom. Ehhez ugyanis egy olyan csomópontot kellene igénybe venni, ami már az át nem vett pályaszakaszhoz tartozik.
A miniszter kijelentette: ha a spanyol cég nem végzi el a kért javításokat, előkészítik a szerződés bontását. Razvan Cuc zsarolási kísérletnek tekintette és megengedhetetlennek nevezte, hogy a spanyol cégcsoport nem tette lehetővé a forgalom megindítását az átvett 22 kilométeres szakaszon. Hozzátette: a héten 73 millió lejes (4,9 milliárd forint) büntetési számlát állítottak ki az építőnek, és figyelmeztették, hogy további büntetésekre számíthat, ha nem javítja ki az észlelt hibákat. Szerinte a kért javítások tíz nap alatt elvégezhetők.
A két elkészült autópálya-szakasz azt a hézagot csökkentené le a jelenlegi 57 kilométerről 13 kilométerre, amit a pálya két már megépült szakasza között országúton kell megtenni.
Az elkészült, de meg nem nyitott pályaszakaszok építése 2013-ban kezdődött, és a munkálatoknak 2016 májusában kellett volna befejeződniük. A CNAIR honlapján közölt adatok szerint a Déva és Marosillye (Ilia) közötti 22 kilométeres szakasz, valamint a Marosillye és Holgya közötti 21 kilométeres szakasz áfa nélkül együttesen közel egymilliárd lejbe (68 milliárd forint) került. Az összeg 85 százalékát az Európai Unió kohéziós alapjából biztosították.
A jelenlegitől nem hinném, hogy nagyobb lenne a terhelés a határtól a 42/47-es főutakon ha nem mennének fel az autópályára. Esetleg táblával lehet tiltani a tranzitot ha úgy alakulna.
Na jó, egy M0ny rajtam is sokat segített volna,de a 11. kerület akkor is menthetetlen állapotban van. És nekem Galvani híd sem kell, mert éppen csak Észak-Budára szándékoztam menni ;-)
Pénteken este jöttünk Sukoróról, gondoltam, ne az unott M7-en jöjjek, hanem lássunk kicsit világot is. Zichyújfalu - M6 volt tehát az útvonal, de balesetek miatt minden be volt dugulvan egyszerűen nem volt átjárás semerre, pedig csak a budai alsó rakpartra próbáltam eljutni...
Ejnye, Vitézy Dávid, Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. (Azért voltak ám meredek ötletelések ott, az egyik legmeredekebb a Gellért-hegyi közúti alagút ötlete volt ;-))) )
ha ott a környéket nézzük sokkal inkább M10 és az Aquincumi híd hiányzik, mert az emberek Pestre-Budára mennek és nem oldal irányba Budaörsre-Fót-ra...
ezért is bosszantó, hogy egy semmire se jó mohácsi hidat nyomatnak
aztán lehet csak a választások miatt vették elő megint a témát
Az M6-os autópálya meghosszabbítása már jó ideje napirenden van, most újabb és újabb mérföldkövek jelzik, egyre közelebb van a megvalósítás. A mohácsi Duna-híd, amely kelet felé nyitna újabb közlekedési folyosót Baranyának, szintén nem álom már.
Immár nem csak egy vonal a térképen az M6-os meghosszabbítása a horvát határig, hiszen elkészültek a műszaki és engedélyeztetési tervek.
A tervek után kerül sor a szükséges régészeti feltárásra, illetve következhet a tényleges építkezés közbeszerzési eljárása.
Mivel uniós forrás is szerepel a költségekben, az EU-nak is be kell nyújtani jóváhagyásra a projektet. Ez természetesen időt vesz igénybe, ami viszont pozitívum, hogy a kormány komolyan számol a beruházással, hiszen már nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű fejlesztések közé sorolta az M6-os folytatását, ami azt jelenti, hogy a beruházás hazai lebonyolítása során egyszerűbb, gyorsabb hatósági elbírálásban részesülhet a program.
Egy másik baranyai közlekedési nagyberuházás előkészítése is halad: szintén a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. zárt le eredményesen egy közbeszerzést a mohácsi Duna-híd tervezésére.
A Speciálterv Építőmérnöki Kft. nemcsak a híd, hanem a környező útkapcsolatok tervezését is elvégzi, hiszen a Duna új hídja keleti irányban kapcsolatot nyit Baranyából.
A munkálatok már javában folynak, várhatóan jövőre már elkészülnek az engedélyes tervek.
más
Ehhez kapcsolódik, hogy elkezdték a Debrecen-Békéscsaba gyorsforgalmi út tervezését, amely része a Debrecen-Szeged összeköttetésnek, és amely a tervezett mohácsi hídon át kapcsolódik a dunántúli M9-eshez.
A vidéki Magyarországot körbeölelő, a „vidék nagykörútjaként” is emlegetett gyorsforgalmi útvonal tehermentesíti majd a meglévő, fővárosközpontú sztrádahálózatot.
Az M9-es korábban nem érintette volna Pécset, azonban a kormányzat változtatott, az új tervek szerint pécsi bekötéssel is számolnak már.
Nem tudom mi a VEKE (boccs). A szakember hiányt ironiából, keserüségből írtam Véleményem szerint a hagyományos Bp központúság miatt nem lehet otthon országban gondolkodni. 2000-ben azt hittem végre oldódik,de 9 éve annál nagyobb erővel zajlik az ultracentralizáció,minden téren,így a politikai és már már maffia jellegű görcsös ragaszkodás ehhez. Ez vezérli az egész országot,fejlesztést,úttervezést is, de nemcsak.
Ez,már sokszor írtam,egy poszt szovjet struktúra konzerválása,ami nem európai. Nem csupán az útak vonalvezetésére vonatkoztatva: Lassan visszaveti a fejlődést, kullogunk a V4-ek után (https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/pdf/v4_fobbadatok.pdf), A régmúlt különbsége Romániával szemben márcsak távoli emlék,amire kényelemből próbálnak hivatkzni szemellenzősök, az ország költségvetése direkt módon vagy áttételesen Bp priorítású.