Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2018.10.09 -1 1 41270

Újraszámlálás?

 

Zöld                     1

Sárgából zöldbe  2

Sárga                  3

Piros                   2

Előzmény: Mézgár (41267)
lübra19jtd Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41269
dimelo Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41268

A román kamionok nem a Dn79-en járnak (legfeljebb Gyuláig), hanem befelé Dn1 Kolozsvár-Torda irányába. (Kevésbé Dn76)

A párhuzamos A is Nagylakhoz vinne, nagy kerülővel.  (a lakossági igények előbbre valóak)

Miután szerb-szlovák transzport feltűnően csekély, első a megyeszékhelyek érdeke.

 

A hídspórolás nem meggyőző érv, ha 7 km-rel hosszabb az útvonal.

 

Főleg, hogy az M44-nél egy teljesen fölösleges Tisza hidat is építenek...

a logikusabb M46 Tsz.miklós M4 helyett, ami még rövidebb is lett volna kb. 25 km-rel.

 

Ezek illúziók, gombhoz a kabátot szempontok és PR hangulatbefolyásolás választási év előtt.

 

Nagy probléma a Naturás területekkel van. Ja, és a pénzforrásokkal....

Előzmény: mash.69 (41266)
Mézgár Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41267

A zöld 4 hiddal kevesebb.

Előzmény: mash.69 (41266)
mash.69 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41266

a pirossal HU-GO pénzeket lehetne szerezni hogy ne a román oldalon menjenek a kamionok

a zöld meg arra jó, hogy 1 hídat megspórolnak, ha jól nézem

de nekem is az jutott az eszembe, hogy a rózsaszín vonallal kötném bele az m44-be

viszont lehet akkor már kevés lesz az M44 2 sávja?

 

kicsit olyan lesz/lenne, mint az M4-es megépítése után a 4-es út és az M5 között az M0-ás 2 sávja

Előzmény: dimelo (41265)
dimelo Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41265

Rettenetesen elnagyolt változatok.

Az A olyan abszurd, hogy eszembe jutott néhány korábban hallott tervezői álláspont:

 

Az azért van, hogy legyen 3. is... (úgyis a favorizált nyer)

 

Egy bizonyíték: az OTRT-ben szerepelt M4 déli változat ugyanott haladt volna, mint most az M47  G és B Berettyóújfalutól nyugatra.

Az M4 déli nyomvonalát természetvédelmi (natura) okokból elkaszálták. Akkor kamuztak, vagy most?

Most van olyan bátor tervező, aki komolyan papírra vet ilyen nyomvonalakat?

Az A-ról: AZÉRT VINNI AZ ORSZÁGHATÁR MENTÉN, MERT (SZINTÉN M4 TAPASZTALAT) A MEZŐSASNÁL TALÁLHATÓ MADÁRVÉDELMI KÖRZETET KELETRŐL KELL KERÜLNI?

 

 

Ha a realitások felől közelíthetjük,

akkor a G B.csabai korrekciója (pink)

vagy a B körösladányi korrekciója (pink) életszerűbb.

Előzmény: Aladár46 (41260)
RadiX Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41264

szerintem az esővíz csatorna a járda szélén

Előzmény: Tamas(Ottawa) (41263)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41263

Üdvözlet a topiklakóknak!

Prózai és lehet, hogy nem is idevaló kérdésem lenne, ezért már most elnézést is kérek... (de, ha nem ide, akkor vajh melyik topikba?)

 

Meg tudná valaki mondani, hogy az alanti linken szereplő képen mi célt szolgált a kettős járdaszegély?

https://foto.fszek.hu/WebPac_kep/CorvinaWeb?action=onelong&recnum=794107&pos=6

 

Szinte garantált, hogy nem egy proto-kerékpársávot ábrázol ez a Jobbágy utcai kép... 

Landsmann_ Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41262

A B és a G változat tetszene.  Vajon mi lehet a C és a D? Csak ebből nem lesz semmi, főleg a G-ből. Tájvédelmi körzeten aligha fognak ilyen utat építeni. A B még hagyján is. Egyenesebb is lenne mint az A, meg nagyobb települések mellett vezetne.

