Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2018.08.03 0 0 40599

Ez örvendetes, de az lesz majd az igazi, ha 20-30 év múlva az M4 a 4-essel párhuzamosan elkészül és Budapesttől szinte nyílegyenesen délkelet felé tart majd az út, nem pedig egy hatalmas kunkort leírva elindul északkelet felé, majd nagy kanyart véve délkeleti irányba. (M3-M35) Mondjuk ez is jobb mint a semmi.

A meglévő utakra is jó lenne ha többet lehetne költeni. Nekem az a meglátásom, hogy az ezekre fordított összeg még az állagmegóvásra sem elég, nemhogy az útminőség javítására.

trizs77 Creative Commons License 2018.08.03 0 1 40598

 

 

 

Közel 200 millió eurót (64 milliárd forintot) ad a Berettyóújfalu és Debrecen közötti autópálya-szakasz építésére az Európai Unió, a beruházást a Kohéziós Alapból támogatják.

 

 

Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint a tervezett fejlesztés nyomán Debrecenből is elérhetővé válik a Budapesttől a román határig húzódó M4-es autópálya, amelynek kiépítéséhez májusban 265 millió euró (nagyjából 82 milliárd forint) finanszírozást hagyott jóvá az EU.

 

Az útszakasz része a transzeurópai központi közlekedési hálózatnak (RTE-T), és a támogatásból nem csak az út megépítésére jut pénz, de a szükséges infrastruktúrák (hidak, átjárók stb.) kialakítására is – írja közleményében az Európai Bizottság.

T-boy01 Creative Commons License 2018.08.03 0 0 40597

Az A3 után a E60 ön mit érdemes megnézni átutazóban Sepsiszentgyörgy felé?

Előzmény: troglodita (40578)
NAR Creative Commons License 2018.08.03 0 0 40596

A román autópályákon már van rendes pihenő és benzinkút? Amikor arra jártam, a pihenőkben volt 2 konténer meg 2 töltőpisztoly és annyi...

Előzmény: troglodita (40578)
NAR Creative Commons License 2018.08.03 0 0 40595

"Egyelőre nem épül kétszer kétsávos autóút, viszont a településeket, így Pilisvörösvár elkerülését meg kellene oldani. Ha elkészül az R11-es, a teherforgalom jelentős része azon bonyolódhat le, továbbá tervezzük az M0-s északi szektorának a megépítését, ami jelentősen javítja a közlekedést a térségben."

 


Ez nagyszerű, de szerintem a Pilisvörösváron keresztül haladó forgalom 95%-a Budapestre megy, az R11 meg az M0 ezen nagyjából semmit nem segít. Mondjuk elkerülőt építeni nem egyszerű arrafelé, a domboldalak meredekek...

Előzmény: M tiszteletes (40590)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.03 0 0 40594

ismerve a kormányt 2022-re autóút visz Esztergomba....

 

 

 

Úgy legyen.

Előzmény: M tiszteletes (40593)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.08.03 0 0 40593

gondolom nem csak írsz, olvasol is...

tervezés alatt van... hogy merre is menjen..

 

de te is olyasmiről írsz, ami még nincs...

Amúgy ha meg is épülne, a magyar oldalon a 10-es útra vezetnénk rá az észak-déli forgalmat?

 

egy feltételeen épülő útról beszélünk te is én is.

ennyi.

ismerve a kormányt 2022-re autóút visz Esztergomba....

 

Előzmény: trizs77 (40591)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.08.03 0 2 40592

MIközben keresgettem az R11-es, ami M11-es lesz, hiszen megszünt a sosem volt R-es jelzés.. találtam ezt, ami nekem új.

 

https://pilispark.hu/hirek/

 

Solymár képviselő-testülete 2017. október 25-én határozatot hozott, hogy kész hozzáigazítani a szabályozási tervét az M0 autóút nyomvonalához, így a település jegyzője már kiadhatja az M0 autóút 11-es út és 10-es út közötti szakaszának építéséhez szükséges szakhatósági hozzájárulást. A NIF Zrt. a beruházáshoz kapcsolódva közlekedésbiztonsági fejlesztéseket végez majd a település útjain. Az új út várhatóan 2020-ra készül el.

