Keresés

Részletes keresés

Fődíszpinty Creative Commons License 3 napja 0 3 77305

Üdv! Dorogon lassan elkészül az Aknatorony Kilátó és az oda  felvezető kálvária új lépcsője. Azt csiripelik a madárkák, hogy a kék jelzést felviszik oda. :). Jó ötlet egyébként. Persze kétségem sincs, hogy néhányan ezt ki fogják hagyni. Ha csak fel nem teszika bélyegzőt a kilátóhoz. Ami szintén jó ötlet lenne. Legalább a vasútállomás aluljárójának a  falát nem pecsételnék össze a helyi hülyék.

AttHunter Creative Commons License 3 napja -1 0 77304

Ha érdekel valakit: Ingyen nézhetők a Planet Lens legjobb természetfilmjei.

https://kultura.hu/utazas-a-hevizi-to-viz-alatti-dzsungeletol-a-kis-kukullo-forrasvidekeig/

 

A héten elérhetők a Médiaklikken. Itt: https://mediaklikk.hu/planet-lens-2025

 

 

Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 4 napja -1 0 77303

Továbbjártam a környéket. Eddig ugyebár egy hajdanvolt jelzett útszakasz érdekelt, de most már azt is jelenthetném, hogy egy jelenleg jelzett útból tűnt el kb. 1 km komplett módon, azaz a potenciális jelezhetősége is megszűnt (egy hatalmas szántó van ott).

Előzmény: garass (77300)
hadidoki Creative Commons License 4 napja -1 2 77302

Enying, Ozora felé szerveztem a következő utat:

 

Geodéziai tornyok

Kustyán-Döbröntehegy

 

 

 

2025. 04. 04.  péntek                   Fél hat után indult a vonat Kelenföldről. Már indulási idő volt, de a megadott vágányon egy másik, igaz szintén Székesfehérvárra menő vonat állt éppen. Nem vacilláltam, gyorsan felszálltam erre, s kiderült, hogy még jobb is, hisz ez közvetlenül elvisz Lepsényig.   

        Lepsénynél is még tartott a zavarodottságom, mert az érkező buszra, az ellenkező irányba szálltam fel. Tiszta szerencse, hogy egy 10 perces hurok után jött is visszafelé, hogy menjen Enying felé. Szóval a „túrázók angyala” velem volt! Persze azért minden nem lehet rendben, mert Enyingen jó 600 m-rel előbbi megállóba szálltam le, de ezt már ki bánta… 

  

 

              Átsétáltam a város megfelelő oldalára, és neki is vágtam a sétának. Szépen elmaradoztak a házak, majd egy Szt. Orbán szobor tövénél elvégeztem a napi tornámat a fájó derekamra. Az itt kezdődő, igen hangulatos horgásztó végénél, elhagytam az aszfaltos utat, hogy egy rövidebb, bár nem pontosan a toronyhoz vezető úton haladjak tovább. Az itteni erdőben már meg-megjelentek őzek, reklamáltak is, hogy mit keresek én erre. 

Valószínűleg ez a hír futhatott végig a környéken, mert az erdő utáni szántáson, a már látható torony felé fordulva, népes őzcsapatok készültek a fogadásomra. Néhányan félénken kitértek az utamból, de voltak fotogén alkatúak is: szinte előttem pózoltak, hogy örökítsem már meg őket az utókór számára. Én pedig nem késlekedtem, ha már ennyire kértek! 

   

          Aztán leolvastam a torony kódját, s mivel létra híján felmenni nem lehetett, elindultam visszafelé, most már az aszfaltos út irányába. Mint később kiderült, távolságra csupán 700 m-t nyertem a rövidítéssel, de a „fotogén őzkaland” felbecsülhetetlen élmény volt!     

