Keresés

Részletes keresés

V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68872

Április-május-június remélhetőleg elég lesz rá. Ha nem, akkor majd ősszel lehet folytatni. Júliusban és augusztusban meredek lenne.

 

De én biciklivel megyek, hol sátrazva, hol szálláson tervezek majd éjszakázni. Így azért nem olyan eget rengetően hosszú idő.

Előzmény: Czimbály (68871)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68871

...nyáron AK...??? XD kemény vagy mint a vídia!

Előzmény: V43 1279 (68870)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68870

Hát nem, májusnál előbb felejtősek még a szlovák magasabb hegyek is.

 

A tavaszi/nyári AK előtt a DDP és/vagy Rudná magistrála folytatása volt a terv, de az ÉZ is jó lehet. Ötlet és terv van bőven, de csak egy élete van az embernek :)

Előzmény: Czimbály (68867)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68869

Erről még nem hallottam.

 

Az ÉZ eddigi leütősebb része számodra az Ipolytarnóc-Bánréve közötti része az eddig bejártak közül?

Előzmény: jzp2107 (68868)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68868

gondolom ez lesz
https://turistautak.openstreetmap.hu/turut-4026440

 

Cimbály, erre gondolsz? Tehát Dombóvártól Dunaföldvárig?

Mindkét irányban vezet a piros tovább is, de az OSM-en már más a neve..

Előzmény: V43 1279 (68866)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68867

...akkor fel az ÉZ:re! még egyelőre egy ideig úgyse ideális az idöjárás a magashegyekbe.

 

Pedig létezik olyan, csekkold meg - a fatornyos falumon is keresztül vezet... :)

Előzmény: V43 1279 (68866)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68866

Tolnában hosszú pirosról én csak a DDP-ről tudok.

Előzmény: Czimbály (68864)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68865

"Végülis az ilyen vészharangok kiváló ösztönzö erök olyan projektekbe való belevágásra/azok teljeítésére, amiket az ember idö és lehetöség hiányában amúgy csak halogatna..."

 

Igen. A közelmúltban is útra keltünk ugye páran a csereháti piros teljes megszűnése előtt.

Ez azért annál jóval nagyobb falat, de a kihívás hasonló. Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem környékezett meg engem is a gondolat, többször is.

Előzmény: Czimbály (68863)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.26 -1 1 68864

Teljesen igazad van - de... :)

 

Én alapvetöen egy fapados turista vagyok, nem szeretem a kütyüket az erdöben - azon a véleményen vagyok, hogy amúgy is annyira meghatározzák napjainkban minden pillanatodat, legalább kint a természetben legyek én, a gondolataim, a turistajelek és szükség esetén a papírtérkép... :) 1-2 éve volt, hogy kocogtam egy teljesítménytúrán és egy gyorsabb kollega lelassított mellettem kigúvadt szemekkel, hogy jól lát-e, hogy papírtérképpel tolom, tényleg létezik még ilyen...?? :)

 

Amint a memoárjaimban megírtam, a Cserehátban elvesztettem ilyetén a szüzességemet, és be kell vallani, hogy rengeteg idöt és energiat spórolt meg az app., de mint írtam is, nem szívesen simogatom a telefonom az erdöben... Az ÉZ:n ez valszeg elkerülhetetlen lesz, annak ellenére is, hogy a füzetben kiváló honvédségi alapra készült a térkép.

Meg alapvetöen más a "feeling:je", ha jelzésen haladsz és nem úgy, hogy csak a GPS mondja meg, hogy az itt egykoron haladt valami nyomvonalát próbálod követni... Meg pl. nekem tetszenek az ízléses ÉZ útjelzök is, remélem még lesz belölük terepen sok.

 

Így van, jó utat mindannyiunknak, aki rászánja magát!

 

PS: a jó hosszú "Tolna Megyei Pirosról" nincs senkinek se infoja, lesz-e azon bármi mozgalom vagy milyen koncepció alapján született? Az is egy több száz km:es összefüggö jelzés...

