Keresés

Részletes keresés

jzp2107 Creative Commons License 2019.01.27 0 0 68880

> Meg is terveztem a szakaszolást

 

publikus?

leírhatnád..

Előzmény: Czimbály (68878)
hadidoki Creative Commons License 2019.01.27 0 3 68879

"Én végig gyalog csináltam az AK:t - ez tökéletes arra, hogy elmerülj a gondolataidba,..."

Hasonlóan én is gyalog jártam be (szokásom szerint sátorral), és csak megerősíteni tudom véleményed! Csak ajánlani tudom mindenkinek az AK gyalog bejárását, ami persze nem könnyű, de cserébe csodára lelhetünk.

Olyan érzések, olyan mély gondolatok, olyan ősi "emlék-szellők" érintettek meg ezen a nagy múltú magyar tájon, amiket a hegyvidéken addig soha nem tapasztaltam. Talán őseinktől, ük- és szépszüleinktől örökölt, génjeinkbe tudat alatt beíródott emlék foszlányok ébredeznek ilyenkor? Ki tudja! Én, dacára, hogy budapesti vagyok, nagyon otthon éreztem ott magam...    

Előzmény: Czimbály (68877)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.27 0 0 68878

Nagyon köszi!

Meg is terveztem a szakaszolást, most már csak azt kell kiagyalni, mikor lehetne belevágni. Természetesen a zempléni szakaszt is bejárom külön, mert azért egy tt:n más az egész...

Előzmény: jzp2107 (68873)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.27 0 1 68877

...heh, akkor visszaszívtam... :D

cangával azért kevésbé nyomasztó pl. a Mezötúr - Ecsegfalva szakasz. Mondjuk Ecsegfalva után Dévaványáig a gyalogosoknak se unalmas, mert út az nemigen van...

Én végig gyalog csináltam az AK:t - ez tökéletes arra, hogy elmerülj a gondolataidba, mert a jelzettség ma már a korábbiakhoz képest exponenciálisan jobb, így kevesebb a fejvakarás

Előzmény: V43 1279 (68872)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 1 68876

Domaháza-Ózd között egész értékelhető közlekedés van, mindkét Partizán utas túránk után a Hangonyi tótól utaztunk tovább, volt kínálat. Viszont Ózdon a vasúti "csatlakozás" több mint botrányos, pont elmegy a Bz mire a közelbe ér a busz. Ha mégsem, akkor meg gyalog nem érsz oda az állomásra...

Az így létrejövő szabadidőt jelvényátvételre és evésre fordítottuk mindkétszer.

Előzmény: jzp2107 (68873)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 1 68875

Zsujta környéke szép, kocsival voltam egyszer arra, valamint vasúton is.

Előzmény: jzp2107 (68874)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68874

igen, lásd lentebb, de a zempléni részt se felejtsük el (csak azt Czimbály már ismeri, én meg még nem voltam, ezért esik róla kevesebb szó -tavaszi szünetben tervezem)

Előzmény: V43 1279 (68869)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.26 0 1 68873

Cered-Bánréve egy jó szakasz!

Ha lesz időd, elé tehetnéd az Ipolytarnóc-Somoskőújfalu közti "Szent Hullámvasutat" :-)

És a Matyó-lápát sem érdemes kihagyni, hogy megmutasd, ember vagy a gáton

Szóval akkor Ipolytarnóc-Bánréve (Sajópüspöki) adódik.

 

Adja magát egy salgótarjáni alvás, reggel simán el lehet buszozni Ipolytarnócra, onnan Somoskőújfaluig valami 28 km rémlik, nekem annyi arra a napra elég is volt, neked is elég lesz, reggelire :-) A Karancs után egy darabig együtt halad a nyiladékban a sárgával, ez a rész tuti járható, aztán a határ észak felé fordul, maga a nyiladék itt is, de innen le kell jönni egy alig használt ösvényen, az elmúlt 5 évben is legalább 2 útvonal létezett (gondolom az első verziót visszavette a természet?) szóval a lényeg az hogy ezt a részt lehet hogy nem erőltetném. Ha viszont megkockáztatod hogy járható, Salgóvár látványa innen eléggé mellbeverő élmény, szóval emiatt megéri

 

Aki Tarjában alszik, az másnap elbuszozhat Somoskőre (ha nem a teljes útvonalat akarja bejárni, csak a legérdekesebbeket), a Kőtár is nagyon érdekes, utána pedig kezdődik a tánc! (Matyó-lápa energiavámpír árkai)
Elébb a Medves csúcsa után (kilátás semmi) 1.5 km-rel, a VIII.19-es kőnél egy kis időszakos(?) tavacska után dél felé törik a határ, itt én kitértem Felső-Magyarországra az ottani magyarság által szépen gondozott Mária-forráshoz, nagyon hangulatos. (jelzés nincs, az elején út sem, GPS vezetett)

Innen jönnek a már említett árkok. Jelszó: ami nem öl meg, az megerősít! :-)

Miután kikapaszkodunk a szerpentinező úton, a Medves fennsík szélén haladunk (ez is szép), innen Rónabányáig újra a sárgával fonódunk, utána kb Ceredig meg az országúttal (azért előtte van egy jó kis dombocska, én ezt már holdvilágnál másztam), a fonódások miatt ez a rész sem "pótolhatatlan"

Cereden van szállás!

