Pedig ha van ide helyismereted, akkor két feltétellel érthető lesz.
1/ a déli irányba hiányzik egy iránymutató tábla, Makkoshotyka felé.
2/ az oszlop helytelenül, nem az OKT-K4 leágazási pontjába lett téve, ezért a koncepciós elv alapján a K-sávon kell elindulni, hogy a K4 ágon lejuss a Hutákhoz.
Nagyfernekágtól mind a régi,mind az új nyomvonal jól követhetően fel van festve. Viszont ott gond lesz az épülő új gyorsforgalmi úttal. Jelenleg még át lehet menni a készülő úttesten. Mi lesz ott az új útvonal? Van róla valami infód?
Továbbra sem találok logikát pl az az EM779utj Kecske-háti nyereg tábla. Egyik irány Eszkála a másik Makkoshotyka. Ezzel szemben a táblákon egyik irányban Újhuta a másikon Középhuta szerepel két kék jelzés társaságában. A problémám az hogy sem Újhutára sem Középhutára NEM megy a kék túra. Így a tábla információs értéke szerintem csak azért nem zérus mert az egyik irányban szerepel az Eszkála, és a Gerendás rét amik legalább valóban a kéken elérhetők. Mondhattok bármit de ha egy kék nyilas táblán az egyetlen útirány nem a kékre esik akkor az nem segíti hanem félrevezeti a turistát.
Elveszve a térképek tömkelegében, összehasonlítottam az MTSz ttrmap, az Egon által megadott (nyilván ez ugyanaz)és az osm-ban lévő felméréseket, megállapítom, hogy az osm RP-DDK Nagyfernekág 86-os főút Zalalövő felel meg a valóságban felfestett útvonalnak. Egyébként minimális az eltérés, a hivatalos felmérők bementek a főútról, de az a rész bokatörős.
Látva a webappot - amely nagyon hasznos - azért laikusként is felvetődik néhány kérdés a kék körrel kapcsolatban, annak ellenére, hogy ez már veszett fejsze nyele, jelentős változások nem lesznek, nem lehetnek ill. volt már itt polémia róla:
Minek szinte minden irányváltáshoz tábla? Mivel az esetek nagy százalékában még a gyakorlott túrázó is szakaszhatáron kezdi meg az etapját ezért teljesen érthetetlen, hogy jellegtelen irányváltási pontoknál információs táblák halmaza fogadjon. Egy kezdő (kék)túrázó biztosan nem valahol a szakaszvégpontok között kezdi a túráját, már csak a pecsételés miatt sem, ha érdekli egyáltalán a pecsételés. (Én sem az ásotthalmi Dugonics-erdő közepén (DA265UTJ-2) kezdtem az AK-t, hanem elbuszoztam az egyik szakaszhatárhoz, pecsételtem és indultam.)
Van ahol húsz kilométerre húsz tábla esik! Nem is értem! Holott egy táblacsoport a szakasz indulópontján, egy a közepén és egy a végén, még egy kezdőnek is bőven elegendő információt szolgáltatott volna. Természetesen a becsatlakozó jelzéseknél elfért volna egy tábla, hogy mutasson valami úticélt a másik jelzésen.
Érdekes az a kényszer is, hogy egy adott úticélt több irányból (még a nem turistaút felől) is meg kell mutatni. (Erre utal az azonos táblakép, de ellentétes végein elhelyett nyíl, az oszlopon pedig párhuzamosan szerelve.) Véleményem szerint bőven elég lett volna ha az csak a kék úton közlekedve olvasható. Ez most olyan mintha egy X alakú közút kereszteződésben az összes irány jelzőtáblája egy oszlopon kapott volna helyet.
Lenne még kifogásom, de se időm, sem energiám erre.
Természetesen elküldöm a fotóimat a jelzett címre. Készült több is. Már csak az a kérdés, hogy a postafiók képes-e fogadni...
Azt akkor sem értem,hogy a Göcsej és az Őrség eldugott falvaiban egy árva tábla sem került,ugyanakkor pl. Keszthely és Hévíz környéke tele van. Nem hinném,hogy az az említett két település fejletlenebb lenne mint mondjuk Felsőszenterzsébet ,Kustánszeg vagy akár Velemér.
még valamikor ősszel számoltam be róla hogy a Börzsönyben egymást érték az egyforma táblák
rákerestem ebben a táblanyilvántartóban, korrekt, mert ott vannak a táblák képei
én viszont úgy látszik nem voltam korrekt, vagy legalábbis jó megfigyelő mert nem egyformák a táblák csak a felületük 95%-a
az egyiken erdei béka van, másikon szalamandra, nagyjából ennyi a különbség
vagy az egyiken a bal oszlopban van a felújított turistaház, a másikon középen
ha rákerestek a EM062INF -re, és kicsit visszanagyítotok ott van 4 tábla egymástól párszáz méterre, érdemes megnézegetni (sajnos permalinket nem találtam)
Kedves Pompiere, egy percig sem vitatom az offtopic véleményed, annyit tennék csupán hozzá, hogy minden probléma megoldása szemlélet kérdése is.