 

 

 

a Magyar építők is új esztergomi Duna hídat vízionál..

https://magyarepitok.hu/utepites/2017/06/a-megvalosithatosagi-tanulmany-donti-el-az-r11-es-esztergomi-vegpontjat

A megvalósíthatósági tanulmány feladata eldönteni, hogy a gyorsút a 117-es főút és a 1117-es út csomópontjában, vagy a 117-es és a 111-es főút csomópontjában (Dorog határában), vagy az 1117-es úton az Ipari Park irányában érjen véget.

A megvalósíthatósági tanulmányt és a többi dokumentációt el kell készíteni az R11-es tovább vezetésére is Esztergomtól a 11-es főútig. A tovább vezetésnél figyelembe kell venni a későbbiekben esetlegesen megvalósuló új esztergomi Duna-híd helyét és a meglévő Esztergom-Párkány teherkomp megközelítését.

trizs77 Creative Commons License 2018.08.03 -1 0 40591

Legalább 3 méter földmunka elkészült már belőle ?

Előzmény: M tiszteletes (40590)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.08.03 0 1 40590

Esztergom-Léva

 

az R11-es pont erre lesz, nem? 

amit már terveznek és várhatóan 2021-ben el is készülhet

 

Az R11 gyorsutat az új Bicske, Mány M1 autópálya csomóponttól indulva, Zsámbékot, Tököt, Perbált és Tinnyét nyugatról elkerülve kell megtervezni, a 10-es számú főutat és Budapest-Esztergom vasútvonalat külön szintben keresztezve. Tovább haladva a nyomvonal a 117. sz. főút 2×2 sávos bővítésével éri el Esztergomot. A tervezendő 2×2 sávos gyorsút becsült hossza: 32 km.

 

http://dorogimedence.hu/index.php/2018/01/12/elkezdodhet-az-r11-es-gyorsforgalmi-ut-tervezese/

 

 

http://gyermely.hu/public/r11-es-gyorsforgalmi-ut/

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/01/kiderult-ki-tervezi-meg-a-gyorsutat-esztergom-es-az-m1-kozott

 

http://magyarhirlap.hu/cikk/115018/Volner_Pal_Fontos_a_hazai_gyorsforgalmi_utak_epitese

a lényeget áthozom:

– Készül a környezetvédelmi hatástanulmány, s megkezdődött a tervezés és az építkezés előkészítése is. A költségvetés erre 9,3 mil­liárd forintot ad, időarányosan 2018-ban ezt a pénzt le tudjuk hívni. Az R11-es út a tervek szerint nagyjából százmilliárd forintért épül, és várhatóan 2021-ben el is készülhet. A kétszer kétsávos új utat Esztergomnál kezdik építeni, és Bicske környékén lesz a másik végpontja. Nemcsak Esztergom, hanem a térség települései számára is fontos, hiszen feltárja a gazdasági lehetőségeket, és a lakott területek elkerülésével lehet ipari parkokat általa megközelíteni. Így például könnyebben lesz megközelíthető Dorog, Tát, vagy Nyergesújfalu térsége.

 

– Lehet számítani a 10-es főút négysávosítására?

– Egyelőre nem épül kétszer kétsávos autóút, viszont a településeket, így Pilisvörösvár elkerülését meg kellene oldani. Ha elkészül az R11-es, a teherforgalom jelentős része azon bonyolódhat le, továbbá tervezzük az M0-s északi szektorának a megépítését, ami jelentősen javítja a közlekedést a térségben.

 

 

http://www.esztergom.hu/index.php/main/page/cikk/esztergom-bekapcsolodik-europa-kozuti-rendszerebe-4852

 

Innen is kiemeltem alényeget:

 

Így 2016 végén bejelentették, hogy a nyugati nyomvonal valósul meg, ezzel együtt az építkezés befejezésének időpontja is kitolódott 2019-ről 2022-re.

Esztergomban a 110 kilométeres sebességet biztosító 2x2 sávos útnak a két változatát is bemutatták a tervezők. Jelenleg egy rövidebb 33 km-es és egy hosszabb 37 kilométeres nyomvonalat szondáztatnak az önkormányzatok szakembereivel és a civilekkel.

