Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BanditV8 Creative Commons License 2001.12.05 0 0 40
Csak annyit, hogy az autólopások száma csökken. Viszont sokan rongálnak irigységből, hülyeségből, vagy, hogy megmutassák a haverok előtt. Törték fel már kocsinkat is, lakásunkat is, ez már önmagában szar. Mind1 mit visznek el vagy mit hagynak ott a kocsi rongálódik. Szal jól be kell kötni a 220-at az ülésbe, hogy dögöljön meg a sok köcsög!!! De akkor is megkarcolhatják a friss dukkót vagy gyufát törhetnek a zárba (akár kis hülye gyerekek is).
Autót csak úgy lopnak ha már van vevő. Könnyen és gyorsan kijuthat a gép az országból. A Volvo-t lehet ellenőrizni? Az jó. Csak aki Volvo-t lop az nagystílűbb mint a Trabi tolvajok - amit egy életlen késsel elkötök ha kell. Ezek már megoldják, hogy legalizálják a verdát. Nem kell Computert cserélnoi elég egy új szoftver.
Amúgy a legjobb amikor kiakarnak kapni a lámpánál a verdából. Minden riasztó, zár, stb. ér valamit és még sem ér egyik sem semmit. Tolvajtól és szitutól függ az egész.
SzaboZE Creative Commons License 2001.12.04 0 0 39
Hmm, ez gáz, de állítólag ezen változtattak.

SzaboZE

Skyline Creative Commons License 2001.12.04 0 0 38
Én a MUL-T-LOCK-ról azt hallottam, hogy sok autónál egyszerűen befekszel alá és kiakasztod a sebváltó rudazatot becibálod kettesbe (itt a legtöbb kocsi azért megy 80-at) és elbattyogsz vele, a műhelyedig ottt meg ráérsz a levágással bíbelődni!

Nekem egyik kocsiban riasztó a másikban meg érintős immobi van (szerintem jóval nehezebb megtalálni, mint a rejtett kapcsolót).

Hiszek még a több kapcsoló (fűtés, el ablak, világítás)kombinált kapcsolgatása elvén működő tiltásokban, teljessen egyedivé lehet tenni, ha elég bonyolultan csinálja az ember még az is elfelejti egy idő után aki csinálta (kivéve papír ceruza) de ha te elfelejted akkor suxxx!

Bye

SzaboZE Creative Commons License 2001.12.04 0 0 37
"Nem tettem bele semmiféle kormány-, pedál-, vagy váltózárat, mert az ÖSSZESET le tudják szedni, akkor meg minek."

Lehet hogy le tuggyák szedni, de miközben ordít a riasztó akkor is némi időveszteség. Az ember nem a feltörhetetlenségre hanem az időveszteségre utazik.

" Riasztó sincs benne, mert annak a típusát be tudják mérni (a legrosszabb, amikor kiragasztják az ablakba, hogy ... alarm system meg ehhez hasonlók, mely alapján a tolvaj azonnal tudja, hogy hol kell kezdeni a hatástalanítást), és úgyis hatástalanítják"

Aha, ezért kell valami más márkájú riasztóét kitenni a szélvédőre...

"A gyári immobilizer egy lopási teszt szerint az egyik legjobb"

Elég gagyi lopási teszt lehet. Lehet hogy ha nem ismered nehéz feltörni. De gyári van az összes ilyen autóban, tehát a betörő bácsi jól kielemezheti akár a saját autóján az ilyeneket. Innentől a hatásfoka nulla. Lásd Autólopás topic

SzaboZE

pampalini Creative Commons License 2000.02.21 0 0 36
Halihoo!

Nekem az egyik rendőr ismerősöm megoldása teccett a legjobban. Szerzett egy kincstári kerékbilincset, aztán azt pakolta fel otthon a ház előtt. Nem is lopták el neki a trabiját...

Most csak ennyi...

Belepofázok én is Creative Commons License 2000.02.21 0 0 35
immobilizer + sebváltó zár + baseball ütő + ja meg sok sok aprópénz a kocsiban a flaszterosok miatt. Szerencsére kedvenc ablakmosóim még fáznak dolgozni.
stevie wonder Creative Commons License 2000.02.20 0 0 34
Whitey irta:
"Autoradiobol tokeletes a gyari, ami "alaktalan", tipusfuggo (Fiat Bravorol van szo), ezert ellopni nem erdemes. A gyari immobilizer egy lopasi teszt szerint az egyik legjobb."

