Keresés

Részletes keresés

Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.05.19 0 3 69611

Szuper volt!

Az idő is és abban is mákom volt, hogy a túravezetővel voltam egy csónakban, úgyhogy rengeteg mindent tanulhattam, meg többet láttam, mert mindig szólt mi szálldos felettünk, mozog a bozótban :)

Lesz még folytatás, Szigetköz, Gemenc, Hernád bakancslista elem. De előtte még van két rohadtnagy hegy - már nekem legalábbis, ami még vár júliusban. 

Előzmény: olahtamas (69610)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.19 0 2 69610

Az egyik ismerősöm szintén a Bodrogra ment a hétvégén :)

Jó időt fogtál ki, biztos nagy élmény lehetett !

Előzmény: Gizi aljas Feri (69609)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.05.19 0 5 69609

Kezdetben volt ez

 

aztán folytattam ezzel

 

persze párhuzamosan volt jó pár...

 

és 

 

aztán "felfejlődtem" ide

 

úgyhogy már csak egy dolog maradt ki...

de csak tegnapig ...

alnibell Creative Commons License 2019.05.19 0 0 69608

Köszönöm!

Előzmény: Güsziológus (69600)
alnibell Creative Commons License 2019.05.18 0 1 69607

Már előre kalkuláltak a késő őszi, erősen ködös időre. Meg kezdett nehéz lenni a festékes doboz.

Előzmény: HEV (69605)
alnibell Creative Commons License 2019.05.18 -3 0 69606

OFF a javából.

Hogy miért, mert az ilyenekkel kiprovokálod.

S hogy ne legyen túl nagy a gőzfejlődés, irány hűtő, s néhány jégkocka az alsóba.

ON

Előzmény: hadidoki (69604)
HEV Creative Commons License 2019.05.18 0 0 69605

Heti kedvencem ez a fotó, 3 db beton oszlop egymás után, a biztonság kedvéért :-)

Ezen a szakaszon kb. 20 db oszlopot láttam, a jelzés hiányzott és mind felesleges helyen volt sőt egy szakaszon tévútra is vittek, amikor a jól járható földúttal párhuzamosan egy benőtt fiatal erdő egykori szekérútjára tértünk le.  Oszlopok voltak jelzés nem :-(

A digitális térképek is ezt az alig járható utat jelzik, ez a NY-felé történő elhúzás teljesen értelmetlen.

hadidoki Creative Commons License 2019.05.18 0 3 69604

Vajon miért van az, hogy ha megjelennek bizonyos nick-nevek, akkor ott hamarosan izzani fog a levegő?

(költői kérdés volt, senki ne válaszoljon rá, mert ez itt off)

olahtamas Creative Commons License 2019.05.17 0 1 69603

Én igazat adok neked, de nyugodtan vállalhattad volna az eredeti nickedet is :)

Előzmény: viki_liks (69599)
viki_liks Creative Commons License 2019.05.17 0 3 69602

Oké, főnök, akkor told csak tovább.

Előzmény: Güsziológus (69601)
Güsziológus Creative Commons License 2019.05.17 -3 3 69601

Bocs, de ha valaki eddig háromszor szólt hozzá, akkor annak nem kéne "osztani az észt".

 

Előzmény: viki_liks (69599)
Güsziológus Creative Commons License 2019.05.17 -2 1 69600

OFF

 

Kérésednek megfelelően továbbítottam az üzenetet, az alábbi megjegyzéssel.

 

"Szeretném megjegyezni, hogy nem értek egyet a paraméterek törlésével. Én nem foglalkoztam eddig útvonalak kódolásával, és annak eredményét sem nézegettem, de ha már van, akkor nem kéne törölni, hátha valaki felkarolja az ötletet."

Előzmény: alnibell (69596)
viki_liks Creative Commons License 2019.05.17 -3 3 69599

1. Ez egy nyílt fórum, bármely regisztrált felhasználó bármely hozzászólásra reagálhat.
2. A topik témája véletlenül sem turistautak.hu, openstreetmap, vagy különböző túraút nyilvántartások, mert azt a témát tökéletesen lefedi a https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9219453&la=151380396 topik, szóval ne itt offoljatok vele.

Előzmény: alnibell (69598)
alnibell Creative Commons License 2019.05.17 -3 0 69598

- Nem kértem kommentárt, az üzenet egy meghatározott személynek szólt.

- Csak a magabiztos beképzeltség mondathatja veled, hogy az OSM jobb lenne a tárgyalt területen.