Az R11-es a felvidéki, páneurópai folyosó fontos eleme is lesz, mely a teherkompnál újabb esztergomi híd építését is fogja eredményezni a távoli jövőben. (Szlovákia felé - Komárom után - újabb belvárost elkerülő híd is fog épülni.)

 

A távlati tervekben az északi közlekedési folyosó mellett az M7 irányában is tervezik a folytatását az R11-esnek. A 811-es főút által kijelölt déli irány Bicske-Tatabányától ugyanis Székesfehérvár felé vezet. Így a 3 kiemelt gépipari központot kötik majd össze az új gyorsforgalmi tengellyel.

 

Előzmény: trizs77 (40588)
troglodita Creative Commons License 2018.08.03 0 1 40589

Igen, az a Hatod, Szászhermányból csak azért is Sepsiszentgyörgy felé mentem haza, hogy idén is megjárjam legalább egyszer ;-)

Brassó elkerülő: őszintén szólva én csak a helységneveket figyeltem, meg a navigációt, a túl sok tábla egyszerűen túlcsordul az agyamon...

Nagylak: hát vagy Battonya, vagy Kiszombor lesz ebből ezek után, mert minden évben megszívjuk, hogy amit nyerünk az autópályán, az elvesztegetjük az átkelésnél...

Alagút: bizony, 340 méteres, de nem fúrták, hanem kiásták a domboldalt, majd lefedték, hogy ne vigye el az autópályát a földcsuszamlás. Aztán kicsit odébb, Ecsellőnél (Aciliu) egy 1100 méteres viadukt is van ;-)

Előzmény: radio100jozsi (40585)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.03 -1 1 40588

Kapálózhatunk.

Jogunk.

 

Sőőőt.

Meg is építhetjük ha fussssssa?

 

A 21-es már több mint 10 éve épül.

Még nincs kész.

Még lesz vagy 5 év mire elkészül(ne) Somoskőújfaluig.

 

 

------------------------------------------------

 

Ha a VÁC észak-Katalinpuszta-Rétság-Dpalán-Parrassa útvonalat (2-es út) akarjuk megépíteni 2x2 sávosra, tehetjük.

Jogunk.

De tudni kell, hogy ezen a vonalon a domborzati szorzó minimum kettes,  de lehet, hogy hármas.

Tehát nem biztos, hogy kijön 5 milliárdból kilóméterenként.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

más

 

Esztergom-Léva

 

A komáromi új híd megépítéséhez kellett kb. 26-27 év.

Tőle keletre, Esztergomtól nyugatra egy újabb Duna híd megépítésére kisebb az esély, mint hogy Te, szeptemberben 4-szer nyered meg a lottó ötöst.

 

Amúgy ha meg is épülne, a magyar oldalon a 10-es útra vezetnénk rá az észak-déli forgalmat?

 

 

 

Előzmény: adiaboli (40587)
adiaboli Creative Commons License 2018.08.03 0 0 40587

1. Elég baj, ha nem kapálózunk. Még tovább akarjuk terhelni az M3-at Hatvan és Budapest között?

2. A Budapest - Esztergom - Léva - R1 ebben a csörtében (ha ez tényleg így áll) fel sem merül?

 

 

Előzmény: trizs77 (40586)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.03 -1 1 40586

Valóban felvetődött az utóbbi egyeztetéseken (jók az újságíró fülesei), hogy a Rétság-Ipolyság útirány helyett, a Losonc-Fülek-Nagyromhány-Karancskeszi-Kotyháza irányt kell(ene) fejleszteni.

 

A Szlovákok szempontjából ez érthető, hisz így kb. 20 km "gyorsforgalmi" úr megépítésével megvan az egyik észa-déli EU út szlovák szakasza.

 

Magyarország se kapálózik nagyon, hisz a 21-es odáig (Kotyháza) így is úgy is elkészül, és kimaradna a Starján városi áttörés (ami drága) és nekünk is elég lenne +30 km új út.

