Ja és rendszeresen kell szlovák oldalakkal foglalkoznom, mert ugye elég sok honfitársunk mászkál át. Vasúti cuccoshoz is volt szerencsém, mert ugye ha pályaudvart keresel a telódon, akkor azt is többekközt én fogom megnézni, hogy jó eredményt kapsz-e és jó helyen.
A google fordító kiváló akkor, ha szavakra használod. Szerintem az indulás érkezés szavak nem olyanok, hogy egy fordító ne tudná értelmezni és tekintettel hogy menetrendről van szó, tehát nem az univerzumban keringő sötét anyag természetéről kell szakértekezést értelmezni, nem gondolnám, hogy baja lenne.
A Chrome oldal fordítás meg annyira teszi érthetővé az oldalt, hogy tudod mi van rajta.
Hogy próbáltam-e?
Nos fél éve a Google-nek és az Applenek végzek GoogleMaps találati értékelést. Ez azt jelenti, hogy GPS kódok állítása mellett a világ minden nyelvén beeső weboldalakból kell infókat kiszednem, ezt pedig nem tudtam volna megtenni Google oldalfordító nélkül. Eddig nem volt gondom olyannal, hogy nem értettem volna meg a fordítóval.
A Google translate-et pedig a fordítói munkám, illetve tanítás során használom. Szavakra, szóösszetételekre, de sosem összefüggő szövegre. Ugyanakkor most pl egy se magyarul, se angolul nem kommunikáló kínai kisfiúval foglalkozom. Eddig egy-két esetet leszámítva simán működött, hogy a magyarázatot angolul beírtam és a gép áttolta kínaira úgy, hogy a kölök megértette, pedig nem az I am you are -nál tartunk.
Arra, hogy egy menetrendből kiszedd a szavakat, megértsd, miről van szó, arra tökéletesen megfelel.
Folytattuk a KDP-t. Ezúttal a Keleti-Bakonyban jártunk Eplénytől Bakonynánáig. Alsóperétől már a megváltozott útvonalon mentünk. Fogadjátok szeretettel a beszámolót.
Meg voltál elégedve a szlovák-magyar ill. magyar-szlovák fordítás minőségével?
Szavanként, szókapcsolatontént, rövidebb mondatként össze lehet lapátolni pár értelmesebb sort. A Szlovák kétezresek mozgalom igazolásának megfejtéséhez (ami eddig is csak félig sikerült) szlovákul tudó ismerős segítsége kellett, mert a fordító nem sokat ért. Ennyi egyezést ami ezzel kapcsolatban sikerült vele az nekem is megy néhány sör után. Kirívó eset (többnyire nekem is sikerül vele zöld ágra vergődnöm), de nem példa nélküli.
Ettől függetlenül jó dolog és hasznos, hogy van, 10-ből 9x működik is, de nem a bölcsek köve.
és fogalmam sincs hogy kell szlovák menetrendet böngészni..
Chrome, jobb felső sarok kilenc kis kocka - Google Translate Szlovák-magyar copy-paste Na jó, hagyhatod nyelvfelismerősre is.
De most már eleve ha megnyitsz egy olyan oldalt, ami nem a te beállított nyelveden készült, akkor a keresősáv jobb oldalán megjelenik a kedvencek ikonja mellett egy fekete-fehér lap, ami az egész weboldalt magyarítja - már feltéve, hogy nem flash vagy beágyazott kép. Ezen esetekben lásd első pontot. Csak még előtte le kell futtass egy online képfeltörést.
"Én végig gyalog csináltam az AK:t - ez tökéletes arra, hogy elmerülj a gondolataidba,..."
Hasonlóan én is gyalog jártam be (szokásom szerint sátorral), és csak megerősíteni tudom véleményed! Csak ajánlani tudom mindenkinek az AK gyalog bejárását, ami persze nem könnyű, de cserébe csodára lelhetünk.