-- Semmivel nem tud többet nyújtani,

--- a kapcsolatokat ugyanúgy manuálisan kell beállítani, mint a BRYGO-kódokat,

--- a változások átvezetése az OSM-ben is szerkesztői közreműködést igényel,

--- az adatbázis és a nyilvántartás nem egységet képez.

- S ami a legfontosabb, még a másolási munka pontosságára se fordítottak figyelmet. 

- Aki mindennel foglalkozik, az semmivel nem foglalkozik igazán.

 

És végül, én közreadtam az elképzelésemet, minden személyeskedő mellékzönge nélkül, neked más sem megy.

Előzmény: _ZE (69597)
_ZE Creative Commons License 2019.05.17 -1 3 69597

Merthogy OSM-alapon kényelmesen összerakható a dolog, ahogy az látható. Az, hogy a te hozzáállásod a "fúj csúnya rossz OSM" (vagy csak nem érted, miben és miért jobb), az szerencsére nem az OSM és nem az abban dolgozó önkéntesek problémája, hanem a tied.

 

Előzmény: alnibell (69596)
alnibell Creative Commons License 2019.05.16 -2 0 69596

Tekintettel arra, hogy a módosításaitok során nem veszitek figyelembe a már meglévő BRYGO-kódokat, azokat nem igazítjátok a jelzés változásokhoz, továbbá arra, hogy a TuHu-val megszakadt minden kapcsolatom, illetve arra, hogy az itteni másik topic szerint elutasítják - nem létező érdektelen dologként kezelik - nyilvántartás alapjának létrehozására vonatkozó javaslatom, a TuHu adatbázis egyszerűsítése végett a pótlólag beillesztett 5 db extra-paraméter törölhető.

Mivel az üzeneteimre nem reagálnak, (az erre vonatkozóra sem), Güszi, kérlek továbbítsd ezt OldEye felé!

Előzmény: Güsziológus (69595)
Güsziológus Creative Commons License 2019.05.16 -2 0 69595

Turistautak Magyarországon, Bakony

 

2018-ban meglehetősen sok változás volt a tájegységben, ez elsősorban a KDP útvonalát érintette, de módosult az OKT útvonala is Fehérvárcsurgó határában.

Az esős idő lehetővé tette, hogy elvégezzem a "papírmunkát", a változásokat sikerült átvezetni a nyilvántartáson.

 

A Gaja völgyében "önállósult" a K+. A parkolótól a völgyet kelet felől határoló dombig (itt becsatlakozik az OKT útvonalába) a KÉK úttól függetlenül vezet, kezdetben a patak nyugati oldalán, majd keresztezve az OKT útvonalát, innen a patak keleti oldalán, kikapaszkodik a völgyből. Ebből az útvonalból kiindulva lehet megközelíteni a K3 és K4 jelzésű túraútvonalakat.    

 

Jelenleg a nyilvántartott útvonalak száma 2 238.

Ebből kb. 300 a sáv jelzésű (én inkább főútvonalnak nevezem), a többi kiágazó - kapcsolódó útvonal.

 

Remélem, 2019-ben már nem lesz ennyi változás!

jzp2107 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 69594

meglepődtél volna, ha a bánrévi vasutas megkérdezi, hogy minek pöcsételtetsz ebbe, mikor úgysem kapsz érte jelvényt? :-)

 

én csöppet meglepődtem a beszámolódon, nem számítottam rá

majdnem annyira, mint amikor hadidokiba botlottam :-)

 

gyanús nekem, hogy ez a "sietősen született az útvonal" csak egy urban legend

gyanús nekem, hogy ha végig "turistaútnak való" utakon vezetne, akkor végig unalmas meg monoton lenne

nyilván az idő is megszépíti, de ha erre az útra gondolok, szinte kivétel nélkül a határsávi embert próbáló részek ugranak be (jó érzéssel, hogy férfimunka volt leküzdeni)

majd kérnék egy update-et az Ipolytarnóc-Cered-Susa, Pusztafalu-Mikóháza szakaszok után (hátha változik a véleményed..)

 

viszont a nosztalgiás gondolatodba bele tudtam élni magam!

 

Előzmény: timetable (69590)
jzp2107 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 69593

csak röviden: az eb jellemével nem volt semmi de semmi probléma..

Előzmény: timetable (69589)
Pulmy Creative Commons License 2019.05.14 -1 0 69592

(Y)

Előzmény: timetable (69590)
timetable Creative Commons License 2019.05.14 0 1 69591

És még pár kép:

A serényfalvi templom, és a nem látható falu.

 

Innen indultam...

