Alapinformációk elérhetők a Kinizsi Százas hivatalos honlapjáról: www.kinizsi.org. További információ: bakancsos-szurikata.hu/kinizsi/ - Az eddigi Kinizsik áttekintő táblázata A következő, 42. Kinizsi időpontja 2024. május 25. (szombat).
Két mobilszáma is van az Iszinik honlapon, próbáld meg felhívni.
Én sem tudom mire vélni a dolgot, de úgy vagyok vele, hogy inkább nem zavarom. És az alapján, hogy más beszélt vele, és azt mondta neki, hogy 40-es táv lesz, durva baj nincs.
én nem az Iszinik miatt aggódom, sokkal inkább Asciimo miatt. Tud Róla valaki valamit? Biztos nyomós oka van annak, hogy nem szervezi meg az Isziniket. És info sincs, pedig korrekt embernek ismerem. Se honlapon se FB-n.
Én még eltökélt vagyok egy CSPI-hez, ha van Nik40, akkor ahhoz igazítva, ha nincs, akkor kicsit később indulva, hogy Dorogon már találjunk nyitva legalább egy pékséget. Kényelmes, pihengetős 24 órás teljesítés. Tart velem valaki? Öregnándi
A Sukola keresztet 1943-ban állították. 1983-bn lerombolták. A századfordulón az utódok újra állították. Egy helyi bátyó szerint a szobi téesz elnök haverja, a párttitkár döntötte le. Ötágú csillag a Csóvin van, Isten hozott Dobogókőn. Kereszt a Szlovákis legmagasabb hegyén a Gerlachon látható.
OK, értem; a szövegből nekem úgy jött le, mintha egyéni szinten lehetne valahol lobogtatni ezt a papírt.
A csecsemők megkereszteléséből persze, hogy nem lehet levonni következtetést későbbi vallási meggyőződésére. A szüleiére viszont igen.
Más kérdés, hogy a szülők egy részénél ez kimerül annyiban, hogy legyen keresztelő, egyházi esküvő és pap általi temetés.
Ezt jól illusztrálják a számok is: van ugye kb. 40% katolikus az országban. A születések száma kb. 100.000, a keresztelőké kb. 40.000 - tehát az arány itt még ugyanaz. Elsőáldozó lesz (8 éves kor körül) kb. 25.000, bérmálkozik (14 éves kor körül) alig 20.000. Szóval látszik a kor előrehaladtával a lemorzsolódás.
Nagyjából heti rendszerességgel jár misére kb. 10% (a 40% 10%-a, azaz a népesség 4%-a).
Remélem, ebből nem a lobogtatás, hanem a tényközlés "jön le".
– A múltban elkövetett bűnök felhánytorgatása nem vezet megbékéléshez. A jelenről, a jövőről, és főképp az igazságosságról kellene egyezségre jutni.
– Én azt szeretem, ha békésen bármi ellen lehet tiltakozni. Ismétlem, bármi ellen!
– A 2011-es népszámláláskor ateistának vallottam magam. Többen mondták:” ez nem bátorság, ez vakmerőség!” Ennyit a statisztika hitelességéről.
– Hányan vannak megkeresztelkedve? Ez annyira mérvadó? Én meg vagyok keresztelve. A karácsonyt már nem, de az adventet újabban – mióta másodrendű állampolgárrá minősítettek – megtartom. Koszorú helyett egy bibliai idézet van az ajtómon. Nem hiszem, hogy emiatt engem is a vallásosak közé kellene számítani…
– Erő alkalmazása ellenállást eredményez. Amióta a keresztény egyházak által támogatott vezetőink szerint hazaáruló vagyok, és ateistaként deklaráltan – törvény szerint – nem azonosak a jogaim a keresztényekhez viszonyítva, azóta én is egyre „kíváncsibb” vagyok. Azóta rászoktam a hangos költői kérdésekre. Az említett óvodáskori helyre felállított keresztnél pl. „Minek ide kivégzőeszköz?” Munkanapokon templom előtt elhaladva: „Hány milliárd ajándék adóforintot kegyeskedtek még elfogadni?”, vagy „Aztán Istennek tetsző dolog-é a hajléktalanokat börtönbe zárni?” Hisz Isten szolgáit nem nagyon hallottam ez ellen szólani, vezetőik pedig részesei voltak a törvény létrehozásának.
– Egy jelkép láttán nem mindenkinek csak pozitív dolog jut az eszébe. A keresztről nekem pl. az is, hogy egy családi összejövetel azért szakadt félbe, mert a keresztényeknek átadott iskolában a rokon tanulónak kötelezővé ( – a kötelező az ugye erőszak – ) tették a vasárnapi misén való részvételt. (A büfés néninek csak ajánlott volt, őt tudták zsarolni a munkahelye megtartásával.)
Írásomban szándékosan nem határoztam meg az „elfogadható” mennyiségű jelképek számát. Az a keresztények magatartásától is függ. A mértékletesség toleranciát, az erőszak ellenszenvet ébreszt.
Más szemszögből is lehet vizsgálódni.
Ha a Kinizsi 100-as A4-es tájékoztató lapja annyira zavaró a Pilis-nyeregben, hogy még a rendezvény napján el kell távolítani, akkor a 10-15 km-ről virító keresztek miért maradhatnak kint hosszú évtizedekig?
Félreértesz, Csóványos javasolta, hogy a megkereszteltek számát nézzük, erre reagáltam, és csak ezt neveztem "lobogtatásnak".