Előzmény: hadidoki (68855)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.26 -1 0 68863

Eredetileg az elkövetkezendö hónapokban egyelöre csak a Cered - Bánréve szakasz szerepelt konkrét tervként, mert a vidéken más "dolgom" is akadna. Viszont ha megindul a nyomok felszámolása, akkor lehet, hogy újratervezés lesz, ezzel biztosabb jelennel és jövövel bíró projekteket késöbbre pakolok... Át kell gondolni.

 

Jó buli lenne egy szuszra végigcsinálni, de az kicsit nagyobb kihívás lenne, mivel kevés a vásárlási/frissítési lehetöség és a napi végponton hagyott autótól a kezdöpontig való reggeli eltömegközlekedés is macerás... ...és ez sokkal nehezebb, mint X km:t legyalogolni, helyenként úttalan utakon...

 

Nagyzsákos és/vagy sátras megoldás nálam nem játszik, mert idegesít, ha nem tudok legalább egy megadott távot bejárni egy nap és a nehéz pakk korlátoz a mozgásban illetve a cipelés okozta szenvedés az impulzusok befogadásában... :) Ráadásul szalonturistaként szeretek este ágyban aludni és tisztességgel letusolni. Rengeteget vándortúráztam pl. Lappföldön, de nem jön be, ahol van más alternatíva...

 

Végülis az ilyen vészharangok kiváló ösztönzö erök olyan projektekbe való belevágásra/azok teljeítésére, amiket az ember idö és lehetöség hiányában amúgy csak halogatna...

 

Előzmény: jzp2107 (68846)
akárkibárki Creative Commons License 2019.01.26 -1 1 68862

Meg persze szlovák számokkal...:)

Előzmény: V43 1279 (68859)
alnibell Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68861

Ha úgy két kilométeren át machete szükségeltetik ahhoz, hogy lejuthassunk a patak partjára, már nem annyira vonzó a dolog. De hát a kihívás mindenkinek mást jelenthet. Ezért aztán inkább ejtem a témát.

Előzmény: akárkibárki (68857)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 68860

"Ha van Z jelzés örülök, ha nincs akkor is."

 

Itt a pont!

Előzmény: hadidoki (68855)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 1 68859

"fogalmam sincs hogy kell szlovák menetrendet böngészni.."

 

Hasonlóan mint a magyart, csak szlovák szavakkal :)

 

Előzmény: jzp2107 (68818)
V43 1279 Creative Commons License 2019.01.26 0 1 68858

Perecsén a templom közelében lakó idős néni említette, hogy valamilyen nagyobb (kultúrház, iskola vagy ilyesmi) épületben szokott lenni szálláslehetőség és a polgármesterrel kell egyeztetni ezügyben.

Előzmény: jzp2107 (68815)
akárkibárki Creative Commons License 2019.01.26 0 3 68857

Én ezt pont másként látom,mert azért 8 kilcsit ki lehet bírni egy kulacs vízzel.Pihenni pedig a Cuha partján bárhol lehet és kell-e szebb látvány a pataknál?:)

Előzmény: alnibell (68856)
alnibell Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68856

Értem a célzást, de ...

De, ha már létrehoz valaki egy országosnak is tekinthető túraútvonalat (KDP), azt nem lehet pl. olyan szempontok szerint kialakítani, hogy az útvonal mentén a túrázás kellemes élményét, az esetleges szükségletek kielégítésének lehetőségeit is megtalálja rajta a túrázó? Kardosréttől a Porva-Csesznek vasúti megállóig terjedő szakasz erre teljesen alkalmatlan, a Zircen belül a szennyvíztisztítóig ugyanúgy. És ez a túraútvonal induló vagy záró nyolc kilométere.

És valóban, meg lehet ott pihenni, ahol a vándor annak érzi szükségét, de ha az hely még látványt is nyújt, azért az még jobb.

