Keresés

Részletes keresés

kitadimanta Creative Commons License 2022.02.18 0 0 1250

"Szakértőktől kérdezném, hogy a padlófűtés csöveket minimum milyen távolságra kel la nyílászáróktól, ajtó, erkélyajtó lefektetni?"

Nem vagyok szakértő, de erre nincs szabály.  A lényeg, hogy a cső és a betonlemez széle közt legyen  kb 5-8 centi. Egymástól pedig a nyílászárók hőszigetelésétől, méretétől függően 8-10 cm-re az első 6-8 soron.

(Ami a lényeg, ne "lógjon ki" a betonból, és ne legyen méterekre a betonlemez szélétől...) Viszont a fal és a padlólemez közé ne felejts el 2-3 centis hőszigetelést tenni!

Viszont érdemes a nyílászárók előtti falszakaszon  4-6 sort úgy fektetni, hogy azok előremenő vizet szállítsanak (oda-vissza lefektetve, s nem bifilárisan) és/vagy sűrűbben, hogy ott több hőt tudjon leadni. Különösen nagyméretű, kétrétegű, földig érő ablakoknál célszerű ezt betartani, ha nem akarod a bokádon érezni télen a fotelben ülve a hideg légáramlatot az ablak felől. Ti. az ablak/ajtó a legrosszabb hőszigetelő a lakásban, s ott áramlik lefelé, majd a szoba belseje felé (ha nem tud fölmelegedni) a hideg levegő.

Előzmény: Kisdi (1249)
Kisdi Creative Commons License 2022.02.16 0 0 1249

Szép napot!

 

Szakértőktől kérdezném, hogy a padlófűtés csöveket minimum milyen távolságra kel la nyílászáróktól, ajtó, erkélyajtó lefektetni? Ezt új építésű háznál gondoltam...

 

Üdv: Kisdi

kitadimanta Creative Commons License 2022.02.08 0 0 1248

"hogy ugyanolyan magasra lehessen állítani a szelepet és azt mondta hogy ez okozhatta hogy ebben a helyiségben kevésbé fűtött. Remélem igaza lesz"

Ezt én is remélem, ha mégse, akkor a megoldás első körben az lesz, hogy a meleg helyiségekben vagy köröket zársz el, vagy a helyiség(ek) összes körét próbálod beszabályozni. (fojtani)

Előzmény: melegetszeretnek (1247)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.02.08 0 0 1247

Több mint egy héten keresztül csak a kazán szivattyú dolgozott és nem volt hangja a rendszernek. Le kellett mennem a pincébe hogy megbizonyosodjak megy-e a kazán. Ma visszarakta a hidrováltót de az új Grundfos szivattyú nem működik. Régi szivattyúval ugyanolyan hangos, ezek szerint nem a 

hidrováltó volt a gond. Így még mindig nem tudom kiszűrni hogy a szivattyú miatt hangos-e a rendszer vagy más miatt. 

 

A hideg szobával kapcsolatban lehet hogy lesz fejlemény, a mai nap amikor állítottam a köröket észrevettem hogy ha mindet teljesen kinyitom akkor a hideg szoba körét nem tudom annyira kinyitni mint a többi helyiségét, tehát maximumon is kevésbé van nyitva mint a többi kör. A szerelő megcsinálta

hogy ugyanolyan magasra lehessen állítani a szelepet és azt mondta hogy ez okozhatta hogy ebben a helyiségben kevésbé fűtött. Remélem igaza lesz ez a napokban kiderül, és akkor már "csak" a zaj forrását kellene kideríteni.

Előzmény: kitadimanta (1246)
kitadimanta Creative Commons License 2022.02.04 0 0 1246

"de a laminált lerakása után sokkal rosszabb lett ez a szoba fűtése."

Ez borítékolható volt, hiszen a laminált padló hőszigetelő.

 

"Mit tegyek? Zárjam el jobban a lenti köröket és akkor több jut a fenti körökre és a fenti körök közül is a hideg szoba legyen a legjobban nyitva?"

Igen, ebbe az irányba próbálj kísérletezni, mert ez a legolcsóbb megoldás, ha beválik. (nem kerül pénzbe.)

 

"Illetve ami még furcsa volt hogy annak ellenére hogy a fenti köröket a hideg szoba kivételével elzártam a fürdőszobában még mindig meleg volt a padló, pedig már elvileg 4 órája nem ment ott a fűtés."

Nem ismerem a körök lerakási tervét, de valószínű, hogy a fürdőszoba is a hidegebb szoba körén működik, ezért van ott meleg, és ezért nem jut annyi hő a hideg szobába. (mert a fürdőből már csak hidegebb víz jut oda, ami nem tudja kellően fölfűteni.

Tulajdonképpen a nappaliban akár egészen is elzárhatsz egy kört, s talán a konyha-étkezőben is... szerintem az is lehet megoldás. Próbáld ki.

Előzmény: melegetszeretnek (1245)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.02.04 0 0 1245

A héten lerakták a leghidegebb szobában a laminált padlót és sajnos ahogy sejtettem a helyzet rosszabb lett. Eddig ha a nappaliban 22 fok volt akkor ebben a szobában 20 fok volt ha a nappaliban 23 akkor itt 21 fok tehát nagyjából tartotta a 2 fok eltérést. Úgy gondoltam hogy csak szabályzás kérdése az egész, 

de a laminált lerakása után sokkal rosszabb lett ez a szoba fűtése. Reggel 22 fokról indult a nappali ekkor a hideg szobában 19 fok volt. Elindítottam a fűtést délre a nappaliban 24 fok lett az étkezőben kicsit melegebb a többi helyiségben 22-23 fok. A hideg szobában 20 fok volt mindössze. Ekkor a fenti részen 

mindenhol elzártam a fűtést a hideg szobát leszámítva és lent is kicsit elzártam a köröket. Munka után 5 órakor a nappaliban 25.5 fok volt, a lenti részen mindenhol jó meleg volt és a padló is meleg volt mindenhol. A hideg szobában 21 fokig melegedett csak fel. Tehát 9 óra fűtés (ebből a fele úgy hogy a fenti részen 

csak ez ment) mindössze 2 fokot ment feljebb. Mit tegyek? Zárjam el jobban a lenti köröket és akkor több jut a fenti körökre és a fenti körök közül is a hideg szoba legyen a legjobban nyitva? Most várnom kell 2 napot hogy kihűljön mert egy éjszaka alatt hogy nem ment a fűtés 1 fokot hűlt ebben az enyhe időben.

