A Jávorkút-Sebes közötti jelzés megszüntetés még nálunk is vita tárgya. A sok látványosságot felvonultató útszakasz megtartása csábító. Ami ellene szól, az épp az aszfaltosság. Elvileg ide nem szükséges a jelzés, anélkül is jól követhető. Ugyanakkor a jelzéselhagyással csökkenhet az amúgy is sok jelzett út, aminek a karbantartása nem kis feladat.
Köszönöm, a Z+ Z-re változtatásáról (tervéről) nem tudtam. Mondjuk az egyéni problémám, de a sárga létrási becsatlakozásától a piros jávorkúti letéréséig tartó utat nagyon hangulatosnak tartom aszfaltossága ellenére is.
Ez úthálózat rendszer rendezési kérdés. A Lusta-völgy - Jávorkút - Ómassa Bükki kékjét és a majdani Nagyvisnyó-Bánkút-Nagymező-Török út Z sávját így K+ jelzés köti össze. Tehát két hosszútávú sávjelzés átkötése a magasabb rendű jelzés színét kapta.
A megyehatáron futó Z jelzés gondozása már Heves megye felségterülete. Amit én tudok róla, hogy Bánkút és Nagymező között a Z+ jelzés még e hónapban Z sávra változik. Aztán tovább, a Nagyvisnyóra menő Z+ is megváltozik, de nem az idén.
Mi baj volt a vadkerti zölddel? A felújításra (mert az ráfért volna) nem jár annyi, mint az új K+ jelzésre? Most a Z+ a zöld végétől indul majd Nagyvisnyóra?
Kedves Erdőjárók! Turistautak változásai a kelet-bükki Kis-fennsík és Garadna-völgy térségében 2019. 1. A kék kereszt (Kohász kék) jelzésű turistaút nyomvonala Szentlélek - Ómassa - Garadna - Közép-Garadna közötti szakaszon törlésre került. Új nyomvonal: Szentlélek - Szentléleki-völgy - Heteméri-völgy - Három-kúti-völgy -Helyiipari-forrás - KözépGaradna. A nyomvonalváltozás indoka: A korábbi Ómassa - Garadna - Közép-Garadna közúti forgalommal terhelt aszfaltos út kiváltása, ill. Ómassa - Szentlélek között a Bükki kék sáv jelzéssel való fonódás megszüntetése. Köpűs-forráshoz déli irányból kék kör jelzés vezet a korábbi, most megszüntetett sárga kör jelzés helyett. A sárga négyzet turistaút Szentlélek és Garadna vá. között megszűnt, helyét átvette Szentlélek és Három-kúti-völgy/Pisztráng tanösvény útelágazás között az új kék kereszt jelzés, Három-kúti-völgy/Pisztráng tanösvény útelágazás és Garadna buszmegálló között a korábban is létező sárga kereszt jelzés. A fenti leírások az 1. számú térképvázlaton tekinthetők meg! 2. Zöld sáv megszűnik Garadna vá és Nagymező között. A megszüntetés indoka: a Bükki kék sáv jelzéssel való fonódás megszüntetése, aszfaltos utak jelzettségének csökkentése. Garadna Sebes-víz mésztufa vízesés elágazás között ezentúl a sárga kereszt jelzés vezet, mely a Örvény-kői elágazás - Aranylépcső - Három-kúti-völgy - Garadna korábbi sárga kereszt jelzés meghosszabbítása, így összekötve két bükki sárga sáv jelzést. (2.sz térképvázlat) Garadna - Szövetség-forrás - Huba-forrás között sárga kör jelzés vezet a korábbi, most megszüntetett zöld kör jelzés helyett. (2.sz térképvázlat) Nagymező Kecskeláb-rét között ezentúl a kék kereszt jelzés vezet, összekötve a Zöld sávot és a Kék sávot (Bükki kék) (3.sz térképvázlat) Kecskelábrét - Jávorkút - Bolhás - Sebesvíz panzió elágazás közti Zöld sáv jelenleg megszüntetés alatt áll.
Három nick-em van. Remélemilyennicknincs, Morcos Indián és Gizi Alias Feri.
Az ok - sosem tudom megjegyezni a jelszavamat. Háromszor kellett gépet cserélnem, mind a háromszor új nick lett, mert nem tudtam megoldani máshogy. Igen van, amikor szőke vagyok a számítógéphez.
Jelenleg két gépem van. A régi gépem két nick jelszavát mentette el Giziét és Remélemilyennicknincsét. Az új gépembe találomra beírtam a két jelszó közül az egyiket, amit a Google Chrome jóvoltából sikerült előbányászni, így a régi gép Gizi az új gép Remélemilyennicknincs.
Tehát én nyugodt szívvel felvállalom mind a hármat. Nevem adom mindegyikhez. Ezekután azt hiszem Wikiben is lehetne ennyi gerinc.
És még valamit a jótollú topik társunkról. Ne felejtsük el, hogy ő kezdetektől fogva odatörleszkedett a szervhez- Élénken él az emlékezetemben, hogy mekkora truvájl volt neki megszerezni a szervezet vezetőségének e-mailcím listáját. Még kezdő túrázóként és szerintem kérdezzük meg Hörpölint is, hogy indult a cikksorozata.