Előzmény: hadidoki (68855)
hadidoki Creative Commons License 2019.01.25 0 2 68855

"Az a szakasz gyönyörü és jól jelzett, kár lenne érte"  

Teljesen egyetértek felháborodásodon. Viszont amit nem értek az az, ha leszürkítik a jelzéseket, már nem lehet végigmenni rajta? A mai GPS-es világban? Fogom a térképet, feltöltöm a tervezett utamat, és végigjárom. Ha van Z jelzés örülök, ha nincs akkor is. Nincs pihenő?... hát ott pihenek, ahol elfáradok. Nincs vízvételi lehetőség?... hát keresek egy forrást, legalább még nagyobb a kihívás.

Én is készülök erre az útra, és külön izgat az elhagyatottsága. Örülök, hogy Ti szépnek láttátok, így még nagyobb a késztetés.

Sok szép túrát kívánok!

Előzmény: Czimbály (68840)
Güsziológus Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68854

A mindent az túlzás, de megpróbálok alaposan felkészülni.

 

A sors úgy hozta, hogy lehetőséget kaptam bekapcsolódni egy folyamatba. Szólhatok.

Mivel nagyszüleim Békés megyeiek, az a vidék igencsak közel áll hozzám.

 

Tegnap pl. Babómajor volt a hótaposás egyik célja, ledöbbentem, milyen jó állapotban van a kastély.

Természetesen nem az országút felől közelítettem.

 

A kastély mellett pihenő az arra járóknak, csoportoknak szállás és étkezés is lehetséges.

A kastély kertje nincs elzárva, sajnos a környezet le van pukkanva, de a kastélyhoz vezető úton van egy kápolna.

 

A vonaton összefutottam a bádogossal, aki felújította.

Képet nem találtam, de a Google segített.

Előzmény: topoly (68853)
topoly Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68853

Elnézést, lemaradt:

Ha az említett oldalt és terepet is ismered, akkor mindent tudsz a körülményekről. Kifejezetten örülök, hogy nem mutattam újat.

Előzmény: Güsziológus (68850)
topoly Creative Commons License 2019.01.25 0 0 68852

Ismerem a vidéket, a kopáncsi öregtemplom vagy a sámsoni Török-híd a Száraz-érrel a kedvenceim közé tartozik. Fáj a szívem az ilyen "projektekért"... - de nincs kapacitásom civil munkát indítani.

Azért örvendek, hogy akad, aki megfordul a kies Békésben is:)

Előzmény: Güsziológus (68850)
efemm Creative Commons License 2019.01.25 0 2 68851

>>a benőtt volta gyakorlatilag észrevehetetlenné teszi a leágazó piros négyszög jelzés indulópontját

Ha jól értem, hogy a Cuha-völgy Porva-Csesznek vá. - Kardosrét közötti szakaszáról van szó, akkor megerősíthetem, hogy a Pnégyzet kiágazása a Cuha-hegy felé tényleg be szokott nőni. 2012-ben újítottuk fel a teljes Pnégyzetet, így ezt a végpontját is (Teljesítménytúrázók Társasága részéről). Voltak ezen a dzsindzsás részen korábbi jelzések nyomai is, de lehetetlen olyan nyomvonalat találni ezen a 20m-es szakaszon a vasúti sínekig, ami ne nőne be. A felújítás után pár évig még kitisztítottuk, aztán feladtuk. A saját teljesítménytúránk decemberben jár erre, akkor azért más már a járhatóság. Ha szeretnél ide munkatúrát indítani, szívesen adok kölcsön (Székesfehérváron) bozótvágó kést és sövényvágó ollót...

Kutat fúrni meg senki sem fog neked a Cuha-völgyben. :) Pihenőhelyet is inkább a VERGA tud létesíteni, kevésbé a VMTSZ. A jelzés felújításokra kapott MTSZ költségtérítés erre nem is lenne elég. (A vmtsz@citromail.hu címen egyébként biztosan elérhetők.)

Előzmény: alnibell (68842)
Güsziológus Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68850

Köszi.