Illetve ami még furcsa volt hogy annak ellenére hogy a fenti köröket a hideg szoba kivételével elzártam a fürdőszobában még mindig meleg volt a padló, pedig már elvileg 4 órája nem ment ott a fűtés. A szivattyút megvettem a napokban lesz cserélve.

Előzmény: kitadimanta (1244)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.29 0 0 1244

"Ezen időszak alatt 12-15 m3-t fogyasztott naponta"

Ez nagyjából reális.

 

"Úgy gondoltam hogy ahol melegebb van (nappali, étkező, fürdőszoba) azokat lejjebb állítanám és ezáltal tovább fűtene a rendszer és remélhetőleg a két hidegebb szoba is jobban melegedne? Ez így jó lehet?"

Egyelőre a nappalit ne bántsd, mert ott kell a legmelegebbnek lennie, hiszen ott ülsz sokáig szinte mozdulatlanul...

A szobákban szerintem elég a 20-21 fok, ha ott nem tartózkodsz sokáig. Aludni pont jó.

Az étkezőben kicsit zárhatod az ottani kört, de nem teljesen.

Egyébként, ha a szobák ajtajait (és más ajtókat is) nyitva hagyod, akkor kiegyenlítődik a hőmérséklet.

 

"20-21 fokra hogy addig ne fűtsön annyira vagy azzal pont többlet fogyasztás lenne hogy 20-ról kellene felfűteni 22 fokra este?"

Ezt neked kell eldönteni, mert amikor hazamentek este, akkor a hűvösebb lakásba érkeztek, s kell egy kis idő, mire 22 fok lesz.

Nem lesz jelentős eltérés a fogyasztásban, ha  ugyanazon az értéken hagyod a termosztátot.

 

"Azt mondta még hogy érdemes lenne a szivattyút is kicserélni. Első körben egy Grundfos Alpha1 25/60-ast néztem ki, csak az a kérdés hogy ez elég lehet-e."

Ha a jelenlegi is elegendő, akkor Ok. Ezen a szivattyún úgy látom, 46-67-100 W-os teljesítményű, ami bőven elegendő. Nem tudom, hogy amit Te kinéztél milyen teljesítménnyel dolgozik.

https://www.jofogas.hu/nograd/Grundfos_UPS_25_60_180_Uj_keringeto_szivattyu_futes_kazan_futes_124815863.htm

Azt nem tudom, itt miért ilyen olcsó, nálam bevált... (Igaz, én vegyestüzelésű kazánhoz vettem, amit nem használok rendszeresen.)

Ti. nagyobb teljesítményen gyorsabban kering a víz, így több hőt tud átadni a padlónak és a lakásnak is, és egyenletesebb a padló hőmérséklete, a visszatérő víz magasabb hőmérséklete miatt. De úgy tűnik, nálad nincs ilyen gond.

Lehet, hogy a mostani is (ami nálad van beépítve) ilyen, vagy hasonló teljesítményű. Lásd még alább.

 

"Nekem gyanús hogy nem a hidrováltó adja a hangot mert amikor így hogy kivette a rendszerből és 3-asra felcsavartuk a szivattyút volt hangja bár talán tényleg nem annyira."

Az biztos, hogy a Grundfos egy kiváló minőség, annak nincs semmi zaja, és még a szivattyúja (ami ténylegesen keringeti a vizet) is jobb hatásfokkal dolgozik, azaz több vizet keringethet. Más szóval, különböző gyártók szivattyúi különböző mennyiségű vizet szállítanak azonos teljesítmény mellett, s ebben a kérdésben a Grundfos jó választás. A Wilo is hasonlóan jó. Beszéld meg a szerelővel, ő ismeri a rendszeredet.

Előzmény: melegetszeretnek (1243)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.29 0 0 1243

Közel egy héten át 22 fokra volt beállítva a fűtés, a nappaliban volt a termosztát végig. Ezen időszak alatt 12-15 m3-t fogyasztott naponta a külső hőmérséklettől függően

A nappaliban 22 fok az étkezőben kicsit magasabb 23 fok körül (ez a legközelebbi kör, itt nem mértem a hőmérsékletet), a fürdőben 23 fok, a két hidegebb szobában 20 és 21 fok volt. Hogy lenne érdemes hogy a fenti is 

jobban fűtsön? Úgy gondoltam hogy ahol melegebb van (nappali, étkező, fürdőszoba) azokat lejjebb állítanám és ezáltal tovább fűtene a rendszer és remélhetőleg a két hidegebb szoba is jobban melegedne? Ez így jó lehet?  Illetve amikor dolgozom (7:30-17:00) érdemes lenne-e lejjebb venni a termosztátot pl

20-21 fokra hogy addig ne fűtsön annyira vagy azzal pont többlet fogyasztás lenne hogy 20-ról kellene felfűteni 22 fokra este?

 

A héten volt a szerelő kivette a hidrováltót a rendszerből de a szivayttyút benne hagyta 1-es fokozaton. Azt mondta hogy így a kazán szivattyúja fog dolgozni. A fűtésben nem vettem észre különbséget, viszont a zaj megszűnt. Elvitte a hidrováltót azt mondta hogy ez másféle mint amivel eddig dolgozott mert ebbe van valami szűrő és azt kiveteti belőle lehet hogy az okozta a zajt. Azt mondta még hogy érdemes lenne a szivattyút is kicserélni. Első körben egy Grundfos Alpha1 25/60-ast néztem ki, csak az a kérdés hogy ez elég lehet-e. 100m2 a fűtőterület, a pince és a felső szint között kb 2.5-3M van. A jelenlegi is 60-as, csak az a kérdés hogy van-e ilyen szinten eltérés a noname és a márkás szivattyú között. Ha a zaj megszűnne már az is elég lenne. Nekem gyanús hogy nem a hidrováltó adja a hangot mert amikor így hogy kivette a rendszerből és 3-asra felcsavartuk a szivattyút volt hangja bár talán tényleg nem annyira.  Nem tudtam így tesztelni a hangot mert azt mondta hogy két szivattyú nem mehet egyszerre, csak maximum 1-es fokozaton. 

 

 

 

 

Előzmény: kitadimanta (1242)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.23 0 0 1242

"A 24 órás teszt eredménye az lett hogy felment az összes helyiségben 24-25 fokra a hőmérséklet aminek nagyon örültem úgy néz ki fűt a rendszer csak még finomhangolni kell."

