Alapinformációk elérhetők a Kinizsi Százas hivatalos honlapjáról: www.kinizsi.org. További információ: bakancsos-szurikata.hu/kinizsi/ - Az eddigi Kinizsik áttekintő táblázata A következő, 42. Kinizsi időpontja 2024. május 25. (szombat).
OK, értem; a szövegből nekem úgy jött le, mintha egyéni szinten lehetne valahol lobogtatni ezt a papírt.
A csecsemők megkereszteléséből persze, hogy nem lehet levonni következtetést későbbi vallási meggyőződésére. A szüleiére viszont igen.
Más kérdés, hogy a szülők egy részénél ez kimerül annyiban, hogy legyen keresztelő, egyházi esküvő és pap általi temetés.
Ezt jól illusztrálják a számok is: van ugye kb. 40% katolikus az országban. A születések száma kb. 100.000, a keresztelőké kb. 40.000 - tehát az arány itt még ugyanaz. Elsőáldozó lesz (8 éves kor körül) kb. 25.000, bérmálkozik (14 éves kor körül) alig 20.000. Szóval látszik a kor előrehaladtával a lemorzsolódás.
Nagyjából heti rendszerességgel jár misére kb. 10% (a 40% 10%-a, azaz a népesség 4%-a).
Remélem, ebből nem a lobogtatás, hanem a tényközlés "jön le".
– A múltban elkövetett bűnök felhánytorgatása nem vezet megbékéléshez. A jelenről, a jövőről, és főképp az igazságosságról kellene egyezségre jutni.
– Én azt szeretem, ha békésen bármi ellen lehet tiltakozni. Ismétlem, bármi ellen!
– A 2011-es népszámláláskor ateistának vallottam magam. Többen mondták:” ez nem bátorság, ez vakmerőség!” Ennyit a statisztika hitelességéről.
– Hányan vannak megkeresztelkedve? Ez annyira mérvadó? Én meg vagyok keresztelve. A karácsonyt már nem, de az adventet újabban – mióta másodrendű állampolgárrá minősítettek – megtartom. Koszorú helyett egy bibliai idézet van az ajtómon. Nem hiszem, hogy emiatt engem is a vallásosak közé kellene számítani…
– Erő alkalmazása ellenállást eredményez. Amióta a keresztény egyházak által támogatott vezetőink szerint hazaáruló vagyok, és ateistaként deklaráltan – törvény szerint – nem azonosak a jogaim a keresztényekhez viszonyítva, azóta én is egyre „kíváncsibb” vagyok. Azóta rászoktam a hangos költői kérdésekre. Az említett óvodáskori helyre felállított keresztnél pl. „Minek ide kivégzőeszköz?” Munkanapokon templom előtt elhaladva: „Hány milliárd ajándék adóforintot kegyeskedtek még elfogadni?”, vagy „Aztán Istennek tetsző dolog-é a hajléktalanokat börtönbe zárni?” Hisz Isten szolgáit nem nagyon hallottam ez ellen szólani, vezetőik pedig részesei voltak a törvény létrehozásának.
– Egy jelkép láttán nem mindenkinek csak pozitív dolog jut az eszébe. A keresztről nekem pl. az is, hogy egy családi összejövetel azért szakadt félbe, mert a keresztényeknek átadott iskolában a rokon tanulónak kötelezővé ( – a kötelező az ugye erőszak – ) tették a vasárnapi misén való részvételt. (A büfés néninek csak ajánlott volt, őt tudták zsarolni a munkahelye megtartásával.)
Írásomban szándékosan nem határoztam meg az „elfogadható” mennyiségű jelképek számát. Az a keresztények magatartásától is függ. A mértékletesség toleranciát, az erőszak ellenszenvet ébreszt.
Más szemszögből is lehet vizsgálódni.
Ha a Kinizsi 100-as A4-es tájékoztató lapja annyira zavaró a Pilis-nyeregben, hogy még a rendezvény napján el kell távolítani, akkor a 10-15 km-ről virító keresztek miért maradhatnak kint hosszú évtizedekig?
Félreértesz, Csóványos javasolta, hogy a megkereszteltek számát nézzük, erre reagáltam, és csak ezt neveztem "lobogtatásnak".
