Keresés

Részletes keresés

timetable Creative Commons License 24 órája 0 1 75764

 ha letelik az 5 éves fenntartási időszak

Az a bizonyos wolfsthali busz is közvetve ilyesminek köszönheti a megszűnését...Uniós támogatással indult, a fenntartási időszak után ugyan üzemelt tovább, de volt szó a leállításáról, ami a járványidőszaki határzár ürügyén végül meg is történt. A Rajka-Pozsony járattal is ez történt. 

Előzmény: nagypapi (75762)
hadidoki Creative Commons License 25 órája -1 1 75763

Ilyenkor nekem mindig az jut eszembe, hogy ott is lehet menni, ahol nincs felfestve jelzés, vagy át van festve másmilyenre. Ha nincs elkerítve, vagy tiltva, arra kell menni amerre a legszebb, szívünknek a legkedvesebb! 

Előzmény: Terse (75760)
nagypapi Creative Commons License 26 órája -1 1 75762

Sajnos egyre több helyen figyelhető meg, hogy lehet ugyan új "turisztikai attrakciókra", útvonalakra pályázni, de ez semmibe veszi a korábbi jelzéseket, egymás rovására mennek a "fejlesztések", semmi logika, összehangoltság. Aztán ha letelik az 5 éves fenntartási időszak sok esetben elmarad az útvonal gondozása - hiszen az elszámolással minden rendben volt. A zempléni Szt. Erzsébet út, a Fejárkőtől Tündérvölgyig mozgalom jut hirtelen eszembe, de lehet, hogy a Koppány is ilyen volt. És akkor itt a Szt. Márton út. OK, hogy új túraútvonal, de ezt nem lehetne egy másik útvonal rovására kijelölni. Vagy ha igen, akkor úgy, hogy kommunikálni kell. Ez és ez megszűnik, lesz helyette másik. Ilyen most nem történt.

Jó lenne, hogy akár az ilyen jellegű pályázati kiírásoknál, akár valahogy a véleményezéseknél az MTSZ szerepet kapna, és koordinálna. Persze amíg a sárgatábla-rendszer sem zavarja a szemét, addig kár ilyenről álmodozni. :-(

Előzmény: Terse (75760)
jzp2107 Creative Commons License 28 órája -1 1 75761

Kötözködésnek tűnhet mert csak pár km-ről van szó de nem az, inkább hogy picit azért örüljél: szóval ha jól emlékszem kicsit tovább, Koroncóig vannak jelek az S+ csatlakozásig

 

 

ezt leszámítva tényleg csak 1-2 kósza kopott jel, pl Kóny és Markotabödöge között ami most beugrik (az M85-ösön átkelést a Diána vendéglőtől indított túrával próbáltam kiváltani, de ide is kerítést húztak - ragaszkodtam a térképhez és a vendéglőtől-buszmegállótól még haladtam kicsit az út szélén Csorna felé és fordultam volna rá az utamra, na itt volt az ominózus kerítés meg tiltótábla, hasat behúzva két elem között (akkor még) átfértem
A mai pocakommal lehet már nem menne :-)

 

Főleg télvíz idején / kora tavasszal jártam erre, eszement mennyiségű vaddal lehetett időnként összefutni..

Jó kis túrák voltak!

 

Előzmény: Terse (75760)
Terse Creative Commons License 1 napja -1 1 75760

Így van, az a Szt. M. út, s ahol tudták, nem S-t festettek fel simán, hanem tovább gyilkolták a P-t, azaz átfestették.

 

Én továbbra is végtelenül sajnálom, hogy a Phalma-Ravazd-sokóri dombok-Győrménfőcsanak vonalvezetésű P  nem megy tovább a régi nyomvonalon, ami sok egyéb érdekes dolgot felkeresett (Kónynál tavak, mocsarasodó mádasok, Győrsövényházánál erős vízi élet, Kimle és Hédervár között a Mosoni-Duna partja, majd a Szigetköz néhány jellegzetes hangulatú helye), mielőtt visszakunkorodott Győrbe. 

 

S bocs mindenkitől, de ezt a nagyszerű vegyesfelvágottat nem pótolják a területen áthaladó zarándokutak.