Olyan érzések, olyan mély gondolatok, olyan ősi "emlék-szellők" érintettek meg ezen a nagy múltú magyar tájon, amiket a hegyvidéken addig soha nem tapasztaltam. Talán őseinktől, ük- és szépszüleinktől örökölt, génjeinkbe tudat alatt beíródott emlék foszlányok ébredeznek ilyenkor? Ki tudja! Én, dacára, hogy budapesti vagyok, nagyon otthon éreztem ott magam...
Meg is terveztem a szakaszolást, most már csak azt kell kiagyalni, mikor lehetne belevágni. Természetesen a zempléni szakaszt is bejárom külön, mert azért egy tt:n más az egész...
cangával azért kevésbé nyomasztó pl. a Mezötúr - Ecsegfalva szakasz. Mondjuk Ecsegfalva után Dévaványáig a gyalogosoknak se unalmas, mert út az nemigen van...
Én végig gyalog csináltam az AK:t - ez tökéletes arra, hogy elmerülj a gondolataidba, mert a jelzettség ma már a korábbiakhoz képest exponenciálisan jobb, így kevesebb a fejvakarás
Domaháza-Ózd között egész értékelhető közlekedés van, mindkét Partizán utas túránk után a Hangonyi tótól utaztunk tovább, volt kínálat. Viszont Ózdon a vasúti "csatlakozás" több mint botrányos, pont elmegy a Bz mire a közelbe ér a busz. Ha mégsem, akkor meg gyalog nem érsz oda az állomásra...
Az így létrejövő szabadidőt jelvényátvételre és evésre fordítottuk mindkétszer.
igen, lásd lentebb, de a zempléni részt se felejtsük el (csak azt Czimbály már ismeri, én meg még nem voltam, ezért esik róla kevesebb szó -tavaszi szünetben tervezem)
Ha lesz időd, elé tehetnéd az Ipolytarnóc-Somoskőújfalu közti "Szent Hullámvasutat" :-)
És a Matyó-lápát sem érdemes kihagyni, hogy megmutasd, ember vagy a gáton
Szóval akkor Ipolytarnóc-Bánréve (Sajópüspöki) adódik.
Adja magát egy salgótarjáni alvás, reggel simán el lehet buszozni Ipolytarnócra, onnan Somoskőújfaluig valami 28 km rémlik, nekem annyi arra a napra elég is volt, neked is elég lesz, reggelire :-) A Karancs után egy darabig együtt halad a nyiladékban a sárgával, ez a rész tuti járható, aztán a határ észak felé fordul, maga a nyiladék itt is, de innen le kell jönni egy alig használt ösvényen, az elmúlt 5 évben is legalább 2 útvonal létezett (gondolom az első verziót visszavette a természet?) szóval a lényeg az hogy ezt a részt lehet hogy nem erőltetném. Ha viszont megkockáztatod hogy járható, Salgóvár látványa innen eléggé mellbeverő élmény, szóval emiatt megéri
Aki Tarjában alszik, az másnap elbuszozhat Somoskőre (ha nem a teljes útvonalat akarja bejárni, csak a legérdekesebbeket), a Kőtár is nagyon érdekes, utána pedig kezdődik a tánc! (Matyó-lápa energiavámpír árkai) Elébb a Medves csúcsa után (kilátás semmi) 1.5 km-rel, a VIII.19-es kőnél egy kis időszakos(?) tavacska után dél felé törik a határ, itt én kitértem Felső-Magyarországra az ottani magyarság által szépen gondozott Mária-forráshoz, nagyon hangulatos. (jelzés nincs, az elején út sem, GPS vezetett)
Innen jönnek a már említett árkok. Jelszó: ami nem öl meg, az megerősít! :-)
Miután kikapaszkodunk a szerpentinező úton, a Medves fennsík szélén haladunk (ez is szép), innen Rónabányáig újra a sárgával fonódunk, utána kb Ceredig meg az országúttal (azért előtte van egy jó kis dombocska, én ezt már holdvilágnál másztam), a fonódások miatt ez a rész sem "pótolhatatlan"
Cereden van szállás!