Szuper! Igen, finomhangolni kell, hogy mindkét elosztó előremenő és visszatérő vízhőmérséklete nagyjából azonos legyen. (az előremenő teljesen, a visszatérő közt lehet egy-két fok eltérés.)

 

"Összesen 19 m3-t fogyasztott nem tudom ez jónak számít-e."

Igen, ez jó értéknek számít. Ne feledd, hogy a felfűtéshez sok energia kell. Nem csak a lakás levegőjét, hanem a falakat, bútorokat, és nem utolsó sorban magát a padlót is föl kell melegíteni. Ha csak szinten akarod tartani a hőmérsékletet, akkor ezekre már nem kell energiát fordítani.

 

" A szivattyút még nem cseréltük ki nagyobb teljesítményűre,"

A szivattyú cseréje húzós dolog, kb. 50 000, ezért ne kapkodd el a dolgot. Nagyobb teljesítményű szivattyúnál is lesznek különbségek a helyiségek hőmérséklete közt, mert az egyikbe besüt a nap, a másikba nem, az egyik az északi oldalon van, a másik a délin, stb. A szobában amúgy sem jó, ha nagyon meleg van, mert aludni jobb a hűvösebb helyen.

A nappaliban kell a legmelegebbnek lenni, a konyhában jó a 21 fok, ott a főzésnél keletkező hő is rásegít a fűtésre, és egyébként is mozog az ember.

 

"Illetve hogy elég víz van-e a rendszerben azt honnan lehet tudni?"

A nyomásmérőd elárulja. Ha van legalább 1 bar nyomásod, akkor van elegendő víz (ha nem levegős a rendszered. Akkor szokott levegőt "nyelni", ha leesik a nyomás, mert akkor a légtelenítőn keresztül levegőt szív be, ha nincs a kupakja lezárva.)

 

"Pár nap tesz után próbálok valamennyit zárni az alsó részen hogy az előremenő hőfokok kb azonosak legyenek."

Arra számíts, hogy ez egy elég hosszadalmas munka, mert az elzárók nagyon érzéketlenek, s elég nehéz "belőni" az ideális helyzetüket. Általában az elosztók körönkénti leágazásai egyik "vége" nem golyós csappal szereltek. (az egyik golyós, a másik csavaros.) Érdemesebb itt kísérletezni, mert a csavaros elzárókat sokkal finomabban lehet "hangolni". Első körben félig zárd el  ezeket a leágazásokat, majd, ha nincs eredmény, tovább lehet felezni az elzárást... Legalább egy-két órát kell várni, hogy érezhető legyen a hatása, ha már a közelében vagy a kívánt fojtásnak. Közben a termosztát maradjon mindig ugyan azon a helyen.

Előzmény: melegetszeretnek (1241)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.23 0 0 1241

A 24 órás teszt eredménye az lett hogy felment az összes helyiségben 24-25 fokra a hőmérséklet aminek nagyon örültem úgy néz ki fűt a rendszer csak még finomhangolni kell. Összesen 19 m3-t fogyasztott nem tudom ez jónak számít-e. Egyelőre azt próbálom napokig hogy 22 fokon hagyom a termosztátot

és hogy tudja-e tartani illetve a helyiségekben hogy arányul a hőmérséklet. Jelenleg a nappaliban van a termosztát ha ott 22 fok van akkor az étkezőben is 22 fok van, a konyhában 21 fok. A félemeleten a hidegebb szobában 20.5-21 fok a kicsit melegebb szobában 21-21.5 fok.  A szivattyút még nem cseréltük

ki nagyobb teljesítményűre, kíváncsi leszek hogy az megoldja-e hogy a hidegebb szobában miért nem fűt mindig. Illetve hogy elég víz van-e a rendszerben azt honnan lehet tudni? Pár nap tesz után próbálok valamennyit zárni az alsó részen hogy az előremenő hőfokok kb azonosak legyenek.

Előzmény: kitadimanta (1240)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.19 0 0 1240

"Munka után 5 órakor amikor hazaértem a hideg szobában még mindig 21.6-ot mutatott a ház többi részében meleg volt már túl meleg is nekem (23-24 fok)"

Mégiscsak fűt a rendszered... Bár azt nem írtad, hol van a termosztátod... A hideg szobában? Ha igen, vidd le a földszintre, hogy kiderüljön, miatta nem megy följebb a hőmérséklet, vagy hibátlanul működik...

A szivattyúd valószínűleg gyenge, mert nem bírja keringetni elég gyorsan a vizet, így a kazán által termelt hőt sem tudja a padlóba bevinni, hogy onnan átadja a szobáknak a meleget.

Az emeleti részen valamiért lassabban kering a víz, lehet, hogy ott hosszabb csövek lettek fektetve...

Ha lehet, a földszinti elosztót kicsit zárjad, de ne teljesen. Próbáld meg annyira zárni, hogy mindkét elosztónál az előremenő víz kb azonos hőmérsékletű legyen.

"Ami a hőfokokat illeti így hogy levettem 40 fokosra a kazánt"

Ha méréseket végzel, a hőfokon ne állíts, mert akkor nem tudsz mihez viszonyítani. Nem lehet össze-vissza álltgatni mindent, mert abból semmi jó nem sül ki.

Előzmény: melegetszeretnek (1239)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.19 0 0 1239

"Tehát még úgy sem tudom felfűteni a szobát 26 fokra hogy csak egy kör megy."

- Hányas fokozaton volt ekkor a szivattyúd?"

3-ason ment. 

