Burgenlandi oldalon az A3-as autópálya határig való megépítése csak a lakosság egyetértésévelkészülhetne el, nyilatkozta Hans Peter Doskozil, aki nemsokára Burgenland tartományfőnöke lesz.
Az építkezés az ASFINAG zajvédelmi intézkedéseitől is függne.
Utat jellemzően nem azért építenek, hogy az autósoknak jó legyen. Elég elolvasni pl. Dimelo 42887. sz. hozzászólását, de ez csak egy friss példa, vannak ennél sokkal komolyabb források is. Ahányszor átadnak egy új utat, az átadó miniszter sose arról beszpl, hogy mennyivel jobb lesz ez a forgalomnak, hanem mindig arról, hogy ezentúl X kamionnal kevesebb megy majd végig a településeken (ahol X a valóság háromszorosa, de ez itt most mellékszál).
Ennek megfelelően az utak nem is feltétlenül úgy épülnek, hogy az a forgalomnak jó legyen. És ezért kényszerítik a forgalmat (nem csak Magyarországon) az elkerülő utak használatára. Helyesen.
Én sem csodálkozom, csak nem értek vele egyet. Ez volt a könnyebb...
Ha valakiknek van (lehet-ne) lobbiereje, az éppen Tokaj - Tarcal. (Óh "érintetlen" természet...)
Vagy inkább beletörődtek a "csökkentett" átmenő forgalom tartós jelenlétébe, ahelyett, hogy kiharcolnák az új Tisza-hidat 39. úttal?
Csapdahelyzet: ami Tokajnak látszólag jó, azzal Tiszavasvári (36. út) és Tiszaújváros (35. út) átmenő forgalmát súlyosbították, Szerencs (37. út) helyzetét sem javították.
ha az M4 egy szakasza az idén átadásra kerül, akkor az átadás másnapján meg lesz e a határozat, hogy a falvakból az átmenő forgalom kitiltásra kerül...?
Talán egy hónapja volt hír, hogy Csornán vezettek be súlykorlátozást, miután az M85 elkerülő "körbeért."
De például Tiszaújvároson nem, vagy a 6. főúton sem.
Az idén sok 2x2 szakaszt fejeznek be, totálisan megváltozhatna több tucat településen a forgalmi rend, de a megoldást az útdíj tarifák módosításával érhetnék el.
Például, hogy a lakott területen átmenő teherforgalom 3x díjat fizetne a helyi önkormányzatnak.
Na de hol vagyunk ettől?
Most és még évtizedekig INGYEN düböröghetnek át a kamionok a szerencsétlen településeken.
Igen,de még nem vagyok otthon, így a videó feldolgozása még nem történt meg. Előzetesen annyit, hogy a 47-es és a 33-as utak közötti szakaszon egyetlen autót sem előztem meg és engem sem előztek meg. Teherautót egyet sem láttam, előttem ment egy személyautó éppen látótávolságban volt előttem. Az is 130 körül mehetett, mert nem csökkent a távolság. Debrecen irányába semmi forgalom nem volt. Debrecen felől hullámokban jöttek személyautók, többször egész konvojszerű volt. Teherautót nem sokat láttam. A 47-esen a szokásos hétvégi forgalom volt. Előzni alig lehetett a szembe forgalom miatt. Megint sikerült kifognom egy terepjárós f@szt, aki 65-70-el ment előttem. Néha már azt hiszem a terepjáróknak ez a maximális sebessége, mert rendszeresen ennyivel veri az isten az úton őket.A héten még felkerül a videó, prezentálom majd.
Helyismeretem révén megértem azokat a tokaji lakosokat, akik kikönyörögték, kilobbizták, hogy ne az ő ablakuk alatt menjenek el a kamionok. Nincs is erkölcsi kifogásom az ellen, hogy bárki máshol hasonlók kiharcoljon, akár még annak árán is, hogy a kamionoknak hosszabb legyen az útvonala.
A közlekedés szervezőknek, úttervezőknek a fejébe nem látok bele, de az útberuházás hatástanulmánya nem tudom, hogy tartalmazza e, hogy ha elkészül végre az az elkerülő út, gyorsforgalmi út utolsó üteme is, akkor a települések belterületéről a nehéz gépjárművek kitiltása automatikusan megtörténjen.
Tehát, ha az M4 egy szakasza az idén átadásra kerül, akkor az átadás másnapján meg lesz e a határozat, hogy a falvakból az átmenő forgalom kitiltásra kerül, lehet felszerelni a táblákat, és a HUGO ís más útvonalat fog e adni?
Egy ertelmes rendszerben persze azzal kellenene ösztönözni a teherforgalmat az autopalya hasznalatra, hogy akkor is az autopalya legyen olcsobb, ha az hosszabb, mint a parhuzamos föut. Ergo ha van parhuzamos föut, akkor az utdijnak az autopalyan kellene olcsobbnak lenne. De felölem emeljek fel a parhuzamos föut utdijat. Minden teher az autopalyan menne, ha az összköltseg ott olcsobb lenne. Meg tilto tablak se kellenenek, mert senkinek eszebe nem jutna arra menni, amerre dragabb.
