Nem túl régen kiszámoltam a nyilvános OKT, RP-DDK, és az AK listák összevetésével. 100 fő volt. Hangsúlyozom, nem hivatalos adat, de nagyságrendben ennyien lehetünk.
Köszönöm a leírást és a helyszíni felmérést. Hiánypótló!
Szerintem teljesen felesleges külön jelezni a térképen. Amennyire én innen láttam, a szintvonalak mindent elmondanak erről. Aki ebből nem érti meg annak akár ki is lehet írva. Úgy is a helyszínen fog vele szembesülni, hogy ez nem "foteltúrázás". Ez csak az én véleményem, mint napi térkép-használónak.
Alaposan megváltozott az útvonal az elmúlt években, minek következtében talán nem felesleges egy kicsit részletesebben "bemutatni" a Diszel és Szentbékkálla közötti új szakaszt.
Nemrég alaposan felmértem, hamarosan látható lesz a TUHU térképén is.
Ez egy új "kijárat", a buszmegálló (Hegyes, elágazás) innen mindössze 1 kilométer, kényelmes földúton, a végén némi aszfalt.
Itt a távolsági buszok is megállnak, közvetlen járat is van Budapestre.
A ponttól DNY felé egy bekerített legelő van, na és megcsodálhatunk néhány egészen különleges, hatalmas fát, az egyiket sajnos a vihar kettétörte.
A jelenleg a TUHU térképén még hiányzó szakaszról érdemes tudni, hogy nem sétaút, kemény "küzdelemre" számítson, aki ezt a szakaszt tervezi.
Esős időben az oldalazó ösvények igen kellemetlenek lehetnek, na és van egy kuriózum is, egy rövid szakaszon felfelé négykézláb, lefelé gatyafék, más megoldást nem találtam.
Megpróbáljuk majd jelezni ezt is a térképen.
A jelzésfestők alapos munkát végeztek, a nehezen járható és folyamatosan, minden irányba (balra-jobbra, fel-le) kanyargó ösvény ennek következtében problémamentesen járható, leszámítva a technikai nehézségeket.
Egy mini andezit-ömlés is van, mohos kövekkel, na nem akkorákkal, mint az Arka-patak völgyében!
Még egy apró figyelemfelhívás.
Azt követően, hogy a bányafeljáró után erdei szekérúton indulunk, egy rövid szakasz következik, mely nem fedett terepen vezet.
Itt egy természetes kilátópont van, ellátni Tapolcától Hegyesdig.
Remélem, a térképre ez is felkerül!
Fentiekből következik, hogy sikeresen felmértem az útvonalat, a kritikus szakaszon oda-vissza-oda mentem, de jó is, mert legalább érzékeltetni lehet az útvonal jellegét a térképen.
Az a szakasz, mely a bányafeljáró előtt van, nem különösebben izgalmas, jó sokat kell kapaszkodni felfelé.
- Az Alföldi Kéktúra itinerben lévő hiba miatt majd szólok Szőke Viktornak, aki a kéktúra koordinátora az MTSZ-ben (a pontos titulusát nem ismerem, de valami ilyesmi lehet), illetve annak, aki a Kékkör adatait karbantartja az MTSZ honlapján.
- A tuhun nem szereplő, de jelzett szakaszokról: Kívülállóként csak annyit tudok mondani, hogy biztos azért nem szerepelnek ezek az útvonalak a tuhu térképén, mert még senki sem mérte fel azokat GPS-sel. Ha neked van róla trekked, akkor azt el kellene juttatni hozzájuk!
- A túzokrezervátum és Ecsegfalva közötti szakaszon úgy látszik, nem sok változott tavaly nyár óta, amikor arrafelé jártam. Majd ha megyek legközelebb az MTSZ-be, megpróbálom megtudni, hogy kik az egyes Kékkör szakaszok réndzsörei. Akkor direktben hozzájuk lehetne fordulni a gondokkal. Ebben nem ígérhetek semmit, én ugyanis még semmilyen listát sem láttam erről. Ettől függetlenül lehet, hogy létezik ilyen. Sőt, még az is lehet, hogy egy hozzánk hasonló egységsugarú földi halandó kéktúrázó is láthatja.