Ma reggel 8-kor indítottam a fűtést a házban nagyjából mindenhol 19 fok volt. Délben amikor hazajöttem ebédelni a fenti hideg szobában 21.6-ot mutatott (megint!) a mellette lévő hőmérő kb 0.6-1.0 fokkal többet. A ház többi helyiségében is hasonló volt a hőmérséklet. Reggel 8 és délután 1 között 4.5 m3 gázt 

fogyasztott. Munka után 5 órakor amikor hazaértem a hideg szobában még mindig 21.6-ot mutatott a ház többi részében meleg volt már túl meleg is nekem (23-24 fok) ami nagyon jó bár lehet hogy a 9 órás fűtéshez képest még ez is kevés. 12-17 között 3.08-at fogyasztott. Arányaiban valamennyivel kevesebbet

fogyasztott délután olyan 3.5-3.6 között lett volna a reális de gondolom ezt nem lehet ilyen pontosan meghatározni. Ami furcsaságot tapasztaltam hogy a hideg szobában ekkor a beton hideg volt, nem jéghideg de nem volt meleg. Rá fél-egy órára amikor néztem akkor már langyos/meleg volt. Úgy tűnik mintha

nem mindig fűtené azt a helyiséget vagy nem tudom. Mindig elfelejtem elhozni a cégtől az infra hőmérőt de hétvégén jó lenne kipróbálni hogy pl óránként rámérni és lehet hogy tényleg nem fűt mindig.  Most rajtahagyom már a fűtést éjszakára aztán meglátom mi lesz reggelre. Amit tapasztaltam még hogy

1-esen a szivattyú szinte semmit nem fűt de úgy néz ki hogy a gáz ugyanúgy fogy. 3-ason így fűt ahogy leírtam. Esetleg nagyobb teljesítményű és/vagy több szivattyú segíthetne? 100m2 az alapterület. Jelenleg egy db 60-as van és az lent van a kazán mellett. Ami a hőfokokat illeti így hogy levettem 40 fokosra a kazánt 

a fenti kör is lecsökkent 35-30-ra (eddig 40/35 volt) a lenti 40/33-ra (eddig 45/35 volt), tehát az 5 fok különbség ugyanúgy megmaradt.  A szerelő szerint vagy a szivattyú gyenge, vagy a víz kevés vagy a rendszer ennyit tud tehát amennyit fűt annyi el is megy. Létezik ilyen?

Ami még lényeges lehet hogy ez egy kétszintes ház és csak a lenti 100 m2-es részen van fűtés a fenti ~60m2 levan zárva, ez eddig is így volt a régi radiátoros rendszernél. Ha minden jól megy idén/jövőre meg tudom csináltatni a fenti rész fűtését is de az nem raknám feljebb 18-19 foknál mert nem használom egyelőre a fenti részt.

Előzmény: kitadimanta (1238)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.19 0 0 1238

"Nekem állandóan nyitva van és a szerelő azt mondta hogy ez normális így tud távozni a levegő."

Ok, ha nyitva nem csöpög, akkor nincs gond, de idővel elkezd vízkövesedni, és már nem zár a szelep tökéletesen...

 

"A nyomás azóta is csökken a szerelő szerint ez teljesen normális"

Én ezt nem mondanám normálisnak, bár a mai kis térfogatú tágulási tartályoknál akár elfogadható is lehet. Nekem 12 l-es van, s évekig nem kell utána töltenem...

 

"Ma reggel beállítottam a termosztátot 30 fokra, délben 1 fokkal lett több mindössze, de a kazán keveset fogyasztott, összesen 4m3-t. Tegnap ugyanezen időtartam alatt ~8m3-t fogyasztott. Van különbség a fogyasztásban hogy milyen a szoba hőmérséklete? Pl tegnap 19 fokról indult és ment 4 órát ez alatt 8m3-t"

Természetesen hidegebb szoba - és padló - esetén sokkal többet fogyaszt a kazán, ha egy-két fokkal melegebbet akarsz elérni, mint a hőmérséklet szinten tartásakor. És az sem mindegy, mikor emeled meg a termosztáton a hőmérsékletet. Pl egy éppen kikapcsolt termosztát által felfűtött (meleg) padló, vagy kihűlt padló után teszed.

 

Számomra rejtély, miért nem emelkedik a lakásod hőmérséklete följebb akkor, ha a termosztátot följebb állítod. Miért fogyaszt ilyenkor keveset a kazán??? Hiszen fűtenie kéne!!! Az rendben van, hogy 8 m3-t is fogyasztott, de a 4 nem lehetett elegendő a 30 fok elérésére.

Olybá tűnik, mintha 21-22 foknál valami nem engedné tovább fűteni a kazánt. Próbáld meg egész napra, 24 órára 30 fokra állítani a termosztátot. Arra ügyelj, hogy a termosztát kb 1 m magasban legyen és nap még véletlenül se érje. Olyan helyet válassz számára, ahol a hőmérséklet nem térhet el a szoba átlagától.

 

"Kíváncsi voltam hogy így feltudom-e fűteni 26 fokra. 2 óra múlva a hőmérséklet nagyjából ugyanez volt ekkor lementem a pincébe megnéztem a kazánt. A kazán felfűtötte pillanatok alatt a vizet 53 fokra"

Ami természetes, hiszen az egy kör nem tudja azt a hőmennyiséget elszállítani és leadni, amit a kazán produkál. (Ez a sűrű ki-be kapcsolás nem tesz jót a kazánnak sem)

"Tehát még úgy sem tudom felfűteni a szobát 26 fokra hogy csak egy kör megy."

- Hányas fokozaton volt ekkor a szivattyúd?

- Két óra alatt ilyen hideg, szeles időben nem is fog menni. Nem csak a padlónak kell fölmelegedni, hanem a szoba falainak, berendezési tárgyainak is. Az is lehet, hogy nálad vastagabb a betonréteg, amitől lassabban melegszik fől a padló (de lassabban is hűl ki)

"Valami ötlet hogy merre induljak?"

Legalább 12-16 órás mérést javasolnék, de jobb lenne a 24 órás. Állítsd 30 fokra a termosztátot, s figyeld, hogyan alakul a lakás hőmérséklete és a gázfogyasztás. (Természetesen, ha túl meleg van visszaveheted a hőmérsékletet)

 

"Hosszútávon azt tervezem hogy zónánként szabályoznám a fűtést de ha pl egy szobában kell a fűtés akkor egy kör lenne nyitva és akkor sem fűtene mert mindig leszabályoz a kazán? "

Max az fsz.-et és emeletet érdemes külön vezérelni, nem szabad túlbonyolítani a rendszert.

Előzmény: melegetszeretnek (1237)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.18 0 0 1237

"Nekem olyan van, aminek a tetején vagy egy kicsi sapka, ami teljesen lezárja a nyílást, hogy még véletlenül se csöpögjön. A légtelenítéshez kicsit ki kell tekerni, hogy távozhasson a levegő."

 

Nekem állandóan nyitva van és a szerelő azt mondta hogy ez normális így tud távozni a levegő.

"Ez valóban nem normális dolog kivéve, ha volt a rendszerben levegő és távozott, akkor is lecsökken a nyomás.  Figyelni kell, mi történik a későbbiekben."