Más szóval: amikor az a döntés van terítéken (általában, a családoknál), hogy "meg legyen-e keresztelve az a gyerek", akkor érv szokott lenni, hogy végső soron ezzel semmi nem dől el - viszont például ebben a beszélgetésben Csóványos úgy tekinti, mintha ennek mégiscsak volna jelentősége (="lobogtatja" azt a tényt, hogy mennyi megkeresztelt honfitársunk van).
Ugyanezért említettem, hogy mivel a megkeresztelt csecsemők nem tudják, hogy mi fán terem ez az egész, ezért nem lehet azt mondani, hogy a megkereszteltségük valamiképp az ő keresztény mivoltukból következne.
Nem voltam indulatos, csak valamiképp beszüremlhetett az a nézetem, miszerint szex, vallás, politika gyereknek nem való - és ugyanazért nem.
Igazad van, pontatlanul fogalmaztam, a szövegkörnyezet miatt a közintézményekre értettem. Ott is lehetnek kivételek, pl. testvérvárosok esetében. Zászlókért, jelképekért kirekesztő jellegük miatt sose lelkesedtem. Itt találsz rá magyarázatot: https://www.youtube.com/watch?v=nAw9q5vLiak
Ha mindenképp zászlót kellene kiraknom, kék alapon a földgömb lenne rajta. (Hegycsúcsokra ezt sem tenném.)
Az elveimet nem a népszerűség, hanem a szabadság, egyenlőség, és jóindulat vezérelik.
Béke és emberség akkor valósul meg, illetve akkor közelítünk hozzá, ha aki szeretné, bárhol kitehesse a magyar zászlót. Akár Kanadában is. Tehát Pilisszántón és Kesztölcön bárki kitehesse a szlovák zászlót. Sőt! ha valaki egy neki kedves külföldi csapatnak drukkol,. akkor azt a zászlót is. Szerintem ezzel a gondolatoddal nem lettél népszerű. Ez alapján az elcsatolt területek magyarjai hunyászkodjanak meg? 90 %-ban magyarok lakta területen például a Csallóközben nelehessen kitenni a magyra zászlót? Ha az megvalósul, akkor az békességet eredményezne? Ejnye!
Osztályteremben csak akkor lehessen kereszt, ha mind az öt világvallás jelképe ki van téve. Legjobb, ha sem kereszt, sem címer sincs kitéve. Címer max. az igazgatói irodába.
Az elcsatolt területekre Magyar zászlót? Nem, nem, soha! Békét és emberséget akarok.
A Szent István Bazilikában szintén a városközpontban a déli misén 90%-os a telítetteég. Én is hallottam olyant, hogy valaki pártta volt és a rendszerváltozás után a gyermeke első áldozó lett Az ide nem tartozó témát nem én vetettem fel. Javaslom, hogy amennyiben nem esik nehezetekre, akkor kerüljétek el a kálváriákat, kereszteket, vagy nézzetek diszkréten félre. Ha egy nyitott vízcsapra szerelt alagot befogunk, utána erősebb sugárban folyik a víz. A kommunisták nálunk óriási kárt okoztak a vallásos embereknek. Letartóztatták az ország vezető katolikus hercegprímását, napokon át gumibotozták, négy éjszaka nem engedték aludni. Ezen kívül Nemzeti Színházat, Regnum Mariannum templomot romboltak földig vallásos emberek százezreit alázták meg. Mindezek után büntetlenül lehet tiltakozni a vallásos jelképek ellen. Hát itt tartunk.
Elkezdtem egy hosszú választ, aztán kitöröltem, egyrészt, mert nem szeretném tovább a Kinizsi Százas topikot ezzel terhelni, mert nem ide való, másrészt olyan dologról próbál(ta)lak téged(titeket) meggyőzni, amit nem tudtok vagy nem akartok megérteni és így meddő az egész vita. A "keresztény országról" egy utolsó kis rövid történet:
Van egy régi szomszédunk, aki 1990 előtt nagy pártgyűlésre járó, jó elvtárs volt, majd a rendszerváltással megtért és templomba járó ember lett családostúl. Nemrégiben alkalmam volt beszélni vele és elmesélte, hogy a városközpontban lévő templomban a miséken alig lézengenek az emberek, 25-30-an csak azokon a napokon vannak, amikor az atya segélyt oszt a hajléktalanoknak.
