Elég optimista becslésnek tűnik a 20 perces menetidő csökkenés a legalább 8 kilométernyi kerülővel, és a Berettyóújfaluig és Debrecenig megmaradt 2x1 sávos szakaszokkal, de legyen igazuk!
A B és a G változat tetszene. Vajon mi lehet a C és a D? Csak ebből nem lesz semmi, főleg a G-ből. Tájvédelmi körzeten aligha fognak ilyen utat építeni. A B még hagyján is. Egyenesebb is lenne mint az A, meg nagyobb települések mellett vezetne.
A 4-es főúton is tudok olyan kereszteződést, balra kanyarodási lehetőséggel, ahol nincs balra kanyarodáshoz besoroló sáv. Mindez ráadásul lakott területen kívül. Bonyolítja a helyzetet egy enyhe, de hosszú, íves rész aminek nagyjából a közepén van a leágazás. Innen pár száz méterre meg egy jobbra leágazás, szintén besoroló sáv nélkül. Ki van ugyan lökve a 70-es tábla, de tudjuk, minden szabály annyit ér amennyit betartanak belőle. Kész életveszély mindkét útcsatlakozás. Tudják ezt az illetékesek is, éppen ezért is hozzákezdtek a totális átalakításhoz.
Mi a különbség az elsőrendű és a másodrendű között? "Felhasználói szemmel" a 11-es és mondjuk a 71-es között nagy különbséget nem látok.
Közben a google kisegített:
19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet:
"4. Elsőrendű főutak
Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom - állandó vagy időszakos kivételektől eltekintve - tiltott. Távolsági forgalmat bonyolítanak le országrészek, régiók között, illetve azok forgalmának gyűjtő és elosztó szerepét látják el. Minden keresztezése szabályozott, szintbeni vasúti keresztezés (iparvágány kivételével) nem létesíthető. Közúti csomópont létesítése - ha megengedett a balra kanyarodás - az csak a járművek részére külön felálló sáv kialakításával történhet. Külterületen a tömegközlekedési járművek (autóbusz, trolibusz) részére megállóöblök állnak rendelkezésre, az út menti ingatlanokhoz nem létesíthető közvetlen csatlakozás, és csak a forgalmi csomópontokban lehet fel- és lehajtani.
5. Másodrendű főutak
Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom megtiltható. Régiók és megyék közötti távolsági forgalmat bonyolítanak le, illetve azok forgalmának gyűjtő és elosztó szerepét látják el. Minden keresztezése szabályozott, külterületen az út menti ingatlanokhoz - csak kivételes esetben - létesíthető közvetlen csatlakozás, csak a forgalmi csomópontokban lehet fel- és lehajtani."
Mondjuk ez alapján a 11-es út legfeljebb Békásmegyer és Szentendre között lehet elsőrendű, mert pl. a Nagyvillámhoz felmenő útra nincs külön balra kanyarodó sáv (és szerencsére a bicikliforgalom sem tiltott).
Ha már a Sárrét is szóba került, Békés megye egy elátkozott része az országnak. Még egyszámjegyű főútja sincs. Az M44 némileg gyorsabb eljutást biztosít majd a megyszékhely és az észak-nyugati irány felé. De a meglévő utak állapota siralmas, nemhogy fejlesztés nincs, de még a szinten tartásra sem jut elég pénz.
"a kitáblázottság és a fel- és lehajtók egyértelműbb elválasztása az ide tartozik. Egy viszonylag ritkán tárgyalt, bár, szerintem, elég fontos tényező. "
Érdekes, nekem rémlik rengeteg "Falsche!" feliratú tábla, de lehet, hogy Ausztriából... Mondjuk ha ilyen kereszteződések helyett inkább ilyeneket építenének, akkor nehezebb lenne rossz irányban feltalálni az autópályára...
