A csomagtartónál munkahenger zárja be. Nyitás után nagyon lassan látszik h mozdul a munkahenger ellenkező irányba és bezár. Nem teljesen ertem miért. A porvedőnek kellene pozícióban tartani? Mert az teljesen átszkadadt.
Köszi. Van a közelemben elektronikai bolt. Holnap lesz időm elugrani a tranzisztorért.
Igen, az egy zéner dióda. Az védő diódának van betéve a kimenetre, és azt diódát jónak mértem. Kivett tranzisztorral nem világított a visszajelző, szóval tuti nem az okozza a hibát nálam.
Bocsi, a dióda nem 1N4148, kiforrasztottam a panelból és ha jól kiolvastam akkor az BZX55C zener dióda lesz, ha netalán az is rossz lenne a panelodban.
Én is utánanéztem volna az IC-nek és nincs róla fent adatlap a neten. Ami nálam van műszeregység abban újszerűbb a panel és alkatrészei, tranzisztornak BC337 szerepel ilyenem van itthon készleten, dobtam volna neked egyet ha a közelben lennél (20 forintos tétel). Az az egy szem dióda pedig talán 1N4148 lehet az én panelemen, egy sima egyenirányító, de mérget nem veszek rá.
Szemre jók voltak a forrasztások, de azért tettem egy próbát az újraforrasztással. Az nem segített. Végig mértem az alkatrészeket, az elko-n teljesen jó értéket mértem. Azért bisztos ami biztos kicserélem. Ami viszont biztosan rossz az pont a visszajelző izzót kapcsoló tranzisztor. Ha minden jól megy holnap sikerül beszereznem, és hétvégén már látni fogom, hogy jó lett-e vagy van még más baja is. Ha nem sikerül, akkor tényleg nem marad más mint a csere, mert sajnos az IC-ről nem találok semmi infót. Ez esetben keresni foglak a donor nyák ügyében.
Köszi. Ha tényleg így működik, akkor viszont nem értem mit csinál a műszeregységben a képen látható elektronika. Majd rámérek beindítás után is, a olaj szint szenzorra és akkor kiderül.
Épp nemrég javítottam meg apám autójánál, leszakadt az olajszintjelző jeladó csatlakozójáról a vezeték (1 szálas, barna színű ha jól emlékszem), már nem sok rézszál tarthatta, menet közben szakadhatott el és akkor világított ki a visszajelző lámpa.
Egy olyan autóban amiben jó a visszajelzés, járó motornál valaki lehúzná a szintérzékelőről a csatlakozót, akkor kiderülne hogy működik. Ha a műszerfalon világítani kezd a visszajelző, akkor neked van igazad és folyamatosan mér.
Lehet, hogy igazad van, csak abból indultam ki, hogy amikor elindul a motor és az olajpumpa nyomja fel az olajat, az olajteknőben nagyon leesik az olajszint, főleg ha hideg az olaj, és akkor nem kéne jeleznie.
Kiforrasztottam azt a kis panelt a műszerfalból, ami szerintem a hibát okozza. Megpróbálom visszafejteni a kapcsolást és kimérni mi is a hiba. Sajnos az IC-t a rajta lévő feliratok alapján nem sikerült beazonosítanom, pedig az sokat segített volna.
Ha már nem lesz ötletem a javításra, akkor marad az amit te írsz és be kell szereznem egy másikat.
Tegnap sikerült haladnom az olajszintjelző hibakereséssel. A műszeregységig minden ok. Szétszedtem a műszeregységet. Megtaláltam az olajszintjelző elektronika részt. Látható hiba nem volt. Próbáltam hozzá kapcsolási rajzot keresni, de olyat találtam ami ezt a részt egy blokként ábrázolja.
Van ötletetek honnan lehetne kapcsolási rajzot szerezni hozzá?
A másik kérdésem, hogy jól sejtem hogy ez úgy működik, hogy csak indulásnál mér és az akkor mért értéknek megfelelően tartja be vagy kikapcsolva a visszajelző izzót?
Szia! Elég egyszerű a kapcsolás, egy vezeték megy az érzékelőhöz. A hibajelző elvileg akkor világít, ha szakadást érzékel, tehát vagy a kábel van megszakadva valahol, vagy az érzékelő ad hibásan szakadást. Magyarán, akkor működik jól az érzékelő, ha a testhez rövidzárat produkál. Ha ezekkel nincs hiba, akkor valószínűleg a műszeregységben van a gond. Én kivenném a műszeregységet és mérnék egy rövidzárat a köralakú csatlakozó 5-ös és 1-es(GND) pinje között.
Sziasztok. W124 2.5 td hidrotőke csere után,hidegen indul pöcre de rángat és szuszog a motor mintha ki akarna esni. Pár perc után úgy jár mint a zsebóra. Hidegen olyan mintha nem menne az összes henger. Találkozott valaki hasonló jelenséggel? Köszi