A Madarasi az egy kuriózum. Például a Rámhegy környékén van egy-két áros terület, ahol több tucat kőember van. Amikor katona voltam, akkor hallgatói századnál voltam szolgálatvezető. Volt egy szoba, ahol több Lenin -Marx-Engels kép és szobor volt. Szobaszemle alkalmával nem tették szóvá. Salkaháziból hirtelen nem készültem fel, de most már beugrott. Igazad van.
Józan politikus ezeket az arányokat figyelembe veszi.
2.
Milyen módon tiporják ma porba a nem keresztényeket? Komolyan kíváncsi vagyok rá, milyen konkrét példáid vannak. Ha úgy gondolod, akkor inkább emailben.
3.
Furcsa látvány a sztúpa Krisna-völgyben, de felőlem végül is a magyarországi sziú indiánok is állíthatnak totemoszlopot egy hegytetőn. Viszont az olyan túlzásokat jobb elkerülni, mint a kopjafaerdő a Madarasi Hargitán - ennyi még szilvás gombócból is megárt.
A jelenlegi kormány például jó viszonyban van a magyar főrabbival, Köves Slomoval. Nem ugrálnak rajta. Ezen kívül ugyebár boldoggá avatták a zsidó Salkaházi Sárát is. Akit nyilasok lőttek eljas módon agyon. Ezen az avatáson ott volt Erdő Péter és Schweizer Józsi bácsi is. Emlékszem rá, hogy két nyílt tekintetű fiatal katolikus pap támogatta nagyon óvatosan, mert már nagyon öreg volt. Talán nemrég volt egyébként Brenner Jánmos boldoggá avatása is,akit 1957-ben aljas módon vertek egyon a kommunisták. Ezt érdemes elolvasni , mert megtalálható az interneten.
Nekem nem lenne gondom. Viszont az szeretném, hogy amennyiben egy közösség hozzájárul, akkor Mondjuk az osztálytermekben legyen kereszt a falon. Valamint a közintétmények kapuja felett magyar zászló, a nemzetiségek által nagy számba lekott településeken az ő zászlajuk is. Ahogy nemzeti címer is. Nagyon fontos lenne az elcsatolt területeken is a magyar zászló kitűzése. Amikor iskolába jártam, akkor a szocialista címer és Lenin kép volt minden osztály falán. Miattam horogkereszt és vörös csillag is lehet itt-ott, ahol ezt kellő számú ember ildomosnak tartja. Például lehet, hogy a 13. kerületben van Kárádnak szobra - nem biztos. Ha van, ám legyen. Nekem csak annyi dolgom van, hogy véletlenül sem teszek oda virágot. Korábban írtam, hogy szent hegyemen, a Csóvin is van egy hatvanas évekből származó szocialista emlék rajta ötágú csillaggal. Azért az nem lenne jó, ha ezek hemzsegnének. De simán el tudom képzelni, hogy pár év múlva megkérnek egy nemzeti érzelmű restaurátort, hogy amennyiban erősen kopott lesz, akkor újítsa fel. Egyébként még a súlyos kb 40 év és a 133 nap nyoma az, hogy ilyesmin ilyen látványosan fel lehet akadni. Ott, ahol a komcsik csak mellékszereplők, vagy esetleg utcaseprők voltak, nincs gond a keresztekkel. Auszriában is sok hegyen van kereszt.
Én nem szeretnék "keresztény országban" élni, sem iszlám, sem buddhista, sem zsidó, sem hindu, sem semmilyen vallású országban. Én olyan országban szeretnék élni, ahol az emberek nincsenek megkülönböztetve és különböző címkékkel valamint ehhez járó különböző jogokkal ellátva. Jelenleg a kereszténység a hatalom részéről csupán egy hivatkozás, hogy a nekik valami okból nem tetsző emberek jogait nem csak eltapossák, hanem egyenesen 2 lábbal ugrálva rajta kéjesen élvezzék a porba, sárba tiprásukat. Sajnálom, hogy ehhez értelmes emberek is asszisztálnak, bár belőlük keveset látok, inkább csak az ostobaság és elvakultság indulatait látom egyre inkább.
Azt azért szeretném megtudni tőletek, hogy ha nem gond, hogy mindenfelé keresztek nőnek ki az országban, akkor ugye a többi vallás jelképének egyre sűrűbb feltűnésével sem lenne gondotok?