 

A nyomás azóta is csökken a szerelő szerint ez teljesen normális (csak ne kelljen kijönni megnézni...) Mostanában szinte egész nap ment a kazán így nem tudom hogy mennyi a nyomás fűtés nélkül de fűtéssel 1.2. Amikor rátöltöttem akkor 1.5 volt fűtés nélkül, fűtéssel 2.0, tehát ahhoz képest 0.8-at

csökkent másfél hét alatt.  

 

Az elmúlt napokban teszteltem több mindent, de 21-22 fok fölé sosem sikerült fűtenem még akkor sem ha egész nap ment a kazán. Ami érdekes hogy mindig megáll 21.6 foknál  a termosztát illetve a lenti részen egyszer mértem 21.8-at. Volt olyan is hogy 8-12-ig felfűtötte 21.6-ig (19-ről) aztán 17-kor amikor 

hazajöttem ugyanannyi volt. Olyan mintha ez a hőfok környékén visszavenné a kazánt, fűt de nem olyan intenzitással.  Az előremenő / visszatérő hőfokok viszont rendben vannak, lent 45/35 fent 40/32. Tegnap reggel 8-kor indítottam a fűtést ment egész nap megállt 21 fok táján, aztán azt ma reggelig tartotta.

Ma reggel beállítottam a termosztátot 30 fokra, délben 1 fokkal lett több mindössze, de a kazán keveset fogyasztott, összesen 4m3-t. Tegnap ugyanezen időtartam alatt ~8m3-t fogyasztott. Van különbség a fogyasztásban hogy milyen a szoba hőmérséklete? Pl tegnap 19 fokról indult és ment 4 órát ez alatt 8m3-t

fogyasztott, ma 21 fokról indult és 4 óra alatt csak 4m3-t. 

Próbáltam a hétvégén azt is hogy egy szobát fűtöttem csak, a többi kört elzártam. Kíváncsi voltam hogy így feltudom-e fűteni 26 fokra. 2 óra múlva a hőmérséklet nagyjából ugyanez volt ekkor lementem a pincébe megnéztem a kazánt. A kazán felfűtötte pillanatok alatt a vizet 53 fokra (ami érdekes mert 45-re

volt állítva és amikor nyitva volt az összes kör akkor tartotta is), majd lekapcsolt a fűtés, lehűlt 39 fokra beindult a fűtés fel 53 fokra ott lekapcsolt vissza 39 fokra és így tovább végtelen ciklusban. A fűtés kb fél perc volt a lehűlés 3-4 perc, tehát ~5 percből mindössze fél percet fűtött.

Tehát még úgy sem tudom felfűteni a szobát 26 fokra hogy csak egy kör megy. Hosszútávon azt tervezem hogy zónánként szabályoznám a fűtést de ha pl egy szobában kell a fűtés akkor egy kör lenne nyitva és akkor sem fűtene mert mindig leszabályoz a kazán? Vagy olyankor nem így működik?

Valami ötlet hogy merre induljak? Köszönöm, üdv!

Előzmény: kitadimanta (1236)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.14 0 0 1236

"Azt mondta a szerelő hogy nálam automata légtelenítő van, ennél is kell nyitni/zárni?"

Nekem olyan van, aminek a tetején vagy egy kicsi sapka, ami teljesen lezárja a nyílást, hogy még véletlenül se csöpögjön. A légtelenítéshez kicsit ki kell tekerni, hogy távozhasson a levegő.

 

"Töltöttem rá vizet hogy 1.5 legyen de mostanra már megint lecsökkent 1.0-ra."

Ez valóban nem normális dolog kivéve, ha volt a rendszerben levegő és távozott, akkor is lecsökken a nyomás.  Figyelni kell, mi történik a későbbiekben.

Előzmény: melegetszeretnek (1235)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.14 0 0 1235

Azt mondta a szerelő hogy nálam automata légtelenítő van, ennél is kell nyitni/zárni? Ő is ezt mondta hogy egy kört kell csak járatni. A hétvégén több időm lesz, mindenképpen megnézem.

Amit még tapasztaltam hogy az elmúlt időszakban elkezdett csökkenni a nyomás a kazánban, múlt hét szombaton lement egészen 0.3-ig. Töltöttem rá vizet hogy 1.5 legyen de mostanra már megint lecsökkent 1.0-ra. Gondolom ez nem normális, ebből mire következtetsz?

 

Előzmény: kitadimanta (1234)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1234

"Igen az osztókon a két osztó között kb fél méter van, a pincéből jön fel a cső és onnan megy bele a fenti osztóba és innen ágazik el a fal túloldalán lévő másik osztóba ami a lenti részhez tartozik. Nem szigetelt a cső, szabadon van vezetve."

Akkor indokolatlannak látszik a két vízhőmérséklet közötti különbség Egy méteres csövön nem eshet ennyit a hőmérséklet. Valószínűleg a műszerek közti különbség lehet az oka.

 

"Csak egy termosztát van egy Computherm Q3RF és ezt vittem ma le a nappaliba. Ez a termosztát gagyi, ez okozhatja a problémát?"

Nem hiszem, nem tudom. Majd kiderül, hogy mit mérnek a hőmérők.

Ha kiviszed hidegre, (kamrába, pincébe) akkor mit mutat a kijelző? Vagy tedd melegebb helyre... Pl közvetlen a meleg padlóra. Esetleg összehasonlíthatod valamelyik hőmérővel. (Persze, kb 1 órát legyen ezen a helyen mindkét hőmérő, hogy átvegye a környezet hőmérsékletét)

"Érdemesebb lenne inkább vezetékes termosztátot? "

Nem. Ha ez is jól működik, akkor fölösleges vezetékkel kínlódni.

 

"Van esetleg konkrét márka / típus amit ajánlasz? "

Nem tudok ajánlani, nem vagyok fűtésszerelő, csak 40 éves tapasztalatom van négy háznál....

Ha jól vannak a körök beállítva, nem lesz szükséged két termosztátra. Ne bonyolítsd a rendszert, ha nem muszáj, azzal csak a hibalehetőséget szaporítod.

 

"A fenti szobákban szintén ugyanannyi volt a hőmérséklet mint a nappaliban sőt egy hajszállal talán több is ami azért érdekes mert napok óta a fenti szobák mindig hidegebb voltak 1-2 fokkal érzetre  most meg szinte ugyanolyan."