Ezt az oldalt természetesen ismerem:-)

 

Ami a költségeket illeti.

Ez a rengeteg pénzt azt hiszem nem a jelzések felfestésére fordították.

Hogy arra mennyit, azt nem tudom, de továbbra is érdekel.

 

Eleddig 5 pihenőhelyet sikerült felkutatni.

Az első Békéssámson volt, a hídtól pár méterre. Érdemes felkeresni! Igényes, és praktikus. SÁRGA jelek vezetnek a hídig.

 

Megtaláltam a pihenőt Mezőhegyesen is. Mezőkovácsházán kettő is van. A második pihenő  Reformátuskovácsháza központjában van (itt nincs P-), innen pár méter az étterem, tegnap ott ebédeltem, 1.300 Ft, sörrel együtt.

 

Végül Nagyér.

Ez Csongrád megye, itt jelenleg is van fejlesztés, egy kilátó épült, ezt sajnos még nem láttam.

 

A pihenőknél jó állapotban lévő ismertető táblák vannak, térképpel.

 

A túraútvonalak hossza nem 80 kilométer, inkább 140, hisz van SÁRGA (Békéssámson - Tótkomlós - Mezőhegyes) és van ZÖLD is, mely az E7 útvonalától vezet Mezőhegyesen keresztül Csatókamarásig, az útvonal itt becsatlakozik a PIROS útvonalába.

 

Ami a projektet illeti, az már csak ilyen, költségvetése, ha jól tudom, 5 év kötelező karbantartást írt elő, ez az időszak véget ért.

Szomorú, hogy nincs folytatás.

2017-ban Orosházán felújították a jelzéseket, egész a település határáig, ezt az MTSZ finanszírozta. Sajnos, tavaly nem volt folytatás. Én személy szerint sajnálom.

 

Mezőkovácsházán azt tapasztaltam, hogy nagy becsben tartják az útvonalat.

A település utcáinak a nevét "jelző" táblákon pl. ott az útvonal szakaszának száma, Mezőkovácsházán ez 9.

Elkélne még néhány irányító tábla, ezeket a helyeket folyamatosan rögzítem, remélem, eljutok az illetékesekhez, és akkor felvetem a problémát.

 

Bocs, de elkalandoztam.

És még nem is írtam azokról a divatos szóval attrakciókról, melyek a túraútvonal közelében vannak.

Ilyen pl. Tótkomlós egykori temploma a puszta közepén, de Mezőhegyesen is vannak szép épületek, melyekről nem is hallottam.

Előzmény: topoly (68841)
alnibell Creative Commons License 2019.01.25 0 0 68849

Valóban, 2019-re található néhány anyag, de igencsak laza kapcsolódással az egyesület célkitűzéseihez. 

Előzmény: topoly (68847)
alnibell Creative Commons License 2019.01.25 0 0 68848

A két szakmai alelnököt.

Előzmény: HEV (68845)
topoly Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68847

Nyilván ez a projekt (is) addig tartott, amíg a lóvé. "Az aktuális rendezvények" alatt ugyan 2016-os dátum szerepel, de rákattintva találsz 2019-es meghívókat, ebből pedig egy jópofa táblázathoz is eljutsz, szintén 2019-es dátumokkal.

Előzmény: alnibell (68842)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 68846

Melyik részét gondolod most lejárni?

Zempléni rész ahol már jártál azt már nem, ha jól értem.

 

És az "előjátékot"? (Balassagyarmattól Ipolytarnócig nem a határnyiladékban vezet a jelzés)

Ott nem tudom mi a helyzet a terepen, mikor én jártam arra még voltak frissen felújított jelzések, lehet hogy már ott sincsenek (ezen a részen bizony volt, hogy néhol út sem nagyon volt)

 

Ezt az Ipolytarnócig tartó részt is élveztem (az úttalan dzsindzsát azt nem annyira), de a későbbiekhez képest azért ez nem annyira ingergazdag

Előzmény: Czimbály (68840)
HEV Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68845

Kit gondoltál illetékesnek? Azért ez lényeges  lenne?