 

Hol lehet tiltakozni eredményesen ez ellen? :-)

Előzmény: nagypapi (75759)
nagypapi Creative Commons License 2 napja -1 0 75759

Bevallom őszintén nem emlékszem P- jelekre. Igaz, a térképp szerint elég rövid szakaszon fonódik Lébénynél (konkrétan Lébényben) a kagyló-jel és a P sáv. Megnéztem a készített fotókat és a gugli utcaképet, Lébényben a Hanyi Gödény sörfőző-étterem előtti oszlopon kellene lennie pirosnak is, de csak sárga sáv van. Károlyháza és Kimle között sem emlékszem piros sáv jelzésekre, viszont a Fő úti leágazásnál (48-as tér) -, tehát ahol letér a Szt. Jakab útról, illetve a sárga sáv jelzésről - az egyik villanyoszlopon van P-jelzés. 

Ez a sárga sáv jelzés a Szt. Márton út lehet, szerintem ezen voltak fejlesztések, friss festések (pályázati pénzt szerezhettek rá), míg a P- háttérbe szorult.

 

Tervben van a Camino Benedictus is (talán jövő tavasszal), szintén elmennék rajta Lébényig, akkor majd figyelmesebb leszek.

Előzmény: Terse (75749)
V43 1279 Creative Commons License 2 napja 0 0 75758

Köszönöm! 

Talán ősszel-télen lesz rá időm, az eddig elmaradt nájvyssie mozgalom hegyeivel együtt. Mostanság írom meg az idei évi alpesieket, szeptemberben és októberben lesznek még hozzá élmények terveim szerint. Ha elkészülnek akkor lesz bőven olvasnivaló.

Előzmény: Smith W. (75755)
V43 1279 Creative Commons License 2 napja 0 0 75757

Akkor te sem unatkoztál :) én is gyűjtögetem a bejárt településeket, egyelőre csak emlékezetben. Egy névmutatóból mondjuk már elég sokat kipipálhatnék. Településneves tábla fotóm már elég sok van, külföldről is, csak rendszerezve nincsenek.

Előzmény: Terse (75748)
Smith W. Creative Commons License 2 napja 0 0 75756

Nekem is ezzel az összekötő szakasszal "kezdődött" az AK... :)

Sok sikert a további tervekhez!

Előzmény: KFeri_2+4 (75751)
Smith W. Creative Commons License 2 napja 0 0 75755

Gratulálok! Akkor várjuk a beszámolókat.

Előzmény: V43 1279 (75740)
jzp2107 Creative Commons License 2 napja 0 0 75754

mármint DDK teljesítést, még nagyon reggel van.. :-)

Előzmény: jzp2107 (75753)
jzp2107 Creative Commons License 2 napja 0 0 75753

elég szerény lenne így előadni egy AK teljesítést :-)

 

szerintem a Big Shutup (fiam így hívta viccesen) és Saújhely vá közötti kék keresztről van szó

Előzmény: hadidoki (75752)
hadidoki Creative Commons License 2 napja 0 0 75752

"Az utolsó előtti túrámon végigjártam az OKT és az AK közötti összekötő szakaszt,..."

Csak nem a RP-DDK-ről beszélsz? (Vagy a túlsó végi összekötésről Zemplénben?:) 

Előzmény: KFeri_2+4 (75751)
KFeri_2+4 Creative Commons License 2 napja 0 0 75751

Tervek? Több is van... A fiaimnak még közel 700 km hiányzik az OKT-ből, nem hagyhatom őket egyedül barangolni... Aztán itt van a közelben a KDP is... Az utolsó előtti túrámon végigjártam az OKT és az AK közötti összekötő szakaszt, így már csak 1411 km hiányzik ahhoz, hogy bezáruljon a kör... De most az az első, hogy eljuttassam a füzetemet a bírálókhoz és utolérjem magamat a blogírásban.

Előzmény: Smith W. (75739)
jzp2107 Creative Commons License 2 napja 0 1 75750

azt tudtam, hogy ez egy reinkarnált nick, de eddig szerintem tévedésben voltam hogy kié :-)

Előzmény: Terse (75748)
Terse Creative Commons License 2 napja 0 1 75749

Vasztély és Tarján közötti kerékpárút a Tarjáni horgásztóval. Gyalog kicsit hosszú, de kerékpárral egy álom lehet”


Tavaly voltunk rajta a zasszonnyal, s valóban pompás móka volt.