Potosan úgy van, ahogy írod. Idén még a keleti irányba "terjeszkedik:)", a combosabb átadásra pedig jövőre valóban egy tagban terveznek sort keríteni. Én ennyit gereblyéztem össze:
M430,0 kmÜllő (29) – Albertirsa (59) (19/09/30)M414,4 kmAlbertirsa (59) – Cegléd (73)(18/10/31), ebből 8,1 km az eredeti időpont előtt már átadva
az M4 késlekedésében is jelen van, ami miatt a debrecenieknek elvetettség érzése volt sokáig.
Éppen 20 éve kezdődött...
Debrecennek új, ifjú polgármestere lett. K. Lajos, akit 2-3 év múlva már Mr. 20 %-nak hívtak.
első cselekedetei között lezáratta a Piac utcát és új főteret építtetett a Nagytemplom elé, (panem et circenses)
majd következett a 8000 férőhelyes Főnix Csarnok. (Majd Uszoda is)
Az, hogy a beígért Nyugati körút, akarom mondani átvágott új utca még 20 év múlva sem teljes, az nem számított semmit.
Debrecenben beindult a közlekedési káoszt "szabályozó" jelzőlápa telepítési program.
Lobbizásba kezdett az M4 helyett az M35 megépítésére. (Mint látjuk ez is 20 éves program lett.)
Az M4 elárulása nyilvánvalóan Debrecen előnybe hozása miatt volt.
Repülőtér, Ipari parkok, Foci Stadion, Aquaticum, 2-es villamos és most függőleges élményfürdő, BMW gyár.
A megalománia jelei láthatóak. az átgondoltság csak profitérdekelten...
Még nem kezdték el a MÁV Nagyállomás felújítását, mert - többek között - a 4. főút és 47. út forgalma a területen halad át. Majd, ha átadják az M35-öt B. újfaluig, azzal enyhül a nyomás.
Segít ezen már a déli elkerülő, de 11 év telt el az M35 4. útig építése és a folytatás között, dél felé.
Pedig az M35 benne volt a 2007-2014 Közop-ban, csak... másra ment el pénz...
Az elvetettség érzése...
Ez most is létezik, a cserbenhagyott, elárult és elszegényedett Szolnok-Nagykun-Sárréti térségben.
Én 68-73-ra tippelnék, a ceglédi körforgalomig fennmaradó szakaszra, bár ott is csak pár hete kezdhették a régi pályatest átépítését. Esetleg még előtte a 405 új bekötésének környékét, az új körforgalomtól a trombita csomópontra vezetett forgalommal, de ott is nem túl régen kezdtek útpályát építeni.
Az Üllő-Albertirsa szakaszt viszont csak egyben lesz értelme átadni (jövőre a választások előtt?), mert annak az M5-405 irány forgalmát kell átvennie.
Egyetértek, szerintem is normálisan haladnak. Én hetente járok az M4-en Pest felé és látom, hogy szombaton is folyik a munka. Az idén még 5,1 km terveznek átadni, igaz nem tudom, melyik kilométerszelvények között.
Na, pontosan ezért csodálkoztam el a bélyegszakkörön, és posztoltam ide. Hozzáteszem, a helyükben nálam sem lenne prioritás a Via Baltica, amíg pl. az S7 egy szakaszán (Krakkótól északra) még a környezetvédelmi engedély sincs kiadva. A Varsó-kelet hiánya viszont tényleg eléggé cikornya.
Ezt részleteznéd? Ép -az Általad is folyamatosan panaszolt- az M4 késlekedésében is jelen van, ami miatt a debrecenieknek elvetettség érzése volt sokáig. Az utolsó főutas városok között volt, amelyik elkerülőt kapott. Néhány kilométernyire levő alvóvárosai -Józsa (ami városrész) és Mikepércs máig nem kaptak 4 sávos utat. -Az elkerülő is túl nagy távolságra épült meg Debrecentől. -Korábban már lemarháztak itt érte, de pláne a déli iparnegyed után a a Gázvezeték utca kiépítése is kevés lesz, pedig a keleti városrészbe a belváros elkerülésével tudna nagyobb forgalmat elvezetni.