A szálláshely felújítás még nem jelenti azt, hogy az arra járó zarándok szállást fog kapni.
(Lásd más helyen is feltalálták, hogy X Y felújította a saját lakását vissza nem térítendőből, aztán csak kitette a kötelező táblát, majd ha keresett valaki szállást, akkor ép véletlenül nem volt szabad hely...)
És ezt az alibizést is elég csak 5 évig csinálni...
Amúgy szerintem ne gondoljunk bele túl sokat, ennél valószínűleg több is ment már pocsékba (ld. OKT-projektek: sárgatáblázás, mikrométer-pontos felmérés, betonoszlopok az erdő közepén)
Azt tudom még elképzelni, hogy 1-2 templomot felújítottak még a turisztikai projekt keretében, és műemlékfelújításnál meg azért eléggé megszaladhat az a ceruza...
a Szent Mártonon eléggé gond a szálláshelyek hiánya, itt ezekszerint ilyen gond nem lehet ha ennyi szálláshelyet felújítottak
az, hogy hogy lesz önfenntartó az út, azt elképzelni sem tudom
hogyan ne:
Szigetbecsén megnéztem egy tanösvényt, nyilazott táblák mutatták az irányt
visszafelé vettem észre, hogy 20 méterenként betonkockák vannak a szántóföld szélén (először azt hittem, valami telekhatárt jelölő határkövek)
szóval nem igazán szembetűnő, pedig biztos sokba került.. (lehet hogy a nyilak utólag kerültek ki kb nulla ráfordításból, mivel a betonkockák nem váltak be)
"A Magyar Zarándokút dél-alföldi szakaszának fejlesztésével 206 km zarándokút fejlesztése, kulturális tematikus úttá, egységes vallási - kulturális turisztikai termékké fejlesztése valósul meg. A Magyar Zarándokút dél-alföldi szakaszának fejlesztése konzorciumi formában valósul meg. A konzorcium vezetője: Bács-Kiskun Megye Önkormányzata A projekt átfogó célja: A Dél-alföldi régió turisztikai vonzerejének növelése a zarándokturizmus fejlesztésével: a Magyar Zarándokút dél-alföldi szakaszának fejlesztése, tematikus útként komplex turisztikai termékké szervezése, mely illeszkedve a Magyar Zarándokút, ill. a Közép-európai Zarándokút nyomvonalába, versenyképes pozíciót biztosít a zarándokutak közép-európai rendszerében. Részcélok: Az észak-déli irányú dél-alföldi kulturális örökség és kegyhelyek tematikus felfűzése és bemutathatóvá tétele, tematikus úttá szervezése, és ezáltal egyedi, magas színvonalú, önálló vonzerővel bíró termékké alakítása. A Magyar Zarándokút dél-alföldi szakaszán a zarándokturizmus rendszerszerű hálózati infrastruktúrájának és szolgáltatási rendszerének fejlesztése, mely nemzetközi versenyelőnyt biztosít a Magyar Zarándokútnak, és mely hosszú távon fenntarthatóvá, önfenntartóvá válik. A zarándokturizmus arányának növelése a turisztikai szektoron belül. Elvárt eredmények: vallási és kultúrtörténeti jelentőséggel bíró emlékhelyek, kegyhelyek felújítása: Kunszentmiklós, Solt, Homokmégy, Dusnok Meglevő épület helyreállítása, kiállítóhely és bemutatóhely kialakítása: Apostag, Harta, Gombolyag, Fajsz, Hajós A régió kulturális értékeihez kapcsolódó turisztikai célú témaparkok kialakítása: Dunavecse, Apostag, Solt, Gombolyag, Fajsz, Császártöltés, Dusnok Zarándokszállások fejlesztése: Kunszentmiklós, Apostag, Harta, Hajós, Dusnok Zarándokpark, sétány kialakítása: Tass, Kunszentmiklós, Dunavecse, Solt, Harta, Fajsz, Homokmégy, Császártöltés, Hajós, Dusnok Zarándokút fejlesztése: útjelző kő, útjelző tábla, tájékoztató tábla, (karakterhiány) "
A vége a legizgalmasabb, vajon a "karakterhiányra" mennyit költöttek? :-)
szerintetek mire ment el 750 miller a magyar zarándokút kapcsán?
illetve tudjátok-e mi épül a tassi zsilip mellett? (az éjjeliőr azt mondta teljes komolysággal hogy vízierőmű, de ezt harmadszorra sem sikerült elhinnem)
ott is volt valami EU-s tábla csak elfelejtettem megörökíteni (valami mederkotrás meg ilyesmi volt rajta, semmi erőmű)
Szombaton bejártuk a Rákóczi túra (Mátra) Parádtól Parádsasvárig vezető szakaszát. A jelzések rendben, kódok a helyükön, egyik-másik igazolókérdésnél a válaszon kicsit még gondolkozni kell... Már csak a Kékestető - Parád szakasz van hátra. Már régen sikerült útvonalkövető mozgalmat teljesíteni, remélem ez hamarosan meglesz.
Korábban egy kódot nem találtunk a Som-nyeregnél, ha valaki ebben tudna segíteni, azt nagyon megköszönnénk.
Ezzel csak óvatosan, mert errefelé jelentős terelések vannak.
Még nincs felszerkesztve a KQ módosult nyomvonala, de a KÉK már a Misa-réti-patak völgyében, az egykori kisvasút nyomvonalán vezet a Galla felé, útközben van egy forrás (László-forrás), oda ZQ jelek vezetnek (nem lettek szürkítve a jelzések).
Kifolyó nincs, de kristálytiszta a vize.
Két napja jártam arra, én ajánlom ezt az új útvonalat.
Ez az útvonal egy jelvényszerző túramozgalom (VÁRTÚRÁK) egyik érintőpontjának felkeresését teszi lehetővé, tehát nem OFF.
Érdekessége, hogy eddig csak meglehetősen körülményesen lehetett a várhoz eljutni, de most már indulhatunk Márianosztrától is, és egy szép körtúrával felkereshetjük a várat, mármint a maradványait.
Néztem a BTHE honlapján, hogy van-e nyoma, de nincs.
Márianosztrán beszéltem azzal, aki ismeri a jelzésfestőt (együtt ittunk), kértem, hogy híreszteljék, elvégre pazar nyomvonala van, ráadásul eddig ismeretlen helyeken. Én ennyit tudtam tenni.
Az útvonal PL, Márianosztra, Zuvári-völgy, egy természetes kilátópont, majd becsatlakozik a KL jelű útba.
Bot és metszőolló, na meg bakancs ajánlott.
Sajnos a környék annyira felméretlen, hogy még a keresztező patak sincs az online térképeken. A TUHU térképére tettünk egy Áteresz POI-t.
Itt van a völgy, innen piszok meredek kicsit visszafelé, na és felfelé. Keskeny ösvény, ne sokan taposták még.