No itt a nagy kérdés: nálunk miért nem kell kiüríteni a raktárakat? Szerintem gyorsan menne rgy komolyabb leértékeléssel, s akkor ne gyertek most, hogy a plazakban 50 -70 % - van, mert a magasabb árrésből könnyű engedni. Egy baj van: 10 mill. ember = kicsi vásárlóerő.
... bár azt nem tudom, hogy Franciaországban mi a szokásos mértéke az Auchan, Cora, stb. leárazásoknak, de a leírtakból feltételezem, hogy nem az itthoni 5-10% esetleg 30%. arról viszont tudok, hogy pl. Belgiumban hasonló áruházak 80%-os kedvezménnyel szórnak ki készleteket, nem csak a bóvlit és nem csak szezonárut. ott is ugyanaz megy, amit említesz és szerintem nálunk is így lenne, ha ekkora lenne mindenre vagy szinte mindenre a kedvezmény...sem térben (az Auchan mellett Budaörsön), sem időben (kb. tavaly augusztus vége) nem kell messzire mennünk: az új IKEA megnyitásakor hasonló roham volt nálunk is tapasztalható...
No csak azért hozom fel, mert holnapig lett volna az akció (persze a készlet erejéig...) és egyre több helyen olvasom a neten, hogy mennyien szívtak miatta. Igazi antireklám szerintem. A dolog odáig fajult, hogy vki. megalapította a V.E.T.-t (Voapofon Elenes Társaság). No ilyen a W-P lassan 6 éves működése során 1x sem volt!
Huh! No itt azután minden elképzelhető reakciót látok tőletek. Nem ítélem el a sorban állókat, egyáltalán nem őrajtuk ahkadtam ki. Azért is ez a címe a topicnak, mert a jelenség létrejöttére akartam célozni. Mert (mobilvilag.hu-ról származó) infom alapján úgy meglepődött a Voda ezen a nagyfokú érdeklődésen, hogy másnap be akarta szüntetni az akciót (a készlet erejéig tart az akció...), de azután rájöttek, hogy ez égés lenne, ezért tovább engedték az akciót, de az ő amúgy is erős hitelbírálati rendszerüket használva sok-sok (több órát) sorbanállót egyszerűen magyarázat nélkül elutasítottak.
DE nem ez a topic célja (mármint a GSM szolgáltató szidása - magam is a mo-i kezdetek óta használom a GSM-et, s nem is tudnék nélküle dolgozni), hanem az, hogy pl. egy akció tervezésénél nem kalkulálnak előre a várható reakciókra.
Kedvenc példám, mikor egy megrendelővel (külföldi) meg kellett értetnem, hogy mennyien élnek ebben az országban mikor 10.000.000 szórólapot akart tőlem rendelni (pedig nekem jó lett volna :o) )- gondolom itt is vmi hasonló történhetett.
Szerintem sem kell elítélni a sorbanállókat, még mindig kulturáltabb volt ez itt, mint amit pl. pár hete láttam a EuroNews-on. Franciao.ban minden évben adott napon (jan.6.?) kezdődik a nagy karácsony utáni kiárusítás, egy ottani Cora-t vagy Auchan-t mutattak, hát vazzeg, mint az állatok, de szó szerint. Már az éjjelt ott töltötték, a reggelre várva, azt sem tudván, hogy mi a lóf*t fognak venni. Reggel aztán a személyzet csak úgy oldalt állva, reszketve nyitotta ki az ajtókat (még sötét volt), a tisztelt vásárlók pedig izomszakadásig rohanva, közben teli tüdőből üvöltve kezdtek bele a tombolásba. Amint valaki valamilyen tartós fogyasztási vagy csak nagyobb értékű cikk közelébe jutott, Tarzant megszégyenítve ugrott rá, ráült és onnan ordított a többi állattal, hogy az az övé. Mindegy volt, hogy mi volt az: tévé, videó vagy mosógép. Megvette, mer' ócsó. Ehhez képest vasárnap a magyar emberek kulturáltak voltak, nagyon is azok.