          Persze azért kaland errefelé is akadt: az itt már igen rossz minőségű út szélén egy nyuszi üldögélt. Aztán közeledésemre, persze bement a bozótba, de így is élmény volt. Később, mire már kezdett egyhangú lenni az út, váratlanul egy őz lépdelt ki elém az út közepére. Óvatosan lassítottam, de persze hamar felismerte a helyzetet, s vad rohanásba kezdett… volna, de „kipörgött a kereke”. Szegénynek az aszfalton megcsúszott az elrugaszkodó lába, s hosszú másodpercekbe tellett, mire el tudott szaladni. Aztán persze a bokor biztonságából már méltatlankodva riasztott. :)

         Szóval, jól telt a vissza út! A városban vásároltam, ettem valamit, majd mivel Ozora felé csak másfél óra múlva indult a busz, egy félútig, Dégig menő busszal, elmentem addig. Így történt, hogy tervezetlenül Dégen is körbenézhettem. A buszfordulótól lesétáltam a felduzzasztott Bozót-patak felé, hátha be tudok menni a Festetics-kastélyparkba, de nem tudtam.

  

          Amennyire lehetett bekukucskáltam a parkba, majd az itteni geotorony látogatásnál több időt hagyok a kastély bejárására. Inkább visszatértem a térre, ahol egy gólyafészek volt a központi villanyoszlop tetején. Lelkes kelepeléssel fogadta a tojó a visszatérő párját, majd egy kis házasélet után, folytatták napi rutinjukat. Megkapóan kedvesek voltak egy pesti ember számára.

         Menetrendszerűen megjött a folytatás busz, s egy Simontornyai átszállással, megérkeztem Ozorára. Neki is vágtam az útnak, s hamarosan egy apró részlet, a Cinca-patak felett átívelő kőhíd varázsolt el. (A kastélyt visszafelé terveztem megnézni.) Később, kiérve a faluból, egy mélyúton kapaszkodtam egyre feljebb. Egy bevágásnál kikapaszkodtam az oldalsó szélére, ahonnan széles panoráma nyílt, a már mélyen fekvő falura.

 

       Aztán felérve a hegytetőre egy úti kereszt áll egy pihenőnél. A közelben virágzó fa, s a húsvét közeledése, vidám tavaszias hangulatot ébresztett bennem. Jó volt ott lenni!        

 

        Egy rövid aszfalt után megérkeztem a tetőn lévő széles síkra, ahonnan már jól látszott a geotorony. Miután odaértem látszott, hogy innen is ki van szedve a lépcső, bár az emeletek megvoltak. Még vastag kötelek is fel voltak akasztva a felmászáshoz. (Rossz érzés fogott el, kínos emlékeim miatt: egy pár éve én találtam rá egy akasztott emberre az erdőben.) Nem is néztem sokáig, leolvastam a kódot, s irány vissza a völgybe.     

       Visszaérve a faluba, megnéztem a kastély kertjét. Rózsákkal, gyümölcsfákkal van teleültetve, élvezettel sétáltam köztük. Egyszer majd a nejemmel bemegyünk a kastélyba is.

  

         Lent a buszmegállóban megtaláltam a várt busz tábláját… akkor minden rendben, jó helyen állok! Szépen időre meg is jött, s azzal a lendülettel tovább is ment, lekanyarodva a Pincehely felé menő útra.  A szívbajt hozta rám! Aztán egy gyors futással azért elértem, de akkor miért ebbe a megállóba írják ki az érkezését?

         Pincehelyen átszálltam a vonatra, mely már minden izgalom nélkül felhozott a Camponához. Élvezetes, jó kirándulás volt! 

olahtamas Creative Commons License 2025.05.13 -2 1 77301

Nincs könnyű dolga az OSM-es térképrajzolónak sem, ha egymásnak ellentmondó, vagy nem érthető fél információkból kell kiszűrni a lényeget :)

Én ezért szoktam jól geotaggelt fényképet kérni, azon látszanak a tények!