Fönt mindig melegebb van egy kicsit, ha jól működik a fűtés, mert a meleg levegő fölfelé igyekszik.

A leírtak alapján arra következtetek, hogy esetleg volt légbuborék a fenti csövek valamelyikében ezért volt fönn hidegebb. Minden esetre egy légtelenítést végezz el a biztonság kedvéért. Ezt én úgy szoktam, hogy csak egy kört hagyok nyitva, a többit elzárom, járó szivattyú mellett  kb 3 percet várok, majd újabb kört nyitok az előbbit pedig elzárom. Így megyek végig minden körön, közben a légtelenítőt meg-meg nyitom, hogy a levegő távozhasson.  Így a szivattyú biztosan kihajtja a buborékot a csőből...

"Ami még kérdésem lenne hogy az esetleges gyengébb aljzat szigetelés tompítható vagy esetleg ki is váltható egy megfelelő pince mennyezet szigeteléssel?"

Nyilván használ valamit, de, ha hideg a pincei mennyezet, akkor nem sokat jelent.

Előzmény: melegetszeretnek (1230)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1233

Még az is sokkal jobb lenne mint az előző rendszer, ott 35 ezret fizettem minden hónapban, télen-nyáron. Ott nem voltak ritkák a 25-30 m3 / nap fogyasztások.

Előzmény: RazorX911 (1232)
RazorX911 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1232

Kb. ~50 ezer Ft-ra jönne ki így, a havi gázszámlád, ha jól saccolok, egy kalkulátor alapján. (Mi fával, fűtünk.)

Előzmény: melegetszeretnek (1231)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1231

Amit elfelejtettem írni hogy így hogy 3-ason van a szivattyú és ment a fűtés szinte egész nap az egész házban kellemes hőmérséklet volt, csak gondolom a kazánnak nem tesz jót hogy 0-24-ben megy... Igaz nem fogyasztott így sem olyan sokat, 24 óra alatt 16 m3-t

melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1230

"Ezek a hőmérők hol vannak elhelyezve? A lenti, illetve a fenti elosztón? A két elosztó közt kb hány méteres a cső? Szigetelt-e a cső, netán falba épített, vagy szabadon van vezetve?"

 

Igen az osztókon a két osztó között kb fél méter van, a pincéből jön fel a cső és onnan megy bele a fenti osztóba és innen ágazik el a fal túloldalán lévő másik osztóba ami a lenti részhez tartozik. Nem szigetelt a cső, szabadon van vezetve.

 

"Ezt a 21,6 fokot mivel méred, ha nincs hőmérőd? Ezt a fenti termosztát mutatja?"

Igen a termosztát mutatta a 21.6 fokot akkor még nem volt hőmérőm de ma beszereztem 5dbot és elhelyeztem a ház több pontján.  A padló jó meleg volt, holnap kipróbálom hogy mellé teszek egy hőmérőt hogy az hány fokot mutat. 

Csak egy termosztát van egy Computherm Q3RF és ezt vittem ma le a nappaliba. Ez a termosztát gagyi, ez okozhatja a problémát?  Érdemesebb lenne inkább vezetékes termosztátot? Az előző az volt szintén Computherm. A következő fűtési szezonra szeretném megcsináltatni hogy külön termosztát

vezérelje a külön helyiségeket és ezt viszont gondolom vezeték nélküli rendszerrel tudnám megcsinálni legalábbis nekem a szerelő azt mondta hogy ezt utólag bontás nélkül is ki lehet vitelezni. Van esetleg konkrét márka / típus amit ajánlasz? A mostani egy termosztátos és a jövőbeli több termosztátos

rendszerre is esetleg?

 

Ami tegnap óta történt: Tegnap este 10 óra körül levettem a szivattyút 1-esre hogy tudjak aludni és a termosztátot 20 fokra állítottam. Negyed 7-kor a termosztát 19.2 fokot mutatott és ment a fűtés. Ekkor vittem le a nappaliba a termosztátot és állítottam be a hőfokot 25 fokra, ezzel párhuzamosan a szivattyút 

feltekertem 3-asra. Délben 21.8 fokot mutatott a nappaliban. Délután vettem hőmérőket és beállítottam a két fenti szobába és a lenti nappaliba. 5 órakor munka után a termosztát 21.2 fokot mutatott tehát csökkent a hőmérséklet valamiért. A mellette lévő hőmérő valamennyivel többet 21.5-22 fok körül mért.

A fenti szobákban szintén ugyanannyi volt a hőmérséklet mint a nappaliban sőt egy hajszállal talán több is ami azért érdekes mert napok óta a fenti szobák mindig hidegebb voltak 1-2 fokkal érzetre  most meg szinte ugyanolyan. Olyan mintha az a szobát kevésbé fűtené ahol a termosztát van, vagy nem tudom már de furcsa az biztos.  Holnap kipróbálom megint hogy csak a fenti részt fűtöm és így már tudom majd mérni a hőmérőkkel a két szobában a hőmérsékletet. 

Ami még kérdésem lenne hogy az esetleges gyengébb aljzat szigetelés tompítható vagy esetleg ki is váltható egy megfelelő pince mennyezet szigeteléssel? Köszönöm a válaszod, üdv!

Előzmény: kitadimanta (1225)
RazorX911 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1229

Mondjuk, a szőnyegek is szigetelnek. Ha csak, nem hőáteresztős típusúak és nem, az egész padlót fedik le. Ezt kéne még tudni.

 

Nehéz megítélni, hol az optimális vastagság. A 10+ cm-es betonnal, ahogy írod, ha már be van fűtve a ház, pont a hőtehetetlensége lesz elvileg az, amikor már nem kell fűteni, közel egy huzamban, csak nagyobb szünetekkel. Hogy melyik jobb?? Ahhoz szimulációk kellenének, de a magunkfajta laikusoknak, nincs meg erre, a szakismerete és tudása, programjai se hozzá.

 

Egy szóval így szíveskedjetek ezt figyelembe venni.

Előzmény: kitadimanta (1228)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1228

Nem jó, ha a cső fölött vastag a beton, mert az is szigetel. 4 cm bőven elég, a teljes beton vastagsága sem jó ha túl sok, mert annak nagy lesz a hőtehetetlensége, s egy hideg(ebb) lakást sokáig kell fölmelegíteni. 7-8 cm elegendő szilárdságot ad.