Előzmény: alnibell (68842)
HEV Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68844

Annak idején a Balatonföldvári Kistérségben egy hasonló pályázat eredménye szintén kb. 100 km turistaút volt. Akkor még egy túramozgalom is belefért.

Azóta támogatás, és ember hiányában már az utak nagy része és a mozgalom is megszűnt. :-(

Előzmény: topoly (68841)
garass Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68843

Ide írok válaszul, de mások bejegyzéseit is érintem.

Az talán ismert, hogy nálunk évek óta, havi rendszerességgel diáktúrák szervezése történik, ahol a szokásos túrázás, természetismeret mellett például szemétszedésre is sor kerül rendszeresen. A játékos, akadályversenyszerű Mikulástúrákról nem is beszélve. Ezeken alkalmanként 150-700 fő közötti létszám vesz részt. Tehát nekünk nem kell keresni partner iskolát a festésre. Van olyan intézmény aki maga vállalkozik bizonyos munkákra. Ősszel például a Tokaji Nagy-Kopasz turistaútjainál volt munkavállalásuk.  Idén festés helyett inkább csak szürkézést szeretnének végezni, szervezési okokból, lehetőleg egybefüggő területen. Erre jó lehetőség adódhat a megszüntetett csereháti piros és ugyanitt a határmenti zöld esetében, de az ezekből kiágazó, szintén megszüntetett utakat is érintve. Ezeket részben a túrázás változatosabb módjaként fogják fel, persze némi önös érdekből is, hiszen a kötelező önkéntes munkába is beszámítják a diákoknak. Mi csak javaslattal élhetünk feléjük, de a munkákat ők választják. Kipróbálták a festést, a bozótirtást, most ezt választották. Nekünk ez is nagy segítség és igen, jóval kevesebb kapacitást köt le részünkről, amit a kiváló minőségben felújított utakra tudunk fordítani.                                                                  Ezt a munkát rombolásnak felfogni nem logikus. Egy már megszüntetett út maradványainak rendbetétele talán helyesebb megfogalmazás. A diákok pontosan tudják, hogy ezek a jelzések már nem élnek, a munkájuk ezért jelzés rendezési tevékenység. Ez minden más rendrakásra érvényes, hogy annak során a korábbi, nem kívánatos állapotot megszüntetem. Ez nevelési kérdés és ha ezt megértjük, akkor ez is pozitív hangsúlyt kap.   

A senki sem járja, akkor senki sem fogja látni elv azért is hibás, mert a jelzésrendszerünkben végzett rendrakáson túl a térképeken is rendet kell tenni. Már pedig a térképszerkesztésnél sokszor az az elv érvényesül, hogy ahol jelzés van, azt feltesszük. Függetlenül annak korától, létjogosultságától, állapotától. Számos példát sorolhatnék, a nem létező utak meglétére akár papír, akár digitális térképeinken. Ha ezek a rendezések elmaradnak, lassan anarchia lesz a turistautak ábrázolása körül. Csak egy példát azért kiemelek, Güsziologus hatalmas munkája és harca a jelzésekkel, fürtökkel, dirib-darab útszakaszokkal.

A festési munkáknál csak annyira van lehetőség, hogy a fonódásokat és a leágazásokon bemenve 1-2 jelzésig kötelező az esetleges megszüntetés. Például ez megtörtént részünkről a Nyésta-Felsővadász OKT melletti P sáv esetében, vagy a Bódva-híd kiváltásánál is.  Az utak többi része így sokszor darabolódva, de ott marad. Ez a 2015 óta tartó festési munkák mellett számos nem létező utat hagyott meg.

A munkák a tanítási időszakban végezhetők, az intézet ütemezésével. Táblákat ők nem vesznek le, de ha rajtuk még olvasható "elavult" információk vannak, akkor azokat is lefedik. 

Előzmény: annyi baj legyen (68837)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!