Ami a gyari immobilizert illeti, kerdezd meg zak-ot a hatekonysagarol :-(

Ami a gyari autoradiot illeti: lehet hogy marha egyedi, csak eppen gagyi :-( (Pontosabban fogalmazva, rossz az ara. De van megoldas!!)

Egyeb ugyekben egyetertek fargo-val (mechanikus lopasvedelmi eszkozok, egyedi immo).

Blindmouse Creative Commons License 2000.02.20 0 0 33
Én sem szeretem.. de van aki ilyen.. :)))
Előzmény: fargo (32)
fargo Creative Commons License 2000.02.20 0 0 32
Hát ez hozzáállás kérdése, én rühellem, ha mocskos az autóm, ráadásul nem is engedhetem meg...

Ha nagyon lepukkant, akkor legfeljebb alkatrésznek viszik el. Hallottam már valakirôl (cipôboltos-butikos), aki elsô lámpa / hűtôrács miatt lopatott el egy BMW-t. (Tarkólövést neki a helyszínen!)

Előzmény: Blindmouse (31)
Blindmouse Creative Commons License 2000.02.20 0 0 31
Emellett szerintem talán az is elrettentő lehet ha tök elhanyagolod az autót.. mármint vastagon mocskos.. és belül is kupleráj van meg szemét mindenhol.. nem hinném hogy útközben betérnek vele egy mosóba és fullra kigányoltatják..
Előzmény: Whitey (29)
fargo Creative Commons License 2000.02.20 0 0 30
A baltazár / riasztó / immo / egyéb kütyü leginkább arra jó, hogy ha a tolvaj látja, hogy nehéz dolga lesz, inkább egy kevésbé védett példány után néz. Úgyhogy szerintem a kocsiban a helyük. Leginkább a riasztónak meg az indításgátlónak, ez utóbbinak, ha jó márkájú, van a legjobb visszatartó hatása. A gyári cuccokat mindig meg tudják kerülni, a legjobb az egyedi beszerelésű dolog, az okozza a legtöbb fejtörést.

Az Immobilizer Hungária féle cuccost az elôzô autómba 34 féle képpen lehetett beszerelni, nekem sem voltak hajlandók elárulni, végül is hogyan és hova tették be. A matricázásról ôk is azt mondták, hogy nem javallott. A statisztikák szerint az immos matricának van ugyan némi visszatartó hatása, de sokkal jobb az, ha csak egy led van a műszerfalon, (az is leginkább a tulajnak, kontrolként). Ilyenkor ha neki is lát a tolvaj a kocsinak, akkor pár percnyi sikertelen próbálkozás után általában feladja, nem kockáztatja, hogy rajtakapják. Egy jó immonál erre nagy az esély, lévén mindig máshogyan van bekötve, úgyhogy emberünk találgathat egy ideig. Hacsak rá nem hibáz elsôre, avagy egybôl trélerrel érkezik.

Előzmény: Whitey (29)
Whitey Creative Commons License 2000.02.20 0 0 29
Hello!

A legjobb védelem szerintem feltörés és lopás ellen az "üresség". Nem hagyok az utastérben még egy üres kazettaborítót sem, mindig olyan belül a kocsi, mintha most jött volna le a szalagról. Nem tettem bele semmiféle kormány-, pedál-, vagy váltózárat, mert az ÖSSZESET le tudják szedni, akkor meg minek. Riasztó sincs benne, mert annak a típusát be tudják mérni (a legrosszabb, amikor kiragasztják az ablakba, hogy ... alarm system meg ehhez hasonlók, mely alapján a tolvaj azonnal tudja, hogy hol kell kezdeni a hatástalanítást), és úgyis hatástalanítják. Autórádióból tökéletes a gyári, ami "alaktalan", típusfüggő (Fiat Bravoról van szó), ezért ellopni nem érdemes. A gyári immobilizer egy lopási teszt szerint az egyik legjobb. És persze Casco. Így nyugodt vagyok.

lore Creative Commons License 2000.02.19 0 0 28
33% statisztika romlás... HAHAHA :)))))
A lophatatlan új bájerekről már én is kifejtettem véleményem (21-es ebben a topicban)....
Előzmény: EnemyNo_1 (26)
stevie wonder Creative Commons License 2000.02.18 0 0 27
Nem tul lenyeges, de a mienket Mul-T-Lock-nak hivjak. Tobb hasonlo cuccrol is tudok, peldaul az Autoklub a Boldizsar utcaban egy szlovak (vagy cseh?) gyartmanyt szerel, valamivel olcsobban mint a Mul-T-Lock.
Előzmény: EnemyNo_1 (26)
EnemyNo_1 Creative Commons License 2000.02.18 0 0 26
Hi,
"Az a riasztos foszer nagy szakember lehetett ;-) A Mul-T-Lock-nak van a "jobbik fajta" sebvaltozarja, tehat hogy a husangot bele kell lokni a kardanboxba, es az _alul_, hatramenetben rogziti a valtokart (vontatni azert meg lehet, dehat semmi sem tokeletes)."