Előzmény: melegetszeretnek (1226)
RazorX911 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1227

Hát, akkor lehet itt lehet, az egyik gond? 2-3cm betonnak, nem sok hőmegtartó képessége van. Igaz, nem értek hozzá, csak laikusként vetettem fel, a betonos kérdést, de egy (volt? most haragszik rám) barátommal való privát levelezéseim során is felmerült, ez a téma. 10-12cm rémlik, az ő leveleiből, mekkora tömör betonban vannak, a csövek. Sokan nem értvén azt, miért kellett annyi betont felhordani, a csövekre. Ő nála, 60 foknál, már olyan meleg van, a szavaival élve, mint a pokolban. Fent 25 fok vagy több lenne már ekkor. Totya kazánt és szenet, amit akáccal gyújt be és ezt így használva fűtésre. Egy, 100+ nm összterületű és új építésű emeletes házról van szó, az ő esetében. Asszem, 15cm nikecell van a házon és ekkora vastagságú tervolin paplan. Igaz, a földszint és az emelet között van 3-4 fok különbség is, azon ok miatt, hogy a meleg levegő felszáll.

Előzmény: melegetszeretnek (1226)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1226

Annyi szerintem nincs, úgy emlékszem hogy összesen lett 10-15 cm-rel emelve a szint és ebben van benne szigetelés csövek beton.  

Előzmény: RazorX911 (1224)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1225

 "Ekkor a lenti részen 45/38 a fentin 40/32 volt a víz hőmérséklete."

Ezek a hőmérők hol vannak elhelyezve? A lenti, illetve a fenti elosztón? A két elosztó közt kb hány méteres a cső? Szigetelt-e a cső, netán falba épített, vagy szabadon van vezetve?

 

"Ekkor a fenti részen 46/40 volt a víz hőmérséklete. A kazán a bő 4 óra alatt 2.64 m3 gázt fogyasztott. Ami érdekes hogy már harmadszorra van hogy nem tudom 21.6 fok fölé fűteni, olyan mintha ott leszabályozna a termosztát."

A fogyasztás kb megfelelő, és a 46/40 is tökéletes. A fenti szobákban ilyen vízhőmérséklet mellett legalább 24-25 fok melegnek kellett lenni. Gondolom, a padló jó meleg volt, kb 30-35 fok között valahol...

Ebből az következik, nem magával a padlófűtéssel van a gond.

Ezt a 21,6 fokot mivel méred, ha nincs hőmérőd? Ezt a fenti termosztát mutatja?

 

Egyébként ezek szerint van egy termosztát lent és van egy másik fönt. De mit vezérelnek ezek, ha csak egy szivattyúd van? Szelepeket?

 

"A két ünnep közt lett cserélve a termosztát illetve a szivattyú vezérlés, és lehet hogy ott lett valami elszúrva, létezik szerinted?"

Az eddig elmondottakból az körvonalazódik, hogy vezérlési hiba van, ami "jó jel".

Jó ötlet a két termosztátot fölcserélni, így kiderül, hibás-e valamelyik.

 

"szűk 10 percig nem fűtött de volt hangja ugyanúgy minta fűtene, aztán volt egy halk kattanás és utána kezdett el fűteni."

Valószínűleg a saját keringető szivattyúja ment csak, hogy érzékelje a primer kör hőmérsékletét, s mikor az lecsökkent, akkor kapcsolt be a láng.

 

"Ezen információk fényében van esetleg ötleted hogy mit érdemes még megnézni?"

Ne kapkodjunk, várjuk meg, mi lesz a termosztát-csere eredménye.

 

 

Előzmény: melegetszeretnek (1223)
RazorX911 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 1224

Mennyi beton van, a padlófűtés csövei felett?? 10cm körüli legalább van?

melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.12 0 0 1223

"Ez a hengeres eszköz valószínűleg hidrováltó, amibe becsatlakozik a kazán, illetve a fűtőkor. (Neten megnézheted a működését) Ebben nincs semmilyen mechanikus alkatrész, ami zaj forrása lehetne, legföljebb levegős a rendszer, s annak lehet jól hallható surrogó hangja."

Igen a hidrováltó lesz az, elvileg kipróbáljuk majd hogy kikötjük ideiglenesen hogy valóban onnan jön-e a hang.

 

 

"Ez nem jelenthet különösebb problémát, hiszen a padlófűtés alá mindig kell kellő hőszigetelést (5-10 cm) tenni. Még rémálmaimban sem tételezem föl, hogy enélkül szerelték volna a rendszeredet. De az építőiparban minden előfordulhat. Ezt viszonylag egyszerűen ellenőrizheted:"

 

A lenti rész homokig lett bontva és ott van ~10cm-es szigetelés, a fenti részen a két hidegebb szoba közül az egyikben "pogácsás" rendszer van a másikban (ami egy hajszállal melegebb) ott dróthálós. Volt szintkülönbség alapból a két szoba között és így tudtuk megoldani. Mindkét szobában van valamennyi

szigetelés de nem 10 cm (talan 5cm) az biztos, de majd megkérdezem a kőművest. A pincében két helyiség van, ahol a kazán van ott nem annyira hideg a mennyezet mint a másikban, de alapvetően mindkettő hideg. Majd infrás hőmérővel megnézem a hőfokokat.

 

 

A mai nap úgy indult reggel hogy 19 fok volt,  munka előtt felraktam 23 fokra és 3-asra a szivattyút. Délben amikor hazamentem 21.6 fokot mutatott, de az egész házban kellemes meleg volt már beleértve a két hidegebb helyiséget. Ekkor a lenti részen 45/38 a fentin 40/32 volt a víz hőmérséklete.

Ekkor lekapcsoltam teljesen a lenti részt ahogy írtad is és csak a fenti 3 kört fűtöttem. 26 fokra állítottam a termosztátot. Öt órakor amikor hazaértem a munkából még mindig 21.6 fok volt a házban de továbbra is kellemes volt a hőmérséklet sőt már kicsit túl meleg is volt de ez betudható annak lehet

hogy már mindig hideg van és ha kicsit melegebb akkor azt már melegnek érzem. Ekkor a fenti részen 46/40 volt a víz hőmérséklete. A kazán a bő 4 óra alatt 2.64 m3 gázt fogyasztott. Ami érdekes hogy már harmadszorra van hogy nem tudom 21.6 fok fölé fűteni, olyan mintha ott leszabályozna a termosztát.