Alapvetően és törvényszerűen ez történik egy új autópálya szakasz átadása után.
Sajnálatosan egyetlen forgalmi adattal sem támasztotta alá a cikk szerzője,
de ott bujkál néhány laikus riportalany mondatainak ellentmondásaiban a bizonytalanság.
nyáron, a nyitott ablak mellett sokszor ébredt a kamionok zajára. Most ilyen már nem lesz. Azt azonban nem érti, hogy miért van még mindig teherforgalom a főúton.
Vagy ez csak az újságíró pongyolasága miatt került közszemlére?
A laikusnak nem gondolható derecskei polgármester is elengedett egy talányos mondatot:
már csupán a környező településekre szállító teherjárművek, vagy a navigációs rendszerüket még át nem állított kamionok haladnak csak keresztül a városon.
A földrajzi törvényszerűségek mellett az E-útdíj okozhatja a továbbra is belterületeken haladó teherforgalmat.
Az M35-re felhajt a távolsági forgalom, de a Berettyóújfalu-Debrecen között haladó (többségében napi ingázó) teherforgalom kikerülheti az autópályát.
M35-ön 33 km útdíja: 4459 Ft + 7 km üzemanyaga: kb. 800 Ft (kb. 2 l)
47. úton 26 km útdíja: 1955 Ft (J4 kategória)
A 47. úton dél felől/felé (B.csaba, Szeghalom - Debrecen, Nyíregyháza desztináció) haladó teherkocsiknak ez a +3000, oda-vissza +6000 Ft brutálisan drágítaná a szállítási költségeit.
Az M35 szakaszon elérhető 2-3 perc időnyereség ezt nem kárpótolja.
Nem valószinű, hogy naponta 300-400 teherkocsin ezért át akarnák állítani a "navigációs rendszert".
Mindezekben benne vannak a köztes településekre célfuvart végzők is.
A cikket lezáró - optimistának szánt - gondolatnak is "véres a torka":
Még kevesebb lesz a forgalom, ha a sztráda elkészül a román határig. Akkor a személyforgalom még nagyobb része megy majd a gyorsforgalmi úton.
A naivság nem bűn, de újabb csalódást sem kell bevonzani.
Derecskén már nem lesz kisebb a forgalom az M4 határszakasz átadásával.
A Nagyvárad - Debrecen személyforgalom eddig is rövidíthetett Nagykereki-Hosszúpályi felé.
A tehetősek 2018. december óta már az M35-ön járnak. Vagyis a jelenidős tapasztalat a majdnem végleges állapot...
Mivel a román oldalon reménytelen a folytatás időpontját megjósolni, ezért az Erdélyből jövők igencsak kis része fog felhajtani a Dn19-ről az A3/M4-re.
De ha így lesz, akkor ők azok, akik már ma is az M35-ön mennek és nem Derecskén keresztül.
A román-lengyel kamionoknak már nincs dolguk Derecskén, Sárándon és Mikepércsen,
de a belföldi fuvarozást is megdrágító útdíj miatt továbbra is áthaladó kamionokra kell számítani a 47. út M35-tel párhuzamos szakaszán. Ez olyan Útinformos lett:)))
Nem kedvencem annyira szigorúan a mondás eredetének kutatása, de ezt találtam:
az idézetnek valószínűleg német eredete lehet, és a második világháború alatti számháborúkra vezethető vissza. Joseph Goebbels propagandaminiszter ugyanis akkoriban többször utasította a német lapokat,
hogy az angol sajtót és Churchillt állítsák be hazugnak, amiért hamis számokat közölnek a német bombázásokról. A lapok pedig meg is tették, rendszeresen számakrobatának nevezve a brit miniszterelnököt.
Ugyanígy Churchill sem hitt a német propaganda számainak, tehát a bizalom a másik oldalról sem volt meg.
E két egymásnak ellentmondó tényt – Werner Barke írása szerint – egyetlen idézetbe összefűzni, és Churchill szájába adni már csak egy lépés.
Mivel azonban annak sincs nyoma, hol bukkant fel először az ominózus idézet német nyelvterületen, így ezt a náci eredetet ugyanúgy nem lehet bizonyítani, mint azt, hogy valóban Churchill mondta.
Hová jutnánk a minősítésekkel, ha a Matolcsy- féle (2010) 5-6 %-os GDP növekedési prognózist komolyan vettük volna...
De folyamatosan küzdök azért, hogy minél több összeegyeztethető, konzekvens adattal lehessen alátámasztani a valós viszonyokat.
Aztán jött az osztályfőnök (vagy a csősz), és egy odavetett félmondattal közölte:"vannak más szempontok is..."
Erről csak annyit, hogy ha valaki nagyon utat akar építtetni a kistérségén keresztül, akkor nem muszáj a valós forgalmi értékekből kiindulnia, veheti alapul a prognosztizált forgalmat is ;-)))