Régebben a mapillary-t használtam, most a panoramaxot, ha valamit olyan területen akarok megnézni, ahol nem járt évek óta gúgli autó.

 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (77298)
garass Creative Commons License 2025.05.13 0 1 77300

Ezek a felelősök feladata főleg a túrautak létesítése, fenntartása és megszüntetése körüli teendők. Ebbe a tereptárgyak, poi-k megléte is belefér. Nekik közvetlen hozzáférésük van az útfelmérők teljes anyagához. Ez talán segíthet a témában.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (77298)
garass Creative Commons License 2025.05.13 0 1 77299

Elnézést, de annyit pontosítanék, hogy nyolc terület van, hét főre felosztva. Oszi kapott kettőt.

Előzmény: garass (77297)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2025.05.13 0 0 77298

"Pontosabban én február óta egy másik felelőstől még semmilyen visszajelzést nem kaptam."

 

Valójában én egy OSM-es térképrajzolónak próbáltam infót gyűjteni. először levette a POI-t, aztán egyelőre visszatette. Egy út meglétét könnyű ellenőrizni, még egy pihenőhelyet is, de egy emlékfa már csak virtuális dolog (már ha nincs jelölve).

Előzmény: garass (77297)
garass Creative Commons License 2025.05.13 0 1 77297

A Turistaút Területi Felelősök nagyjából a múlt évtől hivatásos alkalmazottként végzik munkájukat az MTSZ keretein belül. Az ország hat területre lett felosztva, hat felelős személy látja el a feladatokat. A felosztás nagyjából az úthosszak arányában történt, hogy mindenki terhelése egyensúlyban (?) legyen. Szerencsétlen módon neki épp két terület is jutott. Egyrészt a Dél-Dunántúl, nagyjából Somogy megye, és szintén nagyjából Nógrád megye, kicsi Pesttel. Ezért sokat van úton, ezért is kérdőjeles az egyensúly, és Tamás is talán erre is célzott. Az talán számodra előny, hogy a Börzsönyt és környékét jól ismeri, hisz ott sokat tevékenykedett eddig is.  A megszólalási idejükről nincs tapasztalatom. Pontosabban én február óta egy másik felelőstől még semmilyen visszajelzést nem kaptam.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (77295)
olahtamas Creative Commons License 2025.05.12 -1 0 77296

Oszi fizetett alkalmazott, és lelkiismeretesen végzi a munkáját.

Viszont eléggé el vannak havazva így is.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (77295)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2025.05.12 0 0 77295

Hadd kérdezzem meg, hogy akik e mögött az email cím mögött vannak mint címzettek, mint pl. Kuris Oszkár, ők önkéntesek (hobbiból végzik ezt a tevékenységet) vagy fizetett alkalmazottak? Csak hogy milyen reális válaszadási idővel számoljak?

Előzmény: garass (77291)
hadidoki Creative Commons License 2025.05.12 -1 2 77294

És akkor olvassuk együtt a következő geo túrát:

 

 

Geodéziai tornyok

Gerecse-Kocs

 

 

2025. 03. 21.  péntek           Nem sokkal 5 óra után indultam Kelenföldről Tatabánya felé. Hamar leértünk, s volt egy kis idő a busz indulásáig. Elmentem hát a holtvágányok felé, hogy elvégezzem a fájós derekamra rendelt tornagyakorlatot. (alig nézhettek hülyének…)  

          Aztán beállt a busz, s egy szimpatikus sofőrrel elindultunk Tardos felé. Közben tett egy kitérőt Tornyópuszta felé, ahol régi túrák emlékei törtek rám. Hasonlóan jártam Tarjánon is csak itt kevésbé régen túráztam. Végül megérkeztünk Tardosra, ahol kedvesen búcsúztunk egymástól a sofőrrel. 

          Hamar magam mögött hagytam a falut, s az első letérőnél szembe is találtam magam egy őzikével. Persze, mint rendesen mire exponálni tudtam, ő már húzta is a csíkot.  