Mindhárom esetben (szombaton, ma reggel, illetve délben nem tudta feljebb fűteni) pontosan ugyanott állt meg de lehet hogy csak véletlen. Holnap kipróbálom hogy a lenti melegebb részre teszem a termosztátot és ha ott is megáll 21.6 foknál akkor ezen a nyomon is el lehet indulni. Ezen kívül veszek

egy hőmérőt is hogy leellenőrizzem hogy valós értéket mutat-e a termosztát. Ami még érdekes lehet hogy amikor a nyílászárókat cserélték december közepén akkor 15 fokig hűlt a ház, majd másnap felfűtöttem próbaként 22 fokra és lassan ugyan (ekkor egyesen ment a szivattyú) de meglett a 22 fok. 

Ekkor még nem néztem a előremenő/visszatérő hőmérsékleteket. A két ünnep közt lett cserélve a termosztát illetve a szivattyú vezérlés, és lehet hogy ott lett valami elszúrva, létezik szerinted? Amit  még tapasztaltam hogy 6 órakor amikor lementem a pincébe hogy levegyem a szivattyút 1-esre akkor a kazán

szűk 10 percig nem fűtött de volt hangja ugyanúgy minta fűtene, aztán volt egy halk kattanás és utána kezdett el fűteni. Illetve amit még megnézek hogy a kazánon amikor fűt csak 1-est mutat a láng a kijelzőn, úgy emlékszem hogy ez korábban magasabb volt de az is lehet hogy csak akkor amikor a vizet

melegítette.  Ezen információk fényében van esetleg ötleted hogy mit érdemes még megnézni? Köszönöm az eddigi segítségedet is! Üdv

 

Előzmény: kitadimanta (1221)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.12 0 0 1222

Ja, és azt elfelejtettem írni, tekerd föl a termosztátot a mérés idejére 25-30 fokra, hogy az ne kapcsolja ki a még véletlenül sem a fűtést. Csak azt kell beállítani, hogy a fűtőkörben a víz max 45 fok legyen.

Előzmény: kitadimanta (1221)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.12 0 0 1221

"Megnéztem a lenti részen az előremenő/visszatérő 42/38 volt, fent 40/30. A visszatérő nőtt a szivattyú feljebb tekerésétől de még mindig nem tudtam felfűteni 21 foknál magasabbra a fenti részt."

Ez mindenképp arra utal, hogy fönti körökben lassabban áramlik a víz.

Amúgy az előremenő hőmérsékletét akár 50 fokig is emelheted, általában azért szokás 40-45 fokra állítani, mert az egyrészt elegendő, másrészt kellemes komfortérzetet ad, nem lesz túl meleg a padló.

 

"a hang nem is a szivattyúból hanem a szivattyú és a kazán között van egy hengeres eszköz (sajnos nem tudom a nevét pedig mondta) és abból."

Ez a hengeres eszköz valószínűleg hidrováltó, amibe becsatlakozik a kazán, illetve a fűtőkor. (Neten megnézheted a működését) Ebben nincs semmilyen mechanikus alkatrész, ami zaj forrása lehetne, legföljebb levegős a rendszer, s annak lehet jól hallható surrogó hangja.

 

"Ami még fontos hogy ez a két szoba alatt pince van, és nincs szigetelve a pince mennyezet."

Ez nem jelenthet különösebb problémát, hiszen a padlófűtés alá mindig kell kellő hőszigetelést (5-10 cm) tenni. Még rémálmaimban sem tételezem föl, hogy enélkül szerelték volna a rendszeredet. De az építőiparban minden előfordulhat. Ezt viszonylag egyszerűen ellenőrizheted:

- A pince mennyezete nem lehet meleg. Max. 1-2 fokkal lehet melegebb a pince hőmérsékleténél, ami kb 15-18 fok lehet, ha nincs szabadba nyíló ajtaja, nagyobb szellőzője.

- Egy nagyobb kalapáccsal ráütsz a padlóra, (nem összetöröd vele, csak "ráejted") inkább döngő hangot kell, hogy adjon. (Hasonlítsd össze egy tömör beton hangjával.)

- A padló szélén a padló és a fal között  kell, hogy legyen legalább 5 mm hőszigetelő , amit egy éles szerszámmal 1-2 cm darabon lefelé ki tudsz kaparni, s egy kampós acél drótdarabbal megtalálhatod a fűtött padló és a hőszigetelő alátét határát. (ahol a drót elfordítható.)

- Valamelyik sarokban, kb 4 cm-re a falaktól, ahogy a fúrógép engedi. (mert a fűtőcső íve miatt biztosan nem találkozol csővel) átfúrod egy vékonyabb fúróval, s akkor kiderül milyen vastag a beton, s milyen a hőszigetelés.

(De ezt csak végszükség esetében tedd meg)

 

"Ami aggaszt ami írtál hogy a fenti részen esetleg hosszabbak a körök és ez miatt lehet eltérés az előremenő hőmérsékletek között."

Ez nem olyan nagy probléma, mert ez könnyen orvosolható, ebbe nem megyek most bele.

Engem az zavar, hogy annak ellenére nem melegszik föl a padlód, hogy látszólag töltöd bele az energiát eredménytelenül.

Ui. 5 óra elteltével ott olyan melegnek kellene lennie, hogy alsógatyára vetkőzve lehet TV-t nézni.

Nos, ezért lenne fontos megnézni, valójában mennyi a gázfogyasztás, mert az sokmindent elárul. (Csak a felső 3 kör legyen ilyenkor kinyitva!!!) Erre az adatra nagyon kíváncsi vagyok...

 

"Ezt lehet valahogy orvosolni, pl még egy külön szivattyú beszerelésével csak erre a részre?"

Igen, ez is lehet egy megoldás...

 

"Az lehet esetleg hogy levegős ez a kör vagy akkor nem ilyen jellegű a hiba?"

Lehet levegős a rendszered, bár akkor a visszatérő víz hőmérsékletének alacsonyabbnak kellene lennie, ha az alsó szint körei is nyitva vannak, ui. a levegőbuborék akadályozza a víz keringését az emeleti padlóban, s ezért ott van ideje jobban lehűlni. Ha csak az emeleti körök vannak nyitva, akkor a szivattyú úgy is átnyomja a vizet, ha van benne levegő, ha nincs. Minden esetre egy légtelenítés nem ártana...

Előzmény: melegetszeretnek (1220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!