 

Lébény környékén találtál még régi, kopott P jelzéseket? Ld Kisalföldi Pirost.

Előzmény: nagypapi (75744)
Terse Creative Commons License 2 napja 0 1 75748

2013-14 körül, amikor befejeztem a mo-i települések bejárását, az egyik alkalommal kereken 1200 km-t mentem szinte egyhuzamban (tankolás, pisilés miatt volt csak megállás), s mivel ott egy végtelenül kanyargó útvonalat kellett követnem, zsákfalvakban megfordulnom, a végére már azt sem tudtam, hogy ki vagyok. Ha jól rémlik, 17-18 óra alatt teljesítettem eme eszetlen dolgot, azaz nem éppen komótosan vezettem a falvak között.

Előzmény: V43 1279 (75746)
V43 1279 Creative Commons License 2 napja 0 0 75747

Köszönöm!

Mindenképpen meg fogom említeni, hogy melyik meghódítható. Persze ez csak az akkori állapotot mutatja, pl a gerecseiben már nehézkes felmenni, tavalyelőtt januárban meg gond nélkül lehetett.

Előzmény: Jesper Olsen (75743)
V43 1279 Creative Commons License 2 napja 0 0 75746

Köszönöm!

 

Egyelőre passz, majd a Szent Imre úttal együtt beadom valamikor.

Nekünk a 480 fontos szempont volt (szlovák különvonatra mentünk volna eredetileg, de lemondták, így került előtérbe a befejezés), ajánlom, hogy még addig gyűjtsd be őket még tart. Így is szívtam a fogam pár helyen a távolságok miatt, 7-800/liter áron már erősen gázos lenne a költségoldal. Némi pluszt beletéve és egy cimbinél aludva is kb. 50 ropi volt a benzin most az utolsó 2 napra és az 1400 km vezetés sem volt éppen kevés és ez volt legalább a 3.-4. ilyen nagyobb út idén a tornyok kapcsán (1 vagy több napos).

Előzmény: AttHunter (75742)
V43 1279 Creative Commons License 2 napja 0 0 75745

Köszönöm!

Kár, mert sok kalandos darab van, érdemes rá időt áldozni :)

Előzmény: hadidoki (75741)
nagypapi Creative Commons License 3 napja -1 3 75744

Én is ígértem beszámolókat, jöjjön az első:

 

Szt. Jakab út, Camino Húngaro útvonal: Budapest – Lébény – Wolfsthal

 

Régóta szemezgettem már egy hosszabb zarándokútvonal végigjárásával, elsősorban idehaza, illetve a Kárpát-medencében. Talán ennek a legjobb a szervezettsége, marketingje. Így hát a belvárosi zarándokpontról beszereztem a zarándokútlevelet.

 

A honlap szerint az útvonal hossza Budapest Clark Ádám tértől (0 km kőtől) Lébényig 199 km (a Vértestolna-Baj-Tata útvonalváltozaton), tovább Wolfsthalig pedig összesen 282 km. Nekem 215 és 294 km adódott a mapy.cz mérése szerint.

 

Az egyébként nagyon informatív szentjakabut.hu honlap 8 szakaszra bontja a távot, ezek tulajdonképpen a javasolt napi (21 és 31 km közötti) távoknak felelnek meg. Mindjárt az első nap elég húzós, Zsámbékig van 31 km, ráadásul ez nemcsak a leghosszabb, hanem a legszintesebb nap is. Ugrás a mélyvízbe!

Ami nem tetszik a honlapon, hogy az információk egy része elavult: ez a szállásokat, szentjakabutas bélyegzőket, nyitva tartásokat tartalmazó letölthető excel táblánál a legnyilvánvalóbb. OK, a covid nyilván betett a zarándokturizmusnak is, de azért csak érkeznek be észrevételek, ami alapján frissíteni lehetne! Ami különösen rosszul érintett, hogy a honlapon foglaltak szerint Wolfsthalból óránként mennek buszok Pozsonyba. Egy Wolfsthalban kihelyezett régi-régi menetrend szerint ez egykor tényleg így lehetett, de ma már nem. Úgyhogy mikor a második busz sem jött, kiálltam stoppolni, és igen-igen  nagy szerencsém volt, hogy éppen egy pozsonyi rendszámú, Pomázról származó magyar sofőrös kisbusz vett fel, és vitt el egyenesen a pozsonyi vasútállomásra.  