Előzmény: Aladár46 (41260)
Aladár46 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41260
Landsmann_ Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41259

A 4-es főúton is tudok olyan kereszteződést, balra kanyarodási lehetőséggel, ahol nincs balra kanyarodáshoz besoroló sáv. Mindez ráadásul lakott területen kívül. Bonyolítja a helyzetet egy enyhe, de hosszú, íves rész aminek nagyjából a közepén van a leágazás. Innen pár száz méterre meg egy jobbra leágazás, szintén besoroló sáv nélkül. Ki van ugyan lökve a 70-es tábla, de tudjuk, minden szabály annyit ér amennyit betartanak belőle. Kész életveszély mindkét útcsatlakozás. Tudják ezt az illetékesek is, éppen ezért is hozzákezdtek a totális átalakításhoz. 

Előzmény: NAR (41257)
adiaboli Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41258

"...az út menti ingatlanokhoz nem létesíthető közvetlen csatlakozás..."

https://www.google.hu/maps/@47.7594582,19.9006196,3a,75y,76.13h,76.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7Q1sj3IaGyZVl6SsctZ1rQ!2e0!7i13312!8i6656

 

Kishazánk.

Előzmény: NAR (41257)
NAR Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41257

Mi  a különbség az elsőrendű és a másodrendű között? "Felhasználói szemmel" a 11-es és mondjuk a 71-es között nagy különbséget nem látok.

 

Közben a google kisegített:

 

19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet:

 

"4. Elsőrendű főutak

Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom - állandó vagy időszakos kivételektől eltekintve - tiltott. Távolsági forgalmat bonyolítanak le országrészek, régiók között, illetve azok forgalmának gyűjtő és elosztó szerepét látják el. Minden keresztezése szabályozott, szintbeni vasúti keresztezés (iparvágány kivételével) nem létesíthető. Közúti csomópont létesítése - ha megengedett a balra kanyarodás - az csak a járművek részére külön felálló sáv kialakításával történhet. Külterületen a tömegközlekedési járművek (autóbusz, trolibusz) részére megállóöblök állnak rendelkezésre, az út menti ingatlanokhoz nem létesíthető közvetlen csatlakozás, és csak a forgalmi csomópontokban lehet fel- és lehajtani.

5. Másodrendű főutak

Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom megtiltható. Régiók és megyék közötti távolsági forgalmat bonyolítanak le, illetve azok forgalmának gyűjtő és elosztó szerepét látják el. Minden keresztezése szabályozott, külterületen az út menti ingatlanokhoz - csak kivételes esetben - létesíthető közvetlen csatlakozás, csak a forgalmi csomópontokban lehet fel- és lehajtani."

 

Mondjuk ez alapján a 11-es út legfeljebb Békásmegyer és Szentendre között lehet elsőrendű, mert pl. a Nagyvillámhoz felmenő útra nincs külön balra kanyarodó sáv (és szerencsére a bicikliforgalom sem tiltott).

Előzmény: Fradista Utazó (41255)
adiaboli Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41256

Te viszont biztos sejted, hogy 2002 után miért nem volt késztetésük lefújni, ld. a "Története" részben:

https://hu.wikipedia.org/wiki/M35-%C3%B6s_aut%C3%B3p%C3%A1lya_(Magyarorsz%C3%A1g)

Előzmény: dimelo (41252)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41255

Az egyszámjegyű főutak száma értelemszerűen adott, nem lehet 10-nél több (bár igaz, hogy 9-es nincs).

Ellenben a besorolás szerint elsőrendű főútnak minősülnek az összes egyszámjegyűn kívül a 10, 11, 21, 41, 42, 43, 44, 354, 403, 405 számú főutak is. 

Előzmény: Landsmann_ (41253)
adiaboli Creative Commons License 2018.10.08 0 1 41254

Ráadásul azóta ezt még kétszer eljátszották: M6/M60, M85/M86...

Előzmény: dimelo (41252)
Landsmann_ Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41253

Ha már a Sárrét is szóba került, Békés megye egy elátkozott része az országnak. Még egyszámjegyű főútja sincs. Az M44 némileg gyorsabb eljutást biztosít majd a megyszékhely és az észak-nyugati irány felé. De a meglévő utak állapota siralmas, nemhogy fejlesztés nincs, de még a szinten tartásra sem jut elég pénz.