 

Repceföld

 

"Tunel koncí"

 

Heverészés a Nápr-ágy tetején :D

Előzmény: timetable (69590)
timetable Creative Commons License 2019.05.14 -1 4 69590

Északi Zöld

Bánréve-Aggtelek

 

A szombati napon Kazincbarcikán és környékén volt programom. Úgy volt, hogy este lesz fuvarom haza, azonban csütörtökön kiderült, hogy egyedül kellene visszajönnöm. Az időjárás a középső országrészre bizonytalan időt jelzett, keletre viszont jót. Úgyhogy, arra gondoltam inkább vasárnapra is a térségben maradok. De merre is kiránduljak? Az OKT már kész. A Kohász utat oldalbordával együtt tervezzük, az is kiesik. Átrándulhatnék a Vepor térségébe, de nem jön ki jól a menetrend. Más mozgalomba nem kezdenék. Mi marad akkor? Csakis a zöld. :)

 

Az éjszakát egy döntően kínaiak lakta berentei munkásszállón töltöttem, ami várakozáson felül komfortos volt (a Sajószentpéteren beszerzett pizza viszont az utóbbi időszak egyik legnagyobb melléfogása volt részemről). A reggeli személyvonat megállt itt, és 25 kilométernyi utazás után, háromnegyed nyolc előtt értem vele Bánrévére. Kértem egy állomási névbélyegzőt a forgalmistától a füzetembe (minek is pecsételek, hátha titkon abban bízom, egyszer elfogadják majd valahol?), és el is indultam. Borult volt a reggel, a nyomokból ítélve egy kósza zápor is lehetett. Tudva, hogy a szakasz első fele füves terep lesz, ez csak azt jelenthette, hogy vizes túrára készülhetek. A falut magam mögött hagytam a felhagyott, benőtt járdán (mely a füzet szerint kerékpárút volt valaha). Az így hajnalban üres főutat csak a régi határállomás előtt hagytam el (az út valahol fent futott az út töltése mögött, de nem volt kedvem vele kísérletezni). A nyomsáv, amin a repceföld szélén elindultam, viszont úgy tűnt, nemrég volt karbantartva: kaszálták is, és itt-ott - ahol cserjésen vitt keresztül, szabályos alagutakat fúrtak bele. A haladásom így kifejezetten kényelmes volt, hiszen körülbelül térdig sikerült csak összegyűjtenem a nedvességet. A kilátás amúgy szép volt, ahogy haladtam felfelé a hegylábfelszínre, mindig más részek látszottak éppen egy bizonyos szög alatt: a serényfalvi templom például olyan, mintha a mező szemközti oldalán állna, miközben a falu ott van a kettő közti völgyben. Az élővilág elsősorban mezei rágcsálókkal, illetve szarvasokkal képviseltette magát. A szlovák repceföld felől egy hatalmas mezőgazdasági gép közelített meg, permetezésre készülve, így inkább nekiindultam az egyre meredekebb emelkedőnek. A repcés elmaradt, sűrű bozótos következett (belőle érkező furcsa hangokkal, melyek időnként a frászt hozták rám).

 

Jött a vadászleses fa, majd a Strázsa után már nem sok volt vissza a Szélmalom-tetőig, mely számomra a túra kedvenc helye lett. Sokáig heverésztem a lapos tetőn (megtehettem, mert közben megérkezett a napsütés, és a fű itt már száraz volt). Alattam Kelemér, illetve Náprágy: ez utóbbi községet a következő órában szinte folyamatosan kerültem, más-más szögből is megnéztem. A gömörszőlősi leágazás után jött az útvonal egyetlen combosabb kaptatója - a talaj annyira volt pont laza, hogy már mozgott a lábam alatt, de olyan lassan, hogy kis óvatossággal gond nélkül kapaszkodtam fel rajta. Idáig érve körülbelül a napi táv feléhez közeledtem - innentől viszont a haladás idővel kicsit monotonná vált, mivel a gerincen végig jól járható szekérutakon, nagyobb szintkülönbség nélkül lehetett haladni. Az erdőket volt érdemes figyelni, a határ (illetve a gerinc) mely oldalán mely fafajok fordulnak elő, melyiket mennyire ritkították, telepítették. A Cinege-bérc után voltam a mélyponton, de a tornaljai kövesutat elérve újabb erőre kaptam, és megbízhatóan tartva az óránkénti négy kilométer feletti átlagot, érkeztem meg a trizsi sorompó helyéhez, ahonnan az útvonal nekem továbbra is új maradt, mert az OKT-n itt én még a régi útvonalon jöttem ki Aggtelekről. Az erdőből kiérve már a karsztvidék mutatta magát, nyugatra a magasabb hegyekkel, de addig is több zöld dombot kellett megmászni, mire elértem a régi határállomás helyét. Innen Aggtelek felé vettem az irányt. Nyomtam egy pecsétet a füzetbe, "itt is jártam" jeligével, az etetősoron ettem egy könnyű ebédet, majd felültem a késő délutáni buszra, mely Ózdon keresztül, kevesebb mint négy óra alatt el is juttatott Budapestre.