Ezzel nem a teljesítményét akarom leszólni, csak azért nyissuk ki a szemünket, hogy az ángyom-térgye kalácsa rendszer nem múlt el.
És jelenleg egy ángyom nincs, akinek a tégye kalácsát örömmel nyalogatnám. :)
Imádtam a mászásos részeket, bár volt, hogy roppantul be voltam tojva - ott ahol a plató alatti részen egy függőlegeshez közelítő falon csak egymás felett álló harántlefutású lemezekbe kapaszkodva, fél talpszélességben lehetett haladni.
Jó móka volt.
Összevetve a Tátrával - azt hiszem, az Alpok azért kellemesebb, mert itt változik a táj, színesebb, erdősebb. A Tátrában egy-egy úton napszámra ugyanazt a sziklát fogod látni.
Ettől függetlenül a Rysy megmaradt még teljesítendő feladatnak.
Nyugodtan használhatnád a saját nick-ed :) Nos már küldtem anyagot, nem is egyet, le se szarták. Úgyhogy én is leszarom őket. Ide beírom, hátha egynek eszbe jut ötletet lopni. :D
idehaza mindig azon sopánkodunk, hogy máshol milyen flottul mennek a dolgok, bezzeg itthon
VS
Ezzel szemben, ha felmegyek a PCT az AT weboldalaira
Itt úgy néz ki, éppen te sopánkodsz. De van egy jó hírem: senki nem fog megakadályozni, hogy kezdjél például egy cikksorozatba a Turista Magazinba, mint ahogy pár jó tollú topik-, és túratársunk már megtette. Szerintem még önálló rovatot is kapnál. Ja, hogy ez munkás dolog, és egyszerűbb számon kérni, hogy MÁS miért nem csinálja meg NEKEM?
Mindig érdekes szembesülnöm azzal, hogy idehaza mindig azon sopánkodunk, hogy máshol milyen flottul mennek a dolgok, bezzeg itthon. Ugyanakkor amikor itthon lehetőség lenne valamit egyszerűsíteni, akkor szokott az jönni, hogy csak írd ki azt mindenki azt csinál, amit akar, illetve ha nem tudsz valamit, kérdezz.
Ezzel szemben, ha felmegyek a PCT az AT weboldalaira, akkor még ugye arról is részletes infót kapok, hogy hogy kell az erdőben kakálni. Lehet, hogy nem véletlen?
Lehet, hogy ők már tudják azt, hogy aki ma túrázik annak már semmi köze nincs nemhogy a természethez, de még azokhoz a könyvekhez se, amiből a korábbi generációk magukba szívták a természet ismeretet?
Jó példa, csak tegyük hozzá, hogy amikor autóvezetést tanulsz, akkor az oktatód elmondja neked, sőt ha jól tudom a kresz vizsga része, hogy miként vezess olyan területen, ahol ilyen táblát látsz. ;)
Bárhol, bármikor jöhet szarvas (kis túlzással, Pesten a belvárosban nem, bár mióta bement a vaddisznó az MLSZ-be, ebben sem vagyok biztos), de ha kinn van a tábla és jön, akkor sokkal sokkal nagyobbat szívsz, mint ha nincs, és úgy jön.
Látva a Rám szakadék omlásveszélyére felhívó közösségi médiába berakott cikkre adott kommenteket azt hiszem jobb lenne, ha az MTSZ a jövőben ilyen esetekben nemcsak a tényt tenné be, meg egy felhívást arra, hogy "menjen mindenki óvatosan" mert ennek ilyen beírások lesznek a következményei a mai természettől elszokott világban:
"Azon gondolkodom, hogyan lehetnék "fokozottan óvatos"?! A KRESZ táblák között is létezik egy "omlásveszély" tábla, de azt nem tanítja a KRESZ, ebben az esetben hogyan is kell viselkedni. Menjek kicsit gyorsabban, hogy hamarabb elhagyjam a veszélyes útszakaszt, vagy lassítsak, ha omlik akkor meg tudjak állni?!... Túrázóként mit tehetek? Vegyek sisakot? A kavicsoktól megvédhet, de az omlástól aligha. Tudja valaki, hogy mikor lesz az omlás és mekkora szikla fog megindulni? Nem? Akkor hogyan legyek fokozottan óvatos? Vegyek be előre fájdalomcsillapítót és vigyek magammal gipszet és gézt? ..."
Talán szerencsésebb lenne a balesetveszély tényén túl részletekbe menni, hogy mégis mire figyeljen az ott túrázó. Nagyon érdekes dolog ez, hogy magyar nyelven nem találtam tájékoztató anyagot arra nézvést, hogy kőomlást egyáltalán hogy vegyen észre az ember előre és ugye nem mindenki megy el hegymászó tanfolyamra, hogy ilyen dolgokat elsajátítson, ugyanakkor angol nyelven azonnal jött a cikk, sőt cikkek csarnok elsőre.
Nem követem, lehet 4 év alatt változott. Az biztos, hogy én ezen az útirányon át jutottam el Velembe, a szállásra. Tehát gyalogosan járható ez a verzió, lehet, hogy nem jelzett azóta már végig.
RÁM-szakad-ék. Nomen est omen. :) Múltkor innen mentettek egy derék családot - papucs, GPS telefon térkép, meleg ruha, kaja-ital nuku. Ez a hidegebb részén volt a nyárnak.