Előzmény: dimelo (41247)
dimelo Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41252

Az M35 ősbűne kettős, ha fontos külön: én is gy gondolom!

 

Hol volt még akkor a Via Carpathia?

Előzmény: mash.69 (41250)
NAR Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41251

"a kitáblázottság és a fel- és lehajtók egyértelműbb elválasztása az ide tartozik. Egy viszonylag ritkán tárgyalt, bár, szerintem, elég fontos tényező. "

 

Érdekes, nekem rémlik rengeteg "Falsche!" feliratú tábla, de lehet, hogy Ausztriából... Mondjuk ha ilyen kereszteződések helyett inkább ilyeneket építenének, akkor nehezebb lenne rossz irányban feltalálni az autópályára...

Előzmény: Fradista Utazó (41230)
mash.69 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41250

M3 Görbeházi eltérítése kimaradt?

Előzmény: dimelo (41247)
adiaboli Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41249

Tegnap elfelejtettem, Varsó-kelethez még egy adalék: a jelenlegi elképzelések is karcsúak, ld. az alábbi térkép jobb alsó sarkát:

 

https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=95771129&postcount=16

Előzmény: adiaboli (41243)
adiaboli Creative Commons License 2018.10.08 0 1 41248

Potosan úgy van, ahogy írod. Idén még a keleti irányba "terjeszkedik:)", a combosabb átadásra pedig jövőre valóban egy tagban terveznek sort keríteni. Én ennyit gereblyéztem össze:

 

M430,0 km          Üllő (29) – Albertirsa (59) (19/09/30)       M414,4 km          Albertirsa (59) – Cegléd (73)(18/10/31), ebből 8,1 km az eredeti időpont előtt már átadva

M417,6 km          Cegléd  (73) – Abony/K(19/12/31)                M4 26,6 km         Abony/K – Törökszentmiklós/Ny(20/12/31)

M44,5 km              „M35” – „47”(18/12/31)                                         M426,5 km             „47” – Nagykereki, oh. (RO)(20/01/31)


Ahol nem szerepelnek, ott már nem tudom a szelvény-számokat.

Előzmény: RadiX (41246)
dimelo Creative Commons License 2018.10.08 0 1 41247

az M4 késlekedésében is jelen van, ami miatt a debrecenieknek elvetettség érzése volt sokáig.

 

Éppen 20 éve kezdődött...

Debrecennek új, ifjú polgármestere lett. K. Lajos, akit 2-3 év múlva már Mr. 20 %-nak hívtak.

első cselekedetei között lezáratta a Piac utcát és új főteret építtetett a Nagytemplom elé, (panem et circenses)

majd következett a 8000 férőhelyes Főnix Csarnok. (Majd Uszoda is)

Az, hogy a beígért Nyugati körút, akarom mondani átvágott új utca még 20 év múlva sem teljes, az nem számított semmit.

Debrecenben beindult a közlekedési káoszt "szabályozó" jelzőlápa telepítési program.

Lobbizásba kezdett az M4 helyett az M35 megépítésére. (Mint látjuk ez is 20 éves program lett.)

 

Az M4 elárulása nyilvánvalóan Debrecen előnybe hozása miatt volt.

 

Repülőtér, Ipari parkok, Foci Stadion, Aquaticum, 2-es villamos és most függőleges élményfürdő, BMW gyár.

A megalománia jelei láthatóak. az átgondoltság csak profitérdekelten...

Még nem kezdték el a MÁV Nagyállomás felújítását, mert - többek között - a 4. főút és 47. út forgalma a területen halad át. Majd, ha átadják az M35-öt B. újfaluig, azzal enyhül a nyomás.

Segít ezen már a déli elkerülő, de 11 év telt el az M35 4. útig építése és a folytatás között, dél felé.

 

Pedig az M35 benne volt a 2007-2014 Közop-ban, csak... másra ment el pénz...

 

 

Az elvetettség érzése...

 

Ez most is létezik, a cserbenhagyott, elárult és elszegényedett Szolnok-Nagykun-Sárréti térségben.