Iiigen, de tudtommal ez nem Mul-T-Lock, hanem Dypol (vagy: Titan-Dypol). Nekem mindenesetre nagyon tecciik.

A nem-lopott-BMWk kapcsán: most vitték el egy kolléganőm tesójának a zsírúj 525-ét, alapvetően azért, mert sz@r volt a gyári riasztó (túlérzékeny volt a drága). Most akkor ez újabb 33% statisztika-romlás, vagy mégiscsak eltűnik időnként egy-egy?

NME1

Előzmény: stevie wonder (24)
lore Creative Commons License 2000.02.16 0 0 25
Lehet, hogy ő másik márkát forgalmaz s azért fikázza a mlokkot. Remélem azért a riszatót jól kötötte be..

Ja tied a prágai...

Visszatérve a váltózárakhoz: hát igen kormányzár eltör, kuplung kinyom, vontatás indul. Azért én a mechanikus lopásgátlók közül még mindig erre szavazok. Nehommá trélerrel meg vontatásra bazírozva járkáljanak ezek a "/!%+"%/!

Előzmény: stevie wonder (24)
stevie wonder Creative Commons License 2000.02.16 0 0 24
Az a riasztos foszer nagy szakember lehetett ;-) A Mul-T-Lock-nak van a "jobbik fajta" sebvaltozarja, tehat hogy a husangot bele kell lokni a kardanboxba, es az _alul_, hatramenetben rogziti a valtokart (vontatni azert meg lehet, dehat semmi sem tokeletes).

Azert dobbentem meg a legagyizason, mert nemreg 52e penzt fizetett ki a papam egy ilyenert (az en javaslatomra), es nagyon duhos lettem volna, ha kidobott penz lett volna... De ezek szerint igy korrekt a dolog, ugye?

Ami az automat illeti, egy Skoda Favoritrol volt szo, igaz abbol nagyon szep. Ami erdekes: mindez Pragaban tortent. De a sztorit reszletesen leirtam annakidejen az Autolopas topikban, valamikor julius vegen.

Es igen, a baltazar halalaval kapcsolatban en erre a megoldasra jutottam a nyomok alapjan. A baltazarat egyebkent azota is hasznalom: nem latszodik rajta, hogy torott (a torott fulet a helyen tartja a rajta levo muanyagboritas), ugyhogy elrettenteni elrettent, vedeni meg tul sokat ugysem vedene. (Bar 5-10 masodperc azert tenyleg nem semmi.)

Előzmény: lore (23)
lore Creative Commons License 2000.02.16 0 0 23
Üdv. stevie!

Én úgy tudom (a riasztós fószertől), hogy a multilokk a külső váltószárat rögzíti, ezért könnyebben hozzáférhető és csúnya. Na én erre gondoltam, lehet, hogy van ebből a márkából is olyan amiből csak a zár látszik a kard.alagút oldalán.

Benyomtak egy pájszert a balta és a kormány közé, mire a balta eltört? Jól értem? Akkor a baltával tkp 5-10 mp-et nyerhetek...

Ha nem vagyok indiszkrét milyen autó volt?

Előzmény: stevie wonder (22)
stevie wonder Creative Commons License 2000.02.16 0 0 22
lore,

miert gagyi a Mul-T-Lock? Melyik az a marka, ami nem gagyi?

Egyebkent az en ellopott-de-megkerult automnal a baltazarat feszitovassal tortek el: a kormany nem volt elvagva, de csunyan eldeformalodott. Egyebkent utana vontatni akartak (nem treler), csak nekihuztak egy masik autonak es otthagytak.

Előzmény: lore (18)
fargo Creative Commons License 2000.02.16 0 0 21
Aki Volvot vesz, legalábbis 850-est vagy up, az általában márkaszervízbe hordja javíttatni. Ha nem, alkatrészt az esetek 80 százalékában akkor is mákaszervízben vásárol hozzá az ember.