1970-ben bérmálkoztam. Ehhez kellet felkészítő hittanon részt venni, ami a Bazilikában a Szent Jobb kápolnában volt. Amikor onnan kijöttünk, két iskolatársam ült a padon, az egyik anyja rendőrségen dolgozott. Szerencsére nem árultak be. Amit írtál, azzal egyetértek.
A hozzászólásodban több indulatot látok, mint logikát, úgyhogy kérdezek:
Ad 1: - Hol lehet lobogtatni egy ilyen papírt? Az egyetlen ötletem az egyházi iskolába való felvétel. - 1947-1989 között is a lobogtatás miatt kereszteltek meg olyan sok gyereket?
Ad 2: Aztán ez a védekezésre képtelen gyermek felnő, összeházasodik egy másik védekezésre képtelennel, és az elszenvedett csecsemőkori trauma hatására jól megkeresztelik a gyerekeiket. Logikus ez így?
Ad „keresztény ország” „Büszkék vagyunk arra, hogy Szent István királyunk ezer évvel ezelőtt szilárd alapokra helyezte a magyar államot, és hazánkat a keresztény Európa részévé tette.” „Elismerjük a kereszténység nemzetmegtartó szerepét. Becsüljük országunk különböző vallási hagyományait.”
A fentiekkel egyetértek. A farizeusokra vonatkozó gondolataiddal úgyszintén. Ráadásul szépen, finoman fogalmaztad. Én sarkosabban is tudnék, de annak moderálás lenne a vége.
A szülők felelőssége, hogy neveli a gyermeket. Ezért a keresztények sínre teszik, ahonnan lehetőleg ne lehessen őt letéríteni. Egyébként részigazságod van. Sajnos, ha arra hivatkoznánk, hogy ha megütik a bal orcánkat...., az a mai világban nem vezet jóra, hiszen szeretni kellene azokat, akik az elvtársainkat lefejezik. Ez így nem mehet tovább. Számomra azok az igazi keresztények, akik akár vértanúk is voltak kerüljenek akár az istentelen szarházy kommunisták kezébe, akár az iszlám állam karma közé. Ehhez én gyáva vagyok. Szomszédunkban volt egy rendőr. Ifjúságvédelem volt a munkája. A lánya rendszeresen járt a Bazilikába. Ezt csak azért mondom, hogy a gyermekeid vehetnek egy keresztény fordulatot.
A decemberi dátumra van több elmélet is - ezek közül kétségtelenül a napfordulós a legismertebb. De lehet, hogy nem a Sol Invictus, hanem a Mithrász-kultusz miatt. Vagy mindkettő miatt egy csapásra.
1. Na :( tudtam én, hogy arra megy ki a "kereszteljük meg azt a gyereket, ártani nem árt" játék, hogy utána lehessen lobogtatni.
2. Ne feledjük, hogy szinte mindig védekezésre képtelen gyermek korában keresztelik meg azt, akit. Amikor még nagyon távol van attól, hogy bármilyen elgondolása legyen spiritualitásról.
3. Én például nem, és a gyerekeim sem.
"keresztény ország" az Alaptörvényben:
Ez csupán szólam; attól, hogy benne van, még lehet farizeus is. Meg kell nézni, hogy "az ország" (ami ugye valójában egy közösség, kultúra) tényszerűen mennyire hagyományoz keresztényi erényeket, beidegződéseket, az általa választott vezetők mennyire érvényesítenek ilyeneket.
Juhé, itt a tökéletes példa a *keresztény eredetű* ünnepre!
Jórészt agnosztikus családunkban az általad felsoroltakon kívül fix eleme a Karácsonynak a Mennyből az angyal (és az volt már a hetvenes években is) - az elég szépen összefoglalja, miről is szól ez az ünnep. :-)
Illetve, hogy miről is kellene szólnia, mert pl. nálatok eltűnt ez az elem.
Akkor talán arra koncentráljunk, hogy hányan vannak megkeresztelve. Ha jól tudom, érvényes Alaptörvényünk szerint is keresztény országban élünk. Ez így rendben is van.
Ott a pont. Ha jobban megnézzük, a keresztény önnepek a korábbi "pogány" ünnepekre telepedtek rá - a karácsony pl. a római Sol Invictus (legyőzhetetlen nap) ünnepére lett "rászervezve", ami a téli napfordulóhoz kapcsolódik.