Előzmény: puntooo (41242)
RadiX Creative Commons License 2018.10.08 0 1 41246

Én 68-73-ra tippelnék, a ceglédi körforgalomig fennmaradó szakaszra, bár ott is csak pár hete kezdhették a régi pályatest átépítését. Esetleg még előtte a 405 új bekötésének környékét, az új körforgalomtól a trombita csomópontra vezetett forgalommal, de ott is nem túl régen kezdtek útpályát építeni.

 

Az Üllő-Albertirsa szakaszt viszont csak egyben lesz értelme átadni (jövőre a választások előtt?), mert annak az M5-405 irány forgalmát kell átvennie.

 

 

Előzmény: berva1 (41245)
berva1 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41245

Egyetértek, szerintem is normálisan haladnak. Én hetente járok az M4-en Pest felé és látom, hogy szombaton is folyik a munka. Az idén még 5,1 km terveznek átadni, igaz nem tudom, melyik kilométerszelvények között.

Előzmény: RadiX (41241)
adiaboli Creative Commons License 2018.10.07 0 1 41244

Mindez ok, de akkor pl. a fővárostól még feleúton sem lévő Szolnok mit szóljon?

Előzmény: puntooo (41242)
adiaboli Creative Commons License 2018.10.07 0 0 41243

Na, pontosan ezért csodálkoztam el a bélyegszakkörön, és posztoltam ide. Hozzáteszem, a helyükben nálam sem lenne prioritás a Via Baltica, amíg pl. az S7 egy szakaszán (Krakkótól északra) még a környezetvédelmi engedély sincs kiadva. A Varsó-kelet hiánya viszont tényleg eléggé cikornya.

Előzmény: dimelo (41239)
puntooo Creative Commons License 2018.10.07 0 0 41242

elbújtatva Debrecen megalomán céljait

 

Ezt részleteznéd? Ép -az Általad is folyamatosan panaszolt- az M4 késlekedésében is jelen van, ami miatt a debrecenieknek elvetettség érzése volt sokáig. Az utolsó főutas városok között volt, amelyik elkerülőt kapott. Néhány kilométernyire levő alvóvárosai -Józsa (ami városrész) és Mikepércs máig nem kaptak 4 sávos utat. -Az elkerülő is túl  nagy távolságra épült meg Debrecentől. -Korábban már lemarháztak itt érte, de pláne a déli iparnegyed után a a Gázvezeték utca kiépítése is kevés lesz, pedig a keleti városrészbe a belváros elkerülésével tudna nagyobb forgalmat elvezetni.    

Előzmény: dimelo (41232)
RadiX Creative Commons License 2018.10.07 0 0 41241

Úgy lehetett volna gyorsabban építeni, ha elkezdik pár évvel hamarabb, Pest felől folyamatosan. Akkor a pár éve megépült darabkákat sem kellene újjáépíteni megint. Emlékszel arra, Irsánál az a 4 kilométer hány évig épülgetett? Ahhoz képest most normálisan haladnak szerintem.

 

A 40-es korlátozás ott van, ahol sávelhúzás van a pillérek mellett, de tényleg nem tartja be senki, ahogy a 60-at se. Jó lenne olyan országban élni, ahol a jogkövetés a norma, de az biztosan nem holnap kezdődik.

Előzmény: Dudari (41240)
Dudari Creative Commons License 2018.10.07 0 0 41240

https://www.google.com/amp/s/hu.euronews.com/amp/2018/10/04/oriasi-europai-hitel-magyarorszagnak

 

M4, M6, M8 autópályákra, sőt az M30 ra is jut majd a hitelből....

M4 est szoktam rendszeresen használni Albertirsa, Ceglédbercel, ill. Abony Kelet (Újszászi elág) között.

Nem hiszem, hogy nem lehetne valamivel gyorsabban építeni.

Tele van 60 km/h korlátozással néha 1-1 darab 40 km/h is ki van tűzve, e miatt ha szabályosan közlekedsz a roman személyautók, kisteherautók néha kamionok is majd letolnak az útról, meg életveszélyesen előznek ott ahol 2x1 sáv van.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!