- Az illetékes elvtársnál rákérdezek majd a Kékkör teljesítők számára. Talán erre választ tudok adni a közeljövőben.
Lehet felhívni a figyelmet a Kék-túra füzetben, eredménye annyi lesz, hogy valamivel kevesebb lesz a falon a bélyegző lenyomat. Sajnos ez a realitás...
Egy olyan műanyagtábla felszerelése, ami nem issza be a festéket, megoldás lehetne...
Az összepecsételt falak miatt azt gondolom, ezt az egyszerű és jó megoldást be kellene írni minden kéktúra pecsételést ismertető netes vagy nyomtatott szövegbe. Ha már sokaknak maguktól nincs ennyi eszük...
Én nem szórakoztam sosem, igyekeztem jó lenyomatot produkálni..de volt hogy fejjel lefelé sikerült, vagy nem lett olyan éles. Eleinte még próbáltam másodjára is, de aztán hagytam úgy amilyenek sikerült. Pl. a régi vasbélyegzőkkel szerintem reggelig is bélyegezhettem volna, akkor sem lett volna tökéletes :)
Ezt én nem nevezném érthető oknak. A bakancsom talpmintázatának kopottságát sem egy váróterem fehér falán tesztelem le. Az én OKT füzeteimben mindig volt egy vastagabb A4-es papír félbehajtva, aminek a belső oldalára bélyegeztem a próbanyomatokat (elég sok vacak volt régebben), a külső oldala meg a végső nyomatok felesleges festékét szívta be, nehogy a szemben lévő oldal tegye ezt meg. Filléres praktikusság és senki nem anyáz utánam pl. a hévízi buszállomáson.
A napokban jártam be az AK Vésztő és Mezőtúr közötti szakaszát és alabbi problémákkal szembesültem. Nem tudom kinek kellene jelezni így gondoltam leírom ide:
az MTSZ oldalán rosszul van fent a szakasz itinerje (Mezőtúr - Szandazug - Pásztózug - Balai-híd - Túrkeddi-híd) én aki még sosem jártam erre csak pislogtam hogy máris a Balai-hídnál járok (Ecsegfalva felől) miközben a korábban nem keresztezte az útvonalamat híd... rá is gúgliztam hogy mi van most akkor, de nem jöttem rá, a Tuhun pedig nem volt feltüntetve a híd neve) A titokra csak másnap derűlt fény amikor folytattam az utam és a Túrkeddi-hidat érintettem. Megtévesztő és a kilométer adatokat nem tudom mettől meddig adja meg az oldal.
A Balai-hídtól kék négyzet turista út vezet a buszpályaudvarra, tuhun nincs jelölve.
Mezőtúron kék négyzet turista út vezet a vasútállomásra, tuhun nincs jelölve.
A túzokrezervátumtól Ecsegfalva felé, az aszfaltos szakasz után a régi vasúti töltéshez vezető út és maga a töltésen vezető útvonal járhatatlan! Hatalmas dzsindzsa és rengeteg kidőlt fa, esetleg a szántóföldön lehet bukdácsolni. Ez 2-3 kilóméteres szakasz erősen karbantartásra szorul.
... esetleg az a túrázó akinek ilyen próbanyomat igénye van vihetne magával egy darab papírt esetleg papír zsebkendőt. Talán egyszerűbb mint 368 db táblát felszerelni.
Lehet, hogy kéktúrázók követik el, érthető okokból.
Szeretnék, ha esztétikusan nézne ki a füzetükben a bélyegző lenyomat.
Mi a megoldás? Az lehet, hogy a bélyegződoboz mellé felkerülne egy A5-ös fehér színű zománcos tábla, amiről bármikor törölhető a próbabélyegzés. Esetleg ki lehetne írni a táblára, hogy a próbabélyegzés után egy papír zsebkendővel töröljük le a táblát.
Én legutóbb az 1100 év emlékei Békés megyében mozgalomhoz kapcsolódóan pecsételtem a vésztői AK pecséttel és a juhászok szállásának falát is több lenyomat díszítette. Persze ott is megfordulnak kéktúrázókon kívül mások is, de ott csak az jár, akinek ott van dolga a Monostor körül. Az ott tartózkodó férfi ettől függetlenül nagyon barátságos volt.