 

Ráadásul az említett útvonal domborzata, kellemesebb útépítő szempontból, mint a Katalinpusztai vagy a Somos-Sátoros útirány.

 

Döntés nincs, nem is lehet még.

Ez inkább egy gondolkodjunk együtt az olcsóbb de megfelelő megoldás felé című felvetés.

 

 

 

 

radio100jozsi Creative Commons License 2018.08.02 0 1 40585

Baróton én is áthaladtam, mikor kedden Pürkerecről (Brassó mellet) átcuccoltunk Székelyszentlélekre, és Sepsiszentgyörgy után Málnásfürdőnél a 122-es úton mentünk Barótig, majd a 131-137-esen Székelyudvarhely felé. A 122-es is betonos út volt, aztán a szerpentinen volt macskaköves rész, tarkítva felmart "kockákkal", amit kerülgetni kelet.

 

Brassón az elkerülőn mentetek? Ott is volt egy érdekes rész, ahol a táblák, és a felfestés még olyan volt, mint ha még csak fél oldalon lenne meg a 2 sáv kétirányú forgalomnak, miközben már beton elválasztósan 2*2 sávon működött az út.

 

A1-en még ami meglepet, hogy volt alagút is, nem tudtam erről, illetve előtte a leállósávban kialakított elég szűkös kapaszkodó sáv, amit láthatóan utólag jelöltek így ki, mármnit nem tűnik tervezett megoldásnak.

 

Még a Nagylaki határdugó kapcsán lehet alternatíva még Temesvárnál lemenni az A1-ről, és a 6-as főúton Kiszombor felé átjönni, majd Makónál fel az M43-ra, de itt még a gond, hogy Temesvár elkerülőből egy kcisike még hiányzik, hogy a 6-os főút teljesen megkerülhesse a várost.

 

 

Előzmény: troglodita (40578)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.08.02 0 1 40584

Érdekes, M2-es Vácnál vége is szakadna akkor:

 

Az autópálya-építésekről megtudhatjuk, hogy Szlovákiával nézeteltérésünk van az M2-es út északi folytatását illetően: Magyarország Rétságon és Ipolyságon át szeretné megvalósítani ezt az összeköttetést – merthogy a nemzetközi közlekedési folyosó papíron Rétságon át halad –, ellenben Szlovákia egyre inkább a Zólyom–Losonc–Salgótarján irányra kacsintgat. Olyannyira, hogy mi is kezdjük egyre kedvezőtlenebbnek tekinteni a Vác és Ipolyság közötti terepviszonyokat – ki tudja, talán még az is elképzelhető, hogy Szendehely-Katalinpuszta lakói egy szép reggel nem fognak arra ébredni, hogy gigantikus viadukt feszül a falu felett. Salgótarján és térsége nem annyira fényes jövőképének pedig nyilván jót tenne az alternatív útirány, de nem várhatjuk el az útépítőktől, hogy területfejlesztési kérdésekkel foglalkozanak az aszfalt helyett.

 

http://iho.hu/hir/mennyisegi-szemlelet-huszeves-lozungokkal-180802

troglodita Creative Commons License 2018.08.02 0 0 40583

szerencsére nem járok arra, szóval erre nem is gondoltam, pedig olvastam róla ;-)

Előzmény: M tiszteletes (40582)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.08.02 0 0 40582

Könyves Kálmán: legnagyobb döbbenetemre este kilenckor is jó tömött...

 

gondolom mindenki aki csak teheti elkerüli az M0-ást, mióta neki álltak eszkábálni rajta 2 hete, 2 évig...

 

https://24.hu/belfold/2018/07/12/m0-s-autout-felujitas-savlezaras/

 

 

http://www.automotor.hu/hirek/ket-evig-lesz-forgalomkorlatozas-az-m0-deli-szakaszan/

 

Előzmény: troglodita (40578)
NAR Creative Commons License 2018.08.02 0 0 40581

"Azért gondoljátok bele, milyen meglepetés, hogy 70-es táblázású nyíl egyenes 2 sávos középen betonelemmel elválasztott főúton a semmiből elsőbbségadási tábla, és fordulnak be az autók. "

 

Ezt az angolok durvábban nyomják, itt pl. 70 mérföld/óra a sebességhatár, ezzel lehet bezuhanni a körforgalomba, ahol még elsőbbségadási tábla sincs, csak néhányszáz méterrel korábban egy körforgalomra figyelmeztető tábla kiegészítve egy "reduce speed now" táblával.