Ha márkaszervízben felveszik javításra a kocsidat, akkor a motor- és alvázszámot beütik a kompjuterbe, az adatok egy központi nyilvántartásba kerülnek. Ebbôl a nyilvántartásból le lehet kérdezni például azt, hogy mikor, hol, milyen felszereltséggel helyezték üzembe az adott kocsit, milyen kötelezô visszahívásos javításokat végeztek el rajta, javították-e törését márkaszervízben, mikor melyik kötelezô átvizsgáláson esett át. És azt is, hogy jelentették-e ennek a kocsinak az ellopását valahol.

Ha alkatrészt veszel a Volvohoz, akkor általában szintén elkérik az alváz- és motorszámot, s általában szintén beütik a kompjuterbe.

Ha valakinek ellopják a Volvoját, akkor, ha van egy kis esze, akkor lejelenti a márkaszervízben.

A fentiekbôl következik, hogy a lopott Volvokat viszonylag könnyű megtalálni. Kivéve, ha kikerül a márkakereskedések látókörébôl, például elviszik Kazahsztánba vagy Albániába, esetleg nem hordják szervízbe, hanem a sufniban javítják. Vagy benne van a buliban valamelyik márkaszervíz.

Az öregebb és kisebb Volvok (200-as, 700-as, 300-as, 400-as szériák) esetében is elképzelhetô, hogy nem márkaszervízben javíttatják ôket. A 850-esnél ez alig valószínű, tester számítógépre kell kötni olajcseréknél...

A tréler ellen nem sok védelem van, nekem is vittek el így egy autómat: olajat öntöttek a kerekei alá, és oldalirányban kirángattá a szorosan ráparkolt kocsik közül, majd trélerre fel.

Egy hatékony védekezés lehet, a pager. Ez egy kis olcsó rádióadó, amit a riasztóra lehet kötni, a vevô része, egy fél tenyérnyi kis kütyü meg a zsebedben riaszt, ha macerálják a kocsit. Ha a riasztót kiegészíted ezzel a pagerrel és egy emelésérzékelôvel, akkor jó eséllyel még odaérhetsz az autódhoz, mielôtt azt elvinnék.

Az Ivanicsnál ha gyanús, akkor igenis nézik, hogy körözött-e a kocsi. Ráadásul látásból ismerik a Volvok nagy részét, illetve azokat, amelyek a környéken futnak. Na jó, lehet hogy ez a százasával eladott S40 esetében nem így van, de amikor én a 850-est vásároltam, és odavittem vagy egy fél tucat autót átnézetni, akkor kettôt vagy hármat felismertek. Sokszor a tulajt hozzá tudják kötni a rendszám elsô 3 betűjéhez (ja, az az EMG-s bordó T5?).

Kb másfél éve hirdet egy pacák egy fekete T5-ös kombit. Nem tudja eladni, mert valami simli van vele, hamis a szervízkönyve. '98 októberében 6.3 millióról indult, most 3.8 millió, néha feltűnik a KAE-ben, de nem tud megszabadulni tôle. Az Ivanicsosok már röhögnek, ha feltűnik vele valaki eredetvizsgálatra vagy állapotfelmérésre.

Előzmény: lore (20)
lore Creative Commons License 2000.02.15 0 0 20
fargo,
nem egyértelműek az indoklásaid:

Az, hogy viszonylag (pl. opelhez képest) kevés fut belőlük, nem akadály. Cheerokeből azért még kevesebb fut mégis osztozik az audival az első helyen...

Nem hiszem el a BMW lopási statisztikáját!!! Eddig mindenki arről dumált, hogy tréleren viszik el a legbabább riasztós járgányokat.. Akkor a BMW-ket tréleren se viszik??? Vagy nyugodjak meg, hogy van egy ölég jó riasztó a kocsiban + 2 immo mert ez a tréleren hurcibálás csak egy legenda?

Ez egyébként számomra elképzelhető: eddig is furcsáltam ui. egy trélerre felvonszolni egy autót (sebességbe van, kézifék van, két autó közt parkol stb..) szerintem min. 10 perc!! Szaroznak ezek ennyit vele? Mégis tudok olyat, hogy télen egy olyan autót loptak el aminek az aksija a gazdi lakásán melegedett tehát vagy tréler vagy ezek a genya rabolók aksit is hordanak magukkal (pajszer, tolvajkulcsok, elektr. immo-sokkolók és zároldó savak mellett).