 

Ceredtől egy jó darabig szántóföldek között megyünk (IX.11-nél be volt nőve, de elég egyszerűen kerülhető), innen kezdődött a rengeteg vaddal (korábban soha nem látott méretű őz és szarvascsordákkal) valamint remek kilátásokkal fűszerezett szakasz.

Később szinte végig erdőben megyünk már, de itt-ott kinyílik azért a táj! És hát java része a vízválasztón halad, emiatt tud izgalmas lenni :-)

Én a IX.24-es kő előtti kanyarban tértem le Domaházára ahol van szállás (lefelé vigyázzunk, a tehenészetet meglátva tartsunk jobbra, különben annak udvarára jutunk csüdik érő híg f.ssal és (jobbára megkötött) kutyával meg zárt kerítéssel, nekem szerencsém volt, mert épp volt ott valaki aki kiengedett)

 

Domaháza-Susa közt van a legszebb rész (ide lehet még visszatérek mert sajnos kifogtam egy jó nagy (havas) esőt), kilátóból csak annyit láttam hogy ez szép időben nagyon szép lehet :-)

Azért a Susa utáni rész sem rossz, Sajópüspöki előtt a X. kőtől csodás a panoráma egészen a Magas-Tátráig ellátni!

 

 

Ceredtől kezdve a tömegközlekedésre nemigen lehet számítani, ha sikerül esetleg olyan szállásadót találni Tarjánban aki hajlandó fuvarozni, az nagy segítség lehet, csillagtúrázva bejárni saját szájad ízére szabni a szakaszokat, mert igazából sok helyen le lehet jönni (Domaházán és Susán kívül Hangonyi-tó, vagy Hangony)

 

Jó túrákat, élménybeszámolókat várjuk :-)

Előzmény: Czimbály (68863)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68872

Április-május-június remélhetőleg elég lesz rá. Ha nem, akkor majd ősszel lehet folytatni. Júliusban és augusztusban meredek lenne.

 

De én biciklivel megyek, hol sátrazva, hol szálláson tervezek majd éjszakázni. Így azért nem olyan eget rengetően hosszú idő.

Előzmény: Czimbály (68871)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68871

...nyáron AK...??? XD kemény vagy mint a vídia!

Előzmény: V43 1279 (68870)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68870

Hát nem, májusnál előbb felejtősek még a szlovák magasabb hegyek is.

 

A tavaszi/nyári AK előtt a DDP és/vagy Rudná magistrála folytatása volt a terv, de az ÉZ is jó lehet. Ötlet és terv van bőven, de csak egy élete van az embernek :)

Előzmény: Czimbály (68867)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68869

Erről még nem hallottam.

 

Az ÉZ eddigi leütősebb része számodra az Ipolytarnóc-Bánréve közötti része az eddig bejártak közül?

Előzmény: jzp2107 (68868)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68868

gondolom ez lesz
https://turistautak.openstreetmap.hu/turut-4026440

 

Cimbály, erre gondolsz? Tehát Dombóvártól Dunaföldvárig?

Mindkét irányban vezet a piros tovább is, de az OSM-en már más a neve..

Előzmény: V43 1279 (68866)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68867

...akkor fel az ÉZ:re! még egyelőre egy ideig úgyse ideális az idöjárás a magashegyekbe.

 

Pedig létezik olyan, csekkold meg - a fatornyos falumon is keresztül vezet... :)

Előzmény: V43 1279 (68866)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68866

Tolnában hosszú pirosról én csak a DDP-ről tudok.

Előzmény: Czimbály (68864)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68865

"Végülis az ilyen vészharangok kiváló ösztönzö erök olyan projektekbe való belevágásra/azok teljeítésére, amiket az ember idö és lehetöség hiányában amúgy csak halogatna..."

 

Igen. A közelmúltban is útra keltünk ugye páran a csereháti piros teljes megszűnése előtt.

Ez azért annál jóval nagyobb falat, de a kihívás hasonló. Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem környékezett meg engem is a gondolat, többször is.