Nem álltam sorba. 5 éve van mobilom és mindig is az éppen aktuális cégem biztosította részemre. Két évig kapcsolatos voltam, az utóbbi hármat pedig az élvonalban töltöttem.. :o)
Viszont azt tudomásul kell venni, hogy ez egy olyan ajánlat volt, ami családoknak, pároknak, de akár kis cégeknek is igen kedvező és jó lehet. Eleinte nem szimpatizáltam az új szolgáltatóval, de mostanság kezdenek meggyőzni arról, hogy ha változtatnék, akkor őket válasszam.
Mellesleg ha több kirendeltségük és partner-üzletük lenne (és folyamatos áruellátás), akkor nem lenne sorbanállás sem és neked, nekem, a topicgazdinak sem tűnne fel a dolog. Persze akkor ez a topic sem nyílt volna meg...:o)))
Tán te is sorbaálltál?
Őszintén sajnálom azokat, akiknek olyannyira szükségük van pl. egyszerre két darab telefonra is a Vodától! Szörnyen meg lehetnek szorulva, ha muszáj nekik emiatt sorba állniuk!
Egyébként ismerőseim, akik évekkel ezelőtt megvásárolták mobiltelefonjaikat "hihetetlenül alacsony áron", szintén azért tették, mert oltári fontos embereknek tartották magukat. Utána meg jókat mosolyogtam magamban, amikor azzal dicsekedtek, hogy milyen alacsonyak a számláik...
Nekem pedig azért nem volt szükségem privát mobilra, mert korábban a cégem biztosította. Most viszont azért kéne, mert már nem annál a cégnél vagyok és ezáltal nincs is telefonom se. Szükségem van nekem is rá, de annyira nem sürgős. Sorbaállni pedig amúgy sincs kedvem. Az a plebejusok sportja...
Ezek szerint nincs is szükséged mobilra, azért tudsz éveket "kivárni"... De vannak olyanok, akiknek valóban szükségük van a telefonra és nem érnek rá 2001-ben GSM készüléket vásárolni.
A topicnyitónak pedig annyit, hogy a Voda' mostani akciója figyelemre méltó, bár külföldön ez már bevált gyakorlat. Tulajdonképpen nincs semmi elitélni való az új kuncsaftok viselkedésében.
A magyar emberek zsigereiben még ott él az "ez a harc lesz a végső" nevű betegség. Félnek, hogy ha most nem szerzik meg a betevő mobiltelefonjukat, akkor soha az életben nem lesz ilyen alkalmuk többé.
Pár éve, amikor elkezdődött a Westel és a Pannon között a verseny, már akkor is egész alacsony áron dobták utánad a telefont. Ismerőseim mind vettek és engem is erre buzdítottak, mondván, hogy ennél olcsóbb már biztosan nem lesz. Én viszont kivártam. És bizony nekem lett igazam. Olcsóbb lett - jelentősen. Viszont én még mindig kivárok. A Westel és a Vodafone most kiszórja ezt a készletet akciós áron és majd meglátjátok, hogy tavasztól újra lenyomják az áraikat!
Én leginkább a jelenségen akadtam ki. Utoljára a "fizetett sorbanállók" voltak ilyenek számomra a részvény kibocsátásoknál. Ezen is lehet nyerni, de nem biztos, hogy egy árú (akciós) eladása, ilyen reakciókat kell hogy kiváltson.
Sorban állnak a Plazakban az emberek. Ledöbbentem. Majd megnéztem milyen bolt előtt. Vodafone. Ez vicc. A legdinamikusabban fejlődő szektor - hát tényleg. Elképzelem, hogy a megrendelőimet (jó hosszú) sorba állítanám, biztonsági emberekkel szép lassan engedném be az irodámba, ott sok személyes kérdést, főleg az anyagiakról tennék fel, majd nagy kegyesen szerződést kötnék velük, hogy utána utalhassák a pénzt. Szerintem továbbra is rengeteg megrendelőm lenne, ha ezt úgy tenném, hogy Mindenki aki kiállta a próbát kapna két finom mézes kenyeret.
Erről még egy dolog jut eszembe, annak idején BNV-n osztogattak pl. Marlboro-s műa zacsit. Ölték érte egymást az emberek.