"A Szilvás telkei mellett ismét járható az akác újulattól elbozótosodott ösvény, a kék és piros sáv pedig augusztus 20-ig a Damjanich út – Pécs-kő-nyereg között újra lesz festve MTSZ szabvány szerint."
Én csak a Szilvási-telkekig mentem, de innen már nincs változás Pécskő-nyeregig.
Nagyon szép munka a felfestés.
Az "új" (megtisztított) ösvény jelenleg jól járható, bár az akác kegyetlen, de reméljük, lesz energia néhány év múlva is!
Picit zavaró az Y elágazás, 70 méterrel előtte jelzik, hogy elágazás lesz, de ott, ahol ez már valóság, sajnos nincs fa.
Egy nagyon vékony, alig észrevehető ágon van a kettős jel, odafelé nem is vettem észre.
Ettől függetlenül kell némi figyelmetlenség, hogy "túlfusson" a turista.
A telkeknél már széles, füves út van.
Természetesen készült trekk is, oda is és vissza is.
A jövő héten már a TUHU térképén is követhető lesz az útvonal.
Ami a februári trekket illeti, megnéztem alaposabban.
Valóban tartalmazza a tervezett útvonalat, de tartalmaz sok egyebet is.
Terveztem is akkor a feldolgozását, de aki szerkesztett már a környéken, az is nehezen ismerte ki magát a meglehetősen összetett, sok-sok képpel illusztrált dokumentumon, mások se törték magukat. Van ilyen:-)
Most, hogy már van némi friss tapasztalatom is, megpróbálom alaposan elemezni a környéket, és fel fogjuk szerkeszteni a nem csekély egyéb módosítást is.
Ez nem következik ilyen egyértelműen. Lehet, hogy csak ott nem volt gond, nem volt említésre méltó esemény, minden rendben volt és ezt nem akarta leírni, csak a kirívó eset kapcsán ragadott billentyűzetet.
Igen, vasút- és buszállomásokon elhelyezett bélyegzők esetén gyakori a falon való próbanyomatozás, de nem hiszek benne, hogy ezt kéktúrázók követik el. Inkább unatkozó várakozó utasok.
Valóban van egy ilyen hozzászólás. Érdekessége, hogy a tisztelt kéktúrázó a Keszthely előtti és utáni pecsételőhelyeken nem nyilvánított véleményt. (nekem ez azt is jelenthetné, hogy nem is túrázott)
Lehet,hogy ennek is köze van hozzá?OKT-TTT fórumról:
'A pecsèt rendben volt, de a büfès árus egyèrtelműen a Kèktúrám legbunkóbb embere volt! Hiába nyitottam nála ugyanúgy illedelmes köszönèssel, mint bárhol máshol, de arrogáns ès tajparaszt volt. Kihozott egy fèl literes ásványvízet 300 forintèrt, erre megkèrdeztem, hogy a másfèl literes mennyibe kerülne, a válasza pedig az volt, hogy "NE VIGYOROGJON, nem fogok magának itt rohangálni" - amúgy pont mellette volt a hűtő. Sikerült kihoznia a birkatürelmemből, de a panaszkönyvet persze nem adta ki! Na nem baj, jövőhèttől 2 hèten át fogok Keszthelyen mindenre elszánt, igazi csibèsz srácokat táboroztatni, úgyhogy majd "Ludas Matyisat" játszok. Fogyasztóvèdelem helyett trollkodás lesz! :)"
Egyszerűen elképzelhetetlen számomra, hogy mi történhetett.
Nekem a túramozgalmak során még soha nem volt negatív tapasztalatom bélyegzésnél, pedig még olyan is volt, hogy a postást szállítottuk le a bringájáról (szombaton), hogy írjon alá, mert a faluban semmi sem volt nyitva. De a füredi vasútállomáson pár hete a 20 fős kiscsapatunk túrakönyveit is szó nélkül lebélyegezték (Kék Balaton).