Előzmény: Czimbály (68863)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.26 -1 1 68864

Teljesen igazad van - de... :)

 

Én alapvetöen egy fapados turista vagyok, nem szeretem a kütyüket az erdöben - azon a véleményen vagyok, hogy amúgy is annyira meghatározzák napjainkban minden pillanatodat, legalább kint a természetben legyek én, a gondolataim, a turistajelek és szükség esetén a papírtérkép... :) 1-2 éve volt, hogy kocogtam egy teljesítménytúrán és egy gyorsabb kollega lelassított mellettem kigúvadt szemekkel, hogy jól lát-e, hogy papírtérképpel tolom, tényleg létezik még ilyen...?? :)

 

Amint a memoárjaimban megírtam, a Cserehátban elvesztettem ilyetén a szüzességemet, és be kell vallani, hogy rengeteg idöt és energiat spórolt meg az app., de mint írtam is, nem szívesen simogatom a telefonom az erdöben... Az ÉZ:n ez valszeg elkerülhetetlen lesz, annak ellenére is, hogy a füzetben kiváló honvédségi alapra készült a térkép.

Meg alapvetöen más a "feeling:je", ha jelzésen haladsz és nem úgy, hogy csak a GPS mondja meg, hogy az itt egykoron haladt valami nyomvonalát próbálod követni... Meg pl. nekem tetszenek az ízléses ÉZ útjelzök is, remélem még lesz belölük terepen sok.

 

Így van, jó utat mindannyiunknak, aki rászánja magát!

 

PS: a jó hosszú "Tolna Megyei Pirosról" nincs senkinek se infoja, lesz-e azon bármi mozgalom vagy milyen koncepció alapján született? Az is egy több száz km:es összefüggö jelzés...

Előzmény: hadidoki (68855)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.26 -1 0 68863

Eredetileg az elkövetkezendö hónapokban egyelöre csak a Cered - Bánréve szakasz szerepelt konkrét tervként, mert a vidéken más "dolgom" is akadna. Viszont ha megindul a nyomok felszámolása, akkor lehet, hogy újratervezés lesz, ezzel biztosabb jelennel és jövövel bíró projekteket késöbbre pakolok... Át kell gondolni.

 

Jó buli lenne egy szuszra végigcsinálni, de az kicsit nagyobb kihívás lenne, mivel kevés a vásárlási/frissítési lehetöség és a napi végponton hagyott autótól a kezdöpontig való reggeli eltömegközlekedés is macerás... ...és ez sokkal nehezebb, mint X km:t legyalogolni, helyenként úttalan utakon...

 

Nagyzsákos és/vagy sátras megoldás nálam nem játszik, mert idegesít, ha nem tudok legalább egy megadott távot bejárni egy nap és a nehéz pakk korlátoz a mozgásban illetve a cipelés okozta szenvedés az impulzusok befogadásában... :) Ráadásul szalonturistaként szeretek este ágyban aludni és tisztességgel letusolni. Rengeteget vándortúráztam pl. Lappföldön, de nem jön be, ahol van más alternatíva...

 

Végülis az ilyen vészharangok kiváló ösztönzö erök olyan projektekbe való belevágásra/azok teljeítésére, amiket az ember idö és lehetöség hiányában amúgy csak halogatna...

 

Előzmény: jzp2107 (68846)
akárkibárki Creative Commons License 2019.01.26 -1 1 68862

Meg persze szlovák számokkal...:)

Előzmény: V43 1279 (68859)
alnibell Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68861

Ha úgy két kilométeren át machete szükségeltetik ahhoz, hogy lejuthassunk a patak partjára, már nem annyira vonzó a dolog. De hát a kihívás mindenkinek mást jelenthet. Ezért aztán inkább ejtem a témát.

Előzmény: akárkibárki (68857)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68860

"Ha van Z jelzés örülök, ha nincs akkor is."

 

Itt a pont!

Előzmény: hadidoki (68855)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 1 68859

"fogalmam sincs hogy kell szlovák menetrendet böngészni.."

 

Hasonlóan mint a magyart, csak szlovák szavakkal :)

 

Előzmény: jzp2107 (68818)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 1 68858

Perecsén a templom közelében lakó idős néni említette, hogy valamilyen nagyobb (kultúrház, iskola vagy ilyesmi) épületben szokott lenni szálláslehetőség és a polgármesterrel kell egyeztetni ezügyben.

Előzmény: jzp2107 (68815)
akárkibárki Creative Commons License 2019.01.26 0 3 68857

Én ezt pont másként látom,mert azért 8 kilcsit ki lehet bírni egy kulacs vízzel.Pihenni pedig a Cuha partján bárhol lehet és kell-e szebb látvány a pataknál?:)

Előzmény: alnibell (68856)
alnibell Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68856

Értem a célzást, de ...