Előzmény: radio100jozsi (40577)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.08.02 0 1 40580

Nyilatkozat ígéretekkel, de számon kérhető határidők nélkül:

https://magyaridok.hu/gazdasag/ugyanazzal-a-jeggyel-vonaton-buszon-metron-3349634/

troglodita Creative Commons License 2018.08.02 0 0 40579

Igen, azok - teljesen meglepő módon - körforgalmak akarnak lenni. Ki is vannak táblázva, de valóban fura, mikor egy 2 méter sugarú, műanyag izékből kirakott körforgalomban halad az ember ;-)))

Előzmény: radio100jozsi (40577)
troglodita Creative Commons License 2018.08.02 0 1 40578

Akkor nagyjából egyszerre és ugyanott jártunk, igaz, én csak 1835-öt autóztam ;-) Az én tapasztalataim:

M3 vasárnap reggel: kellemes volt, laza forgalommal, végig felhők alatt, tökéletes élmény.

M35: a legnagyobb veszélye, hogy mindenféle forgalmi ingerek hiányában az ember egyszeszűen elalszik és felmászik a kerítésre 130-al... Fura az elkerülő (354) és a Kishegyesi út közötti forgalmi pálya tobzódás, ha már, akkor miért nem a 4-esig van ez így?

481: Itt is érzek némi szervizút felesleget, de biztosan van értelme...

47 és 42: elfogadható, nem túl nagy forgalommal, de hát vasárnap reggel volt.

Ártánd-Bors: 15 mp-es megállással abszolváltuk, ránéztek a személyikre, intettek, mi mentünk rovignetát venni s pisilni ;-)

Nagyváradi elkerülő: mióta megépültek a felüljárók is rajta egészen kellemes, a vonalvezetése ugyan eléggé fura, de legalább van és használható.

Királyhágó, aztán tovább az A3-ig: laza autózás, vasárnapi forgalomban

A3: a felhajtóját nem győzöm csodálni, az ember tíz percig kering rajta, míg végül célegyenesbe ér, közben megcsodálhattuk az épülő Szamos hidat is.

Aranyoslóna-Marosvásárhely: tiszta idegbaj, mintha hirtelen ötször annyi autó lenne itt, mint volt eddig összesen, gondolom ebbe beleszámít az épp rokoni ebédre sietők hada is, de nagyon kéne itt az A3 folyatása, ami épülget, sok-sok Strabagos munkagépet láttunk, munkavégzést ellenben nem nagyon.

Marosvásárhely-Barót: ez már kedden volt, mérsékelt, de nem tűrhetetlen forgalomban. A navigáció ugyan tud rövidebb utat is, de mi az E60-on mentünk, mert a család érzékenyebb gyomrú egyedei nem igazán bírják a szűk szerpentinezést...

Prahova völgye: E60 tovább, Sinaiáig. Menet jól haladtunk, de ellenkező irányba már be volt állta rendesen a forgalom, ami délutánig ki is tartott. Nem csoda, rendkívül sok autó, szinte sehol egy kanyarodó sáv, mindenki megy, ahogy tud, ha nem engednek el a szembejövők, akkor az egész sor megáll és vár... Nagy kérdés, hogy az A3 folytatása, ha valaha meg is épül, mit tud ebből levenni, mert van ugyan tranzitforgalom is, de a célforgalom sem éppen elhanyagolható...

Hazafelé Nagyszebenig sima országút, jó erős forgalommal, útjavítással feldobva a hangulatot, abból a fajtából, hogy az aszfaltozó gép előtt már vagy 20 km-en fel van marva a javításra váró kátyú, volt rendesen szlalomozás 80-al, néhol záróvonalon is át.

