Irtam,hogy szép a beltér de hátul vicces az egész.Na ilyet Ingolstadt-ban nem követnek el.:)Mennyibe kerül egy új Insignia 2 literes Diesel? 6Millio körül? Akkor az nem automata,nincs benne bör meg sorolhatnám.Lehet formatervezettebb de pl a felső kárpit ami az Audi-ban szép vajszinű nincs olyan szép mint az új Opel-ben. Ez nem vitatéma.:)Hiszen nem egy kategoria a két autómárka.
Nekem nem egy A6 van ami egy hajó vagy egy A4 ami nagyobb de pl az A3-ban tökéletes megoldással lehet beszálni hátra ahhoz képest,hogy 3 ajtós és nem egy ember mondta,hogy amilyen kicsi kivülröl olyan tágas belülröl.Ez igy van az újabb tipusoknál is.
No akkor ha lehet kanyarodjunk vissza, a automata váltós kocsikhoz.
Mint már mondtam az én anyagi lehetőségem, egy kb 8 lves autóra futja.
Amik elérhetőek, Ford Focus, Opel Astra G, VW Polo/gold.
Eddig olvastam véleményeket itt a VW ről, Opelről, és mi a helyzet a Ford váltójáról, A Focusról azt olvastam, hogy a kategóriájában a legjobb vezethetőságe és uttartása van, volt/van a családban egy 1.4 kombi fapad (eladó amúgy) valamennyire alá tudom támasztani. (az 1.4 motor nevetségesen gyenge, de városban el lehet vele poroszkálni, de ez egy másik történet)
Még amik elérhető közelségben vannak azok a Peugeot 206-306 ill. 207-307, hogy melyik az ujabb azt nem tudom, még nem foglalkoztam tüzetesebben a Peugeot-kal.
Most úgy gondolom, hogy automata kocsit keresek.
Robotizált kéziváltos, dsg, cvt stb, nem érdekel.
Csak a klasszikus bolygóműves, jól bevállt konstrukció, ki lehet jelenti, hogy évtizedek óta használatban van, a triptronik is ilyen, csak megspékelve elektronos vezérléssel, még egy hibalehtőség ugye.
Ismerős vett egy pár éves Merci-t, mert hogy neki triptronik kell, ő jobban el van eresztve mint én, van vagy 200 le a kocsijában, mikor megkérdeztem tőle, hányszor huztad ki manuálisba, na erre nem mondott semmit, mivel egyszer sem, bevallotta, na mondom marhára megérte a drágább kocsit megvenni.
Na ezzel csak azt akartam mondani, hogy biztosan van jobb autó az általam nézegetett típusokon kivül, de a rendelkezésre álló pénzből azok nem, vagy csak nagyon nehezen elérhetőek, magam is BMW párti vagyok.
Ültél benne elől? Milyen is a beltér? Ha választhatnék egy Insignia, vagy egy 9 éves Audi között, akkor nem is lenne kérdés, melyik legyen...
Nem vitatkozom. Van akinek ez - másnak amaz tetszik, pont...
Felesleges vitatkozni - főleg "őskövület" 9 éves Audikról, mikor már léteznek jobb, gyorsabb, takarékosabb, megbízhatóbb automaták a vliágon. Jaa, mindez nem épp az Audi kínálatában - bár tudom, akkor is az Audi a legjobb :)))
Insignia! A teniszpartnerem az Opelszalomban használtautó kereskedő.Ültem az insigniaban.Szép autó!Ültél benne hátul? A 174 cm magasságomhoz koptatta a fejemet a plafon mikor kicsit kihúztam magam.:) Nem vicces de igy van.
Én bezáratnám a Suzuki gyárat is. A trabant 2011-es modelje.:) Sajnos még Svájcan is veszi 1-2 barom mert itt is látok néha napján.
Nekem csak egy külföldről behozott Audim volt... De nem is ez a lényeg. Nem tudhatod, hogy melyik automata/autó mikor adja meg magát. Nem szabad ilyen egyértelműen kijelenteni, hogy csak az Audi jó... Ez olyan dolog, hogy kinek melyik autó jön be. Ületem Insignia-ban, az azért nem olyan rossz, még ha egy fullos A6-ot nézel, egy full A4-hez képest pedig hát...mit is mondjak...
Mégegyszer mondom, nem védeni szeretném az Opelt, de ne mondjunk már olyat, ami nem egyértelmű, főleg ne úgy, hogy nem tudjuk, kinek melyik típus tetszik. Ha mindenkinek csak az Audi jönne be, nem gyártanának más autót.
Az infóim szerint a 99elötti Audi VW autómaták voltak a legjobbak és nagyon sokat mennek még most is.Isemrös Az utániak mindel vannak problémák kivéve amit az A3-ba raktak DSG mert az nem bolygóműves automata.Ott viszont kb 1000€-t félre kell rakni a vezérlésre mert van esély,hogy bedöglik.