  

           A Gerecse nem enyhe kis domb, komoly emelkedőbe kezdett az ösvény. Lihegtem is rendesen, de azért egyszer csak elértem a fennsíkot. 

        Hamarosan már látszott a geotorony is, s pár perc múlva már a lábánál álltam. Picit kifújtam magam, rögzítettem a kódot, majd megfontoltan felmásztam a tetejére. Ez sem sokkal alacsonyabb, mint a Csóványosi, de megérte a fáradtságot.    

   

Szédületes kilátás nyílik róla az egész környékre. A párás levegőben sejtelmesen látszott a Serédi-kastély teteje, a Nagy-Pisznice sziklafala, déli irányba a Somlyó, visszatekintve a Tardos falu. Élvezettel keresgéltem pontokat az ismerős tájon, majd miután kigyönyörködtem magam kényelmesen visszatértem a földre. Ismét esedékes volt a tornagyakorlat, amit itt a torony tövében meg is csináltam. Itt legalább senki nem nézett dilisnek. 

         A hegyről lefelé látszott, hogy még bőven van időm, ezért tettem egy kitérőt a Bánya-hegyi erdészház felé. Kerek 20 éve töltöttem itt egy hangulatos éjszakát, ennek emlékeit kerestem most.  

   

Persze, azóta az erdészházat átépítették, a közeli hatalmas fa teljesen kipusztult, de az a régi varázslatos hangulat még felidéződött. Jó, hogy eljöttem erre, de most már igyekeznem kellett a faluba. Szerencsére le is értem, hamarosan meg is jött a busz, ahol a reggeli sofőr mosolyogva fogadott. Ő is ennyi idő alatt járt meg egy kört.

 

         Tatáig mentem a busszal, ahonnan egy másik, elvitt Kocsra. Egy középület falán találtam ezt a táblát, ami a kocsi szavunk eredetére világít rá. Tudtam én ezt eddig is, de jó érzés ilyen méltó módon olvasni róla. Elég hosszan gyalogoltam a községben, majd magam mögött hagytam a házak, s egy szőlőpincés környékre értem.

   

           Hangulatosak voltak a hétvégi házak, az egyik kertben lovak legelték a friss füvet. Feljebb egy betakart kerítéses kertbe bekukucskálva kiderült, hogy itt tenyésztett szarvasok tanyáznak. 

 

Nem minden nap látni ilyen közelről szarvasokat, igaz ezek nem tudtak megszökni. Még feljebb érve egy házi liba totyogott a közeli fűben. Megszökhetett valahonnan, s befészkelte magát a tavalyi magas fűbe. Nem jósoltam neki hosszú életet!     

          Aztán felértem a domb tetejére a toronyhoz. Ebbe sem nem lehetett felmászni, de a lábától is szép kilátás nyílt a messzeségbe. Közelebb, Kocs házai látszottak, távolabb egy szélkerékfarm kerekei járták a köreiket. 

          Visszaérve a községbe meglepően nagy volt a forgalom az átvezető úton. A jó 10 perces késéssel érkező busz sofőrje mesélte, hogy valami baj lehet az M1-en, mert mindenki erre az útra jön át. Nem is értük el Tatabányán a kinézett vonatomat. Persze nagy gond nem volt, mert félóra múlva már jött is egy másik, azzal kényelmesen fel is értem Kelenföldre.

Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2025.05.12 -1 0 77293

Kösz a nevet.

Előzmény: garass (77291)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2025.05.12 -1 0 77292

Láttam ezt a menüpontot is. Most rá is kattintottam, de a Kezelő üres (azaz nincs bent éppen sem doktor, sem asszisztens, sem beteg :-) )

Előzmény: HEV (77290)
garass Creative Commons License 2025.05.11 0 1 77291

Szerintem a turistaut@termeszetjaro.hu cím jó, itt a Turistaút Területi Felelőst szólítanám meg, aki ebben az esetben Kuris Oszkár. Ő az utak léthozásának, gondozásának és megszüntetésének a felelőse ezen a részen(is).

