Romániában minőségi kifogás miatt elhalasztották egy autópályaszakasz átadását 2019. 08. 14. 03:30
Romániában elhalasztották a dél-erdélyi A1-es autópálya Dévától nyugatra haladó két - összesen 43 kilométert kitevő - szakaszának az átadását, mert az egyik szakaszon minőségi problémákat talált
a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR). Razvan Cuc szállításügyi miniszter kedden kilátásba helyezte, hogy felbontják a szerződést a spanyol útépítővel.
Az A1-es autópálya Déva és Marosillye (Ilia) közötti 22 kilométeres szakaszának, valamint a Marosillye és Holgya (Holdea) közötti 21 kilométeres szakaszának megnyitását hétfő estére tervezték a román hatóságok, de a CNAIR képviselője csak a Déva melletti szakasz átvételi jegyzőkönyvét írta alá a Tehnostrade - Spedition UMB román konzorciummal.
Amint Razvan Cuc szállításügyi miniszter kedden bejelentette: a másik szakaszon az észlelt minőségi problémák kijavítását és a garancia négy évről tíz évre történő kitolását kérte az építő Teloxim Con Srl. - Comsa Sa. - Aldesa Construcciones Sa. - Arcadis Eurometudes Sa spanyol konzorciumtól. Utóbbi nem egyezett bele a garancia kitolásába, és ahhoz sem járult hozzá, hogy az átvett Déva melletti szakaszon meginduljon a forgalom. Ehhez ugyanis egy olyan csomópontot kellene igénybe venni, ami már az át nem vett pályaszakaszhoz tartozik.
A miniszter kijelentette: ha a spanyol cég nem végzi el a kért javításokat, előkészítik a szerződés bontását. Razvan Cuc zsarolási kísérletnek tekintette és megengedhetetlennek nevezte, hogy a spanyol cégcsoport nem tette lehetővé a forgalom megindítását az átvett 22 kilométeres szakaszon. Hozzátette: a héten 73 millió lejes (4,9 milliárd forint) büntetési számlát állítottak ki az építőnek, és figyelmeztették, hogy további büntetésekre számíthat, ha nem javítja ki az észlelt hibákat. Szerinte a kért javítások tíz nap alatt elvégezhetők.
A két elkészült autópálya-szakasz azt a hézagot csökkentené le a jelenlegi 57 kilométerről 13 kilométerre, amit a pálya két már megépült szakasza között országúton kell megtenni.
Az elkészült, de meg nem nyitott pályaszakaszok építése 2013-ban kezdődött, és a munkálatoknak 2016 májusában kellett volna befejeződniük. A CNAIR honlapján közölt adatok szerint a Déva és Marosillye (Ilia) közötti 22 kilométeres szakasz, valamint a Marosillye és Holgya közötti 21 kilométeres szakasz áfa nélkül együttesen közel egymilliárd lejbe (68 milliárd forint) került. Az összeg 85 százalékát az Európai Unió kohéziós alapjából biztosították.
A jelenlegitől nem hinném, hogy nagyobb lenne a terhelés a határtól a 42/47-es főutakon ha nem mennének fel az autópályára. Esetleg táblával lehet tiltani a tranzitot ha úgy alakulna.
Na jó, egy M0ny rajtam is sokat segített volna,de a 11. kerület akkor is menthetetlen állapotban van. És nekem Galvani híd sem kell, mert éppen csak Észak-Budára szándékoztam menni ;-)
Pénteken este jöttünk Sukoróról, gondoltam, ne az unott M7-en jöjjek, hanem lássunk kicsit világot is. Zichyújfalu - M6 volt tehát az útvonal, de balesetek miatt minden be volt dugulvan egyszerűen nem volt átjárás semerre, pedig csak a budai alsó rakpartra próbáltam eljutni...
Ejnye, Vitézy Dávid, Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. (Azért voltak ám meredek ötletelések ott, az egyik legmeredekebb a Gellért-hegyi közúti alagút ötlete volt ;-))) )
ha ott a környéket nézzük sokkal inkább M10 és az Aquincumi híd hiányzik, mert az emberek Pestre-Budára mennek és nem oldal irányba Budaörsre-Fót-ra...
ezért is bosszantó, hogy egy semmire se jó mohácsi hidat nyomatnak
aztán lehet csak a választások miatt vették elő megint a témát
Az M6-os autópálya meghosszabbítása már jó ideje napirenden van, most újabb és újabb mérföldkövek jelzik, egyre közelebb van a megvalósítás. A mohácsi Duna-híd, amely kelet felé nyitna újabb közlekedési folyosót Baranyának, szintén nem álom már.