A1: a vicces sávelfogyós táblát én is nagyon élveztem, csak néztem ki a fejemből, hogy mi a nagy veszély, de aztán elmúlt. A javítások valóban eléggé viccesre sikerültek, mintha Jani bá' egy lapáttal meglapogatta volna a kátyúban a friss aszfaltot, oszt jó lesz az... A belső sáv az elválasztó műanyag lapátok optikai vibrálása miatt nagyon fárasztó, mindenki spurizik is ki a szélsőbe rendesen előzés után.

Dévától maradtunk a Maros völgyében, mérsékelt forgalomban, néhol még előzni is sikerült, de nem volt vészes. Túl nagy mozgást nem láttunk az autópályán, Marosillyénél a felüljáró elkészült, de lóg a levegőben, Marossolymosnál meg nem pontosan értem, hogyan is lesz összedolgozva a készülő rész a régivel, mert a mostani le- és feljáró eléggé útban van.

Aradon benéztünk a városban, az elkerülőjét messzire elkerülöm, mióta egyszer volt szerencsém kipróbálni, ha az első körforgalomnál délnek indulsz, relatív könnyű ráállni a Temesvárra vezető útra, ami előbb vagy utóbb elvezet az autópályáig. Az A11-A1 csomópont valóban vicces, A11 belátható időn belül nem lesz, ehhez képest egy kisebb megye teljes úthálózatára elegendő beton és aszfalt került ide beépítésre, az összevissza kacskaringózás jegyében.

Nagylak: teljes káosz és gyalázat, mindenki összevissza mászkál egyik sávból  a másikba, nem lehet tudni, hogy végül hány kapuhoz lehet beállni. A románok nem csináltak nagy ügyet a kilépésből, a magyar tányérsapkás ellenben minden autónak megnézte, hogy működnek-e az irányjelzői, autószállító bolgárokat inzultáltak satöbbi. Másféle óra céltalan álldogálás a legnagyobb  melegben, köszönjük.

M43: gyér forgalom, rohadt melegben, szerencsére nem tart túl sokáig.

Szegeden gyors rokonlátogatás ;-)

M5: a nyílegyenes vonalvezetése miatt nekem nagyon fárasztó, örökké csak ásítozom rajta. Vicces, hogy a sávelterelések folyamatosan jelen voltak, miközben munkát már sehol nem végeztek. Értem én, hogy másnap újrakezdik, de akkor is idegesítő szembe menni a forgalommal a szembejövők belső sávján, miközben a sövény túloldalán abszolút nem történik semmi...

Könyves Kálmán: legnagyobb döbbenetemre este kilenckor is jó tömött...

Előzmény: radio100jozsi (40576)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.08.01 0 1 40577

Még egy érdekesség, azaz amikor a 2 sávos egyenesen vezető főúton kell elsőbbséget adni. Déva előtt a 2*2 sávos 7-es úton mindkét irányban van ilyen rész, ahol a visszafordító sávnak van elsőbbsége. Az ok, hogy az A1 átkötésnél nem csináltak keresztbe áthajtási lehetőséget, hanem csak jobbra lehet haladni, majd a főúton visszafordulni. Erre van az, hogy a visszafordulóknak van elsőbbsége. Azért gondoljátok bele, milyen meglepetés, hogy 70-es táblázású nyíl egyenes 2 sávos középen betonelemmel elválasztott főúton a semmiből elsőbbségadási tábla, és fordulnak be az autók. 

 

Hasonlóan érdekes az 1-es úton Brassó után Sinaia településen, ahol az egyenesen haladó főútnak van stop táblája, és a régi városi útnak van elsőbbsége. Itt voltak fékcsikorgások, és én is inkább lassítottam, és körbenéztem, mikor a városból, számomra elsőbbséget jelentő útról hajtottam ki a főútra. Amúgy hatalmas, és mondhatni egyetlen dugót itt láttuk múlt vasárnap délután, mikor a 71-es főútról jövet az 1-esre fordultunk Brassónak. Ekkor Bukarest felé két sávon legalább 10 km-es dugó volt, nem tudom milyen okból, de hatalmas volt az biztos.