 

Én nem egyfolytában tettem meg, mint ahogy a zarándokoknak javasolják, hanem általában hétvégente 1-1 napon jártam, és inkább a tömegközlekedési lehetőségekhez, mintsem a javasolt napi távokhoz igazodva. (Persze ezek többször egybeestek.) Mindjárt a második nap ki is estem a „ritmusból”, mert 7 km után Mányban feladtam, látva, hogy lóg az eső lába, és hogy jó darabig nincs kiszállási pont. Előző nap volt ráadásul a Zsámbékig tartó szakasz, szóval nem is voltam a legfrissebb.

A tömegközlekedésről: Budapestről nagyon jók a közlekedési kapcsolatok, még Rajka is könnyen és gyorsan elérhető, a többi távolabbi szakaszhatáromhoz (Nagyigmánd, Táp) is volt buszos csatlakozás. Az 1-es vasúti fővonalon pedig nagyon sűrű a menetrend. Szóval ideális. Kivéve a nagyobb távolságokból adódó utazási költségek…

 

Összességében – a 7 kilométeres etappal együtt 7 nap alatt sikerült Lébényig eljutni (pontosabban Kimle-Károlyháza vasútállomásig), további 2 nap alatt pedig Wolfsthalig. Tehát még az én (inkább átlagosnak mondható) kondimmal is mentek a 35-40 km-es szakaszok, úgy, hogy még tömegközlekedni is kellett.

Ez köszönhető a Tatától kezdődően lapos térszínnek, a jó járhatóságnak és a jó jelzettségnek. Alig-alig sikerült eltévedni, és megállni is csak kevés helyen álltam meg: a közbeeső falvak jelentős részében legfeljebb egy-egy kisbolt, nemzeti dohánybolt van (ezek is korlátozott nyitvatartási idővel) pedig a nagy melegben azért egy-egy korsó sör jólesett volna…

Egy-két helyen fordult csak elő, hogy rövid szakaszon dzsindzsás, esetleg beszántott szakaszon kellett átvágni. Aztán pár kilométerrel Wolfsthal előtt jött a feketeleves: Pat nádor vára (Pottenburg) felé kellett volna egy szúrós növényekkel totálisan benőtt szekérúton haladni, de az első ötven méteren annyi sebesülést szereztem a rövidnadrágban (kellemes, 30+ fokos nyári nap, abszolút nem voltam ilyen szakaszra felkészülve), hogy inkább maradtam a hosszabb aszfalton. Szóval azért a labancoknál sem minden papsajt… :-)

 

Ami számomra a legizgalmasabb (legjobban várt) szakasz volt, az a Tata-Lébény-Rajka-Wolfsthal, hiszen ezt a részt gyalogosan sosem jártam. Mint kiderült, a Pannonhalmi-dombság kivételével Alföldi Kéktúra jellegű, beleértve a Duna-Tisza-közi homokhátsághoz hasonló – sok helyütt szintén homokos – dombvidékeket, valamint a folyó menti gátas szakaszokat. A mezőgazdasági művelés viszont változatosabb, kisebbek a táblaméretek és változatosabbak a termesztett növények. Facéliatáblákat itt láttam először. A szélturbinák közelsége is újdonság volt. Jóval fejlettebbnek tűnik e rész mezőgazdasága, mint a Nagyalföldé. Aztán mikor átléptem Ausztriába, megint volt egy nagy ugrás, sajnos…

 

Ha ki kellene emelni néhány helyszínt, ami különösen megragadott vagy megmaradt bennem, akkor a következők lennének.

- Vasztély és Tarján közötti kerékpárút a Tarjáni horgásztóval. Gyalog kicsit hosszú, de kerékpárral egy álom lehet. Tarjánba beérkezve nagyon kulturált, ingyenes wc és tisztálkodó-helyiség.

- Tata folyamatosan újul meg, gyönyörű kisváros. A Cseke-tónál még sosem voltam.