Ceredtől egy jó darabig szántóföldek között megyünk (IX.11-nél be volt nőve, de elég egyszerűen kerülhető), innen kezdődött a rengeteg vaddal (korábban soha nem látott méretű őz és szarvascsordákkal) valamint remek kilátásokkal fűszerezett szakasz.
Később szinte végig erdőben megyünk már, de itt-ott kinyílik azért a táj! És hát java része a vízválasztón halad, emiatt tud izgalmas lenni :-)
Én a IX.24-es kő előtti kanyarban tértem le Domaházára ahol van szállás (lefelé vigyázzunk, a tehenészetet meglátva tartsunk jobbra, különben annak udvarára jutunk csüdik érő híg f.ssal és (jobbára megkötött) kutyával meg zárt kerítéssel, nekem szerencsém volt, mert épp volt ott valaki aki kiengedett)
Domaháza-Susa közt van a legszebb rész (ide lehet még visszatérek mert sajnos kifogtam egy jó nagy (havas) esőt), kilátóból csak annyit láttam hogy ez szép időben nagyon szép lehet :-)
Azért a Susa utáni rész sem rossz, Sajópüspöki előtt a X. kőtől csodás a panoráma egészen a Magas-Tátráig ellátni!
Ceredtől kezdve a tömegközlekedésre nemigen lehet számítani, ha sikerül esetleg olyan szállásadót találni Tarjánban aki hajlandó fuvarozni, az nagy segítség lehet, csillagtúrázva bejárni saját szájad ízére szabni a szakaszokat, mert igazából sok helyen le lehet jönni (Domaházán és Susán kívül Hangonyi-tó, vagy Hangony)
Hát nem, májusnál előbb felejtősek még a szlovák magasabb hegyek is.
A tavaszi/nyári AK előtt a DDP és/vagy Rudná magistrála folytatása volt a terv, de az ÉZ is jó lehet. Ötlet és terv van bőven, de csak egy élete van az embernek :)
"Végülis az ilyen vészharangok kiváló ösztönzö erök olyan projektekbe való belevágásra/azok teljeítésére, amiket az ember idö és lehetöség hiányában amúgy csak halogatna..."
Igen. A közelmúltban is útra keltünk ugye páran a csereháti piros teljes megszűnése előtt.
Ez azért annál jóval nagyobb falat, de a kihívás hasonló. Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem környékezett meg engem is a gondolat, többször is.
Én alapvetöen egy fapados turista vagyok, nem szeretem a kütyüket az erdöben - azon a véleményen vagyok, hogy amúgy is annyira meghatározzák napjainkban minden pillanatodat, legalább kint a természetben legyek én, a gondolataim, a turistajelek és szükség esetén a papírtérkép... :) 1-2 éve volt, hogy kocogtam egy teljesítménytúrán és egy gyorsabb kollega lelassított mellettem kigúvadt szemekkel, hogy jól lát-e, hogy papírtérképpel tolom, tényleg létezik még ilyen...?? :)
Amint a memoárjaimban megírtam, a Cserehátban elvesztettem ilyetén a szüzességemet, és be kell vallani, hogy rengeteg idöt és energiat spórolt meg az app., de mint írtam is, nem szívesen simogatom a telefonom az erdöben... Az ÉZ:n ez valszeg elkerülhetetlen lesz, annak ellenére is, hogy a füzetben kiváló honvédségi alapra készült a térkép.
Meg alapvetöen más a "feeling:je", ha jelzésen haladsz és nem úgy, hogy csak a GPS mondja meg, hogy az itt egykoron haladt valami nyomvonalát próbálod követni... Meg pl. nekem tetszenek az ízléses ÉZ útjelzök is, remélem még lesz belölük terepen sok.
Így van, jó utat mindannyiunknak, aki rászánja magát!
PS: a jó hosszú "Tolna Megyei Pirosról" nincs senkinek se infoja, lesz-e azon bármi mozgalom vagy milyen koncepció alapján született? Az is egy több száz km:es összefüggö jelzés...