Előzmény: radio100jozsi (40576)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.08.01 0 1 40576

Erdélyi 9 napos nyaralás, 2550 km autókázással (ebben Bp-Nagylak oda-vissza is benne van).

 

- M5-ös: szerintem hazánk legjobb minőségű aszfaltos autópályája, nincs toldozás, foldozás, hanem több km. szakaszokon folyamatosan cserélik az aszfalt szőnyeget. Annak ellenére, mennyi kamion jár arra, még is tökéletes az aszfalt végig.

- M43-as, hát meglepően kezd amortizálódni, tele van már foltozott részekkel, és hullámos szakaszokkal.

- Erdélyben a fő meglepetés, hogy mennyire jók az utak, sőt szélesek, és simák. Persze vannak kritikus szakaszok, de arányában itthon sokkal rosszabbak az utak. Falukban földes úttal nem találkoztam, ahol nem volt aszfalt, ott murvás, vagy kavicsos utak voltak. Persze azért voltak meglepő részek, ahol elég rendesen meg volt csúszva az út, pl. Korond és Székelyszentlélek közötti főúton. Na meg voltak betonos utak is. A döbbenet a Sepsibükkszádról a Szent Anna tó leágazóig vezető földút, néha macskaköves résszel kiegészítve. Bezzeg utána Kézdivásárhely felé már beton út van, ami tűrhető állapotú. A vasúti átjárók viszont többségében botrányosan rosszak voltak, a döbbenet az Aradi elkerülőn volt, ahol az egyiknél láthatóan épülget a felüljáró, a másiknál viszont jó ideje ott áll félbehagyott torzóként.

A lényeg, hogy megelégedéssel haladtam Erdélyben, semmivel sem volt rosszabb az útviszony, mint hazánkban, sőt sokkal jobb volt.

- Autópályák: Érzésre szerintem szűkebbek a sávok, mint itthon, főleg a belső sáv mellett éreztem a korlát közelségét. Nagylak-Arad rész az kiváló állapotú, de utána főleg Temesvártól már elég toldozott, foldozott. Viszont a legrosszabb az Szászsebes-Nagyszeben szakasz, a híddilatációk problémásak, valamint jókora semmiből előbukkanó kátyúk tarkítják az utat. Nem beszélve itt is a sok toldozásról, foltozásról. Kifelé Aradtól Déváig a 7-es főúton mentünk, mert betértünk pár látnivalóhoz, visszafelé viszont a 68A-n a pálya felé. Ez utóbbi nagyon leamortizált út már, a sok autó miatt, infrastruktúrában nem egy autópálya átkötésre van tervezve. Bár úgy vettem ki, hogy a kamionok a -20 km miatt inkább a 7-es főút felé haladnak. 

 

Meglepetés város: Brassó! Alig van lámpa a 230 ezres városban, viszont tele van 2-3 sávos körforgalmi csomópontokkal. Sőt sok városban van már több sávos körforgalmi csomóponti megoldás. Elsőnek kicsit bizonytalan voltam, de pár nap alatt simán felvettem az ottani ritmust, és a reggeli, délutáni csúcsban semmi dugó nélkül lehetett a városban közlekedni. Elsőnek fura vaolt a balra indexelés a behajtáskor, és egészen addig indexelve, míg a következő kihajtóig, ahonnan már jobbra indexelve jelezni kell az ottani kihajtást. Simán ment a 3 sávban a legbelsőbe be, és kihajtás. Mert ez volt a másik furaság, hogy a legbelső sávon beérve a körforgalomban is a legbelsőben haladsz, majd onnan haladsz ki a másik több sávos útra.  Mindenki figyel kihajtáskor, hogy a mellettem lévőnek mi a szándéka (tovább megy-e vagy kihajt). Nagyon rugalmasan, jó ritmusban megy a forgalom, ami számomra döbbenet volt, hogy a Románok fejlettebb közlekedési kultúrával rendelkeznek ezen a téren? Nálunk képtelenek több sávos körforgalmi csomópontot használni az autósok.

Ami még érdekes volt, és ez Sepsziszentgyörgyön is megoldás, hogy több sávos úton a zebra előtt és után fekvőrendőrök. Meg is lepődtem, de úgy látszik a gyalogosok biztonságát így lehet biztosítani.