Más szóval: amikor az a döntés van terítéken (általában, a családoknál), hogy "meg legyen-e keresztelve az a gyerek", akkor érv szokott lenni, hogy végső soron ezzel semmi nem dől el - viszont például ebben a beszélgetésben Csóványos úgy tekinti, mintha ennek mégiscsak volna jelentősége (="lobogtatja" azt a tényt, hogy mennyi megkeresztelt honfitársunk van).
Ugyanezért említettem, hogy mivel a megkeresztelt csecsemők nem tudják, hogy mi fán terem ez az egész, ezért nem lehet azt mondani, hogy a megkereszteltségük valamiképp az ő keresztény mivoltukból következne.
Nem voltam indulatos, csak valamiképp beszüremlhetett az a nézetem, miszerint szex, vallás, politika gyereknek nem való - és ugyanazért nem.
Igazad van, pontatlanul fogalmaztam, a szövegkörnyezet miatt a közintézményekre értettem. Ott is lehetnek kivételek, pl. testvérvárosok esetében. Zászlókért, jelképekért kirekesztő jellegük miatt sose lelkesedtem. Itt találsz rá magyarázatot: https://www.youtube.com/watch?v=nAw9q5vLiak
Ha mindenképp zászlót kellene kiraknom, kék alapon a földgömb lenne rajta. (Hegycsúcsokra ezt sem tenném.)
Az elveimet nem a népszerűség, hanem a szabadság, egyenlőség, és jóindulat vezérelik.
Béke és emberség akkor valósul meg, illetve akkor közelítünk hozzá, ha aki szeretné, bárhol kitehesse a magyar zászlót. Akár Kanadában is. Tehát Pilisszántón és Kesztölcön bárki kitehesse a szlovák zászlót. Sőt! ha valaki egy neki kedves külföldi csapatnak drukkol,. akkor azt a zászlót is. Szerintem ezzel a gondolatoddal nem lettél népszerű. Ez alapján az elcsatolt területek magyarjai hunyászkodjanak meg? 90 %-ban magyarok lakta területen például a Csallóközben nelehessen kitenni a magyra zászlót? Ha az megvalósul, akkor az békességet eredményezne? Ejnye!
Osztályteremben csak akkor lehessen kereszt, ha mind az öt világvallás jelképe ki van téve. Legjobb, ha sem kereszt, sem címer sincs kitéve. Címer max. az igazgatói irodába.
Az elcsatolt területekre Magyar zászlót? Nem, nem, soha! Békét és emberséget akarok.
A Szent István Bazilikában szintén a városközpontban a déli misén 90%-os a telítetteég. Én is hallottam olyant, hogy valaki pártta volt és a rendszerváltozás után a gyermeke első áldozó lett Az ide nem tartozó témát nem én vetettem fel. Javaslom, hogy amennyiben nem esik nehezetekre, akkor kerüljétek el a kálváriákat, kereszteket, vagy nézzetek diszkréten félre. Ha egy nyitott vízcsapra szerelt alagot befogunk, utána erősebb sugárban folyik a víz. A kommunisták nálunk óriási kárt okoztak a vallásos embereknek. Letartóztatták az ország vezető katolikus hercegprímását, napokon át gumibotozták, négy éjszaka nem engedték aludni. Ezen kívül Nemzeti Színházat, Regnum Mariannum templomot romboltak földig vallásos emberek százezreit alázták meg. Mindezek után büntetlenül lehet tiltakozni a vallásos jelképek ellen. Hát itt tartunk.
Elkezdtem egy hosszú választ, aztán kitöröltem, egyrészt, mert nem szeretném tovább a Kinizsi Százas topikot ezzel terhelni, mert nem ide való, másrészt olyan dologról próbál(ta)lak téged(titeket) meggyőzni, amit nem tudtok vagy nem akartok megérteni és így meddő az egész vita. A "keresztény országról" egy utolsó kis rövid történet:
Van egy régi szomszédunk, aki 1990 előtt nagy pártgyűlésre járó, jó elvtárs volt, majd a rendszerváltással megtért és templomba járó ember lett családostúl. Nemrégiben alkalmam volt beszélni vele és elmesélte, hogy a városközpontban lévő templomban a miséken alig lézengenek az emberek, 25-30-an csak azokon a napokon vannak, amikor az atya segélyt oszt a hajléktalanoknak.
A Madarasi az egy kuriózum. Például a Rámhegy környékén van egy-két áros terület, ahol több tucat kőember van. Amikor katona voltam, akkor hallgatói századnál voltam szolgálatvezető. Volt egy szoba, ahol több Lenin -Marx-Engels kép és szobor volt. Szobaszemle alkalmával nem tették szóvá. Salkaháziból hirtelen nem készültem fel, de most már beugrott. Igazad van.
Józan politikus ezeket az arányokat figyelembe veszi.
2.
Milyen módon tiporják ma porba a nem keresztényeket? Komolyan kíváncsi vagyok rá, milyen konkrét példáid vannak. Ha úgy gondolod, akkor inkább emailben.
3.
Furcsa látvány a sztúpa Krisna-völgyben, de felőlem végül is a magyarországi sziú indiánok is állíthatnak totemoszlopot egy hegytetőn. Viszont az olyan túlzásokat jobb elkerülni, mint a kopjafaerdő a Madarasi Hargitán - ennyi még szilvás gombócból is megárt.