Immár nem csak egy vonal a térképen az M6-os meghosszabbítása a horvát határig, hiszen elkészültek a műszaki és engedélyeztetési tervek.
A tervek után kerül sor a szükséges régészeti feltárásra, illetve következhet a tényleges építkezés közbeszerzési eljárása.
Mivel uniós forrás is szerepel a költségekben, az EU-nak is be kell nyújtani jóváhagyásra a projektet. Ez természetesen időt vesz igénybe, ami viszont pozitívum, hogy a kormány komolyan számol a beruházással, hiszen már nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű fejlesztések közé sorolta az M6-os folytatását, ami azt jelenti, hogy a beruházás hazai lebonyolítása során egyszerűbb, gyorsabb hatósági elbírálásban részesülhet a program.
Egy másik baranyai közlekedési nagyberuházás előkészítése is halad: szintén a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. zárt le eredményesen egy közbeszerzést a mohácsi Duna-híd tervezésére.
A Speciálterv Építőmérnöki Kft. nemcsak a híd, hanem a környező útkapcsolatok tervezését is elvégzi, hiszen a Duna új hídja keleti irányban kapcsolatot nyit Baranyából.
A munkálatok már javában folynak, várhatóan jövőre már elkészülnek az engedélyes tervek.
más
Ehhez kapcsolódik, hogy elkezdték a Debrecen-Békéscsaba gyorsforgalmi út tervezését, amely része a Debrecen-Szeged összeköttetésnek, és amely a tervezett mohácsi hídon át kapcsolódik a dunántúli M9-eshez.
A vidéki Magyarországot körbeölelő, a „vidék nagykörútjaként” is emlegetett gyorsforgalmi útvonal tehermentesíti majd a meglévő, fővárosközpontú sztrádahálózatot.
Az M9-es korábban nem érintette volna Pécset, azonban a kormányzat változtatott, az új tervek szerint pécsi bekötéssel is számolnak már.
Nem tudom mi a VEKE (boccs). A szakember hiányt ironiából, keserüségből írtam Véleményem szerint a hagyományos Bp központúság miatt nem lehet otthon országban gondolkodni. 2000-ben azt hittem végre oldódik,de 9 éve annál nagyobb erővel zajlik az ultracentralizáció,minden téren,így a politikai és már már maffia jellegű görcsös ragaszkodás ehhez. Ez vezérli az egész országot,fejlesztést,úttervezést is, de nemcsak.
Ez,már sokszor írtam,egy poszt szovjet struktúra konzerválása,ami nem európai. Nem csupán az útak vonalvezetésére vonatkoztatva: Lassan visszaveti a fejlődést, kullogunk a V4-ek után (https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/pdf/v4_fobbadatok.pdf), A régmúlt különbsége Romániával szemben márcsak távoli emlék,amire kényelemből próbálnak hivatkzni szemellenzősök, az ország költségvetése direkt módon vagy áttételesen Bp priorítású.
Az elmaradott térségbe is kell némi fejlődést vinni. Mondjuk ettől sokat nem fejlődik a térség. Nem tudom hányan dolgozhatnak ott, de szerintem nem sokan. Automatizált az egész.
Azért valljuk be, amíg nincs értelmes út, addig forgalom se lesz...
Gondolok itt olyan példára, hogy Kassa-Pozsony között az M3-M0-M1-M15 a leggyorsabb, mert nincs olyan út a Felvidéken, ami ezt tudná. És lehet nincs is értelme megépíteni ezt a K-NY folyosót a szlovákoknak,
Mondjuk én ezt nem bánom, mert kicsi a forgalom, jól lehet haladni. Nyilvánvalóan ha a határig készen lesz az M4, Románia felől Nyíregyháza és az M3 felé haladó járművek száma majd jócskán növekedni fog. Ha pedig az M47 az M35/M4 csatlakozásától indulna délnek, akkor még növekedne a forgalom a Szeged-Debrecen között. Tegnap azét elég sok kamion haladt a 47-es felé az M35ön. volt hogy konvojban, 5-6 kamion egymás után. Személyautó az nem sok volt, legalábbis nem sokat kellett előznöm, talán 3-4 db-ot és engem is talán 2 előzött meg. 130-al mentem, így tehát elvileg nem lehetett volna aki előz, de voltak ketten, mindkettő román, ugyebár nekik a sebességhatár csak ajánlás. :)