- Kisbér. Fiatalembernek szólítottak az egyik kocsmában. Kétszer is, mert először körbenéztem, hogy kihez szólhattak vajon. J

- Nyalka határában egy kétszáz éves parasztházban lakó házaspár behívott egy beszélgetésre és egy pohár borra. Aztán mikor továbbindultam, láttam, hogy az éppen akkor arra bicikliző kerékpáros turistákat ugyanúgy meginvitálják. Lehet, hogy máshol ez természetes, itt a nagyfalu környékén ez nem annyira jellemző…

- Pannonhalma egy csoda. Szerencsére nem túl rég jártam arra, úgyhogy most gyorsan át tudtam rajta haladni. de bőven megér egy egész napot a környék.

- Lila-hegyi kilátó, majd Gyirmót határában a Rába-holtág melletti érintetlen környezet, egész közel Győrhöz.

- Lébényi románkori Szt. Jakab templom. Ide is most jutottam be először.

- Az ausztriai szakaszon pedig a Királyvárta. Csodálatos a körpanoráma.

 

Összességében szívesen ajánlom mindenkinek a túrát, akár a saját lelki békéjét szeretné meglelni egy zarándokút alatt, akár csak a saját határait szeretné kipróbálni vagy feszegetni. Tata után már nem sok turistával találkozni, mivel ugye itt mindenki egy irányba megy. De ez szerintem nem baj. Sőt.

Tata után (helyenként előtte is…) nagyon sok a napos, kitett szakasz, szóval naptej, kalap, megfelelő mennyiségű víz, ilyenek nem ártanak, főleg ebben a meleg időszakban, de hát ezt úgyis evidens mindenkinek. ;-)     

 

Jesper Olsen Creative Commons License 3 napja 0 0 75743

Én is gratulálok! Majd azt is írd meg, hogy hányba tudtál (lehetett) felmenni. Várom a beszámolót.

Előzmény: V43 1279 (75740)
AttHunter Creative Commons License 3 napja -1 0 75742

Óriási gratula!!!

 

Hányadik leszel? Írd majd meg. Lehet, hogy még én is beférek a tízbe, bár nem igazán hiszem.

Azóta nyolcvanra emeltem a teljesítést, de a maradékok nagyon kiesnek.

Vagyis oda kellene túrát, vagy kirándulást szervezni, ahol a hiányok vannak.

Lehet, hogy addig kellene megtennem, amíg a "tanksapka" fennáll (480,-)?

Előzmény: V43 1279 (75740)
hadidoki Creative Commons License 3 napja 0 0 75741

Neked is gratulálok, micsoda napokat élünk!

 

(Régebben terveztem én is a teljesítését, de végül bele sem kezdtem...) 

Előzmény: V43 1279 (75740)
V43 1279 Creative Commons License 3 napja -1 4 75740

Szombaton meglett az utolsó hiányzó (Nagykörű), 107. geotorony is, így egy egyszámjegyű teljesítői körbe kerültem be :)

Megyénkénti bontásba tervezek majd bemutatókat írni róluk, idővel.

Smith W. Creative Commons License 3 napja 0 0 75739

Én is gratulálok!

 

Folytatás? További túratervek?

Előzmény: KFeri_2+4 (75738)
KFeri_2+4 Creative Commons License 4 napja -1 1 75738

Köszönöm a gratulációkat!

 

Igen, pontosan 5 év alatt sikerült végigjárni. (Na jó, néhány óra eltéréssel, mert 2017-ben reggel indultunk Regécről, most pedig délután érkeztünk oda. :-)) Ezért szerveztem éppen augusztus 13-ra az utolsó túrát. És még arra is figyeltem, hogy ugyanott pecsételjek, mint ahol 5 évvel ezelőtt!

Előzmény: Wittgen11 (75733)
KFeri_2+4 Creative Commons License 4 napja -1 1 75737

A júliusi négynapos túra második napján Gércéről indultunk, koptattuk az aszfaltot a Farkas-erdőben, felmásztunk a káldi kilátóba, ebédeltünk egy magaslesen, végül pedig kavicságy helyett porba süppedve értünk be Hosszúperesztegre.

A túra hosszabb, fényképes beszámolója a következő oldalon olvasható: https://turaelmenyeim.blogspot.com/2022/08/okt-02-gerce-hosszupereszteg-20220720.html

HEV Creative Commons License 4 napja 0 1 75736

Gratulálok. A blogodat is rendszeresen olvasom, ott vagy a főoldalon :-)

Előzmény: KFeri_2+4 (75732)
Terse Creative Commons License 4 napja 0 0 75735

Gratulálok!

Előzmény: KFeri_2+4 (75732)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!