 

Jó kis szakasz ez, az első fele nagyon változatos, utána a gerincen futó rész talán kicsit unalmasabb, viszont ott meg jól lehet haladni. Azt hiszem, ezzel a folytatással végképp eldőlni látszik, hogy idővel végig fogom járni az Északi Zöldet, hiszen így már közel a negyede meg is van. :)

 

Jómagam közlekedési körökben sokat mozgok: nem ismeretlen az, amikor régi végállomásokat, vasútvonalakat, felszámolt rendszerek nyomait kutatjuk, szívva magunkba a tán sosem létezett, szépnek tűnő múlt nosztalgiáját. Ezen az útvonalon valami hasonló érzésem van: szeretném azt gondolni, valaki(k)nek ez fontos volt, és hogy egyszer talán még újra azzá válhat - de valószínűbb inkább, hogy végleg elenyészik. A múltkori alkalom után annyi zárógondolattal még adós maradtam, hogy megpróbáltam racionálisan szemlélni az útvonalat: arra jutottam, egy rendkívül romantikus elképzelés volt, az hogy végig a határon fusson. Elég csak a Tolvaj-hegy emelkedőjére gondolnom, mely élmény ugyan, de úgy igazából nem való turistaútnak. Ha kevésbé sietősen, egy olyan útvonal született volna meg, mely csak rövidebb részeken fut a határon, cserébe bekapcsol az Északi-középhegység határhoz közeli látnivalóiból, kevéssé ismert szép helyeiből többet, felhasználva már létező turistautakat is, valószínűleg egy sikeresebb mozgalom lehetett volna.

 

 

timetable Creative Commons License 2019.05.14 0 1 69589

Az OFF kutyaetetéshez:

 

A párom azt szokta mondani, ha új emberrel ismerteti össze a kutyánkat: "Két dolgot tilos vele: ütni, és etetni". Előbbi dolgot nem kell magyarázni, utóbbinál viszont két nem kívánatos viselkedést lehet kialakítani, ha így tesznek:

- Feltétel nélkül elfogadja az ételt másoktól (hány kutyát mérgeztek már meg így...)

- Az eb a jellemétől függően, neki fog állni kunyerálni, vagy esetleg képes arra is, hogy kiszolgálja saját magát - mert olyan megerősítést kapott, és nem a gazdától, hogy ez lehetséges, és így szabad.

 

Ő még azt is tartja (ez már nekem kicsit túlzónak tűnik, de neki ez már nem az első kutyája), hogy a kutya csak akkor kaphat enni, ha már mindenki más végzett, és másvalaki akkor is csak a gazda jelenlétében etetheti meg, hogy a "rangsor" ne boruljon. 

Előzmény: jzp2107 (69578)
jzp2107 Creative Commons License 2019.05.13 -1 1 69588

epic :-)

 

elképzelem a sok "milyenek a talajviszonyok Tapolca-Lesencetomaj között?" facebookos kéktúrázót ha ráeresztenénk ide :-)

 

Előzmény: olahtamas (69587)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.13 0 0 69587

Már akartam linkelni, csak eddig nem sok időm volt előkaparni a videót, ahogy Karcsi barátom abszolválta azokat az árkokat :)

https://youtu.be/Om3rZexwJvs

Előzmény: jzp2107 (69476)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.13 0 0 69586

Akkor ezt sem precíziós GPS-szel mérték fel :D

Előzmény: _ZE (69585)
_ZE Creative Commons License 2019.05.13 0 0 69585

Innen van a koordináta: https://www.pangeahotel.hu/contact

 

Előzmény: olahtamas (69584)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.13 0 0 69584

Végül is 1 km-en belüli találat :)

A T-REX Bár a Hotel Dzsungel mellett a Sósótó és az Állatpark közötti úton:

https://www.mapillary.com/app/user/utvonalfelmeresek?lat=48.001593&lng=21.727666&z=17&pKey=z37kQwAZfNmDP71bGITFiQ&focus=photo

 

A Visztula által kb. 8 éve bejárt kék útvonala mellett.

Előzmény: _ZE (69583)
_ZE Creative Commons License 2019.05.12 0 0 69583

Valahol errefelé: É 48.006351, K 21.724568, és nem OKT :-)

Előzmény: olahtamas (69582)
olahtamas Creative Commons License 2019.05.12 -1 0 69582

Vajon hol készült :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!