Az a helyzet, hogy a Mylord volt az első, azonban ez még nem működött, úgymondván béta-, vagy tesztváltozat volt. Ma voltam egy törifelvételin, ott hallottam!
Te olyan setét vagy, hogy a néger farka hozzád képest neoncső!
Nemzetközi vasútbarát fórum szerint az első mozdony a Blucher volt, míg a második a Wellington.
Mylordot senki sem említ.
Az a Stockton-Darlington gép (1825) pedig nem Locomotive, hanem Locomotion!!!
Szóval, ha nem vágod annyira a témát, akkor legózz tovább, de ne idegeld fel a vasútbarátokat!
In 1813 Stephenson became aware of attempts by William Hedley and Timothy Hackworth, at Wylam Colliery, to develop a locomotive. Stephenson successfully convinced his colliery manager, Nicholas Wood, his to allow him to try to produce a steam-powered machine. By 1814 he had constructed a locomotive that could pull thirty tons up a hill at 4 mph. Stephenson called his locomotive, THE BLUTCHER, and like other machines made at this time, it had two vertical cylinders let into the boiler, from the pistons of which rods drove the gears.
Where Stephenson's locomotive differed from those produced by John Blenkinsop, William Hedley and Timothy Hackworth, was that the gears did not drive the rack pinions but the flanged wheels.The Blutcher was the first successful flanged-wheel adhesion locomotive. Stephenson continued to try and improve his locomotive and in 1815 he changed the design so that the connecting rods drove the wheels directly. These wheels were coupled together by a chain. Over the next five years Stephenson built sixteen engines at Killingworth. Most of these were used locally but some were produced for the Duke of Portland's wagonway from Kilmarnock to Troon.
Nekem nagyot esett a szemembe a műsor ezután a mozdonyos dolog után.
Ugyanis én is hangosan esküdöztam a Rocket-re.
De ami a vicc az egészben, hogy rögtön megtámadtam az eset után a kedvenc feltalálós könyvemet, ami azért nem a kiskegyed info szintjén mozog és ott mit látok?
Stephenson első gőzmozdonya 1814 júl.25-én mutatkozott be...melyet Blücher névre kereszteltek.
Holnapután felvételizek ebből a Dzsordzsi fiúból (is). :-))))))))))))))))))))))))))))))
Tök jó volt a mai adás! Az RTLKlub ÚJ kultuszműsorát köszönthetjük benne! (a Heti Hetes mellett, természetesen)
Az első gőzmasina lehet h. telleg a Mylord volt, mert a Rocket kb az xedik lehetett.
Ezze nyert az oreg valami versenyt ezernyoccazhuszonkilencbe...
Naja, aki ma 1814ota epitget ilyeneket, annak konnyu... :)
"Természetesen"?!
B*ssza meg a sok gügyögést!!!
Ehh. Elképzelem..."Áltiban tanultunk Stefi mozdijáról..."
Már bocsánat, de ettől nagyon moroghatnékom van, még ha madártárs is írja.
1781-1848, English engineer and locomotive builder. He created a traveling engine to haul coal (1814) and the first LOCOMOTIVE using the steam blast (1815). His locomotive Rocket won an 1829 contest and was used on the Liverpool-Manchester Railway.
--
No comment
Kisse ciki hogy nem neznek egy musorban utanna ilyesminek
A tegnapi legyen ön is milliomos nevű vetélkedőben elhangzott kérdés válasza-Mylord-nekem gyanús. Én úgy tudom, hogy az első mozdony neve Rocket volt! Több tankönyv így említi.
Mi az igazság??? :-)