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (77289)
HEV Creative Commons License 2025.05.11 0 1 77290

Az útvonalra kattintva lehet információt találni, ha van feltöltve. https://turistaterkepek.hu/nyilvantartas/

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (77289)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2025.05.11 -1 0 77289

Picit off, de van olyan online nyilvántartás, akár megyénként lebontva, ahol egy adott turistajelzés aktuális gazdája megtalálható vagy a leggyorsabb út a turistautak@termeszetjaro.hu címre írni? 

Konkrétan a Pencet is érintő P jelzéssel, annak az elmúlt 20 évben történő nyomvonalváltozásával  kapcsolatban beszélgetnék - lehetőleg élőszóban - valakivel. Meg a Mónika-pihenőből lett Mónika-emlékfa lenne a másik téma.

hörpölin Creative Commons License 2025.05.10 -1 1 77288

Nagyon elcsépelt már a kéktúrával kapcsolatban az "ikonikus pont" kifejezés, de ezek a hegytetők annyira közismertek, népszerűek még a kirándulók között is, hogy nyugodtan lehet rájuk ezt használni. Aki nem mássza meg őket a kéktúra bejárása közben, az tényleg nem érdemli meg a kéktúra jelvényt.

Előzmény: Wittgen11 (77287)
Wittgen11 Creative Commons License 2025.05.09 0 2 77287

Itt asszem pont az volt a lényeg hogy autóval nehezen megközelíthető, illetve rövidítőúton levágható pontokra kerüljenek.

Előzmény: NicoMattan (77286)
NicoMattan Creative Commons License 2025.05.09 -2 0 77286

Köszi! Remélem nem generál majd túl nagy plusz autósforgalmat is egyúttal a környéken.

Előzmény: fornit1 (77284)
hörpölin Creative Commons License 2025.05.09 -1 1 77285

Négy pontot már érintettem a felsoroltak közül a negyedik OKT bejárásomon, de visszamegyek ezekre a helyekre, hogy az új stempli lenyomatokat is bezsebeljem. Ha már lúd, akkor gágogjon is! :-)

Előzmény: fornit1 (77284)
fornit1 Creative Commons License 2025.05.08 0 4 77284

Új bélyegzőhelyek dömpingje mától:

 

OKT

1 -BADACSONY

A bélyegzőhelyet a Badacsony tetején, a kilátóhoz vezető leágazásnál találjátok az információs táblán (Badacsony, OKTPH_30_B).

Az új bélyegzőnek az igazolófüzetben még nincs kialakított helye, de 2025. május 8-tól már kötelező bepecsételni.

 

2 - NAGY GETE

A bélyegzőt a Nagy-Gete tetején lévő útjelző oszlopon találjátok (Nagy-Gete, OKTPH_63_C).

Az új bélyegzőnek az igazolófüzetben még nincs kialakított helye, de 2025. május 8-tól már kötelező bepecsételni.

 

3- JULIANUS KILÁTÓ

A bélyegzőt a kilátó melletti útjelző oszlopon találjátok (Julianus-kilátó, OKTPH_80_B).

Az új bélyegzőnek az igazolófüzetben még nincs kialakított helye, de 2025. május 8-tól már kötelező bepecsételni.

 

4 - CSÓVÁNYOS

A bélyegzőt a kilátó melletti információs táblán találjátok (Csóványos, OKTPH_83_B).

Az új bélyegzőnek az igazolófüzetben még nincs kialakított helye, de 2025. május 8-tól már kötelező bepecsételni.

 

5 - NASZÁLY

A bélyegzőt a Naszály tetején, információs táblán találjátok (Naszály, OKTPH_86_B).