OFF
Ahogyan a tájékozódás módja is. Azt természetesen elismerem, hogy a jelenleg bizonyos tájak túrázóit szórakoztató, helyenkint tán még kaotikusnak is teccő helyzet nem segíti túlzottan a helyes tájékozódást :D de legalább felhívja a figyelmet pl. a térképhasználat fontosságáraJ
ON
Itt azokra a társadalmi csoportokra célzott elsősorban a koncepció és azokat a rétegeket kívánta elsőképpen megszólítani, motiválni, akik számára kevésbé ismert a természetjárás és kevés terepi tapasztalatuk van (de akik tartalmas és egészséges, elérhető hobbira vágynak, főként pl. fiatalok, családosok). Nekik teljesen más szokásaik vannak - más kérdés, ki mennyire találja idegesítőnek - és a mobil- Ill. webappokra fogékonyabbak. Ebbe szivároghat némi generációs eltérés is, de ez korántsem áthidalhatatlan.
Szóval fogadjátok el, hogy alapvetően nem e túraveterán-fórum hozzászólóinak terepi tapasztalataihoz (+tereptani, térképészeti, placcbéli stb. tudásához) lettek igazítva a dolgok. Ezért lett a festésen túl más, gyakran feleslegesnek tűnő tájékoztató elem is erősen hangsúlyozva a projektekben. Sulykolva. (pl. a megközelítő táblák, azokat magasztaltátok elsőkéntJ ha jól emlékszem)
Ahol tényleg feleslegesek, onnan majd áttelepülnek oda, ahol hiány van, a megfelelő korrekciót követően (ezért is jön jól, hogy "nyitva hagytuk" a logikát, meg hogy ott figyel a helyjelölő tábla a koordinátákkal).
Szerencsére ez a kisebbik gond, mert a hibák zöme kapkodós szerelésből fakad. (amit el lehet képzelni, meg lehet érteni, és egyáltalán nem mindenhol ez a helyzet!). A legtöbb hibás eset tehát csavarhúzóval és néhány könnyebb kéziszerszámmal kezelhető, mert arról van szó, hogy töknemarrahanemmáshuvá mutat az a szerencsétlen táblanyíl. Lesznek olyan helyek is, ahol akár az ásót is le kell majd szúrni.
Ezért kérlek benneteket, hogy ne csak kipellengérezzétek a hibákat, hanem segítsetek mihamarabb rendezni számunkra is a sorokat azzal, hogy minden észrevételeket elkülditek a
címre, hogy feldolgozzuk a bejelentéseiteket, hogy felmérjük és mihamarabb megszűntessük a rendellenességeket.
Kérünk arra is titeket, hogy a helyjelölő táblákat is fotozzátok le külön, ha van rá mód ne csak totálba' és élesen, hogy az azonosítót ki lehessen olvasni - hasonlóképpen a táblanyilakról is szükség lenne egyre-egyre, tehát min. 3 fotó segítségével érthető meg gyorsan az irodából a terepi helyzet, tipizálható a probléma és helyszínelhető hatékonyan (pl. csoportosítva, logisztikai szempontok szerint is, egyebek).
Annyi előnye azért van a gecocahing-es formátumnak, hogy informatív. Ha valaki tisztában van a hazánkban levő tizenegy (Degree Confluence Point) helyével, akkor a fok, decimális perc formátummal el tudja magát helyezni a térképen (már ha érdekli egyáltalán). Decimális foknál, ember legyen a talpán aki a tizedesekből kiszámolja pontosan fejben, hogy éppen milyen percen is van éppen.
ON
A koordináta megjelenítés az oszlopokon csak arra jó, hogy ha tönkreteszik a táblákat, akkor pontosan meg lehessen határozni a javítani kívánt helyet. Más haszna semmi.
Ha az lett volna a cél, hogy a GPS nélkül túrázók segítséget tudjanak hívni, ha pl. megtámadja őket egy farkas falka, akkor minden oszlopra fel kellett volna írni az aktuális hely koordinátáját.
A mobileszköz nem feltétlenül tudja, mert valamiért nincs GPS vétel. Offline térképre is fel tudod magad szúrni. A DMS fokhálós térképen is segít tájékozódni. Vagy be tudod diktálni a helyzeted valakinek, ha nincs nálad GPS vevő.