Amikor a kapitány az ATR jó hajtóművét állíotta le tévedésből, és lezuhantak, akkor is azt kezték el magyarázni, hogy mekkkora hős a személyzet, hogy nem álltak bele egy felhőkarcolóba sem. Közben meg irányíani alig bírták a leállított hajtóművekkel sikló gépet.
az biztos, hogy nem a légiforgalmi irányító szakmai munka miatt volt erre szükség, talán csak a lelkében érzett egy ilyet, hogy látni akarja, ahogy még éppen elemelkedik.
(bár nekem fura, hogy a földrengés jött és nem a víz, ha jól értem a cikkből, a földrengést nem lehet előre látni mint a szökőárt)
A térképen alul középen van a méretarány jelzése, annak segítségével bármilyen hosszt le lehet mérni.
A 18 méteres szélesség a gurulóutakra vonatkozhat, nem a pályákra. A gurulóutak hosszát nem szokták megadni, mivel repülésbiztonsági szempontból lényegtelenek. Meg kell mérni a térképről :)
Akit esetleg erint/erdekel, oktober 10-11-en a BME Allasborzen lesz Eurocontrol pavilon, ahol legiforgalmi-iranyito gyakornokok toborzasa lesz az elsodleges profil a maastrichti kozpontba.
Sziasztok, az érintettek verejtékes munkájának eredményeképpen mától új légiforgalmi frekvenciák hallgathatóak az internetes LiveATC-n. Az eddigi LHBP Torony és BUDAPEST ÉSZAK Tájékoztató mellett most már hallhatóak a Budapest GROUND, a DELIVERY, az ATIS és az (Approach) DIRECTOR frekik is.
A bővítéshez szükséges berendezéseket a LiveATC.net alapítója és üzemeltetője adta kölcsön nekünk nagylelkűen. A cuccok üzembehelyezését és működtetését egy kedves rádióamatőr ismerősöm vállalta, aki a repülőtér közvetlen közelében lakik.
Ha szeretitek, használjátok, akkor támogassátok a projektet valamilyen formában, pl. okostelefonos alkalmazás beszerzése, vagy Paypal adományozás.
Mennyire biztos állás légiforgalmi irányítónak lenni? Van a légtérben párszáz repülőgép pozícióvak, sebességgel és uticéllal meg menetrenddel, egy számítógépes program vidáman elirányítja őket. Esetleg kell még valaki aki barátságosan elbeszélget a pilótákkal.
Majd a KBSZ anyagból kb. 5 év múlva kiderül. :( Tailstrike vagy ronda defekt esetleg? Vagy kipotyogó arany, mint a ruszkiknál, és össze kellett szedegetni :)
*Nem kötekedés, tudtommal betonlapokból van a pálya, ami Google térképen is jól látható. Nyilván ez nem olyan beton, amit én keverek itthon a talicskában, de gondolom ez is rideg, azaz reped(het).
De gondolom azert "kereken" maradt, azert akarmekkora erovel is tette oda magat, az aszfaltbak nem szabadna felszakadnia. Gondolom ha kesz lesz az 1-es (futo)palya felujitasa, akkor a 2-esre is ra fog ferni er alapos atnezes.