Az új bélyegzőnek az igazolófüzetben még nincs kialakított helye, de 2025. május 8-tól már kötelező bepecsételni.

 

6 - IROTA

A bélyegzőhelyet a kéktúrás információs táblán találjátok (Irota, OKTPH_128_B).

Az új bélyegzőnek az igazolófüzetben még nincs kialakított helye, de 2025. május 8-tól már kötelező bepecsételni.

 

7 - NAGY MILIC

A bélyegzőt a Nagy-Milic tetején, a kéktúrás útjelző oszlopon találjátok (Nagy-Milic, OKTPH_147_B).

Az új bélyegzőnek az igazolófüzetben még nincs kialakított helye, de 2025. május 8-tól már kötelező bepecsételni.

 

RP-DDK

1 - ÁRPÁDTETŐ

A bélyegzőt a Mecsekerdő Zrt. Árpádtetői Erdészetének épületénél találjátok (Árpádtető, DDKPH_41_B).

Az új bélyegzőnek az igazolófüzetben még nincs kialakított helye, de 2025. május 8-tól már kötelező bepecsételni.

jzp2107 Creative Commons License 2025.05.07 0 1 77283

ó, sajnálom :-(
én is csak egyszer találkoztam vele és volt velem két gyerek amivel mint tudjuk mindent el lehet adni, de nagyon közvetlen volt, olyan volt mintha a nagymamához mentünk volna

csinált nekünk valami helyi levest amit azóta se ettem, töltelékleves vagy mi is volt a neve?

még a kutyát is beengedte a gyerekek kedvéért pedig annak általában kint volt a helye :-)

szóval az ismeretlenül is szerethető típusú ember volt
ritka. és akkor még ritkább lett :-(

Előzmény: Smith W. (77282)
Smith W. Creative Commons License 2025.05.06 -1 1 77282

Úgy tudom, hogy Vilma néni pár éve meghalt. Én magam nem ismertem, de pár emberrel beszéltem, akik nála szálltak meg, és mindenki nagyon jókat mesélt róla.

Előzmény: jzp2107 (77277)
Smith W. Creative Commons License 2025.05.06 0 1 77281

A területre a konkrét tapasztalataim már nem frissek, de alapvetően sokat szoktam foglalkozni a logisztikával, amikor a zempléni részt jártam végig, szükséges volt jól áttekinteni a lehetőségeket.

 

A Putnok-Bódvaszilas részt két nap alatt meg lehet csinálni, egy aggteleki szállással. (Feltételezve, hogy Pestről vagy környékéről indulnátok. Ha pl. Zalaegerszegről kell eljutni oda, az más...)

 

Bódvaszilastól Irotáig, vagy ha óvatosabbak vagytok, akkor Tornabarakonyig érdemes menni, mindkét faluban voltak szálláshelyek, és ahogy gyorsan ránéztem, most is vannak. Következő nap onnan Encs elérhető, akár haza is lehet utazni, de szállások is vannak ott.

 

A zempléni rész trükkösebb, mert talán kevesebb a szállás, én anno Regécen próbálkoztam, de épp nem volt szabad hely, ezért sátraztam. A következő nap Sátoraljaújhely adja magát, bár azért az lehet kicsit nagyobb távolság, ez egyéntől függ. Opció lehet az is, hogy Sárospatakon néztek szálláshelyet, onnan Makkoshotyka kb. 5-6 km, ez azért nem nagy távolság. A továbbiakban Újhelytől akár egészen Füzérig el lehet menni, de ha az sok, akkor a közbeeső falvakban talán lehet találni szállást. A tömegközlekedés nem annyira jó, de Újhelybe azért legrosszabb esetben egy pálházai átszállással el lehet jutni. Hogy aztán másnap reggel vagy délelőtt visszafelé is sikerül-e eljutni, és onnan folytatni a túrát, az már más kérdés.