Nem ülök Opelba!A 9 éves fullos Audi-m igényesebb mint egy uj Opel!Mivel még Németországban is nehéz keveset futott szép állapotú autoamtát kapni ezért ami olcsó az leharcolt tele km-el és sokszor azok kerülnek be az országba.
Már bocsi de amiket te irtál minden harmadik Német,Osztrák,Svájci családnak van.
Több darab több meghibásodás. Menj rá a www.mobile.de oldalra,hogy Audi VW-böl mennyi automatát ad le egészen 500ekm-ig futottig és mennyit ad le Opel sosem kop el-böl.:) Opelböl 9000körül! Audi-bol 32000 darab használt autó!
Az Audi csak úgy jött ide, hogy van itt egy kissé elfogult fórumtárs, aki szerintem nem is olyan kissé elfogult az Audival szemben... Ő mondta, hogy csak Audi (vagyis azt mondta, hogy inkább egy 15 éves Audi, mint egy valamilyen Opel).
Automatánál nincs manuális üzemmód, ha csak a szekvenciálist (pl. tiptronic, multitronic) nem nevezed annak, de az azért közel sem manuális váltás. Ott csak föl-le kattingatsz, ami néha élvezetes tud lenni, mert baromi gyorsan vált (főleg akkor élvezetes, ha multikormányod van, és tudsz váltogatni a kormányról) :))) Az nagyon állat, ha néha sportosan akarsz vezetni :)
Kiegészítenm a kérdést, Ford Focus, szintén automata. 1,6 ill, 2.0 motorrosokat láttam eddig szintén 2002 környékéről, ami ha jól tudom az első generácuója a Focusnak.
WV Golf-hoz, amit néztem, az nem triptronic volt, mert nincs manuális üzemmódja, nekem nem is kell, hiszen azért veszek automatát, hogy ne kelljen váltogatni.
Nyilván a BMW ZF váltói sokkal jobbak, de BMW ből a rendelkezésemre álló összegből jó állaputut, aminek nem 4 literes motorja van, és nincs széthajtva, és még befér a garázsba is (3er), szinte lehetetlen találni.
Nem azért, hogy védjem az Opelt, de nekem eddig csak VW konszernes autóim voltak (Skodák és Audik), de amelyik automata volt, annak mindnek meghalt a váltója, legyen az akár tiptronic, akár multitronic...
Opel és Renault automata van ismerősöknek - azok sokkal többet futottak, mint amikor a sajátok meghaltak, mégsincs semmi gondjuk - ez a váltóra igaz, motorikus/elektronikus gondjuk már volt többször is :)
Ha már audi, ismerősnek van 2.5 V6 TDI 2000es évjárat, és ha berakja Dbe egy ideig nem bir menni az autó és csak utána kell életre, aztmondta hidegen és melegen is. Olajat cserélt benne de nem lett jobb.
Ja meg a pillanatnyi fogyimérő ilyen 30-40 litereket mutat neki dombon felfele.
Szóval, csak a tárgyszerűség kedvéért. Nem szereted az Opelt, ezért magadat szakértőnek beállítva azt sejteted, hogy az Opel által beépített automata váltók rosszak. Szerintem a kérdező köszöni az objektivitásodat.
Az biztos,hogy a Golf 2001 környéki évjáraton 5 sebességes tiptronic van.JF506E mint a seat,Land Rover egyes tipusain,Rover szintén.Melyik a jobb?!Nekem csak annyi a bajom,hogy az 1-2-3 sebességet lehet érezni mikor vált egy ZF-el szemben mert az olyan mint a vaj.:)Viszont tetű lassú meg 130le-n is.Mindegyik modern automatával lehet probléma de az biztos,hogy egy 130le Golf az elég jól mozdul a tiptronic váltóval.:)Az alkatrészek meg sokkal drágábbak mint pl egy ZF váltohoz.Opel-ben nem vennék automatát.
Voltak otletek,hogy talan keves benne a valtoolaj es nincs megfelelo nyomas,mikor hideg az olaj.Egy szerelovel ratoltottunk 1 litert,de a jelenseg megmaradt.
Köszönöm a segítő szándékot mindenkinek.! Meglett a hiba...a bolygóműnél van valami harang aminek a belső bordázott fele morzsolódott le,igazából nem láttam mert én nem mertem volna nekiállni,de a lényeg,hogy ott lett vége mindennek.
Nagyobbik problémám,hogy "elvileg" nem lehet újat kapni,legalábbis ahol érdeklődtem. Van valami jó címetek aki esetleg foglalkozik automata alkatrészekkel?
Nem lehetett hallani semmiféle zajt és a sebességek kapcsolásakor sem adott ki hangot....
Viszont a konverteres verzió érdekel...mivel lent van már az is, kíváncsi volnék, hogy hogyan állapítom meg ,hogy a bordázat leszakadt?? Belenéztem, ledarálva nincs semmi.Hogyan tudom ellenőrizni,hogyan kéne megállapítani? Mik a tünetek?