De, ha már létrehoz valaki egy országosnak is tekinthető túraútvonalat (KDP), azt nem lehet pl. olyan szempontok szerint kialakítani, hogy az útvonal mentén a túrázás kellemes élményét, az esetleges szükségletek kielégítésének lehetőségeit is megtalálja rajta a túrázó? Kardosréttől a Porva-Csesznek vasúti megállóig terjedő szakasz erre teljesen alkalmatlan, a Zircen belül a szennyvíztisztítóig ugyanúgy. És ez a túraútvonal induló vagy záró nyolc kilométere.

És valóban, meg lehet ott pihenni, ahol a vándor annak érzi szükségét, de ha az hely még látványt is nyújt, azért az még jobb.

Előzmény: hadidoki (68855)
hadidoki Creative Commons License 2019.01.25 0 2 68855

"Az a szakasz gyönyörü és jól jelzett, kár lenne érte"  

Teljesen egyetértek felháborodásodon. Viszont amit nem értek az az, ha leszürkítik a jelzéseket, már nem lehet végigmenni rajta? A mai GPS-es világban? Fogom a térképet, feltöltöm a tervezett utamat, és végigjárom. Ha van Z jelzés örülök, ha nincs akkor is. Nincs pihenő?... hát ott pihenek, ahol elfáradok. Nincs vízvételi lehetőség?... hát keresek egy forrást, legalább még nagyobb a kihívás.

Én is készülök erre az útra, és külön izgat az elhagyatottsága. Örülök, hogy Ti szépnek láttátok, így még nagyobb a késztetés.

Sok szép túrát kívánok!

Előzmény: Czimbály (68840)
Güsziológus Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68854

A mindent az túlzás, de megpróbálok alaposan felkészülni.

 

A sors úgy hozta, hogy lehetőséget kaptam bekapcsolódni egy folyamatba. Szólhatok.

Mivel nagyszüleim Békés megyeiek, az a vidék igencsak közel áll hozzám.

 

Tegnap pl. Babómajor volt a hótaposás egyik célja, ledöbbentem, milyen jó állapotban van a kastély.

Természetesen nem az országút felől közelítettem.

 

A kastély mellett pihenő az arra járóknak, csoportoknak szállás és étkezés is lehetséges.

A kastély kertje nincs elzárva, sajnos a környezet le van pukkanva, de a kastélyhoz vezető úton van egy kápolna.

 

A vonaton összefutottam a bádogossal, aki felújította.

Képet nem találtam, de a Google segített.

Előzmény: topoly (68853)
topoly Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68853

Elnézést, lemaradt:

Ha az említett oldalt és terepet is ismered, akkor mindent tudsz a körülményekről. Kifejezetten örülök, hogy nem mutattam újat.

Előzmény: Güsziológus (68850)
topoly Creative Commons License 2019.01.25 0 0 68852

Ismerem a vidéket, a kopáncsi öregtemplom vagy a sámsoni Török-híd a Száraz-érrel a kedvenceim közé tartozik. Fáj a szívem az ilyen "projektekért"... - de nincs kapacitásom civil munkát indítani.

Azért örvendek, hogy akad, aki megfordul a kies Békésben is:)

Előzmény: Güsziológus (68850)
efemm Creative Commons License 2019.01.25 0 2 68851

>>a benőtt volta gyakorlatilag észrevehetetlenné teszi a leágazó piros négyszög jelzés indulópontját

Ha jól értem, hogy a Cuha-völgy Porva-Csesznek vá. - Kardosrét közötti szakaszáról van szó, akkor megerősíthetem, hogy a Pnégyzet kiágazása a Cuha-hegy felé tényleg be szokott nőni. 2012-ben újítottuk fel a teljes Pnégyzetet, így ezt a végpontját is (Teljesítménytúrázók Társasága részéről). Voltak ezen a dzsindzsás részen korábbi jelzések nyomai is, de lehetetlen olyan nyomvonalat találni ezen a 20m-es szakaszon a vasúti sínekig, ami ne nőne be. A felújítás után pár évig még kitisztítottuk, aztán feladtuk. A saját teljesítménytúránk decemberben jár erre, akkor azért más már a járhatóság. Ha szeretnél ide munkatúrát indítani, szívesen adok kölcsön (Székesfehérváron) bozótvágó kést és sövényvágó ollót...

Kutat fúrni meg senki sem fog neked a Cuha-völgyben. :) Pihenőhelyet is inkább a VERGA tud létesíteni, kevésbé a VMTSZ. A jelzés felújításokra kapott MTSZ költségtérítés erre nem is lenne elég. (A vmtsz@citromail.hu címen egyébként biztosan elérhetők.)

Előzmény: alnibell (68842)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!