Ja, és szerinted pl. az Ivanicsnál nézik azt, hogy körözött az autóm?

Előzmény: fargo (19)
fargo Creative Commons License 2000.02.15 0 0 19
Nem vettem, loptam ;-)

Na, félre a tréfával, a 850-es elsô sorozatát, amikor még nem volt a kulcsba épített indításgátló, valóban lopták. Azóta jóval kevesebbet visznek el, mert nehéz visszafejteni, iletve nem is lehet, csak kompjuter cserével.

A másik hátulütôje a lopott Volvonak, hogy mivel viszonylag kevés fut belôlük, könnyen a nyomára lehet bukkanni, már amennyiben nem viszik ki keletre. Az biztos, hogy ha egyszer beteszi a lábát egy (hazai vagy nyugat-európai) márkaszervízbe, már meg is bukott...

Ami az új 3-as és 5-ös BMW-t illeti, az teljesen igaz, hogy nem lopják. Pont ma voltam egy BMW szalonban, ahol ezt megerôsítették: az utóbbi 1 évben 3 db 5-ös BMW-nek kelt lába, s kiderült, hogy mindegyiket saját kulccsal vitték el. Olyannyira nem lopják ôket, hogy a biztosítók jelentôsen csökkentették a CASCO díjaikat...

Előzmény: Harvester (17)
lore Creative Commons License 2000.02.14 0 0 18
Ma szereltettem riasztót öcsikém Puntojába és a riasztós szerint a kormányra aggatható szarokat fagyasztással szedik le. Van valami tolvaj-kütyü, szódáspatronnal működik, levagyasztod a vasat és akár egy csípőfogóval is letörheted.
Ő egyébként a komolyabb riasztókra (mobiltelkó and/or GPS) ill. a váltózárra (nem a gagyi multilock!) esküszik.
Vélemény?
Harvester Creative Commons License 2000.02.14 0 0 17
Azt a 850-est vette meg fargo :))))
Előzmény: padam (16)
padam Creative Commons License 2000.02.14 0 0 16
A Volvót is lopják. Egy ismerősöm 850-esét lopták el! Az új 3-as és 5-ös BMW-t a legnehezebb ellopni, ezért nem is lopják!
lore Creative Commons License 2000.02.13 0 0 15
Szasztok!

Tudja vki, hogy azt a bizonyos "baltás" kormányzárat mégis, hogy lehet 5 mp alatt leszedni? Nehommá mindig átvágják a kormányt!
Egy új kormány főleg ha légzsákos több mint egy százas.
Vipe: Nem hinném, hogy savval szaroznának egy akciónál. Azt hallottam az pepecs meló mert a zár nyelvét is el kell maratni.

Csatlakoznék MaCS-hoz és fargo-hoz. Azonkívül, hogy én is svéd-párti vagyok ezeket a kocsikat Mo.-n nem is lopják pedig Volvoból fut egy pár. Az Ivanicsnál azt mondták, azért nem mert nincs piaca (nem veszik szolis-base.sapkás tunin-őrültek, azok megmaradnak a bmw-audi-mercinél).

Vipe Creative Commons License 2000.02.13 0 0 14
A sima zárakat savval, erőhatással ki lehet nyitni nem? Vagy vannak drágább saválló anyagú zárak kocsiba?

Milyen üvegek léteznek?
Plexi- milyen a súlya, törésállósága
van ezen kívűl különleges üveg autóba?

fargo Creative Commons License 2000.02.12 0 0 13
Bingo!

(De a Volvo sem rossz...)

Előzmény: MaCS (12)
MaCS Creative Commons License 2000.02.12 0 0 12
Halihó!

Esetleg megoldás lehet egy SAAB vásárlása...

:o)

Üdv: MaCS

fargo Creative Commons License 2000.02.11 0 0 11
A rejtett mikrokapcsolókat kb 2 perc megtalálni -- én már spóroltam egy csomó pénzt így, amikor apámnak vettem autót, fogadtam az elôzô tulajjal. Gondolj csak bele, a kapcsolónak kartávolságon belül kell lennie, és nem sok helyre lehet eldugni.

Az üvegekbe és lámpákba gravírozott rendszámot negyed óra alatt eltüntetik, beeresztik folyékony műgyantával és felpolírozzák -- ez sem igazán elrettentô megoldás értékesebb autó esetén.

Előzmény: Joe 155 (10)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!