 

Minden híreszteléssel ellentétben én biztonságosan érzetem az autós közlekedést. Persze alap, hogy ha 100-al mész (pl. az E utakon ennyi a sebességhatár is), akkor is majd mindenki megelőz, na meg 90-nél a kamion letol, na meg településen 70-80 az alap. De valahogy még is van egy ritmusa a dolgoknak, és figyelmesség, sokkalta kevésbé agresszív a vezetési stílus, mint hazánkban. A táblák persze sok esetben csak felesleges dolgok, azaz 70-es feloldó, de nem is volt 70-es korlátozás, vagy egy oszlopon egymás alatt előzni tilos és az előzni feloldóval, autópályán építkezés miatt megszűnő belső sáv, miközben sehol nincs ilyen korlátozás. Azaz a táblák sok esetben csak tájékoztató jellegűek. Viszont egyetlen alkalommal sem volt olyan, hogy mondjuk szemből úgy előztek volna, hogy veszélyeztettek volna. Ja és nem dudálnak le, nem mutogatnak, ha valaki siet, akkor nem erőszakoskodol vele, hagyod, had menjen, és ennyi. 

 

Érdekes csomópont még Aradnál, hogy nem az A1-es a fő irány, hanem Nagyszeben felől az A11-es Aradnak, emiatt aztán elég fura csomóponti ágak vannak akár az A1 folytatásában, akár Nagylak felől az A1-ről az A11-re Aradnak fordulva.

 

A távolságok viszont tényleg relatíve nagyok, főleg a faluknak, és a sok kanyargós, szerpentin útnak hála, így az autópályák tényleg fontos elemei lennének a rendszernek, de az is biztos, ha megépülnek, akkor biztos nagyobb arányban fog megindulni a turizmus Erdélyben. Már most is érzékelhető volt a Szász területeken, hogy a Németek befektetnek a turizmusban. Persze az is jó lenne, ha nem lenne határátkelés már, mert vasárnap az 1,5 óra átkelés délután Nagylaknál az elég dúrva volt. Odafelé szombat délelőtt csak fél óra volt a sor.

 

M5-M43 Szerbia, vagy Románia: Meglepetés volt vasárnap hazafelé, hogy míg az M43-ason "hömpölygött" az autó áradat az M5-re, addig Röszke felől egyetlen autónak sem volt nyoma az M43-as becsatlakozásánál.

radio100jozsi Creative Commons License 2018.08.01 0 0 40575

De időben hosszabb, főleg a botrányos aradi elkerülő okán. Az életveszélyes kamionokról már nem is beszélve.

Előzmény: troglodita (40570)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.08.01 0 0 40574

(hegy) Csúcsok,   az én térképemre oda van írva.

Előzmény: berva1 (40573)
berva1 Creative Commons License 2018.08.01 0 0 40573

Nem ismertem ezt a térképet. Jó, hogy a tervezett nyomvonalak is fent vannak! 

Mik azok a bordó háromszögek a térképen?

Előzmény: adiaboli (40572)
adiaboli Creative Commons License 2018.08.01 0 1 40572

Ugyancsak az elmúlt napok kárpát-medencei történése: https://www.openstreetmap.org/#map=14/45.8940/16.5677

 

troglodita Creative Commons License 2018.08.01 0 2 40571

Ez a dicső helyzet jelenleg:

Előzmény: troglodita (40570)
troglodita Creative Commons License 2018.08.01 0 1 40570

Aranyosgyéresig (Campia Turzii), nem Tordáig, a kicsike hiányzó rész az A1-böl meg egyrészt két nagyobb szakaszból áll: Marossolymos-Marosillye, Marosillye-Marzsina, ebből az első jó eséllyes jövőre elkészúl, a második viszont nehéz terepen, vadátjáróval/alagúttal tarkított szakasz lesz, teljesen bizonytalan határidőkkel. TegnP jöttem arrafelé, de inkább maradtam végig a Maros völgyében, az legalább szép és rövidebb is...

Előzmény: sirdavegd (40559)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!