Talán itt is említettem korábban, hogy szerintem érdemes megpróbálkozni a zempléni részen a stoppolással, engem még úgy is fel akartak venni, hogy nem szándékoztam stoppolni, csak látták, hogy gyalogolok. :)

Előzmény: Jesper Olsen (77276)
Wittgen11 Creative Commons License 2025.05.06 0 0 77280

Hasonló elgondolással mi Szögligeten szálltunk meg 2 hete, onnan van busz Aggtelekre és Bódvaszilasra is.

Előzmény: Adani_ (77278)
Jesper Olsen Creative Commons License 2025.05.06 0 0 77279

Köszönöm. Közben rájöttem, hogy azt nem írtam, hogy nekünk csak a tömegközlekedés jöhet szóba.

De a menetrendeket tanulmányozva azt már látom, hogy korai keléssel és kései hazaéréssel ez nem

lehet probléma.

Előzmény: jzp2107 (77277)
Adani_ Creative Commons License 2025.05.06 -1 1 77278

Hasonló kérdésem lenne nekem is. Én egy két napost tervezek OKT-n Aggtelek Bódvaszilas távra. Derenkre több időt szánva. Derenk közelében szállással, Bódvaszilaisg másnap kényelmesen sétálva. Aggtelekre  busszal Bódvaszlastól pedig vonattal utaznék tovább vélhetően Aggtelek is úgy lesz megoldva, hogy Jósvafő-Aggtelekig vonattal.

Előzmény: Jesper Olsen (77276)
jzp2107 Creative Commons License 2025.05.06 -1 0 77277

nem tegnap volt, és gyerekeimmel voltam úgyhogy nem tudom mennyire használható, de mi Putnok-Bódvaszilas 3 nap (autó a célban és remegés 3 napig hogy rajta marad-e az alufelni, de rajta maradt :-)

szállás Zádorfalva mellett talán Alsószuha, átjöttek értünk, és ugyanennek az illetőnek volt egy másik vendégháza Jósvafőn

Bódvaszilas-Boldogkőváralja 3 nap (ez még a 60 éves a kéktúra.. során)
autó Miskolcon maradt, szállás Irota illetve Fancsal

 

Boldogkőváralja-Nagy Nyugodó 3 nap (covid első feloldás után)
Regéc, Makkoshoytka Vilma néni (emlegettem szombaton mert a Zemplénben jártam - a kéken ebből Eszkála-Mlaka rét között, hogy vajh mi lehet vele?

autóval mentünk Hatvanig mert Pest megyében elvileg nem lehetett utazgatni, onnan tömegközl.

 

rá 2 hétre Nagy-Nyugodó- (ezt is emlegettem, fiam direkt kifacsart hülye fordítással big shutup névvel illette :-)

- Hollóháza 3 nap

Vágáshuta lett volna a szálláshely, önkormányzati, de a "kedves" gondnoknő indok nélkül visszamondta így Kovácsvágáson laktunk, autóval eljöttek értünk, másnap kigyalogoltunk
másik szállás Füzér
ez is tömegközlekedős volt, hogy Hatvanig vagy Pestig arra már nem emlékszem

 

 

most így visszagondolva, daliás idők voltak :-D
mostanság (DDK után) amúgy inkább sátor, AK-t lányommal kettesben, többit magánzóban

Előzmény: Jesper Olsen (77276)
Jesper Olsen Creative Commons License 2025.05.06 -1 0 77276

Helyben szerzett tapasztalatokban és logisztikában jártas olvasótársak segítségét kérem. 80%-nál járunk. Putnoktól Hollóházáig még hiányoznak a Kéktúra-szakaszok.

Néhány többnapos (3 vagy 4) túrában gondolkodunk. Hogyan lenne szerintetek legésszerűbben (szállás szempontból is) felosztani ezeket a

szakaszokat? Nem sürgős a kérdés, de